täydellinen kasvojenmenetys työpaikalla:(
Tulipas viime pikkujouluissa mokailtua juovuksissa siten, että keskustelin erään miespuolisen työkaverin kanssa asiasta jolla todella, todella nolasin itseni erään työpaikkani ryhmän edessä. Haukuin erään työpaikan porukan ja nostin itseni vastoin todellisuutta isolle jalustalle samalla kun siis lyttäsin muut alimpaan maan rakoon.
Voi että sitä osaakin olla ääliö, nyt minua siis pidetään naurettavana pellenä jolla on aivan liiat luulot omista kyvyistään ja ulkonäöstään.
Nyt vasta kuulin, että työkaverit ovat saaneet kuulla tästä minun känniavautumisesta ja tuntuu, että olen todella menettänyt kasvoni työpaikalla.
Miten tästä siis eteenpäin? Nolottaa niin pirusti, en itse asiassa aikaisemmin osannut hävetä, sillä luulin, että kännikeskusteluni ei leviäisi :(
Nyt esim. työpaikkaruokalaan meno tuntuu ylivoimaiselta, miten ihmeessä pääsen asiasta yli:(
Ja kaiken huippu on se, että miesystäväni on samalla työpaikalla ja tulee ihan varmuudella kuulemaan tämän asian..
Kommentit (35)
Nimenomaan se, että kadut kännimokailua ja nyt selvänä osoitat sen.
liian kauan että asiaa kannattaa enää ruveta kaivelemaan. Tai no, mikä ettei. Tuu ap sitten raportoimaan miten katumusharjoitus meni meille muille opiksi.
niin silloinhan sä olet vaan toiminut normaalisti. ;o) Muut on takuulla puhelleet samanlaisia, selvinpäin. Sä vaan menit avautumaan väärälle tyypille. Tyyppi on takuulla vielä suurennellut sanomisia.
Anna olla. Unohda koko juttu. Älä vaan mene pyytelemään anteeksi ja hämmentämään mutasoppaa. Sittenhän he vasta saakin aiheen omille jutuilleen. Tuskin sunkaan purkaukses on ihan tyhjästä syntynyt?
kerrotaan vuosikymmenienkin päästä vielä uusille työntekijöille:)
Kulkevat legendoina suusta suuhun. Juuri tuossa talvella meille tuli uusi työntekijä ja kysyi meiltä kahvipöydässä, että millainen tuo yksi nainen on kun se on aina niin kireä ja muka täydellinen.
Lohdutimme häntä, että kyllä tämänkin työkaverin taustalta löytyy toistakymmentä vuotta sitten pikkujouluissa työkaverinsa miehen kanssa paneskelua ja siirto toiseen työyksikköön tämän takia. Että ei kannata nöyristellä vaan jos on oikein vittumainen niin vihjaapas, että maistuiko työkaverin miehen kulli hyvältä ravintolan vessassa:)
Olit siis nämä haukkumiset ja itsesi jalustalle nostamiset sanonut yhdelle ihmiselle kännipäissäsi. Ja tämä yksi ihminen juoruilun haluisena meni levittämään sen kaikille ja vieläpä asianosaisille (niille, joita haukuit). No, jopas on. Sattuuhan sitä, että kännipäissä puhuu outoja. Olisi oikeasti myös hyvien tapojen mukaista, jos toisten kännipuheita ei leviteltäisi ympäriinsä. Juoruthan ovat usein melko perättömiä, kun se yksi juoruilija liioittelee ja toinen jatkaa jne.
Olit typerä, kun puhuit liian suuria, mutta jokin vastuu on myös sillä, joka ne asiat meni levittämään eteenpäin. Onhan selvää, että kännissä tulee puhuttua jopa ihan omien arvojen vastaisia asioita, kun ei oikeasti saa asioita päässään kunnolliseen järjestykseen.
Tekisin ehkä niin, että ohimennen puhuisin tämän haukkumani ryhmän jäsenelle, miten arvostan heidän työtään. En kuitenkaan pyytäisi anteeksi puhetta, jota en ole heille itse sanonut vaan jonka joku juoruilija on pahansuopuuttaan mennyt levittämään eteenpäin. Saattaisinpa jopa sanoa, että tuo juoruilija on jotain kännisekoiluja mennyt höpöttämään ja että niitä asioita on turha uskoa. On paljon pahempi asia levittää toisen kännipuheita, kun puhua niitä kännipuheita. Sen levittämisen kun tekee selvin päin.
Kuulostaapa tutulta. T. Toinen toimittaja.
Jos tietäisit, mitä mä olen työpaikassani mokaillut... Mutta niin kyllä ovat muutkin työkaverit. Olen toimittaja, ja meissä on paljon viinaan meneviä ja "luovan työn herkkiä tekijöitä" ja narsisteja. Joten toimituksen juhlissa ja ihan arkipäivässäkin sattuu ja tapahtuu paljon. Mä esim. olen irtisanonut itseni pomolle kolmisen kertaa kännissä ja haukkunut lehden nykyisen linjan. Sinkkuna ollessa tuli nussittua parinkin työkaverin kanssa. Niin, ja itseäni on tullut korotettua ja kehuttua esimiehille kännissä siihen sävyyn, että voi jessus... Olen myös vaatinut lisää liksaa kännissä tai lähden koko talosta, puhunut miespuolisen pomon kanssa rivoja...
Osa työkavereista on tehnyt vielä pahempaa, kuten vetäneet toisiaan turpiin ihan kunnolla, tulleet kännissä toimitukseen ja hajottaneet tietokoneen ja lankapuhelimen...
Painu vittuun ja haista paska ja sä oot sairas -tyyppiset kommentit ovat arkipäivää ihan arkipäivässä, kun ollaan selvin päin ja kiire painaa päälle ja työkaverin sählingit tai pelkkä naama ärsyttää.
Siellähän on vain positiivista, jos tapahtuu jotain sellaista mistä riittää muisteltavaa ja keskusteltaa vielä pitkään kahvihuoneissa ;-)
Nostan tän kun ahdistaa niin vitusti kun tuli lähetettyä kännissä pomolle sähköpostia :/ En ole avannut puhelinta enkä sähköpostia tänään. Voi luoja!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:02"]
Nostan tän kun ahdistaa niin vitusti kun tuli lähetettyä kännissä pomolle sähköpostia :/ En ole avannut puhelinta enkä sähköpostia tänään. Voi luoja!
[/quote]
Auttakaa :(
Olet niinkuin et muistaisi koko tapahtumaa ja kohta on jo uudet pikku joulut ja uudet känni mokat, asiasi unohtuu itsestään kunhan pidät huolen ettet tänä vuonna muutaman rohkaisuryypyn jälkeen ala asioita selvittämään.
No mutta kun laitoin sähköpostia... Olisinkin vain sanonut kotain. Nyt on pysyvä jälki.
-30