Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä 1-vuotiaan 4-tuntisista hoitopäivistä?

Vierailija
05.04.2011 |

Mietin, että jos vaihtoehdot ovat kolme kokonaista (8-9 tuntista) päivää viikossa tai 5 puolipäiväistä hoitopäivää (klo 8-12 päivittäin) niin kumman valitsisitte 1-vuotiaalle lapselle?

Itse tykkäisin noista 4-tuntisista hoitopäivistä, koska silloin esikoisen ei tarvitsisi mennä iltapäiväkerhoon, vaan hän saisi olla kaikki iltapäivät kotona.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sen lyhyemmän hoitoviikon, siis lyhyet päivät. Varmaan muutenkin ovat lapselle vähemmän rasittavia, vaikka hoitoviikon tuntimääräinen pituus olisi samakin.

Vierailija
2/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 12 on yleensä keskellä päiväuniaikaa. Hoitopäivä olisi hyvä saada rytmitettyä niin, että haku olisi ennen tai jälkeen unien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön päiväkodissa ei haluta, että lapsia haetaan pois 1030-1430 välisenä aikana. Silloin on lounas+päikyt+välipala, ja kuulemma muita lapsia ja rytmiä häiritsee, jos joku lähtee kesken pois. Mulla on epäsäännöllinen työaika, joten joinakin päivinä pääsisin hakemaan lapsen jo aiemmin, mutta haen nyt sitten vasta puoli kolmelta aikaisintaan.

Vierailija
4/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin ilman muuta.

Vierailija
5/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja klo 12 voi siellä vielä hakea, ovat juuri syöneet ja alkavat valmistautua päiväunille. Eli siinä mielessä ei olisi ongelma.

Ap

Vierailija
6/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta lyhyemmät hoitopäivät ovat paremmat kuin vähemmän, mutta pidempiä päiviä.

Erityisesti noin pienen lapsen kohdalla en missään tapauksessa veisi kokopäiväiseen hoitoon, jos ei ole pakottavaa (taloudelista tms.) syytä. Tästä tulee taas huudot, mutta kun alle 3v lapsella on erilaiset valmiudet kuin yli 3v lapsella, ihan tutkitustikin.

Vierailija
7/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis työnantajalle on ihan sama, oletko kolme tuntia vai täyden päivän?

Vierailija
8/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen kolme täyttä päivää varsinaisessa työssäni ja sitten muita projektijuttuja (tietokirjaa yms.) loput ajasta. Itse siis pystyn hyvin tekemään kaksi puolikasta päivää. Miehellä joustava työnantaja, joka tod.näk. suostuu kumpaan vain (yksi päivä kokonaan pois tai kaksi puolikasta). Jos päädymme tuohon 4-tuntiseen eli aamupäivät vain hoidossa niin yksi iltapäivä menee niin, että isovanhempi tai joku hoitaja hoitaa. Muuten siis vuorottelemme miehen kanssa iltapäivät.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi