Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sos-lapsikylät, onko elämäntapa vai ammatti?

Vierailija
05.04.2011 |

Paljonko on palkka? Saako olla omia lapsia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla alan koulutus, maksat normaalisti tuloveroa, kerrytät eläkettä ja jne. Omia lapsia saa olla, en tarkalleen muista oliko jotain max. määrää...Joskus muistan lukeneeni, että palkka alkoi "kakkosella" eli jotain 2000e päälle, sitä kuinka paljon, en muista. Lisäksi maksetaan erilaisia muita kuluja.

Työ on arvokasta, mutta raskasta, tietyllä tapaa kyllä myös "elämäntapa". Kerran olen vieraillut SOS-lapsikylässä. Oli mielenkiintoinen kokemus.

Vierailija
2/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vietä kolmea viikkoa putkeen 24h/7 töissä,ilman jonkinlaista kutsumusta tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin ihmiset. En ymmärrä miksi pitää työskennällä 24/7 ja sitten 3 vapaata kuukaudessa.

Vierailija
4/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siihen työhön on sitouduttava niin hetkessä (24/7) kuin elämässä (ei ihan asiallista "käydä kokeilemassa" sijaisvanhemmuutta jollei vakavaa tarkoitusta olla vanhempana niille lapsille niin kauan kuin tarpeellista/mahdollista).

Ja vaatii persoonana paljon enemmän kuin pelkästään "tahtoo auttaa onnettomia lapsia".

Hirveän arvokasta työtä, mutta itse en alkaisi. Tiedän etten sopisi sijaisvanhemmaksi. Minun lempeyteni ja kärsivällisyyteni jäävät ikävä kyllä tahtoon, eivät toteudu...

Vierailija
5/7 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme alle kouluikäistä, mahtaako voida hakea? Missä asutaan vapaalla ollessa?

Vierailija
6/7 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että nuo toimii niin että niissä kylissä nimenomaan asutaan omien ja vieraiden lasten kanssa. Olenko käsittänyt väärin?

Vierailija
7/7 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siellä kylässä asutaan. Kaarinan sos-kylässä on ainakin hienot omakotitalot joissa asutaan, mutta on se varmasti raskasta, lapsilla saattaa olla monia ongelmia ja kun ne eivät ole omia, ei niihin synny samanlaista sidettä vaikka kuinka yrittäisi. Pitää myös olla halua verkostoitua, siellä ei paljoa omaa rauhaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi