Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic?

Vierailija
12.04.2023 |

Minkä painoinen voi saada Ozempicia reseptillä? Olen 169 cm pitkä ja painan 82 kg. Ylipainoa siis on mutta ehkä ei tarpeeksi? Saako lääkettä tilattua jostain ulkomaisesta verkkokaupasta tai haettua Virosta? Olen niin kyllästynyt painooni enkä saa itse laihdutettua vaikka olen vuosia yrittänyt aloittaa mutta aina lopulta sorrun herkkuihin taas.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain, pituus 170cm, paino 90kg. Verenpainetauti, astma ja refluksi perussairauksina.

Vierailija
2/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla sinun painollasi reseptin saa, voit guugeloida mikä bmi "pitää" olla. Lääkäristähän se on kiinni, että kirjoittaako reseptin, eli jos eka ei kirjoita niin hae joltakulta toiselta. 

MUTTA - eihän tuota nyt saa mistään, eikä ole saanut kohta vuoteen. Toimitusvaikeuksia, tehtaat ei ehdi valmistaa niin paljoa kuin Eurooppa käyttää.  Ainakaan Suomeen asti sitä ei tule tarpeeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on apteekeissa EHKÄ ensi vuonna. Tai sitten ei.

Vierailija
4/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on alle 30 eli en usko että saa reseptiä, pitää olla 30 tai yli tai sitten joku liitännäissairaus

Vierailija
5/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI on alle 30 eli en usko että saa reseptiä, pitää olla 30 tai yli tai sitten joku liitännäissairaus

Kyllä tuo BMI on joidenkin kohdalla huono mittari. Sen mukaan olen ollut jo nuorena lievästi ylipainoinen eikä kropassa ole ollut todellakaan yhtään ylimääräistä. Monenlaista urheilua harrastanut ja keho lihaksikas ja rasvaprosentti pieni. Olisi ilmeisesti pitänyt lopettaa urheilu niin olisi paino mennyt sitten ns. normaalin rajoihin kun lihasmassa olisi kutistunut.

Vierailija
6/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo BMI on joidenkin kohdalla huono mittari. Sen mukaan olen ollut jo nuorena lievästi ylipainoinen eikä kropassa ole ollut todellakaan yhtään ylimääräistä. Monenlaista urheilua harrastanut ja keho lihaksikas ja rasvaprosentti pieni. Olisi ilmeisesti pitänyt lopettaa urheilu niin olisi paino mennyt sitten ns. normaalin rajoihin kun lihasmassa olisi kutistunut.

No mutta silloinhan et tarvi laihdutuslääkkeitä ja asia on kunnossa! BMI on olennainen vain silloin jos se ylimääräinen on läskiä. Ja jos BMI on yli 30, kyllä aikamoinen lihaskimppu saa nainen olla ettei ole yhtään läskiä. En jaksa uskoa. Paras ystäväni on huippukunnossa, pituutta 165 cm ja paino 62 Kg ja on todella vahva ja lihaksikas.

Vierailija
7/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo lääke sulle auttaisi et ole selkeästi valmis elämäntapa muutokseen. Kaltaisillasi syöpöillä ei aina edes paino putoa lääkityksen aikana saati kun sen lopettaa. Häviät vai rahasi.

Vierailija
8/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo lääke sulle auttaisi et ole selkeästi valmis elämäntapa muutokseen. Kaltaisillasi syöpöillä ei aina edes paino putoa lääkityksen aikana saati kun sen lopettaa. Häviät vai rahasi.

Lääkehän auttaa vähentämään ruokahalua ja katkaisemaan syöpöttelyn kierteen. Maailma on täynnä ylipainoisia joilla ei itsehillintä riitä laihduttamiseen ja jotka tarvitsevat siihen apua. Itsellä esim paino noussut unettomuuden vuoksi jolle en mitään mahda. Toinen tekijä ollut matalat rauta-arvot jotka korjaantuneet todella hitaasti ja joiden havaitsemiseen meni kuukausia.

Vierailija
9/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain mitoilla 171 cm / 80 kg. Minulla on verenpainetauti lisäksi. Valitsin kylläkin Saxendan, koska siinä on parempi saatavuus. Pian 10 kiloa pudotettu.

Vierailija
10/19 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta silloinhan et tarvi laihdutuslääkkeitä ja asia on kunnossa! BMI on olennainen vain silloin jos se ylimääräinen on läskiä. Ja jos BMI on yli 30, kyllä aikamoinen lihaskimppu saa nainen olla ettei ole yhtään läskiä. En jaksa uskoa. Paras ystäväni on huippukunnossa, pituutta 165 cm ja paino 62 Kg ja on todella vahva ja lihaksikas.

En sanonutkaan että sitä tarvitsen, vaan että mittarina tuo BMI ei ole se mikä kertoo kaiken. Jos olet menossa vaikka johonkin leikkaukseen tai terveyttäsi lääkäri kommentoi ilman että näkee sinut, niin lihaksikkaita voidaan käskeä laihduttamaan kun on BMI:n mukaan ylipainoa ja sitten kun tavataan, niin todetaan ettei painon pudottamiselle ole mitään tarvetta.

Vierailija
11/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin vastaavia lääkkeitä, kuten juurikin tuo mainittu Saxenda. Unohtakaa se Ozempic nyt, kun sitä on vaikea saada ja diabeetikot tarvitsevat sitä. Saxenda toimii samalla tavalla!

Vierailija
12/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatiasta saa Ozempicia ilman reseptiä. Virosta saa vain reseptillä. Ongelmana kylmäsäilytys.

Vierailija
13/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa suomesta tabletteja ne on pistokset jotka on loppu. Rybelsus on tablettien nimi

Vierailija
14/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta puuttuu kokonaan luku- ja kirjoitustaito etkä oikein tajua asioita, mutta kovat on halut mölistä.

Ozempic on työn alla, jotta sitä saisi vain diabeteksen hoitoon. Sitten saatavuuskin helpottaa.

Kuten monen lääkkeen kanssa on käynyt, Brexit vaikuttaa saatavuuteen. Euroopan suurimmat lääketehtaat sijaitsevat Iso-Britanniassa.

Vierailija
15/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Suomessa ei ole vellihousulääkäreitä, jotka kirjottelee pyynnöstä reseptejä.

Tai sitten ei saisi kelakorvausta tuommoisista "vääristä" lääkkeistä.

Vierailija
16/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia noista Rybelsus tableteista?

Vierailija
17/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Suomessa ei ole vellihousulääkäreitä, jotka kirjottelee pyynnöstä reseptejä.

Tai sitten ei saisi kelakorvausta tuommoisista "vääristä" lääkkeistä.

Yleensä olet lihavuutta vastaan, nyt sen puolesta. Tuliko syötyä hiukan liikaa pääsiäisenä?

Vierailija
18/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laihdutuslääkkeen, mutta en kelakorvausta. Suomessa ei edelleenkään ole terveydenhoitoa-on vaan sairaudenhoitoa. Lihavuus kannattaa torjua, hoito mm.lihavuusleikkaus maksaa!

Vierailija
19/19 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa aloittaa rybelsus kun mietin että onko pitkäaikaisista haittavaikutuksista tietoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi