Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoja kasvo-oireita ja niskakipuja

Vierailija
07.04.2011 |

jo kolme viikkoa vasemman puolen kasvojen outoja tuntemuksia: kiristystä, lievää puutuneisuuden tunnetta..

oon käynyt lääkärissä ja aloitin fysioterapian. nyt viikon sairaslomalla, lääkityksenä mobic ja sirdalud.

onko muilla ollut koskaan tällasta?

pelko vakavemmasta tai pahenevista oireista... ettei tää enää parane.. oon vasta 22-vuotias. äsh. tää tuli ihan yhtäkkiä. niska on kyllä oireillut aina välillä ja esim. olkapää.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh... ei sit... :/

Vierailija
22/50 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys:

omt takana 4 kertaa, todettu niskan kireys ja purentalihaksten kireys ja arkuus. tulee oikein päänsärky kun purentalihaksia hierotaan...

tänään oli purentahammaslääkäri :D eli siis tarkistettiin tota purentaa ja tosiaan kerto et voi tulla puutumista, kihelmöintiä jne. pelkästään narskuttamisen takia. et toivotaan et alkais helpottaa! hiottiin vanhaa kiskoa ja toivotaan et se alkaa nyt toimimaan ku se oli muuttunu epävakaaks ja puristi kauheasti et aamulla oli tosi kipeä suu, hammaslääkäri sanoi että niin ei kuulu olla. jos ei nyt ala paranee, nii sit tehdäää uus kisko (maksaa iha sikana...) mut parempi niin et saadaa tää homma kuntoon!

uskoa paranemiseen taas löytyy vaikka oireet onki kestäneet jo monen monta viikkoa, mut mä aion kyl parantua. en jää tämmöseks lopunelämäks. en suostu!!

lisää muiden kokemuksia ois kiva kuulla jne :)

Vierailija
24/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole pahin kroonisista vaivoistani, joten jännitysniskan ja bruksaamisen kanssa pärjään.

Niskan käsittelyn jälkeen ei kannata vuorokauteen nostella raskasta, vettä kannattaa juoda runsaasti.

Vierailija
25/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en mä varmaan koskaan parannu sillai kokonaan... mutta sillai että toi puutuneisuus vähenis ja vois elää tätä elämää niiku ennenkin. nuoriki oon vielä, nii en haluu ajatella et naama on puutunu seuraavat 50 vuotta, en todellakaan, jos niin kävis kuolisin mieluummin. et kyllä tästä on parannuttava! tai siis hoitoahan se vaatii lopun elämän, jumppaa venyttelyä, kiskon käyttöä, hierontaa jne. mut kunhan oireet saa edes hallintaan! se on mulle tärkeintä.

Vierailija
26/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvon oireet oli paremmat pari päivää ja nyt taas palannu. äääsh. mä en kestä. päää ei kestä. no täytyy vaan yrittää toivoa taas terveyttä takaisin.

mielelläni kuuntelisin vielä jos muillakin vastaavia kokemuksia? kauan kesti? miten parannuitte? mikä auttais ja äh ihan mitä vaan kannustavaa :D

Vierailija
27/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin sairaalaan. Siellä pää kuvattiin, tehtiin se koe missä vsrjoaine menee verisuonia pitkin. Diagnoosi: Tension neck..

Vierailija
28/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskakulumat ja jännitysniska on ja pysyy.

Mutta ei tämä pahin vaiva ole, tän kanssa oppii pärjäämään kuitenkin.

Kyllä sinäkin löydät sopivat konstit

Vierailija
29/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin sairaalaan. Siellä pää kuvattiin, tehtiin se koe missä vsrjoaine menee verisuonia pitkin. Diagnoosi: Tension neck..

kun toisesta kädestä hävisi puristusvoima yms.

Tension neck tuli minullekin diagnoosiksi siltä reissulta

Vierailija
30/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutus alkoi noin kuukauden kuluttua. Käytän siis kiskoa aina öisin. Lisäksi jännitystä poistamassa Triptyl.

Tuolla mainittu leuka- ja hartia- käsijumppa on ehdoton, vaikutuksen huomaa kyllä pian, jos laiskistuu muutamaksi viikoksi. Sen sijaan sauvakävely saa itselläni lihakset jännittyneiksi, ehkä tekniikka on pielessä minulla.

Eli leukavaivoihin perehtynyt fysioterapeutti ja -hammaslääkäri osaisivat auttaa sinua parhaiten.

Vierailija
31/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä purentakisko ja leukajumppa, relaksanttia aina toisinaan.

AKupunktiossa kävi ja auttoi kyllä ihan mahtisti. Valitettavasti ei oo enää varaa.

Voice massagea suosittelen kanssa rikkaille :)

Vierailija
32/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on TOS. Kumpikin on syynä naaman puutumiseen ja tunnottomuuteen ja kipuihin. Ei noista oireista koskaan kokonaan eroon pääse. On kausia, ettei oireita ole, ja sitten niitä taas tulee, kun jännitys lisääntyy. Kaikkeen tottuu (tai oikeastaan ei, mutta oppii elämään asian kanssa). Mulla on tuota ollut noin 30 vuotta.

Vierailija
33/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kauhealta 30 vuotta.... mut jos hoidan sitä oikein hyvin lopun elämäni, niin saisinkohan oireet pysymään kurissa... nyt saunan jälkeen on ollut taas parempi olo. sauna auttaa kyllä, rentouttaa ihanasti. ensi viikolla tilaan hammaslääkäriin ajan, jospa kisko auttais!! leuka tosiaan kipuilee välillä, vihlaisee leukaniveltä ja on arat noi purentalihakset kun niitä koitin tossa vähän rentouttaa hieromalla. täytyy pyytää kans niitä jumppaohjeita. on täää rankkaa, äsh, pilaa elämänhalun kokonaan. :(

miten sais taas elämästä kiinni? :(

ap.

Vierailija
34/50 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutus alkoi noin kuukauden kuluttua. Käytän siis kiskoa aina öisin. Lisäksi jännitystä poistamassa Triptyl.

Tuolla mainittu leuka- ja hartia- käsijumppa on ehdoton, vaikutuksen huomaa kyllä pian, jos laiskistuu muutamaksi viikoksi. Sen sijaan sauvakävely saa itselläni lihakset jännittyneiksi, ehkä tekniikka on pielessä minulla.

Eli leukavaivoihin perehtynyt fysioterapeutti ja -hammaslääkäri osaisivat auttaa sinua parhaiten.

mitä oireita sulla tuleee narskuttamisesta?? mä luulin että purentakisko auttais nopeesti, mutta voi mennä kuukaus? huh huh :/ noh, täytyy vaan toivoa et nää menis nopeeesti. mulla on siis kisko jo, mut se on vanha ja sen jälkeen hampaita on paikattu, mut kiskoa ei oo muutettu, ens viikoks tilaan ajan et ne katsoo voiko tota kiskoa muuttaa vielä vai tehdäänkö uus. kyl mä pidin sitä yhtenä yönä mut tuli hampaat kipeeks siitä kuuluuko alussa asiaan?

Vierailija
35/50 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anneta akuuttiaikaa ku ei oo särkyä. siis hammaslääkärii. eli sain ajan toukokuulle. argh. ja lääkäriinkää en saanu aikaa, ku sais vasta kesäkuulle. miks noi ei pidä näitä kasvo-oireita vakavana!?!? ku mä pelkään näitä ainaki iha saakelisti ja mitäs jos näää jää ikuisesti!?!? Emmä kestäis. Kukaa ei ees ehdota mitää lisätutkimuksia.. Mun mielestä pitäis tutkii ja tutkiii kunnes jotain löytyyy tai ei löydy. Mut pitäis tutkia.. No tiedän ainaki täst edes et pitäää kerää säästöjä sitä varte et jos tilanne tuleee et pitää päästä yksityiselle hammaslääkärii tai lääkärii nii on rahaa... Ku kunnallises on tämmöstä. Äsh, itkuhan tässä jo pääsee.

Vierailija
36/50 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joutunut ihan liian yksin murehtimaan tätä. Tuo on sentään hieno juttu että oireet helpottaa toisinaan, antaa vinkkiä siitä että kyseessä on ohimenevä vaiva :)

Jos susta tuntuu ettei lääkärit ota sua tosissaan niin käy asiallisesti taas uudestaan ja uudestaan valittamassa, jos kipuilu jatkuu. Tottakai tuo voi olla pelottavaa, kun ei tiedä mistä on kyse, mutta lopulta, murehtimalla et pääse paranemaan.

Olen sinua vuosikymmenen vanhempi mutta panikoin selkäkipuani ikäisenäsi, tunteesi siltä kannalta ovat tuttuja. Mutta yli mä siitäkin pääsin ja selässä ei ollut mitään vakavaa vikana. Mä onnistuin silti saamaan jo diagnoosia itselleni itsenäisesti, eikä silloin edes ollut nettiä kokopäiväisessä käytössä.

Yritä keksiä jotain positiivista päiviisi, ihan vaikka miten pientä tahansa, sekin piristää.

Avasin ketjun sen takia että nuo oireet sopivat myös kasvohermohalvaukseen, mutta se etenee mittaansa 1-3vrk aikana ja paraneminen alkaa siitä. Mulla toipui 2vk niin että pystyin palaamaan asiakaspalveluun. Sinun oireesi eivät enää minusta siltä vaikuta. Toisaalta, se saattaa olla myös osittainen.

Halaus sinulle kuitenkin, olet upea nainen!

Vierailija
37/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oireita sulla tuleee narskuttamisesta?? mä luulin että purentakisko auttais nopeesti, mutta voi mennä kuukaus? huh huh :/ noh, täytyy vaan toivoa et nää menis nopeeesti. mulla on siis kisko jo, mut se on vanha ja sen jälkeen hampaita on paikattu, mut kiskoa ei oo muutettu, ens viikoks tilaan ajan et ne katsoo voiko tota kiskoa muuttaa vielä vai tehdäänkö uus. kyl mä pidin sitä yhtenä yönä mut tuli hampaat kipeeks siitä kuuluuko alussa asiaan?

kisko pitää olla aina mukana kun käyt hammaslääkärissä ja välillä pitää myös tarkistaa, että purenta on tasapainossa kiskon kanssa

Vierailija
39/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, yritän saada peruutusaikaa huomenna, jospa joku ois perunu ja saisin sen ajan... :P nii pääsis sit kyselee hammaslääkäriltäki näitä juttuja.... ku oikeesti mul on aika vasta 6.5.

Vierailija
40/50 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ihanasta viestistä!!! tosiaan oon aika yksin tän kaa ollut... just tulin hierojalta. se sano et kallonpohjan lihakset ja muutenki lihakset niska-hartia seudul on ihan jumissa, et sieltä johtuu tää vaiva!! nyt vaa täytyy uskooo siiihen ja venytellä ja tehdä pumppaavia liikkeitä säännöllisesti. pakko uskoo paranemiseen. vaikka pelottaaki. nolottaa nyt et itkin tänää puhelimesssa sekä hammaslääkäriajanvaraukseen että lääkäriajanvaraukseen, mut toisaalta hyvä et ahdistus pääsee ulos. kyllä mä vielä paranen!!! pakko parantua!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän