G: Minkä pituisia lomia teidän päiväkotilaisilla on ensi kesänä?
Kommentit (26)
lapsi kanssani lomalla 4 viikkoa.
Ja ihmettelen muuten työpaikkoja, joissa voi pitää lomarahat+ylityöt+lomat (esim. 2kk) putkeen lomaa? Oma työni on joustava, mutta kaipa sitten sen verran vaativa, että todella pitkä poissaolo vaikeuttaisi muidenkin työskentelyä.
Mutta jääpä siis niitä lapsen kanssa pidettäviä vapaita sitten muihinkin ajankohtiin.
viettävät kesälomaa ainakin heinäkuun, mutta todennäköisesti loma lapsilla alkaa jo juhannuksesta. Itse pidän heinäkuussa 3vkoa ja mies on töistä pois sen verran kun pystyy, toivottavasti kuitenkin samaan aikaan kuin itsekin. Kuopus aloittanee hoidon elokuun alusta ja mahdollisesti esikoululainenkin on hoidossa nuo kaksi vko, jos se onnistuu päiväkodin puolelta eli aloittaa sitten tuon jälkeen koulun.
Lomapäiviä itselläni olisi enemmänkin, mutta jätän myös lomapäiviä koululaisen syys-, joulu- ja talvilomaksi, kesälläkin isovanhemmatkin ehtivät viettää aikaa lastenlasten kanssa.
Seuraava kesä onkin sitten pulmallinen, kun koululaisen loma on niin pitkä....
12-15/pvää kk hoidossa joten vapaata on. Pidetään lomat miehen kanssa yhtäaikaa.
Eskarilainen jää lomalle 27.5 ja lomailee koulun alkuun eli 10.8 saakka. 4-vuotias päiväkodissa oleva jää lomalle 3.6 ja palaa päiväkotiin 10.8.
Olen opettaja ja lomailen tämän päiväkotilaisen kanssa yhtä pitkän loman
en ole ikinä ymmärtänyt tätä argumenttia, että opettajan palkka on jaettu koko vuodelle jne. Silti tosiasia on, että opettaja saa jokaiselta kuukaudelta palkkaa ja lomailee vuodessa huomattavasti enemmän kuin tavallinen palkansaaja. Meillä muillakin on loma palkallista aikaa, kyllä minäkin saan saman kuukausipalkan lomakuultakin, mutta sitä lomaa on kesällä vain 4 viikkoa.
En missään nimessä haluaisi olla opettaja, ja ihan rauhassa saavat mun puolesta lomailla, mutta en vain ymmärrä tuota logiikkaa - mitä sitten, että palkka on jaettu 12 kuukaudelle, niinhän se on jokaisella muullakin palkansaajalla?! Ja jos loma-aikaa lyhennettäsiin, ja opettajat olisivat palkattomalla lomalla, ja saisivat työkuukausilta korkeampaa liksaa, niin lopputulos vuositasolla olisi ihan plus miinus nolla, ei se liksa teillä olisi yhtään sen isompi tai pienempi kuin nytkään, se vain maksettaisiin eri rytmissä.
Mitä ajan tällä takaa? En teille palkatonta lomaa, vaan sen tosiasian tunnustamista opettajilta, että heillä on loma-aikaa enemmän kuin muilla, piste. Turha sitä on yrittää värittää muuksi tuollaisilla kummallisilla argumenteilla.
Otan vapaana ylityöt, lomarahat, lomat. Lisäksi mies pitää ylimääräisen lomaviikon, et lapset saavat pitkän loman. Ihanaa!!! (Eikä olla opettajia, jotka valittavat huonoista palkoista mutta tekevät töitä vaan murto-osan siitä, mitä ns. normaali palkansaaja!) Joo, olen opettajien pitkiä lomia vastaan! Kyllä muidenkin on lomansa ansaittava, eikä luimuiltava yhteiskunnan kustannuksella!
Opettajan palkalliset pitkät lomat perustuvat luonnollisesti koulujen loma-aikoihin. Opettajan palkka maksetaan tasaisesti koko vuoden ajan, vaikka lomaa kertyykin enemmän kuin muissa ammateissa. Jos palkallista loma-aikaa opettajilta lyhennettäisiin, nousisi opettajan kuukausipalkka työssäolokuukausina samassa suhteessa. In your face.
4-vuotiaalla on 7 viikkoa lomaa. 1 viikko kesäkuun puolivälissä ja sitten 6 viikon loma heinäkuusta elokuun puoleenväliin. Minä pidän ylityöt kesäloman päälle pois.
Ekaluokkalaiselle pitäisi keksiä vielä 3 viikoksi jotain, yksi viikko ehkä mummolassa ja parille jotain leirejä/urheilukouluja.