Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa jotenki tää laihduttamisessa "jos syöt liian vähän,sekin voi olla että etä laihdu"

Vierailija
04.04.2011 |

Miten voi olla laihtumatta jos syö liian vähän?? otetaan nyt tyhmä esimerkki esim.selviytyjät ohjelmassa syövät ihan alkeellisesti ja tooodella vähän,laihtuvat jotkut ihan luurangoiksi..hohoijaa.ei laihduttaminen ole mitään salatiedettä!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuohon kiteytyy paljon enemmänkin kuin säästöliekki. Jos alun alkaen ruokatottumukset ovat olleet ylipainoon johtavia, on melkoisen radikaalia vaihtaa lennosta ihan toiseen ääripäähän ja oppia elämään siinä edes laihduttamisen ajan. Tuloksia voi tulla nopeastikin, kuten myös repsahduksia. Keho yksinkertaisesti vaatii ruokaa, ja se vaatii sitä nälän ilmoittamisen lisäksi myös raivokkailla mieliteoilla. Toki voidaan myös kysyä, onko järkeä laihduttaa tavalla, joka ei oikeasti ole terveellinen: kitukaloreilla eläminen ehkä tuo tuloksia, mutta ei opeta mitään sellaisesta ruokavaliosta, jolla sekä jaksaa että pystyy hallitsemaan painoa mielekkäästi. Harva ihminen - onneksi! - jaksaa elää lopun elämäänsä hyvin laihalla ja vähäkalorisella ruoalla.

Varmasti itse kukin laihtuu hujauksessa, jos on hyvin pitkän aikaa käytännössä syömättä. Mutta 1. ennen tuota vaihetta keho ja mieli alkavat pistää aktiivisesti hanttiin, ja laihduttaja saattaa palata nopeasti vanhoihin tottumuksiin, 2. se laihtuminen tapahtuu aika kokonaisvaltaisesti niin läskistä kuin lihaksista, puhumattakaan erinäisistä puutosvaivoista ja 3. itse kukin voi miettiä, onko laihuus edellisen skenaarion arvoista. Joillekin on, minulle itselleni merkitsee enemmän kokonaisvaltainen hyvinvointi, vaikka sitten laihtuisikin hieman hitaammin.

Vierailija
22/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapaa toimii yhdellä, toinen toisella. Antaa jokaisen laihduttaa tavallaan.

Minulla ainakin tää oivallus kesti viisi vuotta. Usko pois, siinä ajassa olen aikamoiseksi mestariksi kehittynyt mitä tulee liikuntaan, hyvinvointiin ja ruokaan.

Tämä laihdutustyyli toimi minulla. Piste. Ja aion nauttia tuloksista.

(p.s. ruokailutottumukset ei aiemminkaan ollut päin persettä, ylipainoa vain kymmenen kiloa. Oikeastaan söin juuri niinkuin kuuluikin, lyhyelle ihmiselle se vaan oli liikaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ns säästöliekki todella ESTÄISI laihtumisen, olisi maailman ruokapulaan keksitty ratkaisu.

Mutta se siis ei estä sitä, ainoastaan hidastaa.

Vierailija
24/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattimaisia kommentteja, jep.

Kumma kun nämä ikuisuuslaihduttajat aina tietävät kaiken paremmin.

Vierailija
25/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin lähtee 2- 2.5 kiloa viikossa 550- 800 kalorilla. Nyt 6. viikko menossa ja 15 kg poissa. Eli mikä on säästöliekki?

Entä sitten kun olet tavoitepainossa? Miten aiot pitää kilot poissa? Nyt toki laihdut, mutta samalla totutat elimistösi pieneen kalorimäärään. Eli hankit säästöliekin. Kuurin loputtua et voi lisätä kalorimääriä, koska elimistösi käyttää ne tehokkaasti hyväkseen. Jos lisäät, lihot.

Vierailija
26/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleirivangitkin olivat tosi läskejä säästöliekin vuoksi

Säästöliekin ansiosta säilyivät kauemmin hengissä.

Vierailija
27/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin lähtee 2- 2.5 kiloa viikossa 550- 800 kalorilla. Nyt 6. viikko menossa ja 15 kg poissa. Eli mikä on säästöliekki?

Entä sitten kun olet tavoitepainossa? Miten aiot pitää kilot poissa? Nyt toki laihdut, mutta samalla totutat elimistösi pieneen kalorimäärään. Eli hankit säästöliekin. Kuurin loputtua et voi lisätä kalorimääriä, koska elimistösi käyttää ne tehokkaasti hyväkseen. Jos lisäät, lihot.

Ei ole tarkoituskaan siirtyä entisiin tapoihin. Pienentynyt keho tarvitsee yhä vähemmän energiaa. Kuurin loputtua riittää, kun syö lisäksi pari hedelmää.

Mielihyvän elämään on tultava muualta kuin syömisestä!

T. 30 kg laihduttanut, jonka paino ei ole noussut laihduttamisen jälkeen ( 15 vuotta nykypainossa).

Vierailija
28/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoituskaan siirtyä entisiin tapoihin. Pienentynyt keho tarvitsee yhä vähemmän energiaa. Kuurin loputtua riittää, kun syö lisäksi pari hedelmää.

Mielihyvän elämään on tultava muualta kuin syömisestä!

T. 30 kg laihduttanut, jonka paino ei ole noussut laihduttamisen jälkeen ( 15 vuotta nykypainossa).

550-800 kaloria plus pari hedelmää ei ole painonhallintaa vaan anoreksia.

Vierailija
29/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan myös erään laihduttajan sivua. On kuulemma säästöliekillä ja pakko syödä enemmän kun paino vain nousee. No smoothit avokaadolla ja pizzat ja muut..laskin kerran, että vetää päivässä 3000 kcal vähintään ja ihmettelee kun ei laihdu. Nyt on lisännyt lorauksen rasvaa ruokiin, ettei vain säästöliekki yllätä

Vierailija
30/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laihduttaa siten, että lihasmassa ei vähene huomattavasti. Isot lihakset kuluttavat paljon energiaa.

Vierailija
31/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleirivangitkin olivat tosi läskejä säästöliekin vuoksi

Ne olisi kuollut ilman säästöliekkiä.

Vierailija
32/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oikeastaan kävi niin että laihduin kun lisäsin syömistä. Riittävistä kaloreista puhutaan ainakin kilpirauhasen vajaatoiminnan yhteydessä, joten en tiedä aktivoiko se sitten jotenkin kroppaa kun aloin saamaan enemmän energiaa. En millään linnunruualla mielestäni ollut sitä ennenkään.

Vierailija
33/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan myös erään laihduttajan sivua. On kuulemma säästöliekillä ja pakko syödä enemmän kun paino vain nousee. No smoothit avokaadolla ja pizzat ja muut..laskin kerran, että vetää päivässä 3000 kcal vähintään ja ihmettelee kun ei laihdu. Nyt on lisännyt lorauksen rasvaa ruokiin, ettei vain säästöliekki yllätä

Linkki vinkki

Vierailija
34/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin kans vuosia pudottaa painoa syömällä ns. oikein ja liikkumalla tosi paljon.

No, eihän siitä mitään tullut. Paino ei liikahtanut suuntaan eikä toiseen. Sen sijaan vähän jopa nousi kun innostuin ehkä liikaakin syömään proteiinia.

Oivalsin myös kaikkia ihmedieettejä ja muita kokeilleena vihdoin sen että syön yksinkertaisesti vaan vähän päivän aikana. Tuloksia alkoi tulemaan nopeasti ja nykyään olen normaalipainoinen.

Mistään lihasten häviämisestä on turha puhua. Eläähän monet esimerkiksi vegaaneina koko ikänsä.

Joten muutaman kuukauden "kasviskuuri " ei kenenkään lihaksia riuduta.

Vegaanien proteiinilähteitä: soija, seitan, linssit ja pavut. Vegaani ei todellakaan elä ilman proteiinia jos yhtään välittää omasta terveydestään.

Vierailija
35/36 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihduntaa säädellään syömisellä ja liikunnalla. Jos ei syö tarpeeksi, aineenvaihdunta hidastuu. Liikunta lisää sitä, mutta vain tiettyyn rajaan asti.

Jos haluaa laihtua, syö kolme ateriaa päivässä ja pari välipalaa, esim hedelmiä tms.

Ei se oo rakettitiedettä.

Vierailija
36/36 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hedelmiäkään kannata hirveesti syödä kun laihduttaa. Yks päivässä max.

Ja ei tosiaan ole tarkoitus olla loppuelämää laihdutuskuurilla.

Kyllähän se paino voi kilon, kaksi nousta sitten kun alkaa taas syömään enemmän. Mutta vaikea selittää. Mun päässä vaan naksahti jotain ja tajusin tän jutun.

Hyvin pärjää vähemmälläkin ruualla. Sitten väliin mahtuu sellaisiakin päiviä kun voi syödä ja herkutella vapaammin. Kunhan palaa taas tiukempaan linjaan.

Tänään olen esimerkiksi syönyt aamulla maitokahvin kanssa ruisleipää juustolla, leikkeleellä ja tomaatilla , ruuaksi söin perunamuusia (kohtuudella ) , kanankoiven ja fetasalaattia.

Nyt illalla vielä ison lautasen fetasalaattia .

Vettä 2-3 litraa .

Hyvin olen jaksanut; eikä ole tarvinnut hirveää nälkää nähdä. Toki semmoinen kevyt olo ja todellakin enemmänkin mahaan mahtuisi, mutta näin laihduttaessa yllättävänkin helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi