Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras palkki-istuin? Cybex, Kiddy vai Concord?

Vierailija
06.04.2011 |

Apua, en osaa päättää minkä ostaisin!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskoihin kohdistuva paine on nelinkertainen verrattuna selkä menosuuntaan olevaan istuimeen...

Vierailija
2/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskoihin kohdistuva paine on nelinkertainen verrattuna selkä menosuuntaan olevaan istuimeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakettiautoon on aika vaikeaa saada istuinta selkä menosuuntaan...

Vierailija
4/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunnu löytävän muuta selkeää eroa noiden väliltä, kun tuon Isofixin Cybexissa.



Mitä noihin tutkimustietoihin taas tulee, niin mikä on perustelu sille, että kaikki nuo on saaneet Autoliiton julkaisemissa testeissä arvosanan Hyvä kaikkien suuntien törmäystilanteissa?



Tuo selkä menosuuntaan matkustamisen turvallisuus on selkeästi mantra, jota kaikki hokevat, tietämättä asioista kuitenkaan mitään. On niin helppo esittää olevansa perillä asioista, kun todellisuudessa toistaa vaan samaa, mitä muutkin sanovat. Mikä on siis perustelu sille, että Suomessa myydään todella paljon Britaxin Multi-Techiä?

Vierailija
5/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katselemassa turvaistuimia paikallisessa Vauva Popissa ja jäi kyllä paha maku suuhun. Olen kuullut, että ovat aika myyntihenkisiä sen itse maahantuomansa Kiddyn turvaistuimen suhteen. Esittely sinänsä oli ihan hyvä, mutta jäi ihmetyttämään, kun myyjä sanoi istuimen hyväksi puoleksi sen, että koska se on turvavöillä kiinnitettävä niin istuin liikkuu hieman sivutörmäyksessä ja suojaa siten lasta paremmin, ja on siksi parempi kuin isofix-kiinnitteinen istuin.



Siis hä?



Kysyin muista istuimista, joista Vauva Popilla on myynnissä myös Britaxia. Myyjä suorastaan haukkui kyseisen valmistajan. Kaikkein pahin synti oli se, että Britax valmistaa 9-18 kg istuinta, joka ei käy kuin pari vuotta (Kiddyllä on vastaava). Teki mieleni kysyä, että miksi heillä on sitten myynnissä niitä, kun ovat niin huonoja.



Onkohan niillä joku myyntitavoite tai -provisio noista Kiddyn istumista?



Minä hankin jonkun muun valmistajan istuimeen. Ihan periaatteesta.

Vierailija
6/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta oli vauvalehdessä näistä palli-istuimista, että niitä markkinoidaan muka yhtä turvallisina kuin selkä menosuuntaan istuimet, vaikka kuulema todellisuudessa niskojen rasitus on aivan yhtä huonoa luokkaa kuin muillakin kasvot menosuuntaan istuimilla.



Syys siihen miksi autoliiton testeissä on saanut arvostelun hyvä, johtuu siitä ettei siinä mitata niskarasitusta ollenkaan. En muista enää sen testin nimeä (joku ruotsalainen taisi olla), joka mittaa niskan kuormitusta törmäyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunnu löytävän muuta selkeää eroa noiden väliltä, kun tuon Isofixin Cybexissa. Mitä noihin tutkimustietoihin taas tulee, niin mikä on perustelu sille, että kaikki nuo on saaneet Autoliiton julkaisemissa testeissä arvosanan Hyvä kaikkien suuntien törmäystilanteissa? Tuo selkä menosuuntaan matkustamisen turvallisuus on selkeästi mantra, jota kaikki hokevat, tietämättä asioista kuitenkaan mitään. On niin helppo esittää olevansa perillä asioista, kun todellisuudessa toistaa vaan samaa, mitä muutkin sanovat. Mikä on siis perustelu sille, että Suomessa myydään todella paljon Britaxin Multi-Techiä?

Juuri oli juttua toiseksi ja kolmanneksi viimeisimmässä vauvalehdessä noista palkki-istuimista, niissä törmäyksessä niskaan kohdistuva rasitus on nelinkertainen selkä menosuuntaan olevaan verrattaessa.

Liikenneturvan edustaja siis tämän kertoi ja viittasi eurooppalaisiin turvatesteihin, joista ko. tulokset.

Testien mukaan palkki-istuimilla ei ole eroa niskaan kohdistuvassa paineessa normaaliin kasvot menosuuntaan olevaa istuimeen verrattaessa, vaikka istuinten valmistajat niin väittävätkin.

Autoliiton testeissä puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta ym. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen.

Vierailija
8/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta oli vauvalehdessä näistä palli-istuimista, että niitä markkinoidaan muka yhtä turvallisina kuin selkä menosuuntaan istuimet, vaikka kuulema todellisuudessa niskojen rasitus on aivan yhtä huonoa luokkaa kuin muillakin kasvot menosuuntaan istuimilla.

Syys siihen miksi autoliiton testeissä on saanut arvostelun hyvä, johtuu siitä ettei siinä mitata niskarasitusta ollenkaan. En muista enää sen testin nimeä (joku ruotsalainen taisi olla), joka mittaa niskan kuormitusta törmäyksessä.

Just näitä kuulopuhejuttuja minä tarkotin, kun sanoin, että ihmiset toistaa samaa mantraa, mitä joku muu on sanonu, vaikka ei ite todellisuudessa oo vilkassu yhden ainoata testiä.

Tässä lainaus Autoliiton sivuilta:

Testikriteetit:

Etutörmäyssuoja: ...

"Seuraavat kohteet testattu, vaikka ECE-R44 ei tätä vaadi:

- päähän kohdistuva kuormitus

- kaulaan kohdistuva kuormitus (ei koenukella P10)"

Eli minkä takia ei muka testata niskaan kohdistuvaa iskua?

Ja nimenomaan tuosta etutörmäyssuojasta sekä sivutörmäyssuojasta kaikki nuo palkki-istuimet on saaneet Hyvä arvosanan.

Minkä takia yksi yksittäinen ruotsalainen testi olisi luotettavampi ja uskottavampi kun esim tuo Euro NCAP-testi, jota Autoliitto siteeraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunnu löytävän muuta selkeää eroa noiden väliltä, kun tuon Isofixin Cybexissa. Mitä noihin tutkimustietoihin taas tulee, niin mikä on perustelu sille, että kaikki nuo on saaneet Autoliiton julkaisemissa testeissä arvosanan Hyvä kaikkien suuntien törmäystilanteissa? Tuo selkä menosuuntaan matkustamisen turvallisuus on selkeästi mantra, jota kaikki hokevat, tietämättä asioista kuitenkaan mitään. On niin helppo esittää olevansa perillä asioista, kun todellisuudessa toistaa vaan samaa, mitä muutkin sanovat. Mikä on siis perustelu sille, että Suomessa myydään todella paljon Britaxin Multi-Techiä?

Juuri oli juttua toiseksi ja kolmanneksi viimeisimmässä vauvalehdessä noista palkki-istuimista, niissä törmäyksessä niskaan kohdistuva rasitus on nelinkertainen selkä menosuuntaan olevaan verrattaessa.

Liikenneturvan edustaja siis tämän kertoi ja viittasi eurooppalaisiin turvatesteihin, joista ko. tulokset.

Testien mukaan palkki-istuimilla ei ole eroa niskaan kohdistuvassa paineessa normaaliin kasvot menosuuntaan olevaa istuimeen verrattaessa, vaikka istuinten valmistajat niin väittävätkin.

Autoliiton testeissä puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta ym. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…

Miten siis perustelet tuon "puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta yms. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen" nyt, kun näet millaiset arviot jokainen testattu osio on erikseen saanut nyt kyseessä olevassa Cybex Pallas-istuimessa?

Luetteko te ITSE noita testejä ollenkaan?

Vierailija
10/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se turvallisuusasiantuntija sanoi vauvalehdessä, ettei palkki-istuimien rasitus niskalle ole yhtään pienempi verrattuna muihin kasvot menosuuntaan istuimiin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta oli vauvalehdessä näistä palli-istuimista, että niitä markkinoidaan muka yhtä turvallisina kuin selkä menosuuntaan istuimet, vaikka kuulema todellisuudessa niskojen rasitus on aivan yhtä huonoa luokkaa kuin muillakin kasvot menosuuntaan istuimilla. Syys siihen miksi autoliiton testeissä on saanut arvostelun hyvä, johtuu siitä ettei siinä mitata niskarasitusta ollenkaan. En muista enää sen testin nimeä (joku ruotsalainen taisi olla), joka mittaa niskan kuormitusta törmäyksessä.

Just näitä kuulopuhejuttuja minä tarkotin, kun sanoin, että ihmiset toistaa samaa mantraa, mitä joku muu on sanonu, vaikka ei ite todellisuudessa oo vilkassu yhden ainoata testiä. Tässä lainaus Autoliiton sivuilta: Testikriteetit: Etutörmäyssuoja: ... "Seuraavat kohteet testattu, vaikka ECE-R44 ei tätä vaadi: - päähän kohdistuva kuormitus - kaulaan kohdistuva kuormitus (ei koenukella P10)" Eli minkä takia ei muka testata niskaan kohdistuvaa iskua? Ja nimenomaan tuosta etutörmäyssuojasta sekä sivutörmäyssuojasta kaikki nuo palkki-istuimet on saaneet Hyvä arvosanan. Minkä takia yksi yksittäinen ruotsalainen testi olisi luotettavampi ja uskottavampi kun esim tuo Euro NCAP-testi, jota Autoliitto siteeraa?

autoliitto testaa nuo istuimet kasvot menosuuntaan... siksikin ko. tulokset.

haluatko sinä asiantuntemuksesi kanssa alkaa väitellä liikenneturvan edustajan kanssa?

Vierailija
12/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se turvallisuusasiantuntija sanoi vauvalehdessä, ettei palkki-istuimien rasitus niskalle ole yhtään pienempi verrattuna muihin kasvot menosuuntaan istuimiin verrattuna.

Minä sanon nyt, että kuu on juusto. Fakta on siis, että minä sanoin, että kuu on juusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunnu löytävän muuta selkeää eroa noiden väliltä, kun tuon Isofixin Cybexissa. Mitä noihin tutkimustietoihin taas tulee, niin mikä on perustelu sille, että kaikki nuo on saaneet Autoliiton julkaisemissa testeissä arvosanan Hyvä kaikkien suuntien törmäystilanteissa? Tuo selkä menosuuntaan matkustamisen turvallisuus on selkeästi mantra, jota kaikki hokevat, tietämättä asioista kuitenkaan mitään. On niin helppo esittää olevansa perillä asioista, kun todellisuudessa toistaa vaan samaa, mitä muutkin sanovat. Mikä on siis perustelu sille, että Suomessa myydään todella paljon Britaxin Multi-Techiä?

Juuri oli juttua toiseksi ja kolmanneksi viimeisimmässä vauvalehdessä noista palkki-istuimista, niissä törmäyksessä niskaan kohdistuva rasitus on nelinkertainen selkä menosuuntaan olevaan verrattaessa. Liikenneturvan edustaja siis tämän kertoi ja viittasi eurooppalaisiin turvatesteihin, joista ko. tulokset. Testien mukaan palkki-istuimilla ei ole eroa niskaan kohdistuvassa paineessa normaaliin kasvot menosuuntaan olevaa istuimeen verrattaessa, vaikka istuinten valmistajat niin väittävätkin. Autoliiton testeissä puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta ym. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen.

<a href="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…" alt="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…">http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…; Miten siis perustelet tuon "puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta yms. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen" nyt, kun näet millaiset arviot jokainen testattu osio on erikseen saanut nyt kyseessä olevassa Cybex Pallas-istuimessa? Luetteko te ITSE noita testejä ollenkaan?

eiköhän se tiedä enemmän kuin valintaansa puolustava palstamamma :-) pitäisköhän sinun lukea ne jutut ja miettiä mitä vaahtoat.

Vierailija
14/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunnu löytävän muuta selkeää eroa noiden väliltä, kun tuon Isofixin Cybexissa. Mitä noihin tutkimustietoihin taas tulee, niin mikä on perustelu sille, että kaikki nuo on saaneet Autoliiton julkaisemissa testeissä arvosanan Hyvä kaikkien suuntien törmäystilanteissa? Tuo selkä menosuuntaan matkustamisen turvallisuus on selkeästi mantra, jota kaikki hokevat, tietämättä asioista kuitenkaan mitään. On niin helppo esittää olevansa perillä asioista, kun todellisuudessa toistaa vaan samaa, mitä muutkin sanovat. Mikä on siis perustelu sille, että Suomessa myydään todella paljon Britaxin Multi-Techiä?

Juuri oli juttua toiseksi ja kolmanneksi viimeisimmässä vauvalehdessä noista palkki-istuimista, niissä törmäyksessä niskaan kohdistuva rasitus on nelinkertainen selkä menosuuntaan olevaan verrattaessa. Liikenneturvan edustaja siis tämän kertoi ja viittasi eurooppalaisiin turvatesteihin, joista ko. tulokset. Testien mukaan palkki-istuimilla ei ole eroa niskaan kohdistuvassa paineessa normaaliin kasvot menosuuntaan olevaa istuimeen verrattaessa, vaikka istuinten valmistajat niin väittävätkin. Autoliiton testeissä puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta ym. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen.

&lt;a href="<a href="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…" alt="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…">http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…;" alt="<a href="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…" alt="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…">http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…;"&gt;<a href="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…;" alt="http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…;">http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex…; Miten siis perustelet tuon "puolet pisteistä tulee käyttömukavuudesta yms. seikoista, jotka eivät vaikuta turvallisuuteen" nyt, kun näet millaiset arviot jokainen testattu osio on erikseen saanut nyt kyseessä olevassa Cybex Pallas-istuimessa? Luetteko te ITSE noita testejä ollenkaan?

eiköhän se tiedä enemmän kuin valintaansa puolustava palstamamma :-) pitäisköhän sinun lukea ne jutut ja miettiä mitä vaahtoat.

Minkä takia sinulle yksi yksittäisen Liikenneturvan edustajan sanoma kommentti on painoarvoltaan suurempi, kuin puolueettoman Euro NCAP-testin tulokset?

Jos tuo Liikenneturvan edustaja olisi sanonut, että nuo palkki-istuimet ovat yhtä turvallisia, tai jopa turvallisempia, kuin selkä menosuuntaan mitkä tahansa istuimet, uskoisitko sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiantuntemukseensa perustuen, ei mihinkään yksittäiseen testiin, johon sinä nyt viittaat.



mistä sinä edes tiedät miten päin istuimet ovat testissä olleet?



itse istuinta ostaessani toinen liike sanoi, ettei edes ota myyntiin noita palkki-istuimia, ja toisessa liikkeessä sanottiin, että nuo istuimet pärjäävät autoliiton testissä hyvin, koska se testaa kasvot menosuuntaan. Jos autoliitto testaisi selkä menosuuntaan olevat istuimet niin kuin ne on tarkoitettu selkä menosuuntaan ja kasvot menosuuntaan olevat istuimet kasvot menosuuntaan, tulokset olisivat täysin erilaiset. piste.

Vierailija
17/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiantuntemukseensa perustuen, ei mihinkään yksittäiseen testiin, johon sinä nyt viittaat.

mistä sinä edes tiedät miten päin istuimet ovat testissä olleet?

itse istuinta ostaessani toinen liike sanoi, ettei edes ota myyntiin noita palkki-istuimia, ja toisessa liikkeessä sanottiin, että nuo istuimet pärjäävät autoliiton testissä hyvin, koska se testaa kasvot menosuuntaan. Jos autoliitto testaisi selkä menosuuntaan olevat istuimet niin kuin ne on tarkoitettu selkä menosuuntaan ja kasvot menosuuntaan olevat istuimet kasvot menosuuntaan, tulokset olisivat täysin erilaiset. piste.

Eikä nyt ole kyse siitä, ovatko toiset istuimet hyviä. Vaan siitä, että tuossa testissä palkki-istuimet on todettu hyviksi. Vai meinaatko, että palkki-istuimet olisivat muuttuneet huonoiksi, jos toisten arvosanat olisivat parantuneet?

Vierailija
18/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiantuntemukseensa perustuen, ei mihinkään yksittäiseen testiin, johon sinä nyt viittaat.

mistä sinä edes tiedät miten päin istuimet ovat testissä olleet?

itse istuinta ostaessani toinen liike sanoi, ettei edes ota myyntiin noita palkki-istuimia, ja toisessa liikkeessä sanottiin, että nuo istuimet pärjäävät autoliiton testissä hyvin, koska se testaa kasvot menosuuntaan. Jos autoliitto testaisi selkä menosuuntaan olevat istuimet niin kuin ne on tarkoitettu selkä menosuuntaan ja kasvot menosuuntaan olevat istuimet kasvot menosuuntaan, tulokset olisivat täysin erilaiset. piste.

Autoliiton sivuilta Lasten turvaistuimien testauskriteerit:

Dynaamiset testit tehty ECE-R44/04-normin mukaisesti :

- Koealusta kelkkamainen ja sen päälle rakennettu Opel Astra H:n kori (5-ovinen)

- kelkan hidastuvuus vastaten Opel Astran EuroNCAP-testiä

- Dv = 71 km/h

- istuma- ja makuuasento – sikäli kuin käytettävissä

- tavanomainen ja vaihtoehtoinen vyön reititys – mikäli käytettävissä

- ISOFIX- ja turvavyöllä kiinnittäminen – sen mukaan, mikä käytettävissä

- kasvot menosuuntaan asennettavat istuimet: testaus sekä pienimmän että suurimman sallitun koenuken kanssa

- selkä menosuuntaan asennettavat istuimet: aina suurimman sallitun koenuken kanssa (vain siinä tapauksessa, että istuimen selkänojan kulmaa voi/pitää säätää lapsen painon mukaan, testi on tehty myös pienimmän sallitun koenuken kanssa)

- käytetyt koenuket: Q0, Q1; Q1,5; Q3; Q6; P10

- testaushuoneen lämpötila n. +20 °C

Seuraavat kohteet testattu, vaikka ECE-R44 ei tätä vaadi:

- päähän kohdistuva kuormitus

- kaulaan kohdistuva kuormitus (ei koenukella P10)

Vieläkö keksit jotain? Voisit ainakin tästä lähtien miettiä vierailua tuossa liikkeessä, jossa ei joko ollut taivaan tolkkua asiasta, tai jotka suoraan valehtelivat myydäkseen jotain omaa tuotettaan. Piste.

Kun minä nyt selkeästi pystyn osoittamaan kaiken kertomani johonkin kirjoitettuun, niin voitko sinäkin oikeasti linkittää nuo väitteesi, jotta voin itsekin ne lukea sieltä? Siihen saakka tuo on edelleenkin kuulopuhetta, johon en ikinä turvaisi näin tärkeän päätöksen ollessa kyseessä.

Vierailija
19/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi Euroopassa suositaan lasten kuljettamista kasvot menosuuntaan:





Liikenneturvan Kysyttyä-palstalle on tullut kysymyksiä siitä, miksi Keski-Euroopassa suositaan lasten kuljettamista kasvot menosuuntaan turvaistuimissa. Onko se jossain kolarityypissä turvallisinta? Juuri julkaistussa turvaistuintestissähän hyvin pärjäsivät myös nuo kasvot menosuuntaan asennettavat istuimet?





Ruotsalaiset lääkärit havaitsivat jo 1960-luvulla, että lapset tarvitsevat kokonsa, painonsa ja muiden ominaisuuksiensa mukaiset turvalaitteet. Erityisesti alle kouluikäiset ovat näitä ja mitä pienemmistä lapsista on kysymys, sitä välttämättömämpää on, että hän matkustaa mahdollisimman suojaavassa laitteessa.



Kun suunnitellaan mahdollisimman turvallista laitetta, otetaan huomioon, millaisia ovat autot, onnettomuudet ja lapset. Autot määrittävät tilat ja perussuojarakenteet. Onnettomuuksia on monenlaisia. Yleisimpiä ja samalla tuhoisimpia ovat etupäätörmäykset, koska yleensä ajetaan eteenpäin ja eteenpäin ajossa nopeudet ovat suuria. Mitä pienempi lapsi, sitä heiveröisempi kaularakenne on. Lapsen suhteellisen raskas pää on kaularakenteiden varassa. Jos lapsi matkustaa kasvot eteenpäin turvavyöllä kiinnitettynä, hänen päänsä on tukematon etupäätörmäyksessä. Samalla kun vyöt pitävät muuta kehoa paikallaan pään jatkaessa matkaansa, niin kaulaan syntyy voimakasta rasitusta, joka saattaa olla liian suuri kehon kestää.



Tätä kaulaa venyttävää voimaa ei mitata eikä sille ole eurooppalaisissa vaatimuksissa mitään arvoa. Ainoastaan ruotsalaisessa T-hyväksymisessä kaulaa venyttävä voima mitataan. Se ei saa ylittää 20 g:n (9,8 m/s?) kiihtyvyyttä. Tämä vaatimus on aiheuttanut sen, että yksikään kasvot eteenpäin kiinnitetty istuin ei ole toistaiseksi läpäissyt T-hyväksymistä.



Selkä ajosuuntaan ollessaan lapsen pää tuetaan selkänojalla, eikä kaulaan synny liiallista rasitusta. Tämä teoria hyväksytään ympäri maailmaa, mutta vain alle 13-kiloisilla lapsille, jotka matkustavat kaikkialla vauvojen turvakaukaloissa selkä ajosuuntaan. Kaularakenne ei kuitenkaan välttämättä kestä kolarivoimia senkään jälkeen, kun lapsen paino ylittää 13 kg. Siksi lasta tulisi kuljettaa selkä ajosuuntaan niin pitkään kuin se on mahdollista. Pohjolassa valtaosa istuimista onkin juuri tällaisia.



Isompia lapsia kuljetetaan lähinnä Pohjoismaissa, Kanadassa ja USA:ssa sekä jonkun verran myös Englannissa (Volvosta ja Saabista johtuen) selkä ajosuuntaan. Tämä johtuu kahdesta seikasta: Pohjoismaissa (ja osin Englannissakin) turvallisuus ja siten myös lasten turvallisuus asetetaan korkeammalle tasolle kuin muualla. Lisäksi asiassa saattaa vaikuttaa myös se, että sekä teoria että käytäntö on kehitetty "pienehkössä maassa". Selkä ajosuuntaan kiinnitettävät turvaistuimet aiheuttavat myös jonkun verran enemmän vaivannäköä käyttäjilleen ja autojen suunnittelijoille, paria poikkeusta lukuunottamatta autotehtaat eivät ole vaivautuneet.

"

Vierailija
20/31 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ollut mikä on suositus vaan MIKÄ NOISTA ISTUIMISTA ON PARAS!!! Voisitteko pysyä aloituksen aiheessa ja mennä muualle tappelemaan suosituksista, KIITOS!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme