Miehelle yllätyslapsi
Tosiaan, meille selvisi että miehelle on syntynyt vuosia sitten poika yhdenillan suhteesta. Poika on nyt kouluikäinen, mutta nuori. Tämä kaikki on saanut alkunsa ennen kun olen edes tuntenut miestäni. Nyt hänellä on myös kaksi nuorempaa lasta minun kanssa. Olemme molemmat aika pihalla ja shokissa. Mies on todella lapsirakas eikä asian voi antaa vain olla. Lapsi on annettu adoptioon koska nainen olis siihen aikaa nuori ja ei kyennyt pitämään lasta. En tiedä miten päin olisin. Mies tokaisi että ei minun tästä tarvitse stressata koska ei tämä tule muuttamaan elämäämme mitenkään. No tottakai se muuttaa, on kulunut 2 päivää kun saimme tietää ja asia pyörii koko ajan mielessä. Ja varmasti se pyörii miehelläkin mielessä, minkänäköinen, millainen, olisiko joskus mahdollista tavata. Ja vaikka mieheni ei ole pystynyt asiaan nyt vaikuttamaan mitenkään eikä se hänen syytänsä ole muuten kun että mitäs et käyttänyt ehkäisyä meiningillä, ni mniua jotenkin riipaisee se että hänellä on lapsi myös jonkun muun kanssa. Itkettä ja ahdistaa koko asia, ihan vain miehen puolesta. Ja mietityttää että miksi kaikkien näiden vuosien jälkeen nyt tulee kertomaan. Ymmärrän että lapsen syntymän hetkellä on ollut nuori ja tietämätön mutta niiiin monta vuotta on kulunut.
Kommentit (33)
saitten tiedon nyt ja miksi vasta nyt, jos poika on jo koululainen?
että se pojan äiti, eli entinen panokamu olisi ottanut yhteyden ja kertonut.
jo adoptioon annettu lapsi ja nyt saitte tiedon?
Miksi ja miten?
Entäs jos sattumalta se ei olekaan miehesi?
Jotain hämärää
Meillä on tilanne ollut sellainen, että mies sai tietää noin vuoden päästä lapsen syntymästä, että lapsi on hänen, entisestä parisuhteestaan. Parisuhde oli kait päättynyt alkuvaiheessa jo.. ja nyt jälkeen päin lapsi on todistettu miehelleni.
Voin kertoa tilanteen olevan tunteita myllertävä, en tiedä mitä ajatella.. Olen surullinen. Meillä oli normaali parisuhde, ja nyt siinä onkin yhtäkkiä ulkopuolisia, ex ja lapsi.. meillä ei ole yhteisiä lapsia, vaikka ehdin niistäkin haaveilla.
Asiasta ei juuri puhuta, en juuri tiedä miten tulevaisuuden kanssa käy.. Mieheni näkee lasta silloin tällöin, harvemmin. Ei kovin pidä itseään isänä, vaikka joskus vertasi tilannetta eroperheeseen. Mietin välillä, olenko nyt vain tiellä, vaikka olemme olleet jo vuosia yhdessä mieheni kanssa.. palaisiko hän takaisin entisen luo, koska heillä on nyt paljon enemmän yhteistä (lapsi).. muistan joskus aiemmin mieheni sanoneen että kyllä he aikoivat aluksi tiedon saatuaan muuttaa lähemmäs toisiaan.. se ajatus kai on jo jäänyt. Kai aika näyttää..
Ja kaikella on kait tarkoituksensa, niin kait tälläkin..?
Äiti on tiennyt kuka isä on, mutta ei ole kertonut? Lapsi annettu adoptioon ilman isän suostumusta. Vähän nyt erikoisia juttuja.
Tämähän on jakso Täydellisistä Naisista!
Miehelle ei tullut lasta, lapsi on juridisesti nyt aivan muiden ihmisten. Miehelle tuli korkeintaan tieto lapsen olemassaolosta, ei muuta.
on biologisesti tuon lapsen isä. Adoptiovanhemmat on vaan adoptiovanhemmat, ei oikeat vanhemmat.
Katsoitteko ystävää etsimässä. Aikuiset ihmiset matkustivat ympäri maapalloa sukulaistensa perässä. Juuret on vaan löydettävä. Ottaisin lapsen osaksi perhettä tässä tapauksessa.
...eikä se hänen syytänsä ole muuten kun että mitäs et käyttänyt ehkäisyä ....
Ihan täysin sun ukkos syytä ja piste! vastuuton siemenlinko osaa nai...mut ei ajattele muuta.
No, mikä tossa nyt niin itkettää. Lapsi on lapsi ja varmasti kaivertaa ukkosi mieltä onhan hän nyt vastuullinen -toivottavasti?
Jos olisi mun ukon antaisin ajan vähän kulua ja ryhtyisin ottamaan selvää olosuhteista. Jos lapsi tietää olvansa adoptoitu luultavasti haluaa nähdä vanhempansa. On karseeta ajatella etteivät vanhemmat halua nähdä -se on hylkäämistä pahimmasta päästä!
Kaikki olisitte onnellisimpia jos hyväksyisitte uuden tulokkaan! tehty mikä tehty ja sillä siisti!
en tekisi isämä muuta kuin antaisi yhteystietoni, jos lapsi tai hänen vahempansa haluavat ottaa yhteyttä nyt tai vuosien päästä. Yleenshn se vasta murkkuiässä alkaa kiinnostaa...
Katsoitteko ystävää etsimässä. Aikuiset ihmiset matkustivat ympäri maapalloa sukulaistensa perässä. Juuret on vaan löydettävä. Ottaisin lapsen osaksi perhettä tässä tapauksessa.
kiinnosta yhteydenpito? Adoptio on aikanaan ollut täysin laillinen eikä mikään eikä kukaan voi lapsen adoptiovanhempia pakottaa pitämään yhteyttä biologisiin vanhempiin.
Kaiken järkytyksen lisäksi lapsen äiti vaati takautuvasti mieheltä elatusrahaa ja korvausta tulonmenetyksistään, vaikka ei itse ollut kahdeksaan vuoteen katsonut aiheelliseksi millään tavalla ilmoittaa miehelle että pikasuhteesta syntyi lapsi.
Siinä mentiin sitten ihan rankimman kautta dna-testeineen ja oikeudenkäynteineen ja perhe joutui ottamaan pankkilainan jotta mies sai kertakorvauksena suoritettua lapsen äidille maksettavaksi määrätyn elatussumman jo menneistä vuosista.
Nyt pariskunta pystyy jo elämään asian kanssa, mutta sitä oli tuskallista seurata vierestä. Yllätyslapsi itse on todella herttainen ja käsittääkseni hänellä on miehen kanssa tilanteeseen nähden hyvä isäsuhde joka menee koko ajan parempaan.
varmasti tiesi
miksi nyt kertoo sinulle?