Paljon tänään meni rahaa Hulluille Päiville?? Vitsi mua vähän hävettää ja harmittaa...
siis rahaa ei ois yhtään, kotihoidontuella oon, niin eikun luottokortti vinkumaan. Ja tarpeellista haettavaa riittää vielä parille pv:lle ainakin. Että saldo kasvaa.
Tänään jo meni 220 eur.
Ruokaan n. 70 eur, mutta se oli aika paljon sellaista turhaakin "ekstraherkkua", kuten juustoja ja munkkeja ja karkkia yms.
Itelle ostin vaatteita 100 eurolla, osa edullisia, mutta pari kalliimpaa juttua jonka hintaisia en yleensä osta (helppo perustella sillä että pakko ostaa valmikksi jotain siistimpää kun palaa syksyllä töihin...)
Lapsille vaatetta 45 eurolla.
Niin sitä rahaa äkkiä menee, vaikkei muka paljoa ostaiskaan...
Kommentit (96)
lapselle ulko- & sisävaatteita kesäksi ja syksyksi, muutama lelu, lusikoita ja lastenkirjoja 190€
Itselle jumppavaatteita + vapaa-ajan kengät 150€
Tigin shampoot & muita pesuaineita 100€
Juustoja ja leivonnaisia 10€
Äitiyslomalla olen..
Puoliksi vähintään hyväkarppityyliin teen ruuat ja oon tarkka lihojen laadusta, niin tuolta tulee innostuttua täyttämään pakastinta. Viime syksynäkin ostin tod. paljon ja pitkän aikaa oli ihana laitella kaikkea ihanaa. Nyt löytyi ihanaa entrecotelihaa noin 11-12 euroa kilo oli ja montaa muuta juttua. Voi vitsi, taas valuu kuola lapsilla ja meillä vanhemmilla kun noista ostoksista mäjäyttää ruokaa pöytään! Hei kokkaajat, lauantaina ois luomu kanaakin tuolla, kokonaista!! Oi ja ne juustot!!
Vaatteita taas katselin, mutta kun ei kiinnosta niin paljoa muoti tai sellainen kulutus. Kemikaaliosasto karmii lähinnä. Kenkiä ehkä ois halunnut, mut saahan noita sit kun oikeasti tarvii, mitä sitä varuiksi ostamaan taas kaikkea.
Rakennekynsisetti, vauvalle vaatetta, parit housut ja t-paita itselle, salaattikulhoja, kirja, hedelmäveitsiä. Kaikki tarpeellisia paitsi kynsisetti, mutta säästän tekemällä itse rakennekynnet ;)
Mielestäni valikoima varsinkin vaatteissa on aina ollut loistava, juuri kevääseen tai syksyyn sopivia, muodikkaita vaatteita ja laatumerkkejä. Rakastan hulluja päiviä, enkä kertaakaan ole siellä tekemiä ostoksia myöhemmin katunut!
Koskaan en ole edes vaivautunut, koska en pidä tungoksesta. Haluan tehdä ostokseni rauhassa. Selasin mainoslehtisen läpi enkä löytänyt sieltä mitään mieleistä.
- ohis
..hulluilta päiviltä. Usein huomasin kuitenkin käytön jälkeen että laatu ei ollut lainkaan sama kuin olisi kyseiseltä merkiltä odottanut.. Hulluilla päivillä myydään tarjouseriä, ja monesti ei edes juurikaan halvemmalla, siellä tulee vaan ostohysteria :)
Ja jotkut edulliset pikkujutut ovat surkealaatuisia. Ostin useampana vuonna peräkkäin samoja juttuja, esim. vauvalle ja taaperolle yöpyjamat, huonoja, omituisen mallisia ja levyisiä. Benettonin paidat, huoh. Lasten sukkahousuja iso läjä, hajosivat samantein. Herkusta mausteita, huonot kestot ja vanheni kaappiin..
Nyt katsoin kuvaston läpi ja totesin etten tarvitse mitään.
Minä en luota ko tuotteiden laatuun.
Usein huomasin kuitenkin käytön jälkeen että laatu ei ollut lainkaan sama kuin olisi kyseiseltä merkiltä odottanut.. Hulluilla päivillä myydään tarjouseriä
olin kyllä varautunut että menee ainakin satanen. Mutta en jaksanut kierellä, kun selkää kolotti ja pissitti koko ajan.:D Raskausviikko 39 menossa, mutta silti piti tuonnekkin ängetä. Eikä valikoima muutenkaan ollut mielestäni erikoinen.
Fatserin suklaa sama kuin Prismassa normihinta 1.69 euroa. Ja ihmiset ostaa silmät väärinpäin
Lähinnä vaan herkkuja ostelin. Sitten yhden cd:n ja kylmälaukun :D
Vaatteita en oikein osaa ostaa, en vaan tartte mitään. Oon kotiäiti, niin ei tartte olla mitäään merkkivaatteita :) Lastenvaatteitakin oli jotenkin huonosti, en löytäny mitään kivaa. Yleensä siellä on vauvoille kaikkea ihanaa, mutta nyt ei ollu mitään neutraalin väristä tarjolla niin en uskaltanu ostaa mitään, kun en tiedä tulevan vauvan sukupuolta. Ja itselläkin kävely jo vaikeaa, 38+0.
Tykkään kyllä tunnelmasta hulluilla päivillä ja monesti teen sieltä hyviä löytöjä. Olen muuten aika pihi ja hulluilla päivillä en koe niin huonoa omaatuntoa tuhlailusta. Tänään en vaan oikeesti löytäny mitään mitä oisin voinu ostaa.
Jos kerran ostit tarpeellista (paitsi jotkut juustot ja karkit) niin mitä sä nyt sitten täällä selvität?
ihan tikusta asiaa... kuitenkin menet ne verhotkin ostamaan, haluat vaan jotain ihmeen vertaistukea hulluille päiville.
siis rahaa ei ois yhtään, kotihoidontuella oon, niin eikun luottokortti vinkumaan. Ja tarpeellista haettavaa riittää vielä parille pv:lle ainakin. Että saldo kasvaa.
Tänään jo meni 220 eur.
Ruokaan n. 70 eur, mutta se oli aika paljon sellaista turhaakin "ekstraherkkua", kuten juustoja ja munkkeja ja karkkia yms.
Itelle ostin vaatteita 100 eurolla, osa edullisia, mutta pari kalliimpaa juttua jonka hintaisia en yleensä osta (helppo perustella sillä että pakko ostaa valmikksi jotain siistimpää kun palaa syksyllä töihin...)
Lapsille vaatetta 45 eurolla.
Niin sitä rahaa äkkiä menee, vaikkei muka paljoa ostaiskaan...
Mun mielestä on ihan perusteltua shoppailla stockalla, tai muussa ns. paremmassa tavaratalossa, kuin aina Prismassa. Itsekin tykkään. Asun ulkomailla ja käyn täälläkin usein paikallisen luksustavaratalon delissä ruokaostoksilla, koska se on mielestäni ympäristönä ja valikoimaltaan miellyttävämpi kuin joku perusmarketti.
Kyllä elämästä saa nauttia, ei se ole niin vakavaa. Itse en oikeastaan ikinä osta mitään kirppareilta, vaatteita siis. Ei ole aikaa kierrellä ja penkoa kirppareita. Jotain pientä ja kivaa ostelen, esimerkiksi tammikuussa ostin tosi kivat ja kauniit espressokupit kirpparilta.
On kyllä kiinnostavaa silti käydä siellä katsomassa ihmisten ostoshysteriaa. Porukka ostaa hullunkiilto silmissä kun vähän kovaääniseen huudetaan että osta osta :D
Ostin Niken urehilurintsikat, koska tarvitsin niitä ja hinta oli kohdallaan. Lapsille vaatetta, koska Esim. farkkuja sai todella edullisesti. Karkkia tulee myös aina ostettua. Kosmetiikkaa olis saanut edullisesti, mutta nyt ei ollut tarvetta.
Yli varojen ei tule ostettua, todellakaan..
Kaikki oli tarpeellista ja osittain suunniteltua (olisin ostanut jostain muualta muutenkin) sis. digiboksin, nokkamuki, vauvalle sukat, tutteja, ja saippua.
Hullarit on kiva tapahtuma, ja luultavasti menen vielä uudelleenkin. Tosin heräteostojahan sieltä usein tarttuu mukaan. Nyt ei ollut ylimääräistä aikaa kierrellä, olin vain täsmäostoksilla :)
eilen kävin. Eahaa meni 2000€ suunnilleen, josta 1969.88€ meni matkaan.
En halua tungeksimaan Hulluille päiville enkä yleensä siellä juuri käykään. Nytpä sitten tietysti kuvastossa kuitenkin on muutama juuri sellainen listallani oleva tavara, joita olen jo etsinyt enkä ole mistään löytänyt. Ihankohan tässä on "pakko" sittenkin mennä tungeksimaan...
että mitä täällä tilitän ja sitten taas puolustelen... no kai mä just vertaistukea haen. Ja toisaalta että kehuisitte että joo hyvin ostit ei haittaa :), ja toisaalta että jos oikeesti oli tyhmiä ostoksia, niin sanoisitte mitä niistä sitten pitäisi palauttaa.
Ja että kaikki kertoisi että itse samassa tilanteessa ja meni vielä enemmän rahaa ja ei haittaa :).
Siis ostoksia pojalle
- 2 Name It farkut ja yhdet Name It muunlaiset hosuut 5/6v:lle, n. 10 eur/kpl. kandeeko muka palauttaa? Farkut oli eri väriset eli hyvin eri tyyliset (sen koon housuja meillä ei ole vielä juurikaan, varmaan n. 1kk päästä tarvitaan tuota kokoa).
- Benetton-paita 5,90 (tää oli ehkä vähän turhaa, mutta isompaa kokoa kuitenkin ja edullinen)
Tytölle vain sukkapaketti 4,90 (tosi tarpeen) ja sukkahousut 4,90 (tää vähän ei-niin-ehdoton, mutta ei kai tilanne pelastu jos palautan ne, vai?... sukkikset on aika kalliita yleensä)
Itselle
- trikoopaita 12,90 (tartten!)
- farkkuleggingisit 9,90
- farkut 19,90 (tosi vaikea mun löytää about sopivia, kerrankin löyty)
- neulesetti: neuletoppi 24,90 ja neuletakki 29,90. (töihin lähinnä)
Hiekkalelut 3,90 ja saippuakuplat 1,90 jo avattu, ja munkit ja osin karkit syöty, eikä nyt juustoja ja karkkeja voi palautellakaan.
No tänään ajattelin pysyä pois, huomenna sitten menen.
ap
joku laittoi että ovat kalliit... no on ne vähän kalliit kyllä, mutta olen yli puoli vuotta etsinyt laadukkaan oloisia selkeitä vaaleita verhoja, ihan tietynlaisia. Ja kyllä ne paremmat maksaa... Ikean jotkut halvat on tosi retkuloita. (Vaikka muuten ostankin melkein kaiken sieltä mitä voi.) Jos nuo ois sellaiset mitä olen etsinyt, ajattelin nyt ostaa.... Tietty jos ajattelee mikä on ihan ehdottoman tarpeen, niin "koristehan" nuo verhot on, kun säleikaihtimien ansiosta eivät pakolliset. ap
Minä ostan aina verhokangasta ja ompelen itse. Ei tule retkuloita kunnon kankaasta, Eurokankaassa on todella isot valikoimat.
jos tämän kuukauden ylimääräiset hankinnat on menneet jo luoton puolelle??? Eli miksi menet shoppailemaan JOS SULLA EI OLE RAHAA? Järki käteen, hyvä ihminen! Ei tavara maasta lopu vain siksi, että on muutaman päivän hullut päivät!!! Mieti oikeasti mitä tarvitset ja mistä sen saa edullisimmin, älä todellakaan vähillä varoilla mene moiseen hulinaan ja hössötykseen tekemään turhia heräteostoksia.
Hulluille päiville ei itsellä mene penniäkään, koska a) en asu enää paikkakunnalla ja b) silloin kun asuin, en koskaan käynyt silloinkaan. Samaa tavaraa saa samaan hintaan muulloinkin, tungos ja tollanen ostosmania on aivan jumalattoman ärsyttävää. Maksan mieluummin vaik vähän enemmän siitä, että saan rauhassa miettiä, sovittaa ja harkita, mitä tarvitsen ja mitä ostan.
Paitsi, että kuvastossa oli tavaroita joita voisin haluta, mutta en todellakaan tarvitse. Jätän siis menemättä.