Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+Maalismussukat Keskiviikkona+

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä pomppais pinoon...

oli kyllä tullu muutama tosi ihana masukuva tuonne sähköpostiin, ja ultrakuvia myöskin...mun tarvis kanssa ottaa uusia kuvia kun toi uusin kuva minkä eilen laitoin oli viikolta 18+ ja nyt on viikkoja 20+3, ja maha senkun kasvaa...kyllä se on vaan totta, että kakkosesta maha tulee nopeammin esille kun esikoisesta ei ollut näillä viikoilla ihan yhtän muhkea tämä maha..ja meille on taas siro vauva tulossa;)

ja mulla on kanssa tuolla irc-galleriassa kuvia, sieltä löytyy ne samat kuvat mitkä laitoin säköhpostilla...http://irc-galleria.net/view.php?nick=_jiggy_ jos joku haluaa käydä katsomassa...

masussa tuntuu taas käyvän kova vilinä ja vilske...:)

tosiaan tänne tuli sitten talvi kerrasta...aamulla kun heräsin niin oli kyllä kovin talvinen keli ja lunta oli satanut oikein kunnolla yön aikana...ei paljon enää tarvitse nenäänsä ulos työntää, sen verran kylmä tuuli käy ulkona...no sentään hiukan päästiin esikoisen kanssa ulos, että kävästiin kävellen kaupassa kun autossa on vielä kesärenkaat alla...esikoinen kyllä kovasti tykkäsi kun sai konttailla toppahaalarissaan...:)

hmmm..mitähän piti vielä kirjoittaa...no ei muistu mieleen, pitää palailla myöhemmin " astialle"

-jiggy ja pikkuheppu rv20+3-

Vierailija
2/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempia. Masu kasvaa ja poreilee ;) tai joku kärpänen siellä aina vilistää kun kutittaa sisäisesti.

Vakuutus otetaan samoin tehtiin esikolle. Tapiolasta kun siellä muutkin vakuutukset.

Ihania kuvia teillä irkissä. Oon luullut et mulla on iso vatsa mut onhan teillä muillakin jo :) Ja totta et kakkosen kohdalla pullhtaa huomattavasti nopeemmin kuin esikon. Näin siis ainakin mulla.

Minne sähköpostiin te ootte lähetelly masukuvia? oon vähän pihalla sorry :(

Eipä tällä erää muuta. Pikkulauantain jatkoja!

Jarniina,poika ja masukki rv 18+3 (19+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostirinkiin voit ilmottautua mulle emmi_04@netti.fi

Lisään sitten listaan ja lähetän kaikille:)

-Santtu

Vierailija
4/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana talvi. Tosin inhottava myrsky.

Omassa navassa ei ihmeitä uusia..niilo oli viimepäivät hiljanen tänään ja viimeyönä taas liikkunut koko ajan ; ) Tosin taas tuo poika olo muuttunu tyttöoloksi kun pari kaveria taas on veikannu meille tyttöä ; )

Eilen kävin siellä hampulääkärissä ja reikä tuli paikattua. Yök! että se puudutus sattui kun taitaa nuo limakalvot olla tosi herkät. kolmeen eri kohtaan tyrkkäs puudutetta. AUTS! Mutta nyt ei särje hammasta. Miksköhän mulle aina raskusaikana tulee tälläsiä kipuja mitä ei normaali olotilassa ole..kun ei noita särkylääkkeitä saa popsia ja panadol ei mulla hammassärkyyn auta. Viimeraskaudessakin jouduin kaks kertaa menee yllättäen hammaslääkäriin säryn takia vaikka hammastarkastuksissakin käyn vuosittain.

Aamulla kävin pitkästä aikaa likkakaverilla kylässä jota en ole nähnyt apaut puoleen vuoteen vaikka se asuu apaut puolen kilsan päässä meiltä ; ) Rupateltiin kunnolla ja viihdyin siellä 3,5 tuntia ; )

Illalla pitäis mennä esikoisen kanssa liikkariin kun joka viides kerta myös vanhemmista toinen toivotaan mukaan ja tällä kertaa mun vuoro kun isäntä iltavuorossa. Kiva mennä sinne ähkiin kun nyt vatsa ja tosi iso ja kumartaminen hankalaa. Kaverikin päivitteli mun vatsani kokoa..Ihme että mahtui mun vanhat jumppa leggarit jalkaan äsken kun sovitin. Kiitos kuminauhavyötärön joka venyy äärimmilleen ; )

Tarkotus olis mennä laittamaan ruokaa kohta ja huomenna lähen taas kaupoille katteleen jospa löytäsin edullisen toppahousut ja takin kun vanhat ei mahdu vaikka auki jättäis ovat lasketteluhousut ja olkaimelliset. Luulin tosissani että mahtuu mutta ei edes vetoketju ja nappi aukinaisena mahdu päälle ; ) Peräkin siis taitaa olla levinny ; )

Ainiin. Löysin eilen aivan ihania 56 senttisiä vauvan vaatteita kirpparilta. Vaalea sävyisiä (käy molemmille) ja 4 bodyä ja 2 potkupukua yhteensä vain 5 euroa. Ei siis kohta enään tarvi mitään osteskella kun noita ennestäänkin jo on kertyny. Nyt ruuan laittoon. Moikkelis! T. Lyytikki rv 19+4

Vierailija
5/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostirinkiin voit ilmottautua mulle emmi_04@netti.fi

Lisään sitten listaan ja lähetän kaikille:)

-Santtu

kiitti! Laitampa illalla miehen kuvan ottoon :)

Vierailija
6/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuossahan tuo tämän viestin kaikkein tärkein info tulikin. Rakenneultrassa siis käytiin tänään - kaikki erinomaisesti ja vauveli oli oikein vilkkaalla päällä. Ensin ei suostunut näyttämään jalkoväliään, mutta sinnikkyys palkittiin ja tyttöhän sieltä on jälleen tulossa - eli esikkokin on tyttö. Lääkäri sanoi, että hän yritti kovasti tehdä siitä poikaa, mutta ei onnistunut. Isukki vaan naureskeli ja sanoi, että täytyy vielä harjoitella sitä pojan tekemistä - heh, kyllä mulle käy, siis se kuivaharjoittelu.

Se on muuten aika jännä tunne kun toi vauveli päättää työntää itseään masussa johonkin kohtaan, niin siihen kohtaan tulee hillitön kumpu ja nahkaa kiristää tosi kovasti. Meillä esikkokin teki sitä jatkuvasti ja välillä tuntui tosi kipeältä.

Meillä esikon vakuutus on Pohjolasta, jossa muutkin meidän vakuutukset on. Nyt kuitenkin Pohjolan vakutuusehdot on tiukentunut sen verran, esim. omavastuu vähintään 100 euroa, että on päätetty ottaa se jostain muualta, ilmoittelen myöhemmin mihin päädyttiin. Monet on keskustellut siitä, että ei tarvitse vakuutusta vauvalle, mutta meille se on ainakin ollut tosi hyvä. Ensinnäkin tytöllä on atooppinen ihottuma ja nyt saadaan kaikki rasvat yms. vakuutuksen kautta (omavastuu oli siis siinä vakuutuksessa 50 euroa). Toiseksi jokaisen korvatulehduksen tiimoilta aina jotain takaisin tulee. Eli tosi hyvä.

Mutta tässäpä nämä tärkeimmät kuulumiset,

Talvisin terveisin

Nintsu03 20+1

Vierailija
7/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo viikolla 17+2 vauva oli pää alaspäin mutta tottavie hän pyrii vielä mausssa kovasti ja liikkeitä tuntuu joka puolella masua. Eiköhän vauvelit useimmiten asetu vasta rv 30 jälkeen joko pää tai pylly alaspäin. Toiset vauvat vasta lähellä syntymäänsä. Mulla nuo kasi pkuuista asettunut pää alaspäin jotakin viikolla 27+++ja sen jälkeen ei ole enään pyörineet vaan visusti pysyneet raivotarjonnassa ; ) Mutta nyt oikeesti laittaan sitä ruokaa ; )

Vierailija
8/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]täällä taas superkiire päivä menossa. luin viestejä jo aiemmin mutten ehtinyt näpytellä omia kuulumisia..

tänään kävin ylimääräisellä tsekkauskerralla jossa tutkittiinkin sitten kaikenlaista. ei mitään hälyttävää nyt näkyvissä, mutta lääkäri määräsi kuitenkin bakteeri- ja hiivaviljelyt sekä pissakokeen uudestaan. perjantaina saan viimeistään tuloksia. (yhteensä kävin kolmella ihmisellä; terkkari otti perusjutut, lääkäri teki sitten tutkimukset ja vielä labratäti otti näytteet - on se vain hyvä että neuvolasysteemi pelaa:)

painoa on tullut kolmisen kiloa lähtöpainoon ja sf-mitta nyt 20. vauva oli aktiivinen, syke tykytti 155. lääkäri kehotti välttämään stressiä (joo, pahin vaihe töissä just nyt päällä..) ja raskasta liikuntaa - levätä pitäisi paljon.

eilen juteltiin hampaista. ikenet vuotaa raskauden aikana herkemmin verta joten suun hoito tärkeää (ja esim. närästys loppuvaiheessa tuo happoja suuhun eli nekin muuttavat suun tasapainoa). tosin tuo langan käyttö on aina henk. kohtaista - mulle ohjeistettiin että kaksi kertaa/ viikko mutta loppuraskaudessa kolmesti viikossa - ikenet voi kuulemma ärtyä liiasta langan käytöstäkin. niin ja hammaslekuri selitti että yleensä nykyään otetaan sekä kuvat että katsotaan hampaat valolla, tosin ainakin tuo mun lekuri sanoi ettei luota valoon - vaan kuvaus paljastaa " kaiken" . ja sitä siis ei mielellään tehdä raskaana oleville.

näkymisiin taas!

:) Caddie ja Pirpana, rv 20+1

ps. meille tulee ensisängyksi jalallinen korisänky (saadaan sukulaisilta, on kiertänyt muutaman vauvan). on metrin verran pitkä joten jossain välissä pitää ostaa pinnis kyllä. on hyvin säilytetty, mutta uuden patjan aion hommata. [/color]

Vierailija
9/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliväli!! Jee!

Nyt nopeesti kirjoitan, kiirettä piisaa. Äsken olin osastokäynnillä hoitamassa 2 potilasta (olen siis jalkaterapeutti) ja selkä tuli kipeeksi, hui! Tänään pitäis vielä jaksaa töissä johonkin seiskaan asti, pikkusen ylimäärästä... Ja stressiä kai pitäis välttää... Noh, jos tän päivän jaksais!

En keksikään nyt muuta asiaa ja pitääkin kohta mennä tonne... Eli heipsistä vaan ja hyvää keksiviikkoa!

V+Helmeri rv 20+0

Vierailija
10/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin masukuvia ringille ja nyt niitä on sit ircissä. Siellä on myös viikon 18 ultra kuvakin.

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=katjuska10

Käväisen täällä viel illemmalla tai sit palailen astialle huomenissa.

Vierailija
11/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille!

Töistä ollaan kotiuduttu ja saunan lämpeämistä odotellessa ajattelin tulla teitä morjestamaan. :)

Mulla alkoi tänään rinnat vuotamaan. Ihmettelin töissä ruokatunnilla kun paita alkoi tuntumaan märältä että vuotaako multa leuka juodessa. No ei vuotanut leuka vaan rinnat. :) Siis voiko olla mahdollista että näillä viikoilla alkaa jo tuota esimaitoa (vai miksi kummaksi sitä kutsutaan..) erittymään?! Jotain sieltä joka tapauksessa tulee.. :) Mun oli sitten pakko pikaisesti lähteä kauppaan vielä syömisen jälkeen ostamaan liivinsuojuksia. Onneksi mulla oli kassissa mukana varapaita! Ei tarvinnut loppupäivää kulkea märällä paidalla. Onneksi minulla on tuo valkoinen työtakki että ei se nyt katastrofi olisi ollut mutta inhottavaa itselle olla märissä vaatteissa.. Muuten (.) kaikki ennallaan.

Sää on tänään ollut tosiaankin aika kammottava. Talvi sitten otti ja yllätti tänä vuonna jo nyt. :) Tai eihän se yllärinä tullut kun uutisissa hoettiin lumimyrskyä tälle päivälle.. Minä en nyt niin hirmuisesti pidä talvesta mutta lumi on kivaa ja joulu myös. :) Miehen kanssa satuttiin lähtemään töistä samaan aikaan ja meillä on työpaikat ihan vierekkäin niin käveltiin kotiin samaa matkaa. Piti vähän lapselliseksi heittäytyä ja antaa kullanmurulle talven ensimmäiset lumipesut. :) Heh.. Taisin minä kuitenkin kastua pahemmin kuin mies.. Kai sitä nyt aikuisetkin saavat joskus hassutella vai mitä?

Mies tuolta huikkii että sauna olis nyt lämmin joten mä tästä poistun takavasemmalle. :) Rentoa illan jatkoa kaikille!

Lily & Nappo 22+0

Vierailija
12/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Oli sitten yöllä tullut lunta... tai peremminkin räntää. Ja autossa kesärenkaat alla... Lähettiin sitten ajoissa töihin, että mies kerkee vaihtaa aamulla duunissa talvirenkaat alle. Olin töissä jo ennen kuutta... Nukuin huonosti, nyt on sitten kiukkunen olo. Toivottavasti loppupäivä menee paremmin.

Vaavi liikkuu masussa päivittäin, kovasti kuplii mahassa kun sohvalla makoilee. Ulospäin ei taida liikkeet vielä tuntua. Mahan kasvu taitaa olla ainakin hetkeksi pysähtynyt, hyvä niin... Maha ottaa välillä ihme spurtteja ja kasvaa ihan silmissä=) [/color]

NapNap+Mörkö rv21+0

Vierailija
13/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan hirveän karsea ilma. Räntää oli maassa ja vettä satoi. Onneks ei tarvii kävellä työmatkasta ku n.400m ku julkisilla pääsee kotiovelta melkein työovelle. Vaikka ehti tossakin matkassa jo kastua.

Meillä tänään neuvola eikä varmaan mies ehdi saada talvirenkaita ennen sitä ja 50km pitäis ajaa. Sanoin, et täytyy joko perua tai sit ajetaan tosi hiljaa ja varovasti.

Kävin eilen lisäämässä np-ultrakuvan ja rakenneultrasta saadun kasvokuvan meidän vauvasta mun sivulle, että saa käydä kurkkaa. Huomatkaa hymy np-uä kuvassa! ;) Siellä on nyt myös hyvä sivukuva missä vatsa jo näkyy rv 19+ siis.

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=simbucca

Vierailija
14/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti sivustosta N82! Noi ultrakuvat on tosi ihania, ja varsinkin se hymy :D Mahasta sen verran, et eipa tuo niin kamalan iso ole... Ainakaan jos vertaa, arvatkaa kehen!

Omassa navassa ei kummempia. Taalla ei aamupakkasia juurikaan ole, itseasiassa paivalampotila edelleen sellaset 30 astetta, mut illalla viilenee vahan alle 20:n.. Hui. Taidetaan saada melkoista shokkihoitoa maha-asukin kanssa jouluna kun tullaan sinne kotimaahan!

Mukavat paivanjatkot kaikille!

Browniette 20+6

Vierailija
15/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva n82 että laittelet kuvia, tarttis varmaan vähän patistella miestä aktivoitumaan ton kuvaamisen suhteen, koska musta ei ole vielä yhtään ensimmäistä masukuvaa. Meillä on muutenkin viimeisen vuoden ajalta kaikki digikuvat vain koneella ja ajattelin viikonloppuna ottaa urakaksi niiden tilaamisen, kun jään kotiin yksinäni kun mies lähtee metsälle.

Eilen oli -10 pakkasta aamulla ja tän aamun -4 tuntui jo ihan inhimilliseltä. Eilen kävin vaihtamassa talvirenkaatkin alle, niin ei tarvinnut liukastella.

Omassa (.) ei mitään uutta. Liikkeitä ei tunnu, ensi viikon tiistaina vasta rakenneultra. Edellisyönä näin ensimmäistä kertaa painajaista, jossa vauva syntyi, mutta meillä ei ollut vaunuja eikä turvakaukaloa eikä mitään, millä sitä vauvaa olisi voinut kuljettaa - ja mun olisi pitänyt päästä kaupungille kahville(!!). Sitten vauva katosi, löytyi onneksi tyynyjen alta nukkumasta, sen jälkeen siskon koira hyökkäsi sen kimppuun, meillä ei ollut talossa ruokaa... Eli siinä sitten kaikki kauhukuvat kerralla. Onneksi viime yö meni vähän rauhallisemmin. Unimaailma on nyt raskauden aikana muutenkin ollut tosi vilkas, näen ihan kummallisia unia. Mites muilla?

Nyt töitä. Iloista keskiviikkoa!

-Aranja ja Ukko rv 18 tasan-

Vierailija
16/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Hui, sullahan on kamala uni ollut viime yönä. Mä olen kans nähnyt vauvasta jotain unia, mutta en oikein muista mitä... Joskus raskauden ihan alussa näin unta, että synnytin kottikärryissä... [/color]

Vierailija
17/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yks uusi maaliskuinen.

Taustaa hieman... eli tuolla lapsettomuus puolella tuli juttuja enempi seurattua, mutta ajattelin nyt siirtyä tälle puolelle.

Vauvaa yritettiin viisi pitkää vuotta, kunnes ensimmäinen plussa tuli ja nyt olis viikkoja jo 21+3

Vieläkin tuntuu et voiko tämä olla totta ja jatkuva pelko siitä onko kaikki hyvin vaikka np-ja rakenneultra käyty ja sanottin kaiken olevan ok. Ylävatsassa tuntuu puristavaa ja kiristävää tunnetta aivan kuin lihakset olis ihan jumissa, mut neuvolassakaan ei oikein osattu sanoa mistä johtuu, mut epäili onko ruuasta johtuvaa ja alkaahan se kohtukin jo varmaan painamaan. Onko muilla ollut ylävatsa oireita?

Liikkeitä tuntuu päivittäin ja välillä vähän supistelee, jos rasitan itseäni liikaa. Viikko sitten kävin yläselkä kipuni takia ekaa kertaa fysioterapiassa ja kävelin sieltä kotiin noin 5,5 km niin illalla vauva oli tosi levoton ja potkut tuntui sekä näkyi TOSI hyvin mahassa.

Täällä on moni jo ostanut vauvalle kaikenlaista kivaa.

Me saatiin isäni tekemä kehto viime viikolla ja toppahaalarin olen vauvalle ommellut, mut vielä tuntuu vähän siltä, et uskaltaako ostaa vielä mitään. Vuosien aikana kun vauvaa haluttiin niin ostin ja ompelin kaikenlaista, mutta olen lahjoittanut ne kaverien vauvoille, kun alkoi tuntua siltä ettei meille vauvaa tule.

Täällä keskisessä suomessa on aika kova tuuli, mut lumisade ei ole vielä alkanut, joten ajattelin lähteä pienelle rauhalliselle aamukävelylle.

terv. hipu -70

Vierailija
18/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juniori ollu taas vauhdissa. Aamulla miehen puhelin soi kun kaveri soitti ja varoitti lumesta, ja sittenhän se meijän masukki heräs myös ja herätteli äidinkin muutamilla jykevillä potkuilla. Nyt heräili taas, huomas varmaan kenestä oli puhe.

Millaisia tekonimiä teillä on tulokkaalle? Meillä esikoinen oli Nysä-Putte ja tämä uutukainen on Lilli-Putti.

N82 Olet kauhean tutun näköinen. Oletko asunut tai opiskellut porvoossa? Ihana naama kuva vaavista. Vatsakin pyöristynyt jo sen verran, että moni varmaan kuiskii ja arvailee. Oma masu tuntuu jo valtavalta, osin johtuu siitä etten itsekään mikään pieni ole ja odotan jo toista.

Täällä kanssa siis lunta. Odottelen et sulais ja pääsis käymään kaupassa, on meinaan kesikset meilläkin alla. Viikonloppuna pitäisi vasta vaihtaa.

Hipu04 Onnea vaavista. Ihana kuulla, että monen vuoden jälkeen saa vihdoin unelmistaan totta. Niin ja tervetuloa joukkoon!

Palailen taas!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti(rv 21+3)

Vierailija
19/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli viime viikolla rakenneultra ja oli kiva nähdä että kaikki mitä silloin pystyi näkemään, näyttäisi olevan ok.

Uskallettiin viimein kertoa sitten vanhemmillekin.

Mutta jäi vähän mietityttämään, kun vauva oli vielä perätilassa, että onko muillakin ollut ultrassa vielä niin päin (rv silloin 19+6)??

Kätilö sanoi kyllä että vaavi vielä kääntyy moneen kertaan, mutta sen potkut kyllä tuntuu aina samassa kohtaa, alavatsassa.

Mitäs jos ei se käännykään... kun näyttää pitävän tuosta peräasennosta.

Miten päin teidän vauvat on olleet?

Edellisistä raskauksistakaan en osaa tätä verrata, kun silloin ei ollut tätä rakenneultraa ollenkaan.

Vierailija
20/31 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni esikoinen kääntyi oikeaan asentoon joskus aika loppu puolella. Vauvat nauttivat vielä kun on tilaa kippua ympäri. Voi mieltyä tiettyhin asentoihin mutta ei vielä ole minkäänlaista syytä huoleen. Neuvolassa ei vauvan asentoa vielä edes ratkisteta. Kun tila käy vähiin ja viikot alkavat vähentyä niin kyllä se vaavi melkein aina asentonsa löytää. Jotkut kääntyvät vasta ihan viimeisellä viikolla juuri ennen " kääntämistä" . No worry!