Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolointa musta on kattoo kun joku valitsee 1=credit

Vierailija
04.04.2011 |

että voi raasu, kun shopata pitää ja katetta ei ole..

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kortti meni vanhaksi ja hain pankista uuden missä on tuo credit ja debit, entisessä oli luotto ja pankki. No aina kaupassa käydessäni maksoin kortilla (en ikinä nosta käteistä) ja valitsin aina ykkösen siitä näytöltä. Tyhmänä oletin, että 1=pankki. :)

sitten yks päivä menin nettipankkiin (käyn harvoin koska kaikki laskut menee suoraveloitus systeemillä) ja ihmettelin, että miksi rahaa on näin paljon käyttö tilillä, vaikka olen shoppaillu ja miksi säästötili oli huvennut.

Menin tyhmänä pankkiin ja pankkivirkailija selvitti, että se 1 on luotto, kaikissa näytöissä. Minulla menee aina säästötililtä suoravelotuksena visalasku, joten se selitti säästötilin huventumisen. Nolona sitten pyysin siirtämään säästötilille takaisin käyttö tililtä rahat, jotka visalaskuihin oli mennyt. Pankkivirkailija vain tokaisi, etten ollut ainut, joka oli luullut 1 pankiksi. :)

Että tämmöisiä tyhmyyksiä voi sattua myös akateemiseksi koulutetulle mammalle. ;) On se varmaan sitten alkon tätikin pitänyt minua peeaana, kun olen viinitkin ostanut luotolle. ;)

Ymmärrän kyllä, jos joku mummo tai pappa eivät erota debitiä ja creditiä, mutta että yliopiston käynyt... Hyvä Suomen englannin opetus ja akatemioiden taso!

Vierailija
42/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua tarvitse nolottaa - sellainen, jolla ei ole rahaa, ei saa krediittiä. Joten jos sinun on pakko nolostua, nolostu mieluummin niille, jotka maksavat debit-kortilla - he eivät ole saaneet luottokorttia.

Minä en koskaan maksa debit-kortilla - haluan tarkistaa jäkikäteen laskut vielä kuitin lisäksi Visa-laskun tullessa tai siis nettipankin kautta - niissä on silloin tällöin virheitä ja jos ne ovat menneet debitteinä, on korjaaminen vaikeampaa.

Joten siinä sulle noloutta kerrassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

visalla kun kerään sillä finnairin pisteitä, maksan aina kerralla pois ja "tienaan" pari lentoa vuodessa.

Noloo vai? Musta järkevää...

Vierailija
44/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteen rikkoutumisen, myös kotivakuutuksen omavastuuosuuden kokonaisuudessaan. Tästä syystä maksan yleensä MC Goldilla, jos ostan esim. kodinkoneita tai muuta, joka voisi rikkoutua.

Sitten meillä on myös Diners, jolla maksamalla saa pisteitä -> erilaisia palkintoja.

Vierailija
45/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ymmärrän kyllä, jos joku mummo tai pappa eivät erota debitiä ja creditiä, mutta että yliopiston käynyt... Hyvä Suomen englannin opetus ja akatemioiden taso!

Osaan kyllä englantia, olin jopa lukio aikana jenkeissä vaihtarina 7kk, joten ei siellä ihan suomella pärjännyt. :) En vain koskaan katsonut siitä näytöstä, että mitä ykkösen ja kakkosen kohdalla lukee. Oletin vain tyhmänä, että 1=pankki.

Vierailija
46/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meilla. Ei mitaan kuluja aiheudu siita.

Vierailija
47/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan painaa sitä mielummin kun alkaa aina eri vehkeessä ihmettelemään että millä sen saa siirrettyä kohtaan 2...

Vierailija
48/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas omituinen ketju. Ap on kirjoittanut kaksi viestiä. Loput viesteistä on samaa jankutusta. Miten ihmeessä näin monet jaksaa kirjoittaa samat kommentit, jotka on sanottu jo moneen kertaan ja vielä ilmiselvään provoon?

Vierailija
49/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä luottokorttilaskuni on suurempi kuin kaupan kassan kuukausipalkka. Ja se on vain murto-osa kuukausituloistani.

Miten saisit ruokaa jos kukaan ei siellä kaupan kassalla olisi töissä?? Katsot varmasti yhtä säälien pienipalkkaisia sairaanhoitajia ja siivojia. Miten likaista olisi ilman heitä jotka siivoavat muiden sotkuja julkisissa paikoissa, aika huonosti olisi myös asiasi jos tarvitsisit sairaalahoitoa. On aika kapea sinun katsomuksesi jos vain rahalla on merkitystä. Pienipalkkaiset tekevät myös todella tärkeätä työtä.

Vierailija
50/51 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi raasu, kun shopata pitää ja katetta ei ole..

yhdeltä on rahat loppu ei tarkoita et mun rahat on loppu. Sattu vaan tulemaan se kortti mukaan. Tai sitten mä aion ostaa käteisellä jotain suurempaa ja siks siirrän niitä hiluja eteenpäin maksettavaksi. Tai sit mä voin painaa ihan vahingossa sen creditin. Miten ihmeessä sä kuvittelet että ihmisten elämä ja aikomukset on noin yksinkertaisia? Musta ei oo mitään noloa edes siinä et mun kortti piippaa et saldo ei riitä. Ja edelleen- se ei nykyään tarkoita enää lainkaan sitä että mun rahat olis loppu- sille kortille ei vaan oo tullu mitään. Mä ihailen suuresti ihmisiä jotka saavat vähät rahansa riittämään suunnittelemalla. Mä olen siinä suunnittelussa todella surkea.

Vierailija
51/51 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa on maksaa heti, jos voi saada ilmaista maksuaikaa kuukauden ja laskut suoraan kotiin tiliotteelle. Niin tyhmä suomalainen ajattelutapa, että noloa on maksaa luotolle! Noloa on, jos ei ole luottokorttia tai osaa sitä käyttää maksuaikakorttina. Ei se luotto siinä kortissa tarkoita lainkaan sitä, että ostat luotolle! Kyllä mulla on yhteiskuntaopin opettajana vielä paljon opetettavaa teidän muksuille, että miten maksimoit hyödyt itsellesi tässäkin asiassa.

Juuri näin.