Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mä en tajua äitejä jotka lähtee tuplahyökkäysrattailla Hulluille Päiville!!!!

Vierailija
07.04.2011 |

Kuka idiootti lähtee shoppailemaan pieneten lasten kanssa?! Itsekin oon joskus käynyt lapsen kanssa hakemassa kengät tms mitä on pakko sovittaa, mutta hengailemaan en lähtisi ikinä pienten lasten kanssa.

Eilenkin meinas mennä hermot kun kiljuvia kakaroita ja tuplarattaita oli joka kulmassa...

En ole lasten vihaaja (olenhan äiti itsekin) mutta jotain järkeä ...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde koko päiville lasten kanssa saatika yksin. Kamala ahdistus tulee vaan moisessa tungoksessa, eikä sieltä tule mitään edes ostettua, kun ei mahdu minnekään, tuupitaan ja jonottaa saa joka paikkaan.

Mieluummin menen rauhallisena arkiaamuna ostoksille, kun saa vapaasti kulkea ja shoppailla rauhassa. Jos se sen euron enemmän maksaa, niin so be it.

Vierailija
22/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäävät niistä, tuntevat logon ja värityksen, kysyvät aina että pääsevätkö mukaan.

Olen nonesti ollut rattaiden kanssa siellä ja 2 pikkulapsen kanssa (tosin meillä ei ole tuplia, matkarattaat ollut mukana, toinen lapsi sitten kävellyt ja osin seisonut rattaiden taka"laudalla" joka on integroitu meidän matkiksiin).

Mielestänin tämä on vapaa maa, sinne saa mennä yhtälailla nuori ja vanha, hidas ja nopea, pyörätuolilla ja rattailla ja miten vaan. Itse sitten riskin ottaa, joka rattailla tms. menee, että on hankalampi liikkua.

Ja samoin itse riskin ottaa, joka sinne ylipäänsä menee, että ON ahdasta ja tungosta.

Kaikki mammat vaan rattaillakin mukaan! Hyvi mahtuu!! :). JOs joku hermostuu, on se HÄNEN ongelmansa, ei sinun! :)

Huomaavaisuus ja rauhainen mieli, nämä kun säilyttää niin kaikkialla pärjää (yleensä ne hermoojatkin itse rauhoittuu, kun nätisti hymyilee ja kysyy "anteeksi, olivatko vahingossa tiellä" / "anteeksi, pääsisinkö ohi").

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut otetaan tyhjinä mukaan, Hulluilla Päivillä ne on ensisijaisesti tarkoitettu tien ja tilan raivaamiseen! Niillä pökitään paksuja mammoja persuuksille ja niillä ajetaan takaapäin kipeästi mammojen nilkoille. Kerrassaan kätevää!

tietää shoppailusta yhtään mitään, kun eivät tuota tiedä.

Vierailija
24/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hullareilla" käynyt kun en asu likikään moista kauppaa mutta kuitenkin.

Olen tainnut tasan kerran käydä lasten kanssa shoppailemassa ja sekin pakosta. Minulle shoppailu on omanlaista rentoutumista jota harrastan ilman lapsia. Saa ihan rauhassa omaan tahtiin kierrellä kauppoja, käydä syömässä yms. Ei tulisi mieleen lähteä muksujen kanssa kaupoille.

Mutta en tosiaan ole koskaan ärsyyntynyt vaunuista (vaate)kaupoissa, paitsi kerran kun kaksi mammaa päättivät parkkeerata keskelle käytävää vaunujensa kanssa niin, ettei kukaan taatusti päässyt ohi.

Vierailija
25/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ehkä joskus väistää muita eikä aina odottaa, että muut väistyy sivuun odottamaan, että av-mamma pääsee pentujensa ja naurettavien hullupäiväostostensa kanssa ohi.

Vierailija
26/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan järjetön jo pelkkä ajatus. Mutta menköön ken tahtoo ja pinnaa riittää sekä lapsella että äidillä.

Yksi asia mitä en ymmärrä on se, että mitä ihmetavaroita luulette saavanne sieltä, mitä ei saa joka pv muulloinkin? Säästöä ehkä euro tai kaksi, vastapainona kauhea ruuhka ja stressi?

Vierailija
27/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just niin vaikeata kun siitä tekee... Mä käyn varsin leppoisasti ostoksilla (ihan vaan huvin vuoksi!) vauvan, 5v ja 3v lasten kanssa. Ja kukaan ei takuulla kärsi. Ja hui kamalaa, meinaan lähteä lauantaina hulluille päiville! Vanhemmat lapset saatan jättää papan hoiviin, vaikka takuulla haluaisivat tulla mukaan. Mutta ehkä menemmä koko porukalla, repikää siitä!

Vierailija
28/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva hommaa lapsenvahdin vain käydäkseen kaupassa. Sanonpa vielä, että 2-v taaperoni kyllä ihan viihtyy shoppailukiertueilla, tykkää katsella ihmisiä, ympäristöä jne. En toki harrasta mitään tuntikausien sessioita vaan lyhyempiä reissuja. Viikon aikana kuitenkin saatetaan käydä usein. En hullareille vie, en jaksa sitä tuuppimista ja käytävällä juoruavia mammoja. Ne siellä paikat tukkii, sitä paitsi.

hieman eri asia käydä vaikka ruokakaupassa, kuin jossain hulluilla päivillä. Sinne ei ole kenenkään pakko mennä ja IKINÄ en menisi ratasikäisen lapsen kanssa toisten tielle omia, lapsen ja muiden hermoja koettelemaan.

Vierailija
29/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut otetaan tyhjinä mukaan, Hulluilla Päivillä ne on ensisijaisesti tarkoitettu tien ja tilan raivaamiseen! Niillä pökitään paksuja mammoja persuuksille ja niillä ajetaan takaapäin kipeästi mammojen nilkoille. Kerrassaan kätevää!

tietää shoppailusta yhtään mitään, kun eivät tuota tiedä.

Ne vaunut on vain sitä varten mukana, että päästään ilmaiseksi julkisilla kaupunkiin! Pöljät! Ei niissä kuulu lasta makuuttaa! Vauva matkustaa korkeintaan kantoliinassa!

Vierailija
30/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ainakin eilen oikein mukava tunnelma. Aamupäivällä olin ja paljon oli vaunuja/rattaita (myös minulla), mutta en nähnyt yhtäkään pää punaisena kirkuvaa lasta enkä ketään mammaa, joka olisi ryysännyt rattaillaan toisten päälle.

Ystävällisesti odotettiin ja väisteltiin, kun ei rattaiden kanssa tietenkään pääse niin ketterästi puikkelehtimaan kuin ilman niitä.

Minulla oli tyttö vajaa 1v. mukana ja hän oli oikein tyytyväisenä rattaissaan. Sai pidellä jotain ostoksia, tykkäsi niitä tutkia, katseli ympärilleen, "jutteli" muiden pienten kanssa (oli niin söpöä :)) ja tykkäsi kovasti haamu-ilmapalloista. :) JOS lapseni olisi alkanut kovasti huutamaan, olisin jättänyt ostokseni ystävälleni ja mennyt lapsen kanssa Stockan ulkopuolelle penkille odottelemaan, mutta näin ei käynyt. :)

Vierailija
31/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tyttö vajaa 1v. mukana ja hän oli oikein tyytyväisenä rattaissaan. Sai pidellä jotain ostoksia, tykkäsi niitä tutkia, katseli ympärilleen, "jutteli" muiden pienten kanssa (oli niin söpöä :)) ja tykkäsi kovasti haamu-ilmapalloista. :) JOS lapseni olisi alkanut kovasti huutamaan, olisin jättänyt ostokseni ystävälleni ja mennyt lapsen kanssa Stockan ulkopuolelle penkille odottelemaan, mutta näin ei käynyt. :)

Kuulostaapa niin ihkunhöpsönihanalta päivältä että en toista tiedä. Upea elämys lapsellesi! Kirjaahan varuilta myös ylös vaavikirjaan, niin ei jää lapselta unholaan moinen superonnenpäivä...

Vierailija
32/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän ettei aina saa lastenhoitajaa. Kävin eilen ja tänään aamulla Hullareilla ja näin eilen 2 lastenvaunut, tänään en yksiäkään. En tosin käynyt lastenosastolla.

Ja kyllä useimmat onnistuvat tukkimaan tiet ja ärsyttämään ilman lastenvaunujakin ;)

Vierailija
33/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitannut vaunut. Ei silloinkaan kun itsellä ei vielä ollut lapsia eikä nytkään. Enemmän risoo ne käytävällä juoruilijat sekä ne, jotka yhtäkkiä vaan jymähtävät paikoilleen ja sitten pyörtävät kannoillaan ja lähtevätkin vastavirtaan....tai jäävät pyörimään paikoilleen.

Vierailija
34/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa niin ihkunhöpsönihanalta päivältä että en toista tiedä. Upea elämys lapsellesi! Kirjaahan varuilta myös ylös vaavikirjaan, niin ei jää lapselta unholaan moinen superonnenpäivä...

mielestäni pienelle lapselle elämyksiä ovat juurikin puistossa tai pihalla käynti, keinumiset ja hiekkalaatikot, kaupassa, kirjastossa tai kahvilassa käynti, vauva-/perhekerhot, muskarit jne. Kotona myös on ihanaa, mutta kun lapsi on kotihoidossa, niin kyllä sitä välillä sieltä kotoa haluaa sekä lapsi että äiti lähteä muuallekin. ;)

Millaisia elämyksiä sinun mielestäsi n.1v. tarvitsisi?

Vierailija
35/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin käyn shoppailemassa lapsen kanssa, niinkuin ennenkin. Ja mun onneksi lapsi todellakin _tykkää_ näistä ostosreissuista! Tyytyväisenä istuu rattaissaan ja katselee ympärilleen. Eilen jumboreissullakin rattaista kuului nauruntyrskähdyksiä :) Välillä pääsee jalottelemaan ja syömään, kiva päivä oli eilinen.

Vierailija
36/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin mahduttiin sekaan muiden rattaiden kanssa. Ärsyttää vaan kun ihmiset tunkeilee, eikä anna tietä. Noh, onneks voi vaan ryysätä vaikka jalkojen päältä jos on tarvis. Sitä tosiaan ihmettelin, että mitä ne rattaattomat ja lapsettomat ihmiset teki siellä lasten osastolla! Että kehtaavat. Vievät kaiken tilan rattailta luuhatessaan siellä ihan vaan aikaa kuluttamassa. Ihme tyyppejä...

Vierailija
37/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti lähtee shoppailemaan pieneten lasten kanssa?! Itsekin oon joskus käynyt lapsen kanssa hakemassa kengät tms mitä on pakko sovittaa, mutta hengailemaan en lähtisi ikinä pienten lasten kanssa.

Eilenkin meinas mennä hermot kun kiljuvia kakaroita ja tuplarattaita oli joka kulmassa...

En ole lasten vihaaja (olenhan äiti itsekin) mutta jotain järkeä ...

Minkälainen "HULLU" tapahtuma tää hullut päivät oikein on? Tämän palstan perusteella vois päätellä että sinne pitäis kirjoittaa joku oma ohje ja etiketti, jonka mukaan siellä käydään. :D

Mistä ap tietää jos joku on lasten kanssa lähtenyt jotain yhtä juttua hakemaan? Ei kai sinne kukaan voi lähteä sillä asenteella että "nyt sitten kaikki toimivat täällä tehokaasti, nopeasti, eikä mitään normaalia shoppailuasennetta hei, täällä mennään hullujen päivien hulluilla säädöksillä".

Kuinka voi jollain kinnata noi pahasti jostain alemyynnistä? Ja tiedoksi vaan että muulloinkin niitä hyviä tarjouksia löytyy ja ihan tavallisesti kaupoissa on alerekit joissa kivoja löytöjä vaikka ympäri vuoden. Eikö ne ala olla sitten jo niitä massatuotteita jos kaikki käy sieltä alesta jonkin samanlaiset välikausiasun hakemassa? Jos niitä noin fanaattisesti sieltä pyydystetään niin eikö siellä päin kaikki sitten tiedä että toi on se alejuttu hulluilta päiviltä. No mä asun kehä kolmosen ulkopuolella joten olen juntti vaikka olisin mitä mieltä. Ja joo, kyllä mäkin tykkään shoppailla. Jos käyn täällä maakuntakeskuksessa vaikka lapsen kanssa polikäynnillä niin uskallan käydä vaikka Anttilassa tai Cittarilla lapsen kanssa shoppailemassa. Ne on sille lapselle oikeasti elämystä. Meidän kuopus ei enää tosin istu rattaissa, mutta saattaa välillä saada niitä kanssashoppailijoiden hermoja raastavia uhmakohtauksia. Niitä sitten opetellaan siellä myös hillitsemään.

Kannattaa kokeilla useamman lapsen kanssa ;)

ap

Vierailija
38/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli oikeasti hankalaa liikkua kun vaunuja oli niin paljon. Puhumattakan kirkuvista ja juoksentelevista lapsista. Jos se on elämys jollekin niin siitä vaan...

ap

Vierailija
39/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kyse lapsista tai aikuisista. Kierrän kyseisen tapahtuman aina niin kaukaa kuin vain pystyn. Eipä tarvi palstalle tulla sitten itkemään kun on tungosta :)

Vierailija
40/47 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet vahinkovankkurien kuljettajat vaan luulee että niillä on etuajo-oikeus! Voisi ehkä joskus väistää muita eikä aina odottaa, että muut väistyy sivuun odottamaan...

Usein kun näkee jossain äitejä rattaiden kanssa niin nämä tosiaan tuntuvat olettavan että kaikki muut väistyvät tieltä ja tekevät kunniakujan vaunujen kanssa kulkevalle. Yksittäisen jalankulkijat ensin, eikös vaan? Muutaman kerran olen nähnyt jopa kaveruksia jotka menevät vierekkäin isojen vaunujen kanssa ja sitten päivitellään suureen ääneen kun ihmiset pyytävät päästä ohi. Huoh.