Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

36v ja haluaa "joskus" lapsia

Vierailija
06.04.2011 |

En vain ymmärrä, miten vielä lähempänä neljääkymppiä olevat naiset suunnittelevat lapsienhankintaa sitten "joskus". Eikö yhtään käy mielessä ettei vauva välttämättä tule sormia napsauttamalla. En ihmettele jos lapsia saa vanhemmalla iällä (esim.opiskelut kesken, haluaa vakituisen työn, mies ei ole valmis jne.)mutta sitä ihmettelen jos ei ole mitään syytä pitkittää asiaa. No eipä kuulu minulle. Ja ei, kyse ei ole nyt mistään tohtorista (palstan mukaanhan kaikki jotka hankkivat myöhään lapsia ovat aina niitä pääkaupunkiseudun "hyvinkouluttautuneita". )

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on sulta pois tai ylipäätään vaikuttaa sun elämään? Kaikesta ihmiset jaksaakin kantaa huolta.

Vierailija
2/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä edes ajattele tällasia asioita.

on varmaan paljon asioita, mitkä on sulle itsestäänselviä, mutta 36 v lapsettomalle täysiä mysteerejä

mä olen aina ollut erittäin hedelmällinen, vielä yli 40 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki löydä sitä elämänkumppania parikymppisenä, ja jotkut ei vielä edes nelikymppisenä. Mä oon 37-vuotias enkä ole vieläkään onnistunut löytämään itselleni kumppania. Se ei ole helppoa kun en halua tutustua netissä ja baareissa en käy. Työpaikalla on vain varattuja ja niihin en sekaannu. Olen seurustellut vain kerran.

Haluaisin silti lapsia vielä tulevaisuudessa, vaikka tavata yh-miehen jolla on omia lapsia.

Vierailija
4/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä paljon muitakin (turhia) asioita pohdittu. Heidän asiansahan se on, tulee lapsia tai ei.

Vierailija
5/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen on joku syy. Miehen puuttuminen on suht oleellinen asia.

Vierailija
6/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kolmekymppinen, onneksi vielä. Oonko mä 10 vuoden päästä kuiteski nelikymppinen eikä kolmevitonen?

Vierailija
7/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim. paattanyt olla hankkimatta lapsia ollenkaan, tai tietaa ettei saa, tai miehen puute on arka paikka, ja kaikki tuttavat ja tuttavan tuttavat katsoo oikeudekseen tentata etta miksi ei ole viela lapsia. Mieluummin kuin rupeaisi selittamaan oikeaa syyta, on helpompi vastata epamaaraisesti etta 'no joo varmaan, sitten joskus' paastakseen eroon kiusallisesta kyselijasta.

Vierailija
8/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani aivan itse kertoi asiasta. Ja hänellä on mies, ovat olleet naimisissa vuosikaudet. Ilmeisesti kaikki eivät lukeneet alkuperäistä kirjoitusta. Siis mitään syytä lapsenhankinnan lykkäämiseen EI ole.

Vierailija
9/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimatta. Faktahan on, että jos ei ole yhtään lasta saanut 35 ikävuoteen mennessä, ei mahdollisuudet välttämättä ole kovin hyvät enää. Toki se on mahdollista, mutta sanotaanko, etä ystäväsi kannattaisi heti alkaa toimeen vaikka hedelmöityshoidoilla: niidenkin onnistumisen todennäköisyys laskee, kun nainen on täyttänyt 35 vuotta.

Vierailija
10/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sulle kerrotaan siksi tämä "joskus" versio. Todennäköisesti ovat yrittämässä lasta, kenties jo pitkään, mutta kaikille tutuille ei sitä viitsi kertoa.

Enkä ihmettele, kun kerran olet ihminen joka katsoo asiakseen vatvoa toisten tekemisiä netissä.

Vierailija
11/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystäväsi on naimisissa. Tai että hänellä on mies. Ja lisäksi: asia ei kuulu sinellä ptkän vertaa. Ehkä ystäväsi on keksinyt tuon selityksen teitä joka paikkaan nokkansa tunkevien varalle, jotta saa teidät hiljaisiksi. Sinun kohdalla ei sekään näköjään toiminut.

tuttavani aivan itse kertoi asiasta. Ja hänellä on mies, ovat olleet naimisissa vuosikaudet. Ilmeisesti kaikki eivät lukeneet alkuperäistä kirjoitusta. Siis mitään syytä lapsenhankinnan lykkäämiseen EI ole.

Vierailija
12/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein ekan lapseni 36-vuotiaana, koska tapasin lasteni isän 35-vuotiaana vasta. Pantiin sitten heti tuulemaan, onnistuneesti. Päätettiin laittaa seuraavaa "tulille", kun eka täyttää vuoden. No, ikäeroksi tuli 1v 9kk 1pv, että ihan kamalan kauan ei tarvinnut kakkostakaan yrittää... Synnyttäessäni olin 38-vuotias.

En näe mitään syytä, miksi en voisi vielä kolmatta tehdä 40-vuotiaana, tuskin se hedelmällisyys olemattomiin vuodessa häviää, kun muutoin on kertalaakista napannut...

Vierailija
13/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskin tästä juuri haittaa on että asiaa täällä "vatvotaan". On täällä vatvottu paljon arkaluonteisempiakin asioita. Ja edelleenkään, en ole ikinä kysynyt että hankkivatko lapsia tms. Itse otti asian puheeksi. Ja ei ole erityisne läheinen kaveri. Se voi toki olla että yrittävät jo lasta, mutta ei halunnut asiaa kertoa. Toisaalta miksi pitää ottaa puheeksi koko lapsenhankinta,jos siitä ei kerran halua puhua? Omituista.

Vierailija
14/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et kertonut aloitusviestissä,

että ystäväsi on naimisissa. Tai että hänellä on mies." , mutta kerroin etten ihmettele jos joku hankkii lapsia jos siihen on joku syy. Mielestäni "joku syy" sisältää sen ettei ole miestä.

Vierailija
15/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämän aloituksen pointti on?

Mä olen ihan kohta 36 ja haluan lapsia sitten joskus. Sitten kun se isäehdokas löytyy.

Vierailija
16/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmäksi, jos ei ole mitään syytä enää odottaa.

niin?

Mikähän tämän aloituksen pointti on?

Mä olen ihan kohta 36 ja haluan lapsia sitten joskus. Sitten kun se isäehdokas löytyy.

Vierailija
17/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut aina silloin tällöin nettideittailua ja maininnut potentiaalisille miehille, etten halua lapsia. En ole niitä koskaan halunnut, mutta olen myös ajatellut, että koska olen jo 35, tajuaisivat miehetkin että lasten hankinta voi olla jo myöhäistä (näin ei tietenkään ole aina, kuten tuossa edellä oli jo esimerkkejä).

Todella monen miehen mielestä tämä on ihan käsittämätöntä ja he edelleen 35+ tai 40+, jopa 45+ ikäisinä ajattelevat, että haluavat lapsia sitten joskus. Ei siinä mitään jos hakisivat nuorempaa seuraa, mutta monet etsivät naista, joka on iältään yli 35.

Mutta aapeelle vastaisin, että ehkä ystäväsi on päättänyt, ettei halua miehensä kanssa lapsia, muttei uskalla sitä julkisesti sanoa esim. ympäristön asenteiden takia. Niinpä hän odottaa että ikä tekee tehtävänsä. Onneksi minun ei ole tarvinnut koskaan peitella mielipidettäni ystäviltäni.

Vierailija
18/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää nyt 35v ja sanoi, että haluaa lapsen joskus lähempänä 40v. Siis odottelee vauvakuumetta.

Eikö se ole jokaisen parin oma asia, milloin päättää ryhtyä lisääntymistä yrittämään?

Vierailija
19/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ymmärrä niin sitten ei ymmärrä. Minkäs teet?

Vierailija
20/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitään syytä lapsenhankinnan lykkäämiseen EI ole.

syynä onkin se, että niitä ei haluta VIELÄ. Nautitaan elämästä kahdestaan (mutta sehän on monen mielestä melkein rikollista). Sitten kun on HEILLE OIKEA aika, niin lapsia saa tulla. Eiköhän jokainen normaaliärjellä varustettu ymmärrä, ettei kuitenkaan niitä aina kaikille suoda (ainakaan helpolla).