**LOKALAHJAT KESKELLÄ VIIKKOA 26.10.05**
Kommentit (31)
vaikka kyllä aionkin mennä kaupunkiin ostamaan vauvalle pienen toppahaalarin.. Eilen illalla tuli taas porattua miehelle, ettei tää vauva täältä tule, ja yleensä niin ymmärtäväinen mieheni on tainnut viime päivinä saada yliannostuksen valittamistani ja vähän tuli sitten pientä sanaharkkaa käytyä siinä... Parempi ehkä ettei ihan koko aikaa valita, mut toisaalta, on tää olo aika raskas ja toivoisi saavansa tukea loppuun asti... Noh, on hän kyl tosi ihanasti tähän asti huomioinu ja antanu levätä, mut kuitenkin.. ja jäi tietty kolmas ässä hamaan tulevaisuuteen..
toivottavasti mahdollisimman moni on nyytinhakureissulla, itsellä on vaan niin epätoivoinen olo, että ei tämä täältä tule koskaan, vaikka tiedän että ei mikään vauva ole mahaan koskaan jäänyt...
noh, tsemppiä vaan meille!
dem@ rv39+5
Eli minä taas. Epätoivoa ilmassa, huomaan. Ainakin DEM@ yhdyn sanoihisi...tuntuu että epätoivo iskee, vaikka tässä nautitaan viimeisiä hetkiä isomasuisena ja pitäisi kai osata nauttia. Miksiköhän se on niin vaikeeta!?
VALLU hyvät keinot jakautumiseen on suht vähissä ainakin täällä. No eilinen shoppausreissu osoittautui siinä mielessä hyväksi että aiheutti tosiaan sen juilinnan koko illaksi joten kokeilenpa sitäkin äSSää tänään uudelleen; Shoppailua :) Heh... sun limakuvaus kuullostaa kyllä lupaavalta ;)
KIELO voi kurjuus että vielä tässäkin vaiheessa voi noita arpia näemmä ilmestyä :( Oikeestaan aika pelottava ajatus. Onhan se turhamaista urputtaa jostain hemmetin arvista, mutta kyllä mä kai sitten lukeudun sen verran turhamaisiin ihmisiin että tuntuisi se pieneltä maailmanlopulta jos nyt justiin ennen synnytystä ilmestyisi yksi arpi, joilta kanssa olen säästynyt kaikissa kolmessa odotuksessa. Miksei me naisetkin voitaisi suhtautua arpiimme samalla ylpeydellä kun esim sotaveteraanit omiinsa *pohtii*
Anoppikin soitteli äsken aj oli sitä mieltä että jos yuöllä tulee lähtö niin meidän pitää ottaa taksi, koska ei kuulema saada lähteä kesärenkailla liikenteeseen. No joo näkee sitten. Tokaisipa anoppi sitten samaan hengenvetoon että huomenna kuulema syntyy meidän pieni!? Ai jaa... no toivotaan että näin on ja anopissa on ennustajaeukon vikaa :)
Mutta nyt kokeilemaan sitä tähän mennessä tehokkainta ässää eli shoppausta! Jaksamista itse kullekin!
Sinilainen
Onnittelut ensiksi kaikille vauvan syliinsä saaneille. Ja Onnittelut Vallulle kiitos eilisistä tarjoomisista 40+0 kunniaksi. Minäkin voisin näin jälkikäteen tarjota pullakahvit/-teet/-mehut, kun eilen leivoin (!). Onnittelut Sinilaiselle myöskin 40:stä viikosta.
Täällä on kovin luminen keli. Eilen vaihdettiin onneksi renkaat valmiiksi ja pakerrettiin miehen kanssa TI-hallissa muutenkin auton buunauksen kimpussa täydet 2 ja puol tuntia. Tukivyö esti hyvin supistelun, ois kait pitäny jättää pois. Illalla vielä käytiin parin kilsan lenkillä (ilman vyötä), ja tulihan niitä supisteluja ;) Neuvolassa eilen arvioi täti vauvan painoksi jo 3,9 kg, ja mulle tuli kauhee hätä saada jo se pikkuinen pois sieltä. Yöllä kyllä supisteli jonkun verran, mut aamuyöstä ei sitten mitään. Voi kunpa vaikka ens yönä jo. Anteeksi tää omanapaisuus taas ja malttamattomuus.
Millaisia teillä muilla supistukset on ollu? Kun mulla on lähes kivuttomia, usein pitää ihan tunnustella vatsan pintaa, että voi tietää, että supistaako. Mut sitten ne voi kestää kuitenkin jopa useita minuutteja. Joskus, lähinnä yöllä, kyllä jomottelee pikkasen selässäkin ja " nippailee" ja vihloskelee alavatsalla.
40+1
En sitten kuitenkaan " päässyt" marraskuun klubiin. Meille syntyi sunnuntai aamuna kolmas tyttö, jolloin rv oli 40+5. Synnytys käynnistyi sunnuntain vastaisena yönä ilman mitään ennakko varoituksia. Yhtäkkiä vaan yöllä alkoi kipeät supistukset heti 5 min. välein ja tihenivät ja kipeentyivät pikkuhiljaa. Synnytys meni tosi hienosti ja tuloksena suloinen neiti, mitoin 3840 g ja 50 cm! Eilen kotiuduttiin ja nyt aloitellaan arkea.
terv. QuirkOfFate ja vihdoin rv O
Ihanaa lukee vauva uutisia heti aamusta!
Paljon Onnea KAISALLE!!!!!!!! (vaikka tuskinpa tätä nyt ees lukee)
KIELO: ikävää et vielä tulee arpia...(rupes täs itteenikin pelottaan et jos niitä tuleekin viel lisää :/ toivottavasti ei!)
eipä täs nyt sit tähän hätään mitään muuta.
Mulla on neuvola tunnin päästä,palailen sit uudelleen!
Spica [color=8470ff]40+4[/color]
Älkää kuulkaa välittäkö tälläkään allekirjoittaneella ei ole omaa elämää. On vain lokakuisten pino ja messenger josta kaikki kyselee et VIELÄKÖ sä oot yhtenä kappaleena?? Voisin murahtaa noille kyselijöille vihaisesti vaikkeivat pahaa tarkoitakkaan.
Eilen saunassa valittelin miehelle (minäkin!!) että kun ei tämä meinaa syntyä lainkaan, niin se tokas että ei kai se synnykään ennenku mä käsken!!! Ei kuulemma mitään kiirettä vielä... Arvatkaa tuhahdinko oikein kunnolla! Meikäläistä se vaan kärsityttää... No eihän se tosissaan ollu!
Eilisestä perhevalmennuksesta ei ollu mitään apua synnytystä ajatellen, vaikka kuinka jo harjoiteltiin ponnistamista ja sitten rentouduttiin oikein kunnolla. Niin kunnolla että mies otti ja nukahti :)
Ponnistusharjoituksissa tuntu jo aika ikävälle, kun vauva on mulla kuitenki jo aika alhaalla! Mutta supistuksen supistusta ei saanu aikaiseksi! Voi krääh! Eikä saunominenkaan!
Kaisa on tosiaan tainnu saada jo nyyttinsä, onnittelut muillekin vauvansa noutaneille!
Kielolle raskausarvista, mun maha muistuttaa seepran nahkaa joten älä huoli yhdestä arvesta :) Nytkin eilen mies hoksas että ihan mun alakerran karvoituksen yläpuolelle oli tullut taas yksi uusi. Ja joo, laskeutuminen mulla ainaki aiheutti noita arpia vielä lisää, valitettavasti.
No niin, häivynpäs nyt takavasemmalle lörpöttelemästä, jos vaikka jollakulla muulla ois ihan asiaakin.
Taidanpa uusia tänään sen eilisen kävelylenkin, se tuntui jo suht ikävälle alamahassa, vaikka ei ne supistuksia ollu... jotain muuta!
Misuli rv 40+3 huoh!
Kaisa1977sisko - 26.10. 11:17 vastaa tähän viestiin (3/3)
Poika tuli!
Hei!
Kaisan sisko täällä ilmoittelee: Tänä aamuna 7.30 on Kaisalle ja miehelleen syntynyt pikkuinen poika :). Äiti ja vauva voivat hyvin.
Vauvaonnitteluita:QOF ja KAISA1977 ! :)) ihanaa.
Kumpa itsekin pääsisi jo nyytinhakuun.Tänään taas sellanen päivä, että masentaa olla yhtenä kappaleena vieläkin.:/
HÖMÖTINTTI Mulla ollut enimmäkseen harjotussuppareita.Ihan napakoita kylläkin, ja selkeesti lisääntynyt lasketunajan jälkeen.Etenkin iltaisin niitä tulee.Päivittäin on tullut myös kipeitä ja ollut sellasta menkkamaista jomotusta suppareiden yhteydessä.Tuossa monta viikkoa sitten (rv 36) oli neljä kertaa kipeitä suppareita 1,5h-2h mutta ne lopahtivat.
Jaksamista kaikille...kyllä me loputkin aikanaan pääsemme nyyttienhakuun.;)
Onkos NINNULILLE tullut lähtö, kun ei taida olla pinossa näkynyt ? peukutuksia.
ponnyt 41+1
Onnittelut vauvansa saaneille!! Kyllä se tekee ihan hyvää muistaa, että pois ne kaikki tulee ennemmin tai myöhemmin... Alkaa minullakin kärsimättömyys nostaa pikkuhiljaa päätään!
Neuvolakäynnillä ei mitään uutta, pissa ok, paineet hyvät eikä turvotuksiakaan kauheesti, vauva vaan ei halua kiinnittyä... Sanoikin neuvolantäti, että ei tämä nyt ainakaan ihan käsiin synny, jos ei vedet sitten mene, mitä suuresti epäilen, kun ekassa synnytyksessäkin kalvot piti puhkaista. Ja pelätty punnituskin meni ilman itkuja! Kävin sitten shoppailemassa minäkin, eikä se aiheuttanut supistuksia muuaalle, kun lompakkoon... Selkä on kyllä kyllä kipee ja alapäätä vihloo, mutta se on ihan jokapäiväistä meikäläisellä!
Niistä raskausarvista... Mulla on kans maha, kun seeprannahka ja eihän siitä mihinkään pääse, että ei ne tosiaankaan kivoja oo, mutta onneksi vaalenevat ajan myötä. Sekin asia on ihotyypistä kiinni, joillekkin tulee tosi helposti ja toisten iho vaan venyy ja paukkuu! Eikä rasvaamiset taida auttaa, nimimerkillä kokemusta on... Kaikkee pitää aina koittaa :)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja supistuksia!!!
Joh@nna 39+6
Huomenna la, jeeee.......
En kai mä nyt teitä jättäisi... Tääl on niin hyvät tarjoilutkin taas! Kiitos nameista Sinilainen ja tasisonnea! Ja pullakahveista kiitos (kukas se nyt olikaan?), kylläpä maistui!
Itse voisin tähän vielä jälkkäriksi tarjota vaikka suklaata nimipäivän kunniaksi ja kaiken uhallakin hehkutan että taitaa olla viimeinen päivä kun minä olen mahoineni kotona! *bd bd bd* Aion vaatia huomenna että saan jäädä käynnistykseen.
Vauvaonnitteluja ainakin KAISALLE JA QOF:LLE!
Vointi on tänään kuin ei olisi raskaana ollenkaan, paitsi että tuo maha tuossa jöpöttää. Vauvakin on tosi rauhallinen, liikkuu just sen verran, että en hermostu. Ei taida raukalla paljon olla tilaa heilua...
Mitään ihmeellistä en aio tänään kyllä tehdä, pyykit silitän pois, katson että huusholli näyttää siltä että sen vois muutamaksi päiväksi jättää... Eli taidan koneella roikkua hyvin pitkälti!
T:Ninnuli rv41+6
Onnea vauvansa saaneille!!!
Hirvee ilma! Täällä sataa räntää. Oli kuulemma oikein mukavaa ajella aamulla kesärenkailla töihin totes mies. Onneks ne on illaks luvannu pakastuvaa ja meillä on pojan astmalääkäri niin päästään kunnolla Kehälle liukastelemaan. Ehtiihän ne kuitenkin noi isot tiet suolaa.
Omaan napaan ei uutta. Pääsisinköhän jo ensi viikolla yliaikaiskontrolliin, kun on tossa jalassa tota häikkää. en mä kyllä millään haluais, että käynnistettäis, se kun voi olla paljon tuskalllisempaa ku omin avuin käynnistyny synnytys.
Toivottavasti TYTTILII sais jo jäädä sairaalaan, vaikkakin mua pitäis odotella, ettei yksin tarvitse tuolla lyllertää:) M tuun kertoo jos nyt sattuu, että saakin jäädä sairaalaan,. Jännityksellä odotamme miten käy.Kättärillä ollaan aika tiukkoja sen käynnistyksen suhteen, yleensä ne käynnistää aikaisintaan 42+ jos mitään häikkää ei ole.
Nyt mä taidan hilppaista tuonne tv:n ääreen kun on noi lapsetkin taas kerhossa ja parin tunnin rauha talossa.
SUPPAREITA JA PALJON KAIKILLE!!!!!!!!!!!
Hennajo 39+3