Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOLMOSEN haaveilijat**

09.04.2011 |

Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.

Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.

Kommentit (224)

Vierailija
41/224 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussasta TaigaQ!!! :) Tarrasukkia mukaan! :)

Itselle ei kuulu mitään erikoista.. Kierto vähän heittelee: tässä kierrosa ovisplussa tuli jo kp 12 tai 13, viime kierrossa vasta kp 15. Joten luulin, että tässä on aikaa yrittää enemmänkin, mutta nyt ehdittiin heilutella peittoja vain kerran ennen ovisplussaa ja mieskin oli kipeä. Joten näillä mennään. Mutta kai tässä on jotain mahkuja (päivää ennen ovisplussaa puuhissa)?? Edelleen en ehdi käymään IVF:ssä, on niin kire joka viikko. Katsotaan sitten keväämmällä tai kesällä.

Hyvää pakkastalvea kaikille ja plussaonnea! :)

Kp 17/n.28

Vierailija
42/224 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä ilmoittaudutaan mukaan yrittämään kolmosta!

Olen 24-vuotias, lapset tyttö 6v ja poika 4kk. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vuodesta -07, kesällä -08 mentiin naimisiin.

Ehkäisyä en ole aloittanut sen jälkeen, kun poika tammikuussa syntyi. Toivottaisiin tietysti nopeaa raskautumista, mutta kakkostakin yritettiin 14 kuukautta, joten saas nähdä kuinka käy:)

Yhdet menkan olleet synnytyksen jälkeen, olivat jo huhtikuun alussa. Nyt menossa kiertopäivä 44. Valitettavasti menkat on aina olleet tosi epäsäännölliset, kp 30-68, joten nyt taas vaan odotetaan menkkojen alkamista, että päästäisiin uuteen yritykseen.

Ovistikkuja en ole raaskinut ostaa, kun niitä saisi parhaassa tapauksessa käyttää melko reilusti yhdenkin kierron aikana...

Plussatuulia kaikille, toivottavasti saadaan pian plussia ketjuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/224 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin olisi yksi kolmosen haaveilija. :)

Taustoja: Olen 23-vuotias ja mieheni kanssa ollut naimisissa kohta 2 vuotta. Meillä on kaksi ihanaista tyttöä, joista vanhempi on pian 3v ja nuorempi täytti juuri vuoden. Hiukan on siis eri tilanne kuin muilla, molemmat lapset on edelleen pieniä ja vielä yhden tahtoisin. Olen liikkeellä ajatuksella, että kaikki lapset kerrasta ja sitten vasta töihin. :)

Viime aikoina vasta olen huomannut kuumeilevani ajoittain (lue: kun lapsilla on hyvä päivä :P). Ja lasten leikkiessä ajattelen, että yksi tuohon vielä mahtuisi... :)

Itse tosin olen diabeetikko ja sokeritasapaino pitää saada hyväksi ennen vauvan yrittämistä. Molemmat tytöt ovat saaneet alkunsa todella nopeasti, joten en uskalla yrittää ennen tilanteen tasaantumista. Mieskin haluaa vielä yhden (mahdollisesti pojan) ja on valmis heti kun mahdollista.

Nyt siis viimeinen pillerilevy syönnissä, jonka jälkeen toivottavasti pian päästään yrittämään! :)

Pidetään kaikille peukkuja pystyssä! :D

Vierailija
44/224 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi: mulle on tullut vähän samoja ajatuksia tuosta lasten teosta. Siis että olis kiva tehdä nää loput ainakin nyt tähän yhteen putkeen:D Ensimmäinen kun tavallaan tuli sekin "hyvään" väliin, kun vielä opiskelin.

Siitä syystä olisi myös mukava saada kaksi pikkuista nyt melko pienellä ikäerolla, koska sitten olisi paremmin varaa jäädä kotihoidontuelle. Kun se 9-10kk ikäinen on jotenkin tosi pieni jäämään hoitoon:) Ja mä tykkään olla tosi paljon kotona, tää on ehdottomasti parasta aikaa mun elämässä!:)

Täällä ei mitään uutta, tein "varmuuden vuoksi" taas yhden raskaustestin, mutta negaahan se näytti...Tää on välillä tosi raivostuttavaa, kun ei tule menkkoja, mutta ei ole raskaanakaan! Tilasin just mammaksi-sivuilta 30kpl raskaustestejä. Vaikka sitä kuinka toivoisi nopeaa raskautumista, niin kuitenkin minussa asuva realisti heräsi sanomaan, että tilaa vaan runsaasti niitä testejä...

Vierailija
45/224 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LilleLobster: Tiedän että on vaikeaa yrittää unohtaa se vauvan tekeminen, jos on kova vauvakuume mutta näinhän se raskautuminen parhaiten onnistuu. Koitat vaan nauttia seksistä, mahdollisesti saada orgasmin ja touhujen jälkeen nostat jalat ylöspäin niin eiköhän se sit tärppää. Ja jos kierto on pitkä niin sitten pääset nautiskelemaan miehesi kanssa vaan hiukan useammin. ;)

Sinulla on kuitenkin jo 2 lasta ennestään niin voi kuule käydä hyvinkin niin, että lapset vie sen suurimman kuumeen ja sitten vähän salaa ja vaivihkaan raskaudut. :) Kovasti pidän sulle peukkuja! Ja tietysti kaikille muille kans!

Itse joudun valitettavasti vielä hetken odotteleen, kesäkuun alussa pitäisi ilmeisesti olla lääkäriaika niin siellä sitten taas toivottavasti kuulen hyviä uutisia ja saadaan yrittää raskautumista. :)

Mitä jos tuletkin pian raskaaksi? Mitä aiot tehdä noin suurelle määrälle raskaustestejä? Vai saitko tukkuhintaan? ;P

Vierailija
46/224 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi: Teen varmaan ainakin puolet noista testeistä, vaikka nopeasti raskaaksi tulisinkin!:D Viime kerralla, yli vuoden yrityksen jälkeen, kun sain plussan testiin tein sen jälkeen vielä 17 raskaustestiä välillä merkkiä vaihdellen. Menin jotenkin ihan sekaisin, sitä plussaa oli niin pitkään odottanut ja viikkoja sai pelätä keskenmenoa..parhaillaan tein pari testiä päivässä, vaikka mitä se olisi edes auttanut.:D

Joo, tuolta mammaksi.fi sivuilta saa tosiaan "tukkuhintaan" noita testejä. Itse oon tilaillut aina noita liuskoja. Vaikka ei montaa haluaisi, niin esim. 6kpl liuskatestejä maksaa 6,50 + 2e postimaksuja. Lyhyellä matikalla yhdelle tulee siis hinnaksi alle 1,50e, joten tulevat huomattavasti halvemmaksi kuin apteekin testit! Tuossa mun tukkupakkauksessa yhdelle testille tuli hinnaksi 80 senttiä, eli ei paljon mitään:)

Ja totta on tuokin, että ei pidä eikä onneksi tarvitse ottaa mitään stressiä tästä lasten teosta. Vaikka aikaa menisikin, meillä on 2 ihanaa lasta, mikä on jo aivan käsittämätön onni!

Vierailija
47/224 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LilleLobster: Onpa kyllä tosi halpoja testejä! Täytyy ehkä itsekin harkita sitten kun voidaan alkaa yrittämään. Itse ostaisin kyllä niitä puikkomallisia testejä, koska haluan säilyttää positiivisen testin. Näin olen aiemmillakin kerroilla tehnyt ja nyt on kaapin kätkössä kaks testipuikkoo, jossa näkyy edelleen se ihana tulos. :)

Itseäni lähinnä jännittää se, että jos tulee raskaaksi niin kuinka noi lapsukaiset uutisen ottaa. Ja mitä ne mahtaa tuumata siitä kun äiti on ihan tajuttoman väsynyt ja oksentaa koko ajan...? Vaikka ei kai sitä pidä etukäteen pohtia, sitä saa mitä tilaa niin sanotusti. ;P

Täällä alkaa pienempi oleen pikkuhiljaa päikkäritunnelmissa eli sinne täytyy seuraavaksi suunnata. Kuulumisiin! :)

Vierailija
48/224 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa :)

Tällä välillä ei ole oikeesti tapahtunu mitään tämän asian tiimoilta. Mutta tänään kävin ultraamassa sen kierrukan sijainnin ja siellähän se oli paikollaan tosin lankoja ei näkyny. Omalla koti kunnalla hoitsu meinas että sitä ei saa poisa muutaku nukutuksessa jos langat ei tule näkyviin. Tämä lääkäri sano että kyllähän sen saa poisa. Otetaan vain pienemmät pihdit millä nykästään. Ja niinhän se nykäsi sen poisa. Kerkesin laittaa pöksytki takasi jalakaan enneku asia tuli puheeksi. Ja eiku uusiksi. Olin ajatellu asian et jos langat näkyy ni pois ja jos ei ni saa olla. Sit se kahto samalla munasarjatki ja siellä näky toisessa kaksi kypsyvää rakkulaa :) Kuulema ovulaatio oli tältä kierrolta menny. Niinkuin ajattelinki. Mutta tästäkin kierrosta voi tulla raskaaksi kun se pääsee kiinnittymään nyt kohtuun. Mutta en jaksa siihen uskoa tälläkertaa.

Oli mukava nähdä ne munasolut siellä! Se anto toivoa että kyllä se on sitte niin. :)

Ovulaatio testejä on odottamassa ja yksi raskaustestikin löytyy.

Vierailija
49/224 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa. Kierukka lähti toukokuun alussa ja kaksi päivää sen jälkeen hulahti tyhjennysvuoto. Eipä ollut kivaa kesken työpäivän :-( Gyne sanoi poistossa että kuukautiset tulee 4-6 viikon sisällä eikä maininnut mitään mahdollisesta tyhjennysvuodosta joten täysin yllätyksenä tuli.

Nyt sitten odotellaan ensimmäisiä kuukautisia. Että saisi tietää toimiiko kroppa ja kuinka pitkä on kierto. Pari päivää sitten rinnat tuli todella aroiksi ja turvonneiksi joten tuntuu että kropassa tapahtuisi nyt enemmän kuin hormonikierukan aikaan. Yrittämään sitten kesä- tai heinäkuussa! Onnea kaikille yritykseen!

Vierailija
50/224 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi: Mäkin olen miettinyt, mitä nuo ipanat mahtaisi tuumata uudesta perheenjäsenestä. Esikoiselle se ei varmaan olisi mikään maailman suurin mullistus, onhan tyttö jo 6v ja aika hyvin osasi ottaa pikkuveljen syntymänkin. Tuolle poitsulle se voisi olla kovempi paikka, koska mä olen ollut tosi kiinteästi pojan kanssa yhdessä. Tietysti imetys ym vaikuttaa jo osaltaan siihen, mutta on kyllä oikea äidin poika:) Sieltä suunnalta voisin siis kuvitella koviakin mustasukkaisuuskohtauksia.

Menkat ei ole vieläkään alkaneet...KP 50:/ Eilen tosin olin bongaavinani ovista, teen tätä kyllä monta kertaa kierrossa, mutta jos nyt sitten saataisiin tulosta aikaiseksi.

Eihän papa-kokeessa saanut käydä, jos on raskaana? Mun pitäisi mennä kesäkuun aikana papaan, mutta en tiedä uskallanko, jos sattuisinkin olemaan raskaana.

LilleLobster

KP 50/30-68, YK 1

Vierailija
51/224 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LilleLobster: En mä usko että se teidän poika niin kauheeta mustasukkaisuutta uudesta vauvasta kokisi, etenkin jos raskaudut nopeasti. Meillä esikoinen oli 1v8kk kun kakkonen syntyi. Silloin kun tultiin sairaalasta kotiin niin kommenttina pikkusiskosta oli "pois", mutta jo seuraavana päivänä rupesi auttamaan vauvan hoidossa. Omalla kohdalla siis esikoinen ei vielä osannut olla mustasukkainen, mutta saas nähdä kuinka käy sitten kun se kolmonen joskus tulee... :P

Tohon papa-koe asiaan en kyllä osaa varmaa vastausta sanoa, mutta muistelisin kanssa ettei sitä suositella raskaana oleville.

Täällä luen iloisena toisten yrityksistä ja hartaana toivon, että mekin päästäis pian sitä vauvaa yrittämään... :)

Vierailija
52/224 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertopäivä 52 menossa, ja mä kehittelen taas kaikenlaisia raskausoireita!:D Tää on ihan mahdotonta, kun ei ole säännöllinen kierto: testejä kuluu ja hermoja raastaa... Päätin, että ensi maanantaina teen testin, ja jos se on nega, niin sitten menen siihen papaan.

Tilasin tänään jopa ovistestejä, kun olivat vallan tarjouksessa. Ennen en ole käyttänytkään, koska tosiaan en pysty ovista oikein päättelemään, ja jo yhdessä kierrossa saattaa mennä kauhea määrä testejä. Mutta voihan sitä kokeilla, tuskin niistä haittaakaan on:)

kp 52/30-68, yk 1

Vierailija
53/224 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee sitten vaan omaa napaa, pahoittelen...:

Voihan jehna sentään...! :( Menkat alkoivat jo tänään ja kierron pituudeksi tuli 24 päivää..! Taitaa olla koko kroppa ihan sekaisin. Ehkä tuo antibioottikuuri (itse asiassa kaksi) sitten sekoitti kiertoa? Mutta toisaalta parin kierron ajan ovisplussakin on tullut jo kp 12. Ajattelin että pitäisikö tästä lähteä lääkäriin, mutta taidan odottaa vielä jonkin aikaa jos kierto tasaantuisi. Ei kai tässä vielä esim. Teroluteja tarvita? Kyllä ottaa pattiin... :( Mutta ei auta kun yrittää vaan. Kyllä on tuskaista tämä yritys (yli kolme vuotta jo..).:/

Aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Kp 1

Vierailija
54/224 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näitille! Tiedän tunteet pitkästä yrityksestä ja ainaisesta pettymisestä! Jospa se vielä tärppäisi!

Eräänä aamuna kysyin autossa pojilta että oisko kiva jos niillä ois pikkusisko. Vanhempi tuumasi että ois kiva ja nuoremmalla oli jyrkkä ei. Nuorempi on kyl kova hoitelemaan nukkeja ja omia pehmolelujaan. Niin voihan se olla pikkuvelikin.

Yleensähän lääkärit on sanonu että pitäisi odottaa yksi vuoto ennen yritystä kierukan poiston jälkeen. Tämä lääkäri sano että voihan se olla että tulet jo tällä kierrolla raskaaksi koska ovulaatio oli mennyt jo. Kierrukka esti kohtuun kiinnittymisen. Mutta en usko tälle kierrolle.

Vierailija
55/224 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti, harmi, että kierto sielläkin heittelee:/ Toivottavasti tasaantuisi pian, välillä sitä meinaa mennä järjiltään, kun ei tiedä, tuleeko menkat myöhässä vai ajoissa vai milloin! Mietin itsekin, pitäisikö jo heti ajoissa hakea Teroja, kun eipä tuo kierto hirmu hyvältä täälläkään näytä.. Vaikka enpä noista pelkistä Teroista saanut viimeksikään juuri mitään apua.

Hirveästi polttelisi tehdä raskaustesti, mutta... Pitää ehkä malttaa odottaa sinne ens maanantaihin asti, sitten kun on joku syy tehdä testi tuntuu enemmän siltä, ettei rahat mene ihan täydellisesti hukkaan.

Oletteko te muut raskautuneet ennen millaisella aikataululla?

Ensimmäinen sai alkunsa heti kun lopetin pillerit (lopetin pillerit marraskuussa ja joulukuun lopussa pikkuinen sai alkunsa) mutta kakkosta meillä yritettiin 14kk. Kyllähän tuon vuoden taas varmasti kestäisi, mutta tietysti toiveissa olisi hieman nopeampi raskautuminen.

Olen alkanut jostain syystä piinaamaan itseäni jatkuvasti niillä muistoilla millaista on mennä synnyttämään ja saada sitten se oma käärö palkinnoksi. Kakkosen kohdalta nämä muistaa vielä niin hyvin. Ja jotenkin se synnärillä oleminen on ihan oma lukunsa tässä elämässä:) Sen kun vielä kerran saisi kokea...

kp 54/30-68, yk 1

Vierailija
56/224 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä raskaustestistä että ovistestistä. Tuon oviksen testasin vain ihan huvikseni. Mutta pikkuhiljaa voisi menkat taas alkaa:/

Vierailija
57/224 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä onkin hiljaista... Pitkästä aikaa ajattelin tulla lukemaan kuulumisia, mutta eipä kauheasti luettavaa ollutkaan. Onnittelut TaigaQ:lle plussasta!:)

Itse tein tänä aamuna PITKIEN piinapäivien jälkeen kolmannen testin ja nyt sain sen plussan!!! :D Olo on maailman onnellisin, mutta samalla kovasti pelkään toista keskenmenoa. Onneksi mahdollisuus siihen on aika pieni, jotain 1% luokkaa. :)

onnellinen muumi

Vierailija
58/224 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut negasta LilleLobster :-(

Itse sain ekat menkat kierukan poiston jälkeen, kierto oli vain 25 päivää. En oikein muista millainen kierto aiemmin on ollut, kun viimeiset 8 vuotta on ollut ilman menkkoja hormonikierukan, raskauden tai imetyksen takia ja sitä ennen vuosia pillereillä säädelty kierto.

Meillä ensimmäinen sai alkunsa viidennellä yrityksellä ja toinen samantien. Nyt on ikää jo yli "kriittisen" kolmevitosen, että saa nähdä miten käy tällä kertaa. Mietin nyt kuitenkin pitäisikö yrittämisen aloitusta siirtää jos tuleekin nopea raskautuminen.. Haluaisin olla kotona siihen asti että nyt 5v. siirtyy kolmannelle luokalle, enkä ole varma saisinko töistä vapaata pidempään kuin pienimmän 3-vuotispäivään.

Rahojen riittäminen hoitovapaan aikana mietityttää myös...

Tiedän, tiedän..aivan hullua miettiä näitä kun voi olla että vuosien yrityksestä huolimatta kolmatta ei tulisikaan. Tai raskaus voi alkaa hyvin mutta päättyä keskenmenoihin.. Ähh. Pitäisi kai olla miettimättä liikaa.

Kauanko te muut olette ajatelleet olla kotona kun kolmosen saatte syliinne?

Aurinkoista kesäkuuta!

Vierailija
59/224 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 58 menossa, ja melko vainoharhainen olo...Ei nyt viitsisi tehdä testejä turhaan, mutta miten sitä aina saakin huijattua itsensä siihen! Eli on olevinaan raskausoireita, tai ehkä siinä viime testissä olikin muka joku haamu tms. Tällaiset pitkät kierrot saa ihmisen ihan sekaisin:D

Vaikka tietysti on ihan normaalia, varsinkin, kun tuo imetyskin sotkee vielä kiertoa.

Asteri: me suunniteltiin, että jos saadaan "pian" kolmonen tähän perheeseen, niin voisin olla kotona siihen asti, kun kakkonen täyttää sen 3-vuotta. Sitten saisi jonkinmoista tukea molemmista ja pärjättäisiin niillä rahoilla. Eikä tarvitsisi laittaa alle vuoden ikäisenä kumpaakaan hoitoon. Mutta katsotaan nyt kuinka pitkäksi tämä yrittäminen venyy.

Onpahan ollut ihania ilmoja! Joutuu varmaan taas lähtemään rannalle!8)

Vierailija
60/224 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä keskustelu kuopattu vai saako liittyä seuraan?

Meillä kuumeillaan kolmosta ja ärsyttää kuumeilla jos ei ole muita linjoilla :)