Miksi joku antaa lapselleen "fiinin" nimen?
Tulee jotenkin tosi huumorintajuton ja epämiellyttävä kuva. Fiinillä tarkoitan nimiä, kuten Alexander, Alexandra, Nicole, William... etenkin jos kyseessä on ihan suomalainen perhe tyyliin vanhemmat ovat Maija ja Matti Virtanen...
Kommentit (38)
että ne tykkää semmoisista nimistä? Tulitko ajatelleeksi?
Mutta miksi kukaan tykkää tuollaisista nimistä?
ap
daadele on myös yhden tuttavien tenavan nimi :)
lempinimellä lähinnä kutsutaan daale
toinen tykkää erikoisista nimistä, toinen taas ei, makuasioita.
Daa... tietysti. =DMutta miksi kukaan tykkää tuollaisista nimistä?
ap
Koska makuja on erilaisia. Tulitko sitä ajatelleeksi?
lapseen vähän taianomaisuutta, satua, mahdollisuuksia. Sen tarkoitus on ollut jotakin niin ihanaa, että olen halunnut liittää sen lapseen. Ajatellut, että sukunimi ei saa vangita laittamasta kaikkein kauneinta nimeä minkä tiedän. Että olisi hienoa, kun nimi sopisi kansainvälisesti suuhun, jos vaikka lähtee maailmalle joskus.
Kaikkein vähiten olen välitänyt siitä rimmaako se muiden äitien mielestä muihin nimiin tai sosiaaliluokkaani.
Miksiköhän joku tykkää maksalaatikosta? Yök, se on pahaa.
Miksi jotkut tekevät enemmän kuin kaksi lasta? Ei me haluta joten se pitäisi lailla kieltää!
niin nähdään, tykkääkö kaikki niistä.
Miksiköhän joku tykkää maksalaatikosta? Yök, se on pahaa.
Miksi jotkut tekevät enemmän kuin kaksi lasta? Ei me haluta joten se pitäisi lailla kieltää!
Sanoinko että pitäisi laissa kieltää? Kuulostaa vain NIIN tylsältä, huumorintajuttomalta, lattealta ja ankealta. Minusta siis. =)
ap
En minä sentään hullu ole! =)) Ja muuten on suuri kunnia jos Alexanderin ja Alexandran äiti ei lasteni nimistä tykkää. Silloinhan on valinnut juuri oikein.
ap
lapseen vähän taianomaisuutta, satua, mahdollisuuksia. Sen tarkoitus on ollut jotakin niin ihanaa, että olen halunnut liittää sen lapseen. Ajatellut, että sukunimi ei saa vangita laittamasta kaikkein kauneinta nimeä minkä tiedän. Että olisi hienoa, kun nimi sopisi kansainvälisesti suuhun, jos vaikka lähtee maailmalle joskus.
Kaikkein vähiten olen välitänyt siitä rimmaako se muiden äitien mielestä muihin nimiin tai sosiaaliluokkaani.
mainitsemissani ankeissa nyhverönimissä? =O
ap
En minä sentään hullu ole! =)) Ja muuten on suuri kunnia jos Alexanderin ja Alexandran äiti ei lasteni nimistä tykkää. Silloinhan on valinnut juuri oikein.
ap
että kaikkilla on yhtä suppea maku kuin sulla?
on maailmalla tavallinen. En tarkoita mitään "Tähti-Tuuli" nimeä, vaan Angelica tmv. eli suomalaiseen makuun tavallinen nimi voikin olla erikoinen, vaikkapa Aino.
Mutta pakko myöntää, että joskus nimi kuulostaa kamalalta =ei "rimmaa" jos on nimenä joku "Lucybelle Möttönen".
Tosin JOS menee naimisiin ja JOS aikoo vaihtaa sukunimensä, niin sitähän ei tiedä mikä nimi tulee, eli jokin sointuva nimi voikin avioliiton kautta muuttua kamalaksi: "Anu Saukkonen" tmv.
Ja joskushan voi ollaa niin, että esim. äidin puolelta on suvussa kulkevina niminä "erikoisempia" nimiä, mutta jos menee ja nai Möttösen, niin silloin siitä lapsestakin voi tulla: Ann-Sophie Möttönen.
kaikkien olisi tosiaan syytä kysyä ensin sinun mielipidettäsi nimestä, ennenkuin kastavat lapsensa.
voitko antaa puhelinnumerosi? voisin jakaa sitä eteenpäin.
myös muita asioita on varmasti, johon haluaisit sanoa nerokkaan kommenttisi? mullakin olis nimittäin jo pari kysymystä mielessä.
ap
Tiedän, että maailmassa on paljon ihmisiä, jotka tosiaan ovat niin huumorintajuttomia ja mielikuvituksettomia, että joku Alexander tosiaankin heille näyttätyy hienona nimenä.
ap
Olen antanut omille lapsilleni sellaiset nimet, joita nyt ei siis ole tässä lueteltu.
T: Ihana nimi
Puhelinnumero on 044- ollaanpasssitätosikkoja. Mailia saa laittaa osoitteeseen www.eikannataollaniinherkkis.net.
ap
ap
Tiedän, että maailmassa on paljon ihmisiä, jotka tosiaan ovat niin huumorintajuttomia ja mielikuvituksettomia, että joku Alexander tosiaankin heille näyttätyy hienona nimenä.
ap
se huumorintajuton, anteeksi vaan. Ja kova määrittelemään ihmiset tiettyihin laatikoihin.
ap
ap
se huumorintajuton, anteeksi vaan. Ja kova määrittelemään ihmiset tiettyihin laatikoihin.
Käsitykseni "fiinien" nimien antajista vain vahvistuu vahvistumistaan.
ap
Puhelinnumero on 044- ollaanpasssitätosikkoja. Mailia saa laittaa osoitteeseen www.eikannataollaniinherkkis.net.
ap
En ikinä antaisi lapselleni tuollaista "vieraskielisen" kuuloista nimeä, muttei mua toisaalta kiusaakaan toisten nimimaku niin, että pitäisi oikein ketju avata, että saisi pilttien nimivalintoja haukkua.
Mulle muuten tulee tästä ap:ta yksi toinen muinainen ketju mieleen, nimittäin kakkasauna-keskustelu. Muistaako kukaan?
ap
ap
Käsitykseni "fiinien" nimien antajista vain vahvistuu vahvistumistaan.
ap
MÄ annan "fiinejä" nimiä? Käsitykseni susta vahvistuu entisestään! Mulla ei ole lapsia, odotan ensimmäistäni, ja nimeksi tulee 2-tavuinen suomalainen nimi.