Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mä en tajua äitejä jotka lähtee tuplahyökkäysrattailla Hulluille Päiville!!!!

Vierailija
07.04.2011 |

Kuka idiootti lähtee shoppailemaan pieneten lasten kanssa?! Itsekin oon joskus käynyt lapsen kanssa hakemassa kengät tms mitä on pakko sovittaa, mutta hengailemaan en lähtisi ikinä pienten lasten kanssa.

Eilenkin meinas mennä hermot kun kiljuvia kakaroita ja tuplarattaita oli joka kulmassa...

En ole lasten vihaaja (olenhan äiti itsekin) mutta jotain järkeä ...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyökkäysvaunut mukana, niissä nukkui lapsi nro 1 (1-vuotias). Lapsi nro 2 (4-vuotias) kulki vierellä ja välillä tuli sinne lapsiportaille seisoskelemaan työntökahvojen väliin.

Hyvin mahtui Jumbon Stockalla liikkumaan, ei ollut edes ruuhkaa. Oltiin siis siellä klo 11-12.30 välisenä aikana, ja toki siellä lastenosastolla yläkerrassa oli kunnon hyökkäysvaunumarssi, mutta hyvin mahduttiin sekaan. Hiukan ihmetytti muutama mamma, jonka piti niiden rattaiden/vaunujen kanssa pysähtyä keskelle käytävää ihastelemaan niitä vaatteita, koska liikenne pysähtyi sitten siinä aina molempiin suuntiin. Itselläni oli aikaa kyllä odottaa, mutta ehkä ei kaikilla. Itse tein etukäteissuunnitelman mukaan niin, että valitsin käytävät, jotka tyhjimpiä, työnsi reipasta vauhtia rattaat kohteeseen ja lykkäsin heti sivukujalle parkkiin. Jos joku halusi sinne sivukujalle työntyä, olin sen verran lähistöllä, että kehotin vain työntämään rattaat pois tieltä, mutta eipä kukaan sinne halunnut tunkea. Ei ollut meikäläisen rattaat sitten kenenkään tiellä. :)

Minä käyn muuten Hulluilla päivillä ihan rahan takia. Uusia vaatteita harvoin saa 5-10 euron hintaan, joten ostin esikoiselle kesävaatteet nyt seuraavaksi kesäksi ja syksyvaatteet ensi syksyksi. Mukaan tarttui 4 t-paitaa, 3 pitkähihaista, 2 hupparia, yhdet shortsit ja 2 housut. Kuopukselle en ostanut mitään, kun oli niin täynnä noita vaunuja ja rattaita, että olisi käytävä mennyt ihan tukkoon, mutta eipä se kuopus mitään tarvitse, kun isomman vaatteet olen säästänyt.

Löysinpä muuten itsellenikin (harvinaista kyllä) kaksi vaatetta (naisten osastolla oli melkein autiota) sekä shampoota ja voidepakkauksen. Tuhlasin itseeni enemmän kuin lastenvaatteisiin ainakin rahallisesti, joten omatunto vähän kolkuttaa nyt.

Ai niin, yhdet tuplahyökkäysvaunut bongasin ja toinen lapsista oli aika vanha, ehkä 5-vuotias. En ikinä olisi lähtenyt tuplilla tuonne, koska ne tukkivat kaikki käytävät totaalisesti eikä niitä mitenkään saanut noille ahtaille sivukujille piiloon... Mutta muuten ne eivät kyllä häirinneet.

Kaikin puolin mukava ostosreissu, vaikka esikoinen olisikin halunnut edes yhden ilmapallon muistoksi!

T. Nro 15

Vierailija
2/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoparatiiseihin, ajattelevat vain omasta näkökulmastaan. Yksikään pikku lapsi ei nauti shoppailusta, onneksi ei kaikki äiditkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

roikkuu täällä palstalla aamusta iltaan ja tekee tyhjänpäiväsiä aloituksia,kuten tämä sinunkin juttusi...kasvapa aikuiseksi,niin ymmärrät enemmän

Vierailija
4/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva hommaa lapsenvahdin vain käydäkseen kaupassa. Sanonpa vielä, että 2-v taaperoni kyllä ihan viihtyy shoppailukiertueilla, tykkää katsella ihmisiä, ympäristöä jne. En toki harrasta mitään tuntikausien sessioita vaan lyhyempiä reissuja. Viikon aikana kuitenkin saatetaan käydä usein. En hullareille vie, en jaksa sitä tuuppimista ja käytävällä juoruavia mammoja. Ne siellä paikat tukkii, sitä paitsi.

Vierailija
5/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä tuollaisilla äideillä ei ole hoitajaa lapsilleen, ja ostoksillakin olisi kiva ja vähän pakko käydä?

Vierailija
6/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne maailmaan mahtuu myös ne lapset ja tämän on huomannut kaikki muut kansat paitsi suomalaiset.

Vierailija
7/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä itse käy. Se olisi niin tajuttoman vaivalloista, ja mikä hetki hyvänsä jompikumpi lapsista saattaa saada hermoromahduksen, kakan housuun, pissahädän, puklun.. mitä vaan. Lisäksi itsellekin tosi hankalaa mennä rattailla (yksös tai kaksos, ihan sama) tungoksessa.

Mutta jos joku muu sinne haluaa mennä, niin on heillä siihen ihan yhtälailla oikeus kuin lapsettomilla tai ilman lapsia kulkevilla.

Vierailija
8/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli virtsatientulehdus (kolmas) , ja kävin lääkärissä. Lääkäri lupasi kirjoittaa re4septin ja lähettää sen apteekkiin, kunhan tulos tulee. No en muistanut Hulluja Päiviä, ja tilasin reseptin Stockan apteekkiin (asuimme liki, ja väsymyksen sumussa en muistanut minkään muun apteekin nimeä). Jousuin sitten menemään vaunujen kanssa sinne, ja ihmiset oli kamalia. Jotkut jopa huusi ja kiroili mulle, aivan käsittämätöntä käytöstä. ja mulla oli pienent vaunut. Ýritin vain päästä apteekkiin ja ulos.

Jos olisin tiennyt, en varmasti olisi sinne reseptiä tilannut, mutta pakko oli se hakea. Koliikkivauvaa hoitaessa Hullut päivät oli viimeinen asia jota olin miettinyt....

Vierailija
9/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä me vanhemmat, mutta meidän kahdella alle 2v:lla ei ole ketään hoitajaa. Lapset ovat käytännössä aina mukana. Onpa kiva tietää, että sen lisäksi että nuo pakolliset käynnit ostoshelveteissä (en nyt puhu mistään hulluista päivistä) ovat jo valmiiksi stressaavia ja tuskastuttavia kahden pienen kanssa, läsnäolomme myös riepoo muita äitejä.

Vierailija
10/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä tuollaisilla äideillä ei ole hoitajaa lapsilleen, ja ostoksillakin olisi kiva ja vähän pakko käydä?

Ihan miten vaan, mä en ymmärrä mämmoja jotka hengaa siellä. Eri asia jos hakee pikaisesti jotain..

Vierailija
11/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä itse käy. Se olisi niin tajuttoman vaivalloista, ja mikä hetki hyvänsä jompikumpi lapsista saattaa saada hermoromahduksen, kakan housuun, pissahädän, puklun.. mitä vaan. Lisäksi itsellekin tosi hankalaa mennä rattailla (yksös tai kaksos, ihan sama) tungoksessa.

Mutta jos joku muu sinne haluaa mennä, niin on heillä siihen ihan yhtälailla oikeus kuin lapsettomilla tai ilman lapsia kulkevilla.

..mutta minä en ymmärrä miten joku viitsii lähteä sinne ryysimän lasten kanssa:)

Vierailija
12/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitannut vaunut. Ei silloinkaan kun itsellä ei vielä ollut lapsia eikä nytkään. Enemmän risoo ne käytävällä juoruilijat sekä ne, jotka yhtäkkiä vaan jymähtävät paikoilleen ja sitten pyörtävät kannoillaan ja lähtevätkin vastavirtaan....tai jäävät pyörimään paikoilleen.

Vierailija
13/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ärsyyntyy nyt jostain vaunuista. Hulluilla päivillä on tungosta, ken ei sitä kestä ei sinne mene. Turhaa siellä on kiroilla, että joku muukin on tullut paikalle. Ja vanhemmat ovat erilaisia, ihan siinä missä lapsetkin. Toiset eivät hermostu yhtä pahasti ja jos ei ole kiire, niin miksi ei voisi mennä Hulluille päiville lasten kanssa? Voihan sieltä lähteä pois, jos menee stressaavaksi. Itse en ehkä keskustaan lähtis, mutta esim. Tapiolaan mahtuu ihan hyvin liikkumaan.

Vierailija
14/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt aloin sitten epäröidä.

En ole aikaisempina vuosina mennyt vaan saanut jonkun sukulaisen tai miehen menemään ja ostamaan lapsille ne vaatteet, mitkä haluaisin.

Tänä vuonna sukulaiset eivät halua mennä (ymmärrettävää), mies ei pääse ja viime vuodesta oppineena tiedän, että sinne on turha edes yrittää viikonloppuna. Niin sitten ajattelin, että jos nopeasti menisin lasten kanssa. Kuopus pitäisi laittaa kyllä rattaisiin, joten hyökkäysvaunuilla minäkin olisin liikenteessä...

Ehkä pitää sitten jättää välistä.

Vierailija
15/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt aloin sitten epäröidä.

En ole aikaisempina vuosina mennyt vaan saanut jonkun sukulaisen tai miehen menemään ja ostamaan lapsille ne vaatteet, mitkä haluaisin.

Tänä vuonna sukulaiset eivät halua mennä (ymmärrettävää), mies ei pääse ja viime vuodesta oppineena tiedän, että sinne on turha edes yrittää viikonloppuna. Niin sitten ajattelin, että jos nopeasti menisin lasten kanssa. Kuopus pitäisi laittaa kyllä rattaisiin, joten hyökkäysvaunuilla minäkin olisin liikenteessä...

Ehkä pitää sitten jättää välistä.

et kai nyt tosissaan elä elämääsi sen mukaan, mitä joku provosoivasti kirjoittaa tällä palstalla?!? Sen kun menet, kyllä sinne mahtuu ja jos joku vetää herneen nenään niin antaa mennä vaan!

Vierailija
16/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin hullareille, niin toki lapsi sitten tulisi mukaan (onneksi vain yksi, ettei tarvi tuplavankkureita!). Ei kai mieskään voisi jäädä lasta hoitamaan kotiin sen vuoksi että pääsen ostoksille? Ei meillä mitään lastenhoitajaa ole, me ollaan kai sitten köyhiä. Toisaalta, taidan jättää hullarit väliin, kuvastossa ei ollut oikein mitään mielenkiintoista (ei ainakaan kovin edulliseen hintaan). Vaikka asutaankin lähellä stockaa, niin ei käydä varmaan herkussakaan nyt hullareiden aikaan muuten kuin lauantaiaamuna heti kun kauppa aukeaa.

Vierailija
17/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain harkintaa siihen, milloin ja mitkä käynnit ovat lasten kanssa välttämättömiä. Hullut päivät eivät todellakaan ole!

Vierailija
18/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, me viedään lapsi usein hoitoon kauppareissun ajaksi, siis ihan viikottain. Mutta ei mua muiden rattaat tai lapset häiritse ja ainakin Jumbon Stockkalla Hullareille mahtui eilen aivan hyvin muutenkin. En kokenut mitään kummempaa tungosta, aggressiivisista shoppailijoista nyt puhumattakaan. Kassajonossa oli pari ihmistä ennen mua, mutta ruoka-,vaate-ja tavaraostoihin meni yhteensä 45min.

Vierailija
19/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti lähtee shoppailemaan pieneten lasten kanssa?! Itsekin oon joskus käynyt lapsen kanssa hakemassa kengät tms mitä on pakko sovittaa, mutta hengailemaan en lähtisi ikinä pienten lasten kanssa.

Eilenkin meinas mennä hermot kun kiljuvia kakaroita ja tuplarattaita oli joka kulmassa...

En ole lasten vihaaja (olenhan äiti itsekin) mutta jotain järkeä ...

Minkälainen "HULLU" tapahtuma tää hullut päivät oikein on? Tämän palstan perusteella vois päätellä että sinne pitäis kirjoittaa joku oma ohje ja etiketti, jonka mukaan siellä käydään. :D

Mistä ap tietää jos joku on lasten kanssa lähtenyt jotain yhtä juttua hakemaan? Ei kai sinne kukaan voi lähteä sillä asenteella että "nyt sitten kaikki toimivat täällä tehokaasti, nopeasti, eikä mitään normaalia shoppailuasennetta hei, täällä mennään hullujen päivien hulluilla säädöksillä".

Kuinka voi jollain kinnata noi pahasti jostain alemyynnistä? Ja tiedoksi vaan että muulloinkin niitä hyviä tarjouksia löytyy ja ihan tavallisesti kaupoissa on alerekit joissa kivoja löytöjä vaikka ympäri vuoden. Eikö ne ala olla sitten jo niitä massatuotteita jos kaikki käy sieltä alesta jonkin samanlaiset välikausiasun hakemassa? Jos niitä noin fanaattisesti sieltä pyydystetään niin eikö siellä päin kaikki sitten tiedä että toi on se alejuttu hulluilta päiviltä. No mä asun kehä kolmosen ulkopuolella joten olen juntti vaikka olisin mitä mieltä. Ja joo, kyllä mäkin tykkään shoppailla. Jos käyn täällä maakuntakeskuksessa vaikka lapsen kanssa polikäynnillä niin uskallan käydä vaikka Anttilassa tai Cittarilla lapsen kanssa shoppailemassa. Ne on sille lapselle oikeasti elämystä. Meidän kuopus ei enää tosin istu rattaissa, mutta saattaa välillä saada niitä kanssashoppailijoiden hermoja raastavia uhmakohtauksia. Niitä sitten opetellaan siellä myös hillitsemään.

Vierailija
20/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut otetaan tyhjinä mukaan, Hulluilla Päivillä ne on ensisijaisesti tarkoitettu tien ja tilan raivaamiseen! Niillä pökitään paksuja mammoja persuuksille ja niillä ajetaan takaapäin kipeästi mammojen nilkoille. Kerrassaan kätevää!