Paljon tänään meni rahaa Hulluille Päiville?? Vitsi mua vähän hävettää ja harmittaa...
siis rahaa ei ois yhtään, kotihoidontuella oon, niin eikun luottokortti vinkumaan. Ja tarpeellista haettavaa riittää vielä parille pv:lle ainakin. Että saldo kasvaa.
Tänään jo meni 220 eur.
Ruokaan n. 70 eur, mutta se oli aika paljon sellaista turhaakin "ekstraherkkua", kuten juustoja ja munkkeja ja karkkia yms.
Itelle ostin vaatteita 100 eurolla, osa edullisia, mutta pari kalliimpaa juttua jonka hintaisia en yleensä osta (helppo perustella sillä että pakko ostaa valmikksi jotain siistimpää kun palaa syksyllä töihin...)
Lapsille vaatetta 45 eurolla.
Niin sitä rahaa äkkiä menee, vaikkei muka paljoa ostaiskaan...
Kommentit (96)
Mieti sitä, siitähän kyllä tiedät voitko vielä mennä muina päivinä hulluttelemaan. Me emme voi tietää tarkkaa taloudellista tilannettasi :).
Musta tuntuu tulevan iän myötä vaan aina vihreämpi tai enemmän downsiftaaja. Minä todellinen hulluttelija jätin ainakin näin ekan päivän väliin! Ostokset siis täysin 0e.
Ap:lle sanoisin, että jos katumus kalvaa, niin käy vaan palauttamassa ostoksesi tai osa niistä - ihan samaan tapaan on palautusoikeus noillakin Stockan hullujen päivien tuotteilla kuin kaikilla muillakin Stockan tuotteilla.
Mainokset vain saa jotenkin uskomaan, että on pakko ostaa nyt ja heti, toista tilaisuutta ei mukamas tule.
...mä ostan vain, jos mulla on siihen varaa. Jos ei ole varaa hullujen päivien shoppailuun, voin tehdä ostokset kirpparilla pienemmällä rahanmenolla...jos jotain todella tarvitsen...esim. lapselle vaatteita.
Aika oudolta kuulostaa ap:n tyyli... menen syksyllä töihin...vingutan nyt jo luottokorttia työvaatteita varten...palkka kun ei tule ensi kuussa.
Mut siinä oli 2 Haikon lahjakorttia. Vaatteita lapselle, kalsaripaketti miehelle ja kodinkone (40e).
Kaikki järkiostoksia.
siinä oli pari käsipyyhettä ja vauvan tarvikkeita. Kaikki sellasia jotka olisi muutenkin pitänyt ostaa tässä kuussa.
Just kaverin kanssa mietittiin,että heräteostostelishan sieltä vaikka mitä. Mutta tarviiko niitä oikeesti on ihan eri asia
tarkoitus on olla menemättä ollenkaan.
Ruokaan n.100e, josta suurin osa luomulampaanviuluun.
Kaikki suunniteltuja/tarpeellisia ostoksia, paitsi salaattiottimet 3,50e.
Aion mennä uudestaan, jos ehdin ja saisi sitä luomukanaa...
Ei välttämättä kaikki tullut tarpeeseen, mutta ostin itselle sekä miehelle t-paitoja, joita tarvitaan aina. Sitten jonkun verran ruokaa ja itselleni nahkalaukun, jonka tarvitsin.
En ikinä osta mitään, jos minulla ei ole siihen rahaa. Olen erittäin tarkka rahoistani, ja pelottaisi, jos tuhlaisin vaan luotolla.
Lähinnä lapsille - huom. tarpeeseen - kenkiä (2xlenkkarit, sandaalit, ensiaskelkengät) ja välikauteen pari Ticketin settiä. Lisäksi muutamia sisävaatteita (sukkia, pari paitaa). Ainoa "hairahdus" oli Täydelliset naiset boksien 1-5 ostaminen (9,90e/12,90e)... Tai no ehkä myös Titi-Nallen karaokelevyä voi nimittää hairahdukseksi... ;) Mutta kaikki muu oli listan mukaan hankittua; herkkuja ei ostettu lainkaan.
Vielä on muutama juttu, jotka täytyy hakea toisena päivänä mutta ne on melko pieniä hankintoja. En näe mitään syytä, miksi pitäisi olla huono omatunto, jos ostaa jotain sellaista mitä muutenkin tarvitsee. Ehkä se ostoshysteriaan lipsahtaminen on suurin vaara mutta ainakin minä olen yrittänyt pysytellä ennalta mietityssä listassa ja luotolle en koskaan osta eli niillä rahoilla mennään mitä kulloinkin on käytettävissä.
pitäiskö mun ny tjättää loppupäivien hyvät tarjoukset ostamatta?
Verhot piti ostaa lasten makuuhuoneeseen 34,90/kpl ja Aino Aalto -laseja 5,90/2 kpl (ne on hyviä ja laseja tarttee aina, muuten ollaan viimeaikoina hommattu niitä ikean halpiksia, mutta hajoavat äkkiä).Ja jotain herkkuja kanssa vielä, kun vk-loppuna vieraita ja en ehdi itse laittaa nyt isompia, kun en ole kotona sinä päivänä ennenkuin he tulevat.
Tosin helposti sitä muutakin taas mukaan tarttuu... (ja tarttisin sitä paitsi hajuvettä itselle, sitä en raaskinut tänään ostaa vielä.)
ap
Lasit ostaisin ja herkut jostain halvemmasta kaupasta (ellei siellä ole joku tosi tosi hyvä tarjous, mutta tuskin on...).
Vaikka olen töissä. Säästöön menee nelinumeroinen summa joka kuukausi.
Siinä summassa on mm. kaks matkalaukkua, vaatteita koko perheelle (jokaiselle jotain), karkkia yms.
Hyvä mieli hyvistä ostoksista :)
Ostin n. 300e tavaraa, ja vaatteita eri liikkeestä aamulla 160e. Joskus tulee ostettua enemmän, yleensä suosin kirpputoreja ym. Ostan uutta harvoin, mutta silloin kun ostan, niin ostan laatua.
Älä murehdi, minä en ostanut MITÄÄN, vaan menin ja pelasin 30 euroa(!!!) pelikoneeseen!! :(( Hedelmäpeliin.
Juuri edellsipäivänä voitin ekaa kertaa elämässäni kerralla 30 euroa, ja hullu menin pelaamaan ne nyt tänään takaisin! :( SIllä rahalla olisin voinut OSTAA jotain! :(
100 e ruokaan, 100 e lapsille (vaatteita ja leluja) ja 100 e itselle (pääosin kosmetiikkaa).
Miltei kaikki oli tarpeellista, jota olisin ostanut muutenkin. Leluja ja herkkuja ilman oltaisiin tietysti selvitty.
Ja äitiyslomalla olen. En ole varma, menenkö vielä joku toinen päivä uudelleen, mies ainakin on menossa.
pitäiskö mun ny tjättää loppupäivien hyvät tarjoukset ostamatta?
Verhot piti ostaa lasten makuuhuoneeseen 34,90/kpl ja Aino Aalto -laseja 5,90/2 kpl (ne on hyviä ja laseja tarttee aina, muuten ollaan viimeaikoina hommattu niitä ikean halpiksia, mutta hajoavat äkkiä).
Ja jotain herkkuja kanssa vielä, kun vk-loppuna vieraita ja en ehdi itse laittaa nyt isompia, kun en ole kotona sinä päivänä ennenkuin he tulevat.
Tosin helposti sitä muutakin taas mukaan tarttuu... (ja tarttisin sitä paitsi hajuvettä itselle, sitä en raaskinut tänään ostaa vielä.)
ap