+Maalismussukat Keskiviikkona+
Kommentit (31)
[color=Slateblue]Herättiin vasta ennen ysiä ja neiti lähti jo ulos innoissaan, kun on lunta (tai räntää se on, mutta lapsen mielestä lunta) satanut. Olisi lähtenyt heti hiihtämään ja laskemaan pulkalla mäkeä. Samalla odottaa, että kohta se joulupukkikin jo tulee =). Pitkään saa vielä sitäkin odottaa.
TERVETULOA joukkoomme [b]Hipu[/b]! Ihanaa, kun pitkä yritys lopultakin tuottaa tulosta, ONNEA! Nostin taas tuota meijän virallista listaa, jonne voit käydä lisäilemässä tietojasi. Ja muutkin käykää vilkaisemassa listaa ja lisäämässä vauvan sukupuoliveikkauksia tai -tietoja. Ja sitten siellä on kommentoitavaa listaa muodosta. Kiitos!
[b]NapNap[/b]kin palannut palstailemaan... eilen et tainnut ollakaan. Täällä kun itse vakituisesti olen nää lomapäivät " asustellut" , niin heti huomaa. Huomenna pitäs töihin suunnata, vaikkei tää olo mikään terve vielä ole. Yskä kyllä vähän helpottanut ja nokkakaan ei vuoda ihan koko ajan, ehkä tää tästä...
Eilen sain sitten tietää, ettei mun työt jatku enää joulun jälkeen eli äippäloma aloitellaan täällä jo sitten 22.12. ja virallisesti sitten 15.2.06. Laitoin heti eilen oppilaiden vanhemmille sähköpostia asiasta ja samalla kerroin heille raskaudestani. Kovasti on onnitteluja sadellut ja ovat olleet ymmärtäväisiä. Helpottavaa! Nyt vaan pitäis kertoa lapsille... ehkä huomenna sitten... saadaan sitten yhdessä seurailla lasten kanssa mun masun kasvua.
Kiva, kun [b]N82[/b] oli lisännyt ultrakuvia irc:iin. Kylläpä ne vauvat jo tossa vaiheessa näyttää erilaisilta, aika hasuua, kun jotenkin niiden on olettanut olevan tossa vaiheessa vielä niin samannäköisiä. Kaunis hymy teijän vaavilla! Mäkin eilen otin meijän ultrakuvasta kuvia ja laitan niitä kohta sähköpostiringille jakoon. Masukuvia otetaan kanssa mahd. pian, nyt ei kyllä viitti, kun täällä edelleen yöpaidassa, tukka pystyssä heilun =).
Vauvojen TYÖNIMISTÄ oli kyselyä. Meillä esikoinen oli " teppo" ja nyt tää toinen on " mosse" . Meillä mies keksii näitä hurmaavia (?) työnimiä oikein mielellään. Neitikin kutsuu vauvaa jo " mosseksi" . Ja vauvan syntymän jälkeen tuli ainakin esikoiselle lempinimi, Nöpö, jota käytettiin oikein säännöllisesti ennen ristiäisiä. Pitkään oli neiti ristiäisten jälkeenkin Nöpö, etenkin papan suusta.
Tosi moni jo käynyt rakenneultrassakin, meillä se on vasta ensi viikon keskiviikkona (hei, enää viikko siihen). Kovasti odotan ja teitty pieni jännitys rupee jo kuplimaan masun pohjassa sen takia.
Ja sitten taas (.), jonne ei oikeestaan uutta kuulu. Kovasti " mosse" masussa välillä mönkii. Oikein masu välillä heiluu ja eilen pyykkiä ripustaessa se oikein työnsi pienellä jalalla masua vasten. Vramsti ois tuntunu ulkopuoleltakin, jos ois vaan ehtiny kokeilla. Antibioottikuuri toi sitten hiivatulehduksen ja canestenia eilen laitoin, toivottavasti meni ohi. Eilen oli kyllä tosi tuskallista olla, nyt helpompaa.
Pirteää päivää kaikille maalismammoille!
Monkey ja mosse rv. 19+0 (kohta puolessa välissä)
[color=Slateblue]Yritin laittaa äsken ultrakuvia jakoon sähköpostirinkiläisille, mutta jostain syystä teijän posteihin ei pystynyt lähettää mitään. Oiskohan teijän postilaatikot täynnä?
-M-
Moiks!
Piti kyllä eilenkin tulla kuulumisia kirjoittelemaan mutta jotenkin olin työpäivän jälkeen niin rätti että se sitten jäi (ja moni muukin asia mitä piti tehdä). Tänään menen iltapäivällä taas töihin. Onneksi aamu on vapaata! :)
Joku kyseli miten päin vauveli oli rakenneultrassa ollut. Meillä oli ihan pää ylöspäin vielä ja aluksi oikealla kyljellään mutta loppuvaiheessa ultrausta käänsi kylkeä. Oli sillä hetkellä siis erittäin rauhallisella tuulella. :) Kätilö ei varmaan uskonut kun sanoin ettei se koskaan rauhassa olekaan..
(.) kaikki kohdillaan. Nappo potkiskelee tavalliseen tahtiin ja masu on taas jotenkin niin ison oloinen. :) Magnesium tuntui auttaneen noihin suonenvetoihin. Ja ehkä niillä sukillakin oli osuutta asiaan. :) Selkä on ennallaan ja eilen jo meinas mennä hermot ja meinasin marssia lääkäriin hakemaan sairaslomaa mutta päätin kuitenkin ainakin vielä jaksaa hampaat irvessä.. Katsotaan nyt päivä kerrallaan. Pomollekin sanoin ihan suoraan etten tiedä miten ihmeessä mä kestän tän selän kanssa ja hän oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi ettei täällä väkisin tarvitse yrittää jos ei hyvältä tunnu. :) Mulla on oikeasti tosi kiva pomo!
Mutta nyt mä menen laittamaan jotain ruokaa kun mies lupasi tulla lounaaksi kotiin. Harvinaista että sitä näkee keskellä päivää. :) Mukavat keskiviikot kaikille! Palaan linjoille varmaankin illalla jos töiden jälkeen jaksan.
Lily & Nappo 22+0 (hui kun nuo viikot menee nopeesti!!)
Ollaan varmaan oltu samaan aikaan kauppiksessa??? Olin muistaakseni LM2000/2. Aloitin kauppisen vuoden muita ikäisiäni myöhemmin kun pidin välivuoden ja asustelin espanjassa. Eli siis olen vuosimallia 83. Asuin muutaman vuoden porvoossa ihan keskustassa. Kauppiksen lopetin kahden vuoden jälkeen kun jäin äitiyslomalle. Ei ole tuo rahatilanne sallinut opiskelun jatkamista kun pitänee tota asuntolainaakin lyhentää ja hoitomaksut on aika kalliita.
Irc:issä on joku huono kuva itestäni. Siellä on myös ultra kuva jos joku haluaa käydä katsastamassa ja tietenkin kuvia iki-ihanasta esikoisestani ja miehestäni. Laitan masukuvia heti kun saan napsittua ja siirrettyä puhelimesta koneelle. Tai siis heti kun saan piuhan jostain lainaksi.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=katjuska10
[color=indigo]Eli aamulla päästiin näkemään kohdussa kasvava pieni elämä :) Olihan se huikeaa! Kaikki kunnossa ja koko vastasi viikkoja. Istukka etuseinämässä ylhäällä oikealla. Pituutta asukilla oli 22,5cm! Ei kertonut miten päin se vauva siellä masussa on, mutta meille se ainakin vilkutteli ihanasti. Kylläpä oli mukava kokemus!
Jos MONKEY viitsii päivitellä, niin mun ihan oikea laskettuaika on 26.3.2006, kun olen ollut listalla 27. päivän kohdalla...
Eilisen pinon viimeisessä viestissä kyselinkin, että otatteko vauvalle vaukuutusta ennen syntymää? Ja kokemuksia hyvästä yhtiöstä kaivataan!
Mutta nyt teelle ja kurkkukipua parantelemaan!
~cadavera~ rv18+3
Täällä sataa vettä ja maassa on loskaa, yäk:( Laiton tytönkin sisälle nukkumaan kun sateeseen en viitsi työntää. Eilen käytiin vaihtamassa talvirenkaat kun puhuttiin talvimyrskystä ja lumesta. No kyllä maassa hieman luntakin näkyy, mutta asteet plussan puolella ja rännistä tulee vettä.
Työnimistä oli puhetta. Meillä esikoinen oli vaan VAuva isolla V:llä kun oli nimi jo valmiina. No tämä on nyt Valttu kun näin kesällä untä että meillä oli pieni poika nimeltään Valtteri:) Se poika olo muuten on jartkunut, saa nähdä kumpi tulee:)
En tiedä mitenpäin Valttu rakenneultrassa oli, mutta tässä vaiheessa vauvalla on vielä niin paljon itlaa mellestää että pyörivät aika lailla. Esikoinen kääntyi pysyvästi muistaakseni viikon 30 tuntumassa. Sitten pysyikin pää alaspäin loppuu (rv37+4) asti.
Massussa on kokoajan kova meno päällä. Tuntuu että suurimman osan päivästä mellastaa niin että maha heiluu. Eilen illalla ei voinut sohvalla istua kun oli niin kova mylläys, oli makko maata että pieni oli tyytyväinen. Illlalla nukkumaan mennessäkin sai olla vaan selällään, tai alkoi kova mekastus ja " töniminen" . Onneksi sitten nukahti, että mäkin pääsen mahalleen ja sain unen päästä kiinni. Selällään en osaa nukkua vaikkakin suurin osa yöstä tulee niin oltua. Esikoisen aikaan silloin siitä kyselin ja neuvolan kätilö sanoi että niin kauan kun ei tule huono oli, voi selällään olla. Silloin nukuinkin loppuun asti selällään kun kyljellään ollessa vaan paikat puutui.
Huomenna on sitten neuvola ja Kelan reissu. Saan vihdoin sen raskaustodistuksen jonka vienkin samantien kelaan!
Nyt kuuluu sängystä ääntä, täytyy mennä katsomaan mikä siellä on hätänä. Vielä ei meinaan ole nukkunut.
-Santtu ja VAlttu 22+0
Monkey-sain kyllä sun ultrakuvat, mutta ne tukki suuruudellaan mun sähköpostin;=) Mun kuva ei menny jossaralle läpi. Varmaan hänelläkin maili täynnä. Browniettelle lähetän kotoa uudestaan, kun sun osoite ei ollut vielä listoilla.
Mulla oli esikoinen pää alaspäin joka ultrassa alusta loppuun. Nyt tämäkin on ollut pää alaspäin molemmissa ultrissa ja tuntuu enemmän vatsan vasemmalla puolella.
Vakuutuksista voin suositella Tapiolaa siksi, että voit kerätä kaikki vuoden laskut yhteen ja maksaa niistä kaikista vain kerran sen omavastuun, joka meillä on muistaakseni 45 euroa. Oli toinenkin vaihtoehto. En oo kertaakaan tarvinnu esikoista lääkärissä käyttää, mutta parempi, ett vakuutus on silti. Eihän sitä koskaan tiedä.
Kesärenkailla kannattaa sinnitellä kaksi päivää ainakin pääkaupunkiseudulla. Pe alkaa taas nää +12 kelit.
Pinja 21+1
Meillä esikoiselle varattiin vakuutus tapiolasta ja niin tehdään nytkin. Huomenna vien hakemuksen Tapiolan toimistoon neuvola ja kela reissulla. Meillä on Tapiolassa kaikki muutkin vakuutukset (auto, koti, esikoisen, mun sairaskuluvakuutus ja munsekä miehen tapaturmavakuutukset). joten alennuksia tulee ihan kivasti. Pelkästä kotivakuutuksen ansiosta saadaan muista -30% ja lisäksi vielä omistaja-asiakasalennukset (taitaa olla tällä hetkellä meillä 5%).
-Santtu
[color=Slateblue]Meillä esikoisen vakuutus on ollu IF:ssä ja oikein on hyvin toiminut ja rahat ovat tulleet nopeasti korvausten hakemisen jälkeen. Nyt ollaan kyllä suunniteltu ottavamme molempien lasten vakuutukset nordeasta, kun siellä meillä on muutkin vakuutukset. Siellä on hyvä systeemi, että vakuutusmaksut menee joka kuukausi, niin on sitten säännölliset kuukausierät, eikä tuu aina niin sioa laskua muutaman kuukauden välein. Nordean lapsivakuutuksen saa ottaa jo ennen lapsen syntymää, olikohan viimeistään 3kk ennen la:ta. Omavastuu on 75euroa, mutta siihen voi kerätä koko vuoden lääkärikulut ja sitten maksaa koko hommasta vaan tuon yhden omavastuuosuuden. IF:ssä ollut omavastuu nii, että on maksettava aina kun uusi sairasu tulee. Kyllähän niitä on vaikka mitä vakuutusyhtiöitä... Monet täällä vissiin kehuneet Tapiolaa.
-M-
[color=Slateblue]Ja mä kun jopa pienensin niitä kuvia... ei tainnu onnistua =( Anteeksi!
-M-
Molempia! Eli oon asunut ikäni ja opiskellut siellä, paitsi vuoden olin ruotsissa pari vuotta sitten. Tällä hetkelläkin oon kirjoilla porvoossa, mutta melkeinpä asun kuitenkin poikaystävän luona hesassa kun täällä olen töissäkin. Ollaan nyt yhdessä katseltu jo asuntoa porvoosta sillä siellä haluan asua sit kun vauva syntyy.
Hmm... tiedänköhän mä sut? ;) Minkä ikäinen oot jos saa udella?
3.x Eläpäs huoli vielä yhtään! Meillä oli rakenneultrassa vauva pää alaspäin, mutta kun viikon päästä ylävatsakipujen takia myös alavatsaa ultrattiin niin vauva olikin jo ihan eri asennossa. Peppu oli " kuopassa" ja kädet ja jalat taivasta kohti ja heilui vimmatusti... huvittava näky =D Siis huvittava tosiaan ku kohtu niin alhaalla niin peppua ei näkynyt vaan noi heilurit ;)
Olikohan se tällä palstalla kun joku kysyi ylävatsakivuista? Mulla siis todettiin sappikivet mitkä on nyt 2 kertaa aiheuttanut oikean kylkikaaren alla ihan mielettömän kipukohtauksen. Ennen raskautta ei vaivannut mitenkään. (Rasvainen ruoka saa sappirakon supistelemaan ja kivet liikkumaan ja sit ne menee sappitiehyeen ja aiheuttaa sen kivun) Ihan hirveetä ajatellakin sitä kipua. Sain litalgin lääkettä mitä pitää ottaa jos sellainen kohtaus vielä tulee. Pahimmas tapaukses joudutaan poistaa koko sappirakko =/ No ei parane ajatella asiaa enempää ku nyt vointi hyvä.
Voi kun kello olis jo puoli 2 niin pääsis lähtee sinne neuvolaan =))