Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on joko Helsinki tai Stadi. Ei ikinä Hesa. Oppikaa tämä.

Vierailija
07.04.2011 |

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenruotsiksi!

Vierailija
2/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä ihan hauska joskus shoppailla. Lontoossa vielä kivempaa.

Vierailija
4/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingissä naistenklinikalla ja täällä asunut yli 40 vuotta ja mä sanon kotikaupunkiani hesaksi jos haluun.Ja sanonkin.

Vierailija
5/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kannatat Vasemmistoliittoa tai sulla on tosi paljon maalaisia ystäviä.

Vierailija
6/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi.

Vierailija
7/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kannatat Vasemmistoliittoa tai sulla on tosi paljon maalaisia ystäviä.

koita kestää!!Kuule mäkin oon syntyny Hesassa ja hesasassashesaaaaahesahesa!!!!!!!!!!!!!!!!!jA KUTEN 5.POLVEN HESALAINEN ASIAKKAANI TOTESI:HESA ON HESA!Ja kyllä!Hänellä on paljon maalaisia ystäviä,tiedätkö,ei o rahanpuutetta

Vierailija
8/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä muualta muuttaneet uusHESAlaiset vouhottavat hesa-sanasta.

Vierailija
9/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ikäni Espoossa ja olen aina sanonut Hesaa Hesaksi ja tulen aina sanomaankiin. Ja kaikki paljasjalkaiset Hesalaisetkin, jotka tunnen, sanovat asuvansa Hesassa.

Vierailija
10/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täältä landelta Hesaan ja jos joku hesalainen tulee itkemään jotain niin vetelen niitä nyrkillä, että silleen vitun ämmät.

Vierailija
11/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kertoisin työpaikalla että "lähden lauantaina shoppailemaan stadiin", niin kyllä saisi porukka hyvät naurut. Siellä Helsinki on stadi vaan niille jotka asuu siellä, muille se on HESA !!!

Vierailija
12/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jokapuolella toitotetaan että Helsinki on STADI. Ja että vaan maalaiset kutsuvat sitä Hesaksi.

Mä olen paljasjalkainen Helsinkiläinen ja aina kutsunut kotikaupunkiani Hesaksi.

Mun mielestäni Helsingin kutsuminen Stadiksi on enemmänkin hiukan päällenäkyvää.

Eikö ole ihan ok että jokainen kutsuu Helsinkiä miksi haluaa eikä leimaannu sillä yhtään miksikään?

Käviskö näin?

Vierailija
13/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulisit mun vanhempieni ilmaisun:

Jahas, lähetäänkös käymään HÄLSSINGISSÄ ?

Vierailija
14/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylille. Ihan vaan koska se on hauskaa. Maalla kun lähdetään Tammisaareen, niin lähdetään kirkolle. Voin hyvin sanoa stadi, hesa, kaupunkiin ja ihan niinku hyvältä tuntuu.

En ole syntyperäinen, joten tunti turpaan, joka avautuu.

Vierailija
15/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku valittaa hesa-sanasta, mullekin tulee ekana mieleen, että on joku junan tuoma, joka yhtäkkiä on niin stadilaista. Oikea helsinkiläinen ei tuollaiseen oman kokemukseni perusteella puutu (kuten ei muutenkaan arvostele maalaisia).

Itse en puhu Hesasta, mutta en myöskään Stadista. Mulle tämä on Helsinki, koti. Sen sijaan mun äiti ja sisaruksensa puhuvat Hesasta, samoin mun mummo eläessään. Ja kaikki syntyperäisiä helsinkiläisiä. Heissä on varmasti jotain pahasti vialla...

Vierailija
16/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisi aika paljon korvaan jos lantsari puhuisi stadista.

Tässä on mitä ilmeisimmen useampia koulukuntia. Ehkä eri puolilla stadia on ollut vähän eri käytäntö, koska tunnen paljasjalkaisia jolle hesa ei särähdä korvaan. Olisiko ainakin ruotslaisslangissa tavallisempaa, koska useimmat hesaa käyttävät tuttuni ovat suomenruotsalaisia. Omassa sörkklaisperinteesä ei hesa ole ollut salllittu sana.

Vierailija
17/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän te tykkäisit sitten kun me landelaiset puhuttaisiin stadista. Nauraisitte meille kun sanoisimme että "mie kävin stadissa"....

Vierailija
18/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku valittaa hesa-sanasta, mullekin tulee ekana mieleen, että on joku junan tuoma, joka yhtäkkiä on niin stadilaista. Oikea helsinkiläinen ei tuollaiseen oman kokemukseni perusteella puutu (kuten ei muutenkaan arvostele maalaisia). Itse en puhu Hesasta, mutta en myöskään Stadista. Mulle tämä on Helsinki, koti. Sen sijaan mun äiti ja sisaruksensa puhuvat Hesasta, samoin mun mummo eläessään. Ja kaikki syntyperäisiä helsinkiläisiä. Heissä on varmasti jotain pahasti vialla...

Mä en tajua tätä Hesa vouhotusta, vähän sama asia kuin se, että kaikki junantuomat on parin vuoden HOAS -kämpässä asuttuaan Helsinkiläisempiä kuin kukaan tuntemani Helsinkiläinen. Mulla on aika iso otos, koska olen opiskellut muualla ja sittemmin todella suuri enemmistö on muuttanut Helsinkiin/ympäristökuntiin ja ovat niin jumalattoman stadilaisia kuin olla ja voi.

Mun suku on Helsingistä ties kuinka monessa polvessa, olen syntynyt töölöläiseen kotiin Naistenklinikalla vuonna 1970. Mun isä oli syntynyt vuonna 1946 ja puhui joko stadista (jolla ylensä tarkoitti tiukasta kanta-kaupungin aluetta) tai Hesasta. Siis jos oltiin landella ja puhuttiin vaikka koska kukakin lähtee kotiin tms. niin puhuttiin Hesasta. Jos taas oltiin oltiin menossa Stockalle, puhuttiin stadista - erityisesti isoisäni puheessä tää merkitys stadille korostui -ehkä siksi, ettei varmaan oikein kokenut Tullinpuomin takana olevia alueita Helsingiksi :)

Vierailija
19/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja faa ti Hesa, ja faa ti Hesa, ja faa ti Hesa o kööpa..

O ja e finlandssvensk, o ja e finlandssvensk o ja e fi-fi-fi-fi-fi-fi finlandsvensk.

Vierailija
20/73 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän