Onko tää mielestäsi tukihuijausta?
Opiskelijan vanhemmilla on yksiö, mutta hän ei asu siinä, vaan vuokralla, jotta saa tuet. Vanhempien asunnossa on sitte ihan vieras vuokralainen.
Äitini kauhistelee tuttavaperheen järjestelyä, kun pitää tuommoisessakin vetää välistä.
Kommentit (30)
sijoituksia, vai mikä tässä on ongelma?
Omien vanhempien omistamaan asuntoon ei voi saada tukea, kuten joku ehdotti.
18-vuotiaan korkeakouluopiskelijan (amk, yliopisto) tukiin ei vaikuta vanhempien tulot.
Hänhän asuu ihan omassa vuokra-asunnossa.
niin että kun lapset lähti opiskelemaan ostettiin molemmat perheet yksiöt ja sitten meidän lapsi asui tuttavien yksiössä ja tuttavien lapsi meidän yksiössä, näin saatiin maksimaaliset tuet
Lain vikahan tuo on kun sinne on porsaanreikä jätetty.
Niin ja mikäänhän ei pakota lasta asumaan vanhempiensa asunnossa. Suomessa saa jopa lapset asua missä haluavat.
Jos kantasuomalainen tekee tuota, niin se on luovaa ja fiksua taloudellisesti toivottavaa toimintaa.
Jos kyseessä väriviallinen ja/tai mamu, niin törkeä sosiaalihuijaushan tuo on. On pois suomalaisen sotaveteraanin kuntoutuksesta tai muusta suomalaisten asiat ensin kuntoon-jutusta.
niin että kun lapset lähti opiskelemaan ostettiin molemmat perheet yksiöt ja sitten meidän lapsi asui tuttavien yksiössä ja tuttavien lapsi meidän yksiössä, näin saatiin maksimaaliset tuet
Lain vikahan tuo on kun sinne on porsaanreikä jätetty.
Niin ja mikäänhän ei pakota lasta asumaan vanhempiensa asunnossa. Suomessa saa jopa lapset asua missä haluavat.
Siis mitä huijausta, opiskelijan vanhemmat ovat luultavasti itse opiskelleet aikoinaan ja valmistuneet mukiinmeneviin ammattteihin, tai perineet sukutilojaan, sitten jotain jäänyt säästöön ja ostaneet sijoitusasunnon. Tottamooses haluavat tuottoa sijoitetulle pääomalleen.
Oletko miten urpo.. Mitä siinä on sinua häiritsee tai mitä kohtaa et ymmärrä?
Verothan on jo maksettu ja vuokrasta eli pääomastulosta maksetaan yhä.
Ei vanhemmilla ole velvollisuutta tarjota aikuiselle lapselleen ilmaista asuntoa. Jos he taas pyytäisivät omalta lapseltaan vuokraa, niin opiskelija ei saisi kuitenkaan täyttä asumistukea, ja siihen harvalla opiskelijalla on varaa.
serkun lapsi minun omistamassani. Näin saadaan kaikki mahdolliset tuet. Ihan laillisesti.
Siis miksi ihmeessä vanhempien pitäisi antaa lapsensa asua ilmaiseksi asunnossaan?
On minunkin isälläni ollut 'sijoitusasunto' eli kun ostivat uuden, antoivat vanhan vuokralle. Vanhan asunnon vuokratulo tuli kyllä ihan tarpeeseen, lainanlyhennyksiin.
Minä elin omillani. Valtiontuilla joo, mutta niihin on jokainen opiskelija oikeutettu. Ei olisi tullut mieleenkään, että isäni oli pitänyt kustantaa minun asumiseni.