Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on vain visa electron, miksi olette päätyneet siihen?

Vierailija
04.04.2011 |

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa ulkomaillakin.

Vierailija
42/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Suomessa tehdään vuosittain noin miljardi maksutoimenpidettä maksukorteilla (pankkikortit, luottokortit, Visa Electron)

- näistä 80% tehdään pankki- ja luottokorteilla

- noin joka viides ostos eli 20% ostoista maksetaan Visa Electronilla

Siis vielä kerran: Vain yksi viidestä korttimaksusta tapahtuu Visa Electronilla ja suurin osa muilla pankki- ja luottokorteilla.

Visa Electronin käyttäjiä on siis vain 1/5 siitä mitä muiden pankkikorttien.

t. raha-alalla töissä oleva täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko enää enemmän olla wt-hillbilly-eukko, puhahiuksinen kassatäti joka katsoo nokkaansa pitkin kun jollakulla ei ole rahaa. Voi jeesus.

lystäätte, mutta minä en tule ikinä uskomaan, että Visa Electronin käyttäjällä ei ole luottotietomerkintää.

Olen kassalla todistanut kerran, kuinka Electronilla maksanut nainen joutui nolona lähtemään kaupasta pois, koska sillä tilillä ei ollut katetta. Jätti ostoksensa siihen tiskille myyjien pois vietäväksi... Eli se siitä, että Electronia käyttävät ihmiset, joilla on aina tilillä rahaa.

Vierailija
44/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä lähtisi reissuun vain yhden kortin kanssa ja mä reissaan paljon.

Enkä mä ymmärrä muutenkaan miksi yksi kortti olisi niin paljon kätevämpi, ei se toinen siellä lompakossa paljon paina ja toinen on kuitenkin sitten se enemmän käytetty.

Eikö yksi olisi kätevämpi?

Vierailija
45/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjät vielä rautalangasta vääntää, kuinka tilaatte Electronilla nettikaupasta ulkomailta ja kuinka teette ostoksia päivää ennen palkkapäivää, kiitos:)

Sitten olette saaneet minut vakuuttuneeksi siitä, että kortti on yhtä hyödyllinen kuin tavallinen pankkikortti.

Kun tilillä on aina rahaa, voi ostoksia tehdä myös päivää ennen palkkapäivää. Nettikäyttöön paras kortti on luottokortti. T: tyytyväinen Electron-käyttäjä (jolla on luottokortti, eikä maksuhäiriöitä)

Eihän niitä käytetä samaan aikaan :) Onhan joillakin useamman luotonantajan luottokorttejakin.

kantaa lompakossa kahta korttia, jos selviää yhdellä. Sitä mä en ymmärrä. Ei ole niin montaa huolehdittavaa. Kyllä mäkin aikuisena pankki-luottokortin käyttäjänä taivun sille linjalle, että jos sä olet oikeasti hyvä asiakas pankille, ne huolehtii siitä, että sulla on aikuisen ihmisen maksukortti. Electron ei sellainen ole, vaikka kuka väittäisi mitä. Se on nuorten ja toisaalta sellaisten kortti, jotka eivät osaa muuta käyttää. Jos vielä saisi pankkikirjoja, taitaisitte kantaa sitä?

Vierailija
46/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vielä vuoden 2010 aikana maksanut vanhanaikaisella pankkikortilla. Sen vaihdoin electroniin ja kun avasin uuden tilin, otin siihen Debitin. En ole käytännössä huomannut mitään paremmuutta kummankaan eduksi.

Vierailija
47/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjät vielä rautalangasta vääntää, kuinka tilaatte Electronilla nettikaupasta ulkomailta ja kuinka teette ostoksia päivää ennen palkkapäivää, kiitos:)

Sitten olette saaneet minut vakuuttuneeksi siitä, että kortti on yhtä hyödyllinen kuin tavallinen pankkikortti.

Kun tilillä on aina rahaa, voi ostoksia tehdä myös päivää ennen palkkapäivää. Nettikäyttöön paras kortti on luottokortti. T: tyytyväinen Electron-käyttäjä (jolla on luottokortti, eikä maksuhäiriöitä)

Eihän niitä käytetä samaan aikaan :) Onhan joillakin useamman luotonantajan luottokorttejakin.

kantaa lompakossa kahta korttia, jos selviää yhdellä. Sitä mä en ymmärrä. Ei ole niin montaa huolehdittavaa. Kyllä mäkin aikuisena pankki-luottokortin käyttäjänä taivun sille linjalle, että jos sä olet oikeasti hyvä asiakas pankille, ne huolehtii siitä, että sulla on aikuisen ihmisen maksukortti. Electron ei sellainen ole, vaikka kuka väittäisi mitä. Se on nuorten ja toisaalta sellaisten kortti, jotka eivät osaa muuta käyttää. Jos vielä saisi pankkikirjoja, taitaisitte kantaa sitä?

Käytän kuitenkin sitä Electronia, pankkikorttia vain jos Electronin käyttö ei jostain syystä onnistu.

Tsori.

Vierailija
48/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut siinä mitään vikaa tai osannut kaivata muuta, joten ei ole tullut hankituksi muuta. Miehellä on visa, jolla hän tilaa mulle netistä tai maksaa matkalla.

Jossain vaiheessa saattaa tulla ajankohtaiseksi ulkomaanmatka ilman miestäni, niin silloin viimeistään hankin Visan tmv.

Vierailija
49/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain electron. Silloin kun automaattikorteista luovuttiin, otin electronin koska se oli kansainvälinen maksukortti (en halunnut pelkkää kotimaista pankkikorttia enkä luottokorttia).

Oon siis käyttänyt electronia hemmetin monta vuotta ihan pelkästään. Kertokaahan nyt sitten mulle, että miksi ihmeessä mä tarttisin jonkun muun kortin?

Koskaan ei ole tullut tilannetta, jossa electron ei olisi käynyt ja jos kortti ei ole käynyt niin ei ole muutkaan kortit. Mä saan sillä rahaa automaatista, voin maksaa ostokset Suomessa ja ulkomailla ja voin tehdä nettiostoksia. Niin että mihin ihmeeseen mä tarttisin jonkun muun kortin?

Vierailija
50/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään ostokset pari kertaa kassalle, vaikka tilillä OLI katetta, eikä maksuhäiriömerkintää ole ollut ikinä. Ei nimittäin Sammon, tai siis Danske Bankin, yhteydet toimineet. Siksi minulla on nyt sekä debit- että luottokortti. Ja ihan eri pankista.

Vierailija
51/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain electronin joskus noin 15-vuotiaana ja silloisessa pankissa se oli ilmainen muistaakseni 26-vuotiaaksi. Ainoa kortti se oli varmaan noin 21-vuotiaaksi asti ja sen jälkeen on ollut varmaan kaikki mahdolliset pankki-, luotto- ja maksuaikakortit joskus käytössä. Suunnilleen kaikki ovat vuosimaksuttomia enkä koe että mikään kortti tai lompakko täynnä kortteja saavat minua tuhlaamaan yhtään sen enempää kuin muutenkaan tekisin. Olen siis käyttänyt lähinnä maksuaikakortteja, joista ei tule mitään kuluja kun ostokset maksaa noin kuukauden kuluessa. Minusta kätevää. Enkä myöskään pelkää, mitä tapahtuu jos tavaroitani varastetaan vaan pyrin pitämään niistä huolen.

Neekeri-visaksihan sitä electronia toiselta nimeltään sanotaan, eikä ihan suotta ;) Kyllähän se on niiden kortti jotka eivät muita saa... MUTTA kyllähän sitä moni käyttää ihan muutenkin, varsinkin nuoret. Käsittääkseni se on useissa pankeissa nuorille ilmainen toisin kuin pankkikortti.

Vierailija
52/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut siinä mitään vikaa tai osannut kaivata muuta, joten ei ole tullut hankituksi muuta. Miehellä on visa, jolla hän tilaa mulle netistä tai maksaa matkalla.

Jossain vaiheessa saattaa tulla ajankohtaiseksi ulkomaanmatka ilman miestäni, niin silloin viimeistään hankin Visan tmv.

En olisi arvannut, että tästäkin voi nousta tälläinen haloo av-palstalla. :)

Vierailija
53/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina käteistä kukkarossa

Vierailija
54/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat saa luottokunnalta takaisin jos tulee joku ongelma.

koska pidin "turvallisena" sitä, ettei sillä voi ylittää tiliä. Tuntui pienemmältä pahalta se, että sillä ei voinut maksaa kaikkialla, esim. junassa. Sitten totesin, että olen sen verran fiksu rahan kanssa että tili ei tilipäivien välillä pääse lähellekään tyhjäksi, joten vaihdoin debitiin.

Nyt harkitsen luottokorttia koska sillä saisi turvaa nettiostoksiin ym. joita teen aika paljon.

Vierailija
55/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla.

En olisi arvannut, että tästäkin voi nousta tälläinen haloo av-palstalla. :)

Vierailija
56/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä koskaan jäänyt tilaus tekemättä sen takia ettei Electron kelpaisia ja ostoksia olen tehnyt niin Kiinasta, Chilestä kuin Yhdysvalloistakin sekä lukuisista muista maista.

Vierailija
57/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole juuri toisinpäin? Pakkohan sen kortin takana on olla rahaa, että sillä ylipäätään voi maksaa.

No mulla on Nordean Visa Electron palkkatiliini ja S-pankin debit & Visa-kortti "taloustiliin". Ei ole maksuhäiriöitä tai muutakaan sakkaa, nautin säännöllistä palkkaa toimihenkilönä ja mulla on asunto- ja mökkilaina. Sekä velaton 5v vanha auto. Siis kertakaikkisen surkeaa taloudenhoitoa =)

En luovu Electronistani kuitenkaan. Tykkään tietää reaaliaikaisesti paljonko mulla on shoppailurahaa, ilman että pitäisi laskeskella paljonko on tähän mennessä korttia höylätty ja mitkä laskutukset on kirjatuneet ja mitkä eivät.

Vierailija
58/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lystäätte, mutta minä en tule ikinä uskomaan, että Visa Electronin käyttäjällä ei ole luottotietomerkintää.

Minulla on tavallinen Visa/pankkikortti -yhdistelmä omalle käyttötililleni ja Visa Electron minun ja mieheni yhteiselle taloustilille, jolla on saldoa palkkapäivän jälkeen n. 1200 euroa, loppukuusta vähemmän. Electronit meillä on siksi, ettei tiliä vedetä vahingossa miinukselle, kun molemmilla on siihen kortit. Joo, luottotiedot on kyllä kunnossa kun samasta pankista on yli 300.000 euron asuntolaina ja 35.000 euroa säästötilillämme, kiitos vaan huolestasi.

Vierailija
59/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa ne multa mitään kysymättä lähetti uuden kortinn joka oli toi elektron, siinäpä se.

Sama sampo-pankin kanssa.

En mä tiedä mitä pitäis tehdä? hankkia lisäksi joku luottokortti, niinkö? tai ihan siruton kortti?

Vierailija
60/62 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kassalla todistanut kerran, kuinka Electronilla maksanut nainen joutui nolona lähtemään kaupasta pois, koska sillä tilillä ei ollut katetta. Jätti ostoksensa siihen tiskille myyjien pois vietäväksi... Eli se siitä, että Electronia käyttävät ihmiset, joilla on aina tilillä rahaa.

Yksi ystäväni kerran yritti ostaa luottokortillaan, mutta pankkipuolella ei ollutkaan katetta. Oli unohtanut viilanneensa kortin tyhjiin ostaessaan tietokoneen. Ei kuitenkaan käyttänyt luottopuolta, vaan lainasin hänelle rahaa. Harmi, ettet ollut paikalla, olisit voinut päivitellä, miten siinä taas oli joku luottohäiriöinen.

Itse otin luottokortin vasta vuosi sitten vain yhdestä syystä: sillä on kätevä varata lentoja netistä, ja joskus luottokorttitietoja tarvii hotellivaraukseen.

Muuten Visa Electron oli minusta kätevä: oli halvempi kuin luottokortit ja kävi ulkomailla. Mitenkäs tuon debit-kortin laita on, voiko sillä nostaa rahaa ja maksaa myös ulkomailla? En olisi silti ehkä ottanut luottokorttia, ellen olisi saanut sitä ilman kuukausimaksuja - otin siis sellaisen Stockmann Master Cardin. En osta koskaan luotolla, käytän siis samoin kuin Electronia käytin.

Electron on tietty turvallisempi. Jos joku nyt varastaisi (vaikka ulkomailla) luottokorttini, hän voisi käyttää sitä väärin, maksaa vaikka netissä jotain.

Kyllä Suomessa olisi järjetön määrä luottohäiriöisiä, jos tunnusmerkkinä olisi Visa Electron :D Mutta jos se nostaa itsetuntoasi, niin ajattele vaikka omaksi iloksesi niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän