Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

36v ja haluaa "joskus" lapsia

Vierailija
06.04.2011 |

En vain ymmärrä, miten vielä lähempänä neljääkymppiä olevat naiset suunnittelevat lapsienhankintaa sitten "joskus". Eikö yhtään käy mielessä ettei vauva välttämättä tule sormia napsauttamalla. En ihmettele jos lapsia saa vanhemmalla iällä (esim.opiskelut kesken, haluaa vakituisen työn, mies ei ole valmis jne.)mutta sitä ihmettelen jos ei ole mitään syytä pitkittää asiaa. No eipä kuulu minulle. Ja ei, kyse ei ole nyt mistään tohtorista (palstan mukaanhan kaikki jotka hankkivat myöhään lapsia ovat aina niitä pääkaupunkiseudun "hyvinkouluttautuneita". )

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajatellaan että on pariskunta, niin ehkä heille se lapsen saaminen ei vain ole niin tärkeää. haluavat lapsen ehkä sitten joskus, mutta eivät ajattele sen olevan maailmanloppu jos eivät saakkaan. tms. mistäs sitä tietää miten ihmiset nämä asiat ajattelevat, ellei kysy ;)

Vierailija
22/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä" ja "no, eipä kuulu mulle"

Sen verran kuitenkin kuului, että piti vallan aloitus tehdä.

Eiköhän jokaisella ole syynsä tehdä lapset nuorempana tai vanhempana. Ja vanhempana tekevät ovat varmasti tietoisia riskeistä ilman että sitä jauhetaan tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä" ja "no, eipä kuulu mulle"

Sen verran kuitenkin kuului, että piti vallan aloitus tehdä."

Ei ole mikään pakko kommentoida jos ei kiinnosta ;D

Vierailija
24/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajatellaan että on pariskunta, niin ehkä heille se lapsen saaminen ei vain ole niin tärkeää. haluavat lapsen ehkä sitten joskus, mutta eivät ajattele sen olevan maailmanloppu jos eivät saakkaan. tms. mistäs sitä tietää miten ihmiset nämä asiat ajattelevat, ellei kysy ;)

Meillä on tilanne siis tämä. Olen itse tosin "vasta" 29 ja mies on 32. Ei ole mitään kiirettä, nautitaan elämästämme kahdestaan oikein paljon. Toisaalta, vauva/lapsi olisi tervetullut ehkä tässä lähitulevaisuudessa mutta jos jää tulematta, niin pärjätään vallan hyvin kaksistaan.

Eli siis kaikille se lisääntyminen ei ole niin tärkeää.

Vierailija
25/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jäkyttäjiä täällä. Itse olen myös muutaman tuttavaperheen kohdalla joskus ihmetellyt samaa, mutta en tietenkään ääneen enkä ole kysellyt mitään, kuten ei ole ap:kaan!

Yksi pariskunta oli pitkään naimisissa ja aina meillä käydessään touhusivat innokkaasti veeden lapsemme kanssa ja sanoivat, että kyllä hekin sitten joskus. Nainen oli muistaakseni 39 v kun kertoivat, että nyt saa vauva tulla, siis ihan avoimesti. Nyt heillä on vihdoin vauva tulossa usean vuoden taistelun jälkeen, nainen nyt 42 v tai 43 v.

Toinen tuttavani myös aina sanoi, että katsotaan sitten joskus, nyt on hyvää aikaa tehdä uraa ja matkustella. Niin tekivätkin miehensä kanssa pitkään, ja sitten tuli ero. Nainen kertoi jälkeenpäin, että eron syynä lapsettomuus ja pitkät tuloksettomat lapsettomuushoidot. Näistä siis en tiennyt silloin, kun eivät kertoneet, enkä minä tietenkään udellut.

Mutta kyllä täällä netissä näitä anonyymisti saa pohdiskella, ei siitä mitään haittaa ole kenellekään!

Vierailija
26/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiden lapsemme, ei veeden

Vierailija
27/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän tuttavapiirissäni tai työelämän kautta monta ihmistä, jotka puhuvat (oma-alotteisesti, en koskaan kysy kenenkään lastenhankintasuunnitelmista mitään), että aikovat hankkia lapsia sitten joskus.

Kuulemma mikään kiire ei ole ja onhan tässä aikaa. Nuo ihmiset ovat naimisissa tai pitkässä parisuhteessa, käyvät töissä ja ovat lähellä neljääkymmentä tai ylikin. Silti "asialla ei ole kiirettä".

Eipä asia minulle kuulu, eikä ärsytä mitenkään. Mutta jotain vähän hassuahan se kertoo elämäntyylistä, jos ei tajua, että elämän edetessä ovia sulkeutuu matkan varrella. Jos ei halua lapsia, se on ok. Jos ei saa lapsia, eikä halua sitä kertoa, sekin on ok. Mutta joskus tuntuu siltä, että suomalaiset haluavat olla ikuisia teinejä, eikä omista ratkaisuista osata ottaa vastuuta. Jos haluaa lapsia, asian kanssa ei kannata viivytellä, koska ei sitä aikaa ole loputtomiin.

Vierailija
28/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tajuaisi ollenkaan, että elämä on biologisessa mielessä aika rajallista. Hedelmällisyys laskee 35 ikävuoden jälkeen ja lääketieteellisessä mielessä nainen on jo iäkäs synnyttäjä, kaikki riskit kasvavat huomattavasti. Kai se on mukavaa elää ikuisen nuoruuden kuplassa missä kaikki on ikuista ja mahdollista. Harmi vain, että luonto ei ole samaa mieltä.

Kyllä 36-vuotiaana alkaa olla kiire lasten tekemisessä, onhan se vain fakta, joka pitää hyväksyä vaikka se inhottavasti rikkookin ikuisen nuoreeuden keinotekoisen kuplan.