Onko 8-vuotiaasi FB:ssa?
Olen järkyttynyt, kun tuttuni 8-vuotias poika on FB:ssa. Kavereina hänellä on aikuisia ihmisiä, jotka kirjoittavat avoimesti juopottelustaan, seksiasioista ym. Mitä ihmettä ihmiset ajattelevat, kun eivät suojele lapsiaan?
Kommentit (17)
samaa ihmettelen minä kun sukulaislapsella on siellä kavereina nuoria, jotka puhuu dokailusta ja pabemisesta ja silleen- Pitinsäkin on näiden nuorten kaveri, eli tietää asian kyllä- Tapu tapu. :/
miksi olisikaan, kun ikäraja on 13?
Jos vanhemmat ovat lapsen FB-kavereina, he osoittavat sallivansa henkilötietojen väärentämisen.
Saavat odottaa, että täyttävät 13-v.
Eikä muutenkaan ole netissä, muuten kuin joskus laitan kaikille lapsille (3,6 ja 8v) jonkun lasten pelisivuston.
Pelejä löytää halutessaan muualtakin, enkä ole edes mainostanut Fb:n pelejä kun en itsekään niitä pelaile. En näe yhtään syytä, miksi noin nuoren pitäisi muutenkaan olla Fb:ssa. Mulla myös kaveri, joka kirjoittelee suoraan naimisjuttujaan, kyselee muilta miten usein heillä harrastetaan seksiä (omana statuksenaan siis kysymys), klikkailee pervoja vitsejä ym. Lisäksi keskustelee miehensä kanssa Fb:n kautta noita panojuttuja, molemmat omilla koneillaan samassa huoneessa. Näillä molemmilla on toistensa lapsia kavereina, usein varsinkin miehen lapsi käy kirjoittelemassa jotain väliin noille. Juu, en minäkään ymmärrä miksi pidän tuota naista kaverina siellä, ehkä siksi kun ollaan vanhoja kamuja muutenkin...
Siis ilmoitetaanko Facebookin ylläpitoon vai lastensuojeluun?
Ilmeisestikään omat vanhemmat eivät välitä.
Pelejä löytää halutessaan muualtakin, enkä ole edes mainostanut Fb:n pelejä kun en itsekään niitä pelaile. En näe yhtään syytä, miksi noin nuoren pitäisi muutenkaan olla Fb:ssa. Mulla myös kaveri, joka kirjoittelee suoraan naimisjuttujaan, kyselee muilta miten usein heillä harrastetaan seksiä (omana statuksenaan siis kysymys), klikkailee pervoja vitsejä ym. Lisäksi keskustelee miehensä kanssa Fb:n kautta noita panojuttuja, molemmat omilla koneillaan samassa huoneessa. Näillä molemmilla on toistensa lapsia kavereina, usein varsinkin miehen lapsi käy kirjoittelemassa jotain väliin noille. Juu, en minäkään ymmärrä miksi pidän tuota naista kaverina siellä, ehkä siksi kun ollaan vanhoja kamuja muutenkin...
En ymmärrä yhtään sellaisia aikuisia ihmisiä, jotka julkisesti kehtaavat tykätä joistain pervovitseistä, saati sitten itse laittaa niitä seinälleen. Jos lapset vielä otetaan mukaan tuollaisiin keskusteluihin, on jotain pahasti vialla päässä.
Aikuiset ihmiset esittävät teinejä, eivätkä ota vastuuta mistään, varsinkaan lasten hyvinvoinnista. Ihanaa!
Myöskään 10-vuotiaani ei ole, vaikka "kaikki muutkin" ovat. 13-vuotias puolestaan saa olla.
olisivatkin facebookissa?
kyttäättekö joka päivä sivuhissat vai miten?
olohuoneeseen tai muualle, jossa voi käyttää sitä vanhempien valvonnassa. Eiköhän tuo ole yksinkertainen ratkaisu ja suojele lastakin.
mutta enpäs ole minäkään, eikä mieheni.
nimeään edes FB:ssä.