Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hoitaja VIIDELLE lapselle?

Vierailija
05.04.2011 |

Olen kotona vanhempainvapaalla, mutta välillä tarvitsisin hoitajaa jonkin oman menon vuoksi. Mistä ihmeestä saisin hoitajan, kun meidän lapsia on viisi? Nuorin on 1 ja vanhin 11. MLL, Väestöliitto ja muut vastaavat hoitavat korkeintaan NELJÄÄ alle 12-vuotiasta. Ärsyttävää.

Vinkkejä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut huipun hoitajan sieltä kautta. Suosittelen lämpimästi! Kannattaa opiskelijoita myös kysellä. Yhden kun saat,sillä on hyviä kavereita jos vakkarihoitajalle ei passaa ;)

Lykkyä! Oma mieheni myös tekee töitä iltaan asti ja silloin hoitaja on tarpeen. Ei se mitään miehen välinpitämättömyyttä ole,jos tekee töitä. Kateita ovat jotka syyllistävät miehiä,etteivät ole klo 16 kotona...

Vierailija
2/34 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöissä lukee, että hoitavat korkeintaan neljää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty asuinalueestanne.

Meilläkin 5 lasta, joista nuorimmat 3 alle kouluikäisiä, pienin 4kk ja joo ulkoilen ja muutaman kerran vkossa kerkiää jumppaamaankin jos haluaa eikä siitä pidä loukkaantua jos selkeästi tunnustat ja kerrot että et halua vaan ennemmin valitset miehen kanssa olemisen. Kuka sitä synniksi väitti? Sun täytyy koittaa tehdä valintoja joiden kanssa olet sinut eniten.

Meillä vanhin pian 13v. ja joskus saatan nakittaa hänet vauvan kanssa kun jumppaan toisessa huoneessa. Vauva siis hoidettu ja 2v. päikyillä, mutta kykenee antamaan tuttia jos jumpan loppuvaiheilla alkaa vaatimaan. Pientä palkkaakin voi antaa. Tuollaisen tutti-homman hoitaa mielestäni nuorempikin.

Äidin hyvinvointi nyt vaan on koko perheen kannalta tärkeää ja sinä päätät.

Onko kaikki alle kouluikäisiä? Etkö saisi esim. kunnallista hoitajaa pienemmille joku pvä niin, että menisit kaupunkiin ja sinne kampaajalle?

Tsemppiä!

Vierailija
4/34 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha täällä kiukutella, jos olet itsesi tohon jamaan saattanut.

vai haluatko elvistellä lapsilukumäärällä ja pienillä ikäeroilla?

mene itse hoitoon.

Vierailija
5/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuo neljän raja pätee vain silloin, jos kysymyksessä on eri perheiden lapsia. On vaikea uskoa, että ei suostuttaisi hoitamaan viittä saman perheen lasta, varsinkin kun vanhin on jo kouluikäinen.

Vierailija
6/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan että yhdellä hoitajalla saa olla 4 hoitolasta yhdellä kertaa. Voit hakea hoitajaa vaikka yksityisesti ne ei oo niin tarkkoja noista laista.

Vierailija
7/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis niin päin, että joskus tilatessani hoitajaa he katsoivat meidän tietoja ja kysyivät, kuka lapsista ei ole hoidettavana. Ottavat korkeintaan neljä.

Kahden hoitajan saaminen taas on hyyvin epätodennäköistä, MLL:stä ainakaan ei ole vuoteen saanut yhtäkään. :(

ap

Todennäköisesti tuo neljän raja pätee vain silloin, jos kysymyksessä on eri perheiden lapsia. On vaikea uskoa, että ei suostuttaisi hoitamaan viittä saman perheen lasta, varsinkin kun vanhin on jo kouluikäinen.

Vierailija
8/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi opiskelijaa tai teini-ikäistä? ELäkeläispariskunta?

Vierailija
9/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä jopa yökylään, jos äidillä on yön yli meno.

Siten sille hoitajalle jäisi vaan 4 lasta...

Vierailija
10/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus vaikka lähimmän terveydenhuoltoalan oppilaitoksen seinälle, jos joku alan opiskelija haluaisi lisätienestiä.

Vierailija
11/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me koskaan mistään ketään saatu, sukulaisetkin tuhansien kilometrien päässä

Vierailija
12/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset on olleet 2-3 hoitopaikkaan ripoteltuina. Mutta sellaista ei viitsi tehdä, jos ei ole oikeasti pakko. Niinpä monet omat menot jättää mieluummin väliin (arvatkaas milloin olen viimeksi ollut jumpassa tai kampaajalla...).

Toi opiskelijajuttu voisi olla hyvä idea, voisinkin selvittää missä täällä olisi sellainen oppilaitos.

ap

Vierailija
13/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainenhan on päivän pois kotoa (koulussa), voisiko sieltä mennä itse suoraan kaverille/mummolaan tms, niin olisi se yksi lapsi vähemmän?

Vierailija
14/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kaverin luokse voisi ehkä mennä, mutta jostain syystä meidän koululainen ei tee tällaista ollenkaan, vaikka niitä kavereita onkin.

Yksi syy on se, että lapsella on eläinallergia ja aika monen kaverin kotona on kissa tai koira. Sellaisessa kodissa hän voi olla muutaman tunnin (ja saa siitäkin oireita), mutta yötä ei missään tapauksessa.

ap

Vierailija
15/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen harrastanut koko ajan lapsista huolimatta. eikö miehesi ole koskaan kotona?

Vierailija
16/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(arvatkaas milloin olen viimeksi ollut jumpassa tai kampaajalla...).

eikös hän voi hoitaa lapsia että pääset jumppaan ja kampaajalle

Vierailija
17/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on usein kotona illalla vasta kuuden aikoihin. Sitten syödään, kylvetetään lapsia ja laitetaan pienimmät nukkumaan.

Kuinka moni teistä oikeasti jaksaa lähteä kahdeksan aikaan illalla jumppaan tai muille asioille, kun takana on kuudelta aamulla alkanut päivä lasten kanssa?

Ehkä minulta puuttuu itsekuria, mutta yleensä vain käperryn miehen kainaloon sohvalle. :)

ap

Vierailija
18/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5 lasta 10 vuodessa

Vierailija
19/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdääs tästäkin kilpailu siitä, kuka on paras ja mahtavin äiti / nainen. Kerrotaan hirveimmät synnytyskertomukset (ilman kivunlievitystä, tietysti) ja muutkin asiaan kuuluvat talvisotatarinat.

Mä nyt kuitenkin vain kyselin vinkkejä siihen, miten saisin lapseni joskus hoitoon...

ap

Vierailija
20/34 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistahan on ainakin koulussa. Ajoita menosi sellaiseen aikaan kun kotona on vähemmän lapsia ja hanki niille hoitaja? Silloinhan noi rajat ei täyty ja yks hoitaja piisaa. Tuskin sä nyt koko päivää kuitenkaan liikkeellä olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi