Jos on aamulla aikainen lento, miten sitä saa nukuttua?
Kommentit (46)
Siis esim. kaksi herätyskelloa ja vielä kännykkä. Mulla saa kännykkäänkin useamman herätyksen. Ja kellot soimaan 5-10 min välein.
Mulla ainakin nukkumisongelma on siitä, että pelkää nukkuvansa pommiin, mutta kun 100% varma herätyksestä ei tarvitse jännittää sitä. Ja ajoissa nukkumaan esim. klo 22 -ei liian aikaisin, jotta nukahtaa.
paitti kerran olin niin helpottunut kun pääsin lähtemään takaisin etä nukahdin ennenkuin kone oli edes noussut.
Vaikka mun kalliit suosikkifarkut oli repeytynyt takaa pepusta kun istahdin taksiin jonka istuin oli tosi matalalla, mutta se ei huolettanut.
ap.
että en herää.. minä herään pieneenkin rpasahdukseen.
ap.
PERU se matka.
mutta siinäpä menisi toiveet paremmasta asemasta ja palkankorotuksesta.
Onneksi on vain tämä reissu tiedossa, sitten se loppuu.
ap.
mä en pysty nukkumaan koneessa yhtään, ja olen todellakin ihan zombie jos ei saa nukuttua. Joillekin se uni on vaan ehkä sitten tärkeämpää kuin toisille? Unilääkettä en kyllä suosittele, se vie ihan tokkuraan. Älä mene illalla liian aikaisin sänkyyn pyörimään, mene vasta sitten kun oikeasti nukuttaa. Ota vaikka yömyssy, jos se toisi unen :).
jos jo näin pieni asia aiheuttaa noin kovaa stressiä.
PERU se matka.
mutta siinäpä menisi toiveet paremmasta asemasta ja palkankorotuksesta. Onneksi on vain tämä reissu tiedossa, sitten se loppuu. ap.
Menet sänkyyn ja sammutat valot niin kyllä se uni tulee jossain vaiheessa ihan varmasti.
Tuskin sinä silmät aukikaan makaat sängyssä sitä 7-8h esim.
niin olisin jättänyt koko aloituksen tekemättä.
Itse olin viimeksi kentällä kahden pienen lapsen kanssa, lento lähti ennen seiskaa, mannerten välinen lento välilaskulla lentokentällä kökkimisen kera, perillä puolenyön aikaan jolloin raahasin kahta lasta -toinen nukkui ja toinen oli ihan tillin tallin- valmiina raahaamaan 40+ kg matkalaukkuja tropiikin yöhön.
Jätä kuule matka tekemättä?
Pitääkö täällä kysellä näiltä kateellisilta mammoilta mitä täällä sopii kysyä?
Miksi AINA pitää heittää jotain ilkeää?
ap.
Pitääkö täällä kysellä näiltä kateellisilta mammoilta mitä täällä sopii kysyä?
Miksi AINA pitää heittää jotain ilkeää?
ap.
Miksi täällä aina vastataan ilkeästi? Miksi? Kateutta se on ap, usko pois.
Oli sitten kyse työmatkasta tai muusta reissusta. Its olen kärsinyt samasta ongelmasta, mutta oppinut elämään sen kanssa. Kokemus helpottaa ajan mittaan tai sitten ei.
mutta kuinka paljon, se on se arvoitus.
ap.
kertyy ajan kanssa ainá paljon negaa vastauksissa, älä sitä ihmettele.
Mutta sellainen reipas liikunta edellisenä päivänä, illalla syöt hyvin, otat pari lasia viiniä tai nukahtamispillerin. Pari kelloa soimaan, niin ei tarvitse stressata.
niin sanotusti omalla vastuulla aaveillaan. Jos kysyy tyhmiä, kieltäytyy kuuntelemasta vastauksia eikä yritäkään itse hakea ratkaisua, niin voi varautua, että kohta kysyjästä väännetään vitsiä.
Näin sun ongelman kanssa on nyt käynyt, etkä ole itse aivan syytönkään siihen. Tietty voit olla provokin, mutta jos olet niin hyvä sellainen kyllä olet.
mutta kuinka paljon, se on se arvoitus. ap.
Riittääkö 4h uni, jos pakko, ja vain kerran? Adnrenaliini hoitanee kyllä hommansa?
niin sanotusti omalla vastuulla aaveillaan. Jos kysyy tyhmiä, kieltäytyy kuuntelemasta vastauksia eikä yritäkään itse hakea ratkaisua, niin voi varautua, että kohta kysyjästä väännetään vitsiä.
Näin sun ongelman kanssa on nyt käynyt, etkä ole itse aivan syytönkään siihen. Tietty voit olla provokin, mutta jos olet niin hyvä sellainen kyllä olet.
ei ole heti niitä hyväksynyt, että näinpä teen, mutta kuka nyt av:n neuvoja tuosta vaan samantien hyväksyy? Tässähän ap vaan miettii asiaa, toivoo ehkä kokemuksia, että miten muilla on mennyt, näin itse tämän aloituksen ymmärrän. Eihän nyt tällaiseen kukaan voi vastata mitään ainoaa oikeaa vastausta, kyllähän sen nyt jokainen tietää. Tässähän haetaan vaan vertaistukea, mitä täällä av:lla ei kyllä valitettavasti saa.
Täältä on turha kysyä, mikä sinulle sopiva nukahtamislääke on. Itselläni on levy lääkkeitä nimenomaan tuollaista tarkoitusta varten. Itse olen myöskin erittäin herkkäuninen, aikaiset aamulähdöt hermostuttavat enkä pysty nukkumaan koneen hurinassa. Lentokoneessa ei saa ottaa nukahtamislääkettä, mutta edellisenä iltana kyllä saa.
Itse lasken kuitenkin, että heräämiseen on vähintään 6-7 tuntia aikaa. Jos nukahtaa lääkkeillä ja joutuu herääämään jo 2-3 tunnin kuluttua, on vielä sen verran tokkurassa, että passi tai avaimet saattavat jäädä kotiin ;)
Jos pakkaaminen menee myöhäiseen, on parempi vain torkahtaa hetkeksi ja hyväksyä ajatus valvotusta yöstä.
Joskus olen tehnyt niinkin, että olen lomamatkalle vasiten valinnut aamun ensimmäisen lennon ja mennyt kentälle jo puoliltaöin ja torkkunut sitten pari tuntia siellä. Onpa ainakin tavarat mukana.
Olen niin herkkänuninen, että joskus joudun menemään töihin, vaikka en ole nukkunut silmäystäkään (eli olen ollut hereillä lukemassa, monethan luulevat valovansa, vaikka vain nukkuvat pätkittäin). Yhdestä työpäivästä on täysin mahdollista selviytyä sitenkin. En ole yleensä edes muistanut ennen kuin vasta iltapäivällä myöhään, että oho, en ole yhtään nukkunut ja silti meni näin hyvin.
Tsemppiä ap:lle, hyvin nukkuvat eivät voi ymmärtää herkkäunisen ongelmia.
jos sun unettomuus on vain tänä yhtenä yönä. Juo lasi punkkua rauhassa ja kyllä aikuinen ihminen yhden unettoman yön kestää.