Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon tänään meni rahaa Hulluille Päiville?? Vitsi mua vähän hävettää ja harmittaa...

Vierailija
06.04.2011 |

siis rahaa ei ois yhtään, kotihoidontuella oon, niin eikun luottokortti vinkumaan. Ja tarpeellista haettavaa riittää vielä parille pv:lle ainakin. Että saldo kasvaa.

Tänään jo meni 220 eur.

Ruokaan n. 70 eur, mutta se oli aika paljon sellaista turhaakin "ekstraherkkua", kuten juustoja ja munkkeja ja karkkia yms.

Itelle ostin vaatteita 100 eurolla, osa edullisia, mutta pari kalliimpaa juttua jonka hintaisia en yleensä osta (helppo perustella sillä että pakko ostaa valmikksi jotain siistimpää kun palaa syksyllä töihin...)

Lapsille vaatetta 45 eurolla.

Niin sitä rahaa äkkiä menee, vaikkei muka paljoa ostaiskaan...

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, etten muistanut käydä katsomassa yksiä kenkiä... Suurin osa rahoista meni kosmetiikkaan. Miehelle yksi paita, pienelle pojalle yöpaita, housut ja t-paita, isolle pojalle t-paita ja huppari. Ne kengät jäi kyllä mietityttämään vielä, mutta en millään jaksaisi enää huomenna lähteä uudestaam...

Vierailija
82/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku laittoi että ovat kalliit... no on ne vähän kalliit kyllä, mutta olen yli puoli vuotta etsinyt laadukkaan oloisia selkeitä vaaleita verhoja, ihan tietynlaisia. Ja kyllä ne paremmat maksaa... Ikean jotkut halvat on tosi retkuloita. (Vaikka muuten ostankin melkein kaiken sieltä mitä voi.) Jos nuo ois sellaiset mitä olen etsinyt, ajattelin nyt ostaa.... Tietty jos ajattelee mikä on ihan ehdottoman tarpeen, niin "koristehan" nuo verhot on, kun säleikaihtimien ansiosta eivät pakolliset. ap

Minä ostan aina verhokangasta ja ompelen itse. Ei tule retkuloita kunnon kankaasta, Eurokankaassa on todella isot valikoimat.

siis imhoan ompelemista enkä kyllä ole siinä järin hyväkään...

ja johan laadukas kunnon kangas maksaa VÄH 20 eur metri, yleensä paljon enemmänkin... eli yhtä paljon ja enemmänkin ne kankaat maksaisi kuin tuo verho valmiina.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämän kuukauden ylimääräiset hankinnat on menneet jo luoton puolelle??? Eli miksi menet shoppailemaan JOS SULLA EI OLE RAHAA? Järki käteen, hyvä ihminen! Ei tavara maasta lopu vain siksi, että on muutaman päivän hullut päivät!!! Mieti oikeasti mitä tarvitset ja mistä sen saa edullisimmin, älä todellakaan vähillä varoilla mene moiseen hulinaan ja hössötykseen tekemään turhia heräteostoksia. Hulluille päiville ei itsellä mene penniäkään, koska a) en asu enää paikkakunnalla ja b) silloin kun asuin, en koskaan käynyt silloinkaan. Samaa tavaraa saa samaan hintaan muulloinkin, tungos ja tollanen ostosmania on aivan jumalattoman ärsyttävää. Maksan mieluummin vaik vähän enemmän siitä, että saan rauhassa miettiä, sovittaa ja harkita, mitä tarvitsen ja mitä ostan.

että odotan sitten pari vk että tili tulee ja sitten ei taas ole saatavilla mieluisia verhoja mistään (tai jos löytyy niin ovat vielä kalliimat, siksi en ole aiemmin ostanutkaan...). Olettaen nyt siis että onko ne verhot edes sellaiset kuin haen.

(siis kun tiedän että kyllä pystytään ne luottokorttilaskut maksamaan - en vaan yleensä periaatteessa tykkää käyttää enemmän rahaa kuin kullekin kuukaudelle budjetoitu... tosin välillä niitä muitakin menoja vaan kertyy enempi yhdelle kuulle, kuten vakuutusmaksut jne.)

ONKO KELLÄÄN TIETO noista AINO AALTO -juomalaseista sitten, että mitä normaalisti maksavat (vaikak jossain Prismassa tms., en tod. jaksa lähteä erikseen kiertämään jotain tehtaanmyymälöitä, menee aikaa ja rahaa bensaan!). Nyt siis 5,90 eur/2 kpl, onko se edullinen??

ap

Vierailija
84/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettu

-astioita (n. 60 e)

-vaatetta (n. 25 e)

-siivous ym. tavaraa (20 e)

-kukkia (n. 10 e)

-ruokaa (n. 45 e)

Vierailija
85/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta susta tulee mieleen Sophie Kinsellan Shopaholic-kirjan sankari (Suom. Himoshoppaaja-sarja)! Jos et ole tutustunut, suosittelen lukemaan... sun perustelut on just yhtä päteviä kun sen kirjan sankarittarenkin!

Vierailija
86/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta susta tulee mieleen Sophie Kinsellan Shopaholic-kirjan sankari (Suom. Himoshoppaaja-sarja)! Jos et ole tutustunut, suosittelen lukemaan... sun perustelut on just yhtä päteviä kun sen kirjan sankarittarenkin!

tosin en ole kyllä oikeasti sen tytön tyyppinen, eli normisti olen kyllä melko harkitsevainen ostaja. Vain lähinnä Ikea ja Hullut Päivät on mun heikot kohdat, joissa en laske... :) (ja kirppikset)

ap

Vierailija
87/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilla ja ostin ihanan Esprit-paidan, maksoi 2,20e. Vähän hävettää. Hulluilla Päivillä olen ollut viimeksi teini-ikäisenä, sillä enää en ole hullu.

Vierailija
88/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO KELLÄÄN TIETO noista AINO AALTO -juomalaseista sitten, että mitä normaalisti maksavat (vaikak jossain Prismassa tms., en tod. jaksa lähteä erikseen kiertämään jotain tehtaanmyymälöitä, menee aikaa ja rahaa bensaan!). Nyt siis 5,90 eur/2 kpl, onko se edullinen?? ap

Eli varmaan sitä edullisemmin saa marketeista.

Vierailija
91/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette juuri niitä, joiden takia yhteiskunta on ihan mätä ja luonto pilalla kun kaiken pitää olla kivaa ja nautinnollista ja luksusta! Ei kaikki voi olla kivaa ja prismassa käynti nyt vaan on osa sitä arkea, mutta te ette sitä nököjään pysty ymmärtämään sillä olette keskenkasvuisia ettekä kykene ottamaan vastuuta mistään!

JA: kirppareilla käynti on PALJON fiksumpaa kuin ostaa uutta!

siis rahaa ei ois yhtään, kotihoidontuella oon, niin eikun luottokortti vinkumaan. Ja tarpeellista haettavaa riittää vielä parille pv:lle ainakin. Että saldo kasvaa. Tänään jo meni 220 eur. Ruokaan n. 70 eur, mutta se oli aika paljon sellaista turhaakin "ekstraherkkua", kuten juustoja ja munkkeja ja karkkia yms. Itelle ostin vaatteita 100 eurolla, osa edullisia, mutta pari kalliimpaa juttua jonka hintaisia en yleensä osta (helppo perustella sillä että pakko ostaa valmikksi jotain siistimpää kun palaa syksyllä töihin...) Lapsille vaatetta 45 eurolla. Niin sitä rahaa äkkiä menee, vaikkei muka paljoa ostaiskaan...

Mun mielestä on ihan perusteltua shoppailla stockalla, tai muussa ns. paremmassa tavaratalossa, kuin aina Prismassa. Itsekin tykkään. Asun ulkomailla ja käyn täälläkin usein paikallisen luksustavaratalon delissä ruokaostoksilla, koska se on mielestäni ympäristönä ja valikoimaltaan miellyttävämpi kuin joku perusmarketti. Kyllä elämästä saa nauttia, ei se ole niin vakavaa. Itse en oikeastaan ikinä osta mitään kirppareilta, vaatteita siis. Ei ole aikaa kierrellä ja penkoa kirppareita. Jotain pientä ja kivaa ostelen, esimerkiksi tammikuussa ostin tosi kivat ja kauniit espressokupit kirpparilta.

Vierailija
92/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2 suklaalevyä, ison muovipussillisen irtokarkkeja, tikkaripussin, 3 t-paitaa ja yhdet collece housut.

Ihan tyytyväinen olen :)

Vierailija
93/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatserin suklaa sama kuin Prismassa normihinta 1.69 euroa. Ja ihmiset ostaa silmät väärinpäin

Menin katsomaan olisko kivoja karkkitarjouksia, mutta ei kyllä ollut yhtään mitään, joten jäi karkit ostamatta. Tobleronet ja tavalliset Fazerin suklaalevyt oli tosiaan ihan samoissa hinnoissa kuin muissa marketeissa aina.

HP-konsepti on kyllä käsittämättömän nerokas. Tuotteet eivät ole hyviä eivätkä halpoja, mutta silti kaikkien on "pakko" vähintään vilkaista olisiko kuvastossa mitään tarpeellista tai kivaa. Ja tämänkin nettipalstan etusivun otsikoiden aiheet ovat tällä hetkellä lähes täysin HP-aiheisia. Nerokasta markkinointia, ei voi muuta sanoa. Jos oikeasti teistäkin moni on todella laittanut menemään satoja euroja tuonne, niin voi laskea paljonko Stocka tempauksesta nettoaa.

Vierailija
94/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette juuri niitä, joiden takia yhteiskunta on ihan mätä ja luonto pilalla kun kaiken pitää olla kivaa ja nautinnollista ja luksusta! Ei kaikki voi olla kivaa ja prismassa käynti nyt vaan on osa sitä arkea, mutta te ette sitä nököjään pysty ymmärtämään sillä olette keskenkasvuisia ettekä kykene ottamaan vastuuta mistään! JA: kirppareilla käynti on PALJON fiksumpaa kuin ostaa uutta!

siis rahaa ei ois yhtään, kotihoidontuella oon, niin eikun luottokortti vinkumaan. Ja tarpeellista haettavaa riittää vielä parille pv:lle ainakin. Että saldo kasvaa. Tänään jo meni 220 eur. Ruokaan n. 70 eur, mutta se oli aika paljon sellaista turhaakin "ekstraherkkua", kuten juustoja ja munkkeja ja karkkia yms. Itelle ostin vaatteita 100 eurolla, osa edullisia, mutta pari kalliimpaa juttua jonka hintaisia en yleensä osta (helppo perustella sillä että pakko ostaa valmikksi jotain siistimpää kun palaa syksyllä töihin...) Lapsille vaatetta 45 eurolla. Niin sitä rahaa äkkiä menee, vaikkei muka paljoa ostaiskaan...

Mun mielestä on ihan perusteltua shoppailla stockalla, tai muussa ns. paremmassa tavaratalossa, kuin aina Prismassa. Itsekin tykkään. Asun ulkomailla ja käyn täälläkin usein paikallisen luksustavaratalon delissä ruokaostoksilla, koska se on mielestäni ympäristönä ja valikoimaltaan miellyttävämpi kuin joku perusmarketti. Kyllä elämästä saa nauttia, ei se ole niin vakavaa. Itse en oikeastaan ikinä osta mitään kirppareilta, vaatteita siis. Ei ole aikaa kierrellä ja penkoa kirppareita. Jotain pientä ja kivaa ostelen, esimerkiksi tammikuussa ostin tosi kivat ja kauniit espressokupit kirpparilta.

tälläkin hetkellä suurin osa lasten kaapissa olevista vaatteista on varmaan kirpparilta! Ainakin tytön sisävaatteista varmaan 90 % on kirppikseltä!! Ja lasten ulkovaatteista AINAKIN puolet on kirppikseltä.

Mutta valitettavasti aina sieltä vaan ei löydy sopivaa! Ja lähteminen autolla matkojen päähän kirppiksille ei sekään ole niin ekologista ja vie aikaa. Eli joskus kiva ostaa jotain uutenakin.

ap

Vierailija
95/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo ulkomailla asuva, luksustavaratalon delissä asioiva. Asun siis miljoonakaupungin keskustassa, eli onko ekologista jos lähden jonnekin kauas kirpparille autolla kun voin ostaa kävelymatkan päästä uusia tavaroita? Käyn ns. pukutöissä, eli työvaatteeni on pakko olla siistejä ja huoliteltuja, hyvin istuvia ja laadukkaita. Toki voisin ostaa Donna Karanin jakkupuvun kirpparilta, jos sellainen tulisi vastaan. Minulla ei oikeasti ole aikaa kiertää kirppareita usein ja penkoa siellä tuntikausia vaan vaatteiden on oltava helposti saatavilla. Ostan laadukkaita vaatteita, mutta harvoin. Omistan ehkä yhteensä viisi jakkupukua ja parit irtonaiset hameet ja jakut, sekä paitoja jonkun yhteensä 15 kappaletta. Siis työvaatteita.

Ja olen niin kauhea ihminen, että arkeani piristää laadukas kosmetiikka ja hyvä ruoka:D

Te olette juuri niitä, joiden takia yhteiskunta on ihan mätä ja luonto pilalla kun kaiken pitää olla kivaa ja nautinnollista ja luksusta! Ei kaikki voi olla kivaa ja prismassa käynti nyt vaan on osa sitä arkea, mutta te ette sitä nököjään pysty ymmärtämään sillä olette keskenkasvuisia ettekä kykene ottamaan vastuuta mistään! JA: kirppareilla käynti on PALJON fiksumpaa kuin ostaa uutta!

tälläkin hetkellä suurin osa lasten kaapissa olevista vaatteista on varmaan kirpparilta! Ainakin tytön sisävaatteista varmaan 90 % on kirppikseltä!! Ja lasten ulkovaatteista AINAKIN puolet on kirppikseltä. Mutta valitettavasti aina sieltä vaan ei löydy sopivaa! Ja lähteminen autolla matkojen päähän kirppiksille ei sekään ole niin ekologista ja vie aikaa. Eli joskus kiva ostaa jotain uutenakin. ap

Vierailija
96/96 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin noi sun ostokset oli ihan tarpeellisia. oiseksi, ei pidä aliarvioida shoppailun tuottamaa mielihyvää! Jos teillä nyt kuiten on perusjutut kuosissa, eikä ulosottomies kolkuttele ovella, niin so not. Ei aina tartte olla niin prkl:n järkevä. Itse ainakin joudun olemaan järkevä niin monessa asiassa (töissä, opinnoissa, lapsen kasvatuksessa jne.jne.), että erityisesti ruokakaupassa annan itselleni luvan toimia irrationaalisesti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä