Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä menetin erossa kesämökin ja nyt pohdin, että

Vierailija
04.04.2011 |

mitä ihmettä minä oikein teen lasten kanssa kesällä? Yhtenä ajatuksena olisi, että ostaisinko pienen päivämatkaveneen? Pärjäisikö nainen yksin sellaisen kanssa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä mihinkään avomerelle tarvitse mennä! Eikä ajella useiden kymmenien solmujen nopeudella!

Mä retkeilen Turun saaristossa lasten kanssa alle 1000 euron veneellä.

35-40 000 eurolla saat jo ihan käypäisen päiväretkiveneenja niinhän se on, että Suomen saaristoihin ei ihan vähällä kyllästy.

Tietenkin veneestä on lisäksi melkoiset päivä- ja kausikulutkin, mutta kaikki harrasttukset maksaa.

Tero

Vierailija
22/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veneyli mitään rakettitiedettä ole Itse olen veneillyt 12-vuotiaasta lähtien yksikseni pienellä moottoriveneeellä. Ja viime kesänä veneilin kolmisin 5- ja 6-vuotiaiden lasten kanssa. Tehtiin retkiä saariin ja ajeltiin muute vain.

Kivaa on.

Halvallakin saa ihan hyvän menopelin ja teltassa voi yöpyä saarissakin, ihan ilmaiseksi. Mikäs sen hauskempaa kuin tutkimusretket uusiin paikkoihin yms.

Saimaalle vaan veneilemään! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko telttaretket? En ole itse telttaillut noin monen enkä noin pienen kanssa, mutta seon ainakin halpaa ja lapset yleisesti ottaen tykkää. Ei tarvitse edes mennä kauas, niin tulee jo matkailun tuntua ja arjesta poikkeavaa! :)

Vierailija
24/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin lasten kanssa teltassa....

Vierailija
25/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida uskaltaa yöpyä yksin lasten kanssa teltassa....

Vierailija
26/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ihan varmaan päiväntasalla mökkien verotuksista ja muista kuluista.

Jos lasket paljon joutuisit maksamaan pelkästään mökkiveroa, sitten vakuutukset ja nyt näitä jätevesijuttuja tulee, tievero ja kunnossapito ja sitten on vielä joku vero tulossa, joka koskee roskien poisviemistä jne jne.

Tosiasia on että jos teidän mökki oli ns keskitasoinen, tulee halvemmaksi vuokrata mökki. Pääset näin aina uuteen paikkaan, paikalla on jääkaapit, astianpesukoneet, ei tarvi miettiä että kukaan murtautuis.

Mun vanhemmilla oli aika paljon mökkejä, joita vuokraili, mutta kun tuli näitä lisäkustannuksia ja verottaja vei karhunosan tuloista, jäi homma lähinnä miinukselle, varsinkin jo talvella joku poikaporukka päätti murtautua mökkiin ja teki kunnon tuhoja.

Me ollaan perheen kanssa tehty jo monta vuotta, kun meillä on miehen kanssa 6 vkon loma, vuokrataan asunnot Euroopasta, pienessä paikassa ollaan viikko, isommassa jopa 3 ja viikko yhteensä on varattu matkoihin ja siirtymisiin. Voin sanoa että tämä on ehkä 1 halvimmista tavoista viettää kesälomaa jos ei kotia lasketa.

Esim Puolassa syö tavaratalon ravintolassa helposti meidän perhe 5 eurolla, Tsekeissä ruoka !"kotona" laitettuna on ehkä 5 krt halvempaa kuin Suomessa ja auto on aina täynnä tuliaisia, joita syömme vuoden varrella.

Ja aina alamme heti matkamessujen jälkeen suunnittelemaan uutta.

Veneilystä, riippuu kuinka rauhallisia teidän lapset on ja onko esim pahaa merisairautta. Suomessahan on paljon autiosaaria, joissa voi teltan kanssa yöpyä ilmaiseksi, tuskin ostat venettä missä sisällä voitte majoittua, jos rahat ovat vähissä. Mutta kaikille ankeat olot, telttailu ja hyttyset eivät tarkoita lomaa. Veneilystä joko tykkää tai ei. Päiväreissut ovat kivoja, mutta esim 2 vkon reissussa tarvii veneilystä oikeesti joka ikisen veneessä tykätä tai muuten kaatuu seinät. Niin ahtaat tilat veneissä on.

Vierailija
27/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkää yöllä pimeää ulkona.

ap

Vierailija
28/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seudullasi saaria joihin voitte tehdä päiväretkiä, joissa hyvät rantautumisolosuhteet, grillikatoksia ehkä, tms?

Lapset pärjäävät kyllä veneessä, kysy vaikka saaristolaisilta, jotka ovat kuljettaneet lapsia veneissä vauvoista asti :)

Vähän sääli, ettei mökki jäänyt perheenne käyttöön eron jälkeen (lapsuudenperheessäni kävi samoin). Onko vanhemmillasi tai sisaruksillasi mökkejä, joita voit käyttää? Mökki- ja veneilykesä eivät sulje toisiaan pois.

Hanki se vene ja hyvää kesää!

Vierailija
29/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sukulaisillakaan. Paitsi yhdellä yksiönkokoinen kuivanmaanmökki. En tajua yhtään mitä siellä pitäisi tehdä, miten viihtyä.

Meidän 3 lasta, iät 9, 8 ja 2 ovat siis saaneet, joutuneet elämään mökitöntä elämää.

Tosin, kotimme lähistöllä 3 erityyppistä uimarantaa ja on meillä jonkunsortin oma pihaplänttikin. Sitten käydään Lintsillä ja Korkeasaaressa, kun oikein tylsäksi meno äityy.

Mökittäkin voi elää tasapainoisen elämän :)

Vierailija
30/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yöllä pimeää ulkona. Opettele veneilytaito vaikka vain omaksi iloksesi, saat itseluottamusta, lihasvoimaa ja elämyksiä.

ja pelkää yöllä pimeää ulkona.

ap

Vierailija
31/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sen myymistä en olisi saanut lapsilleni hyvää kotia:(

Sisarellani ei ole mökkiä. Asun pääkaupunkiseudulla ja täällähän on upea saaristo.

ap

Vierailija
32/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ainoana aikuisena.

Aika paljon on veneilty, mutta tuossa menisi raja :)

Vierailija
33/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa aikoinaan ostimme. Siksi sen myyminen on niin raastavaa, koska olen lapsuuteni kesät viettänyt aina siellä. Olen täysin ummikko tällaiseen kaupunkikesään:(

ap

Vierailija
34/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rantalomalle johonkin etelään. Itse vietin lapsena joka kesä pari viikkoa jossain rantakohteessa. Vanhemmilla saattoi olla tylsää, mutta meille lapsille jäi todella hyvät muistot. Mökkeilyä ei meillä harrastettu eikä ole traumoja siitä jäänyt.

Veneilemään en lähtisi ainoana aikuisena noin nuorten lasten kanssa.

Vierailija
35/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa veneneilyä. Miten pidän pienimmät aloillaan etteivät mene yli laidan?

Ap veneilisi päivällä valoisassa ja pelkää yöllä pimeää ulkona.

ap

Vierailija
36/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hinnalla, mikä menee sen kuluihin vuodessa puhumattakaan keväisistä huoltotöistä(puuveneillä ainakin), maksat kuivan maan mökin lainaa. itsellä on kuivan maan mökki pellon laidalla, hyvään ja hiljaiseen uimarantaan on kaksi kilometriä ja kivaa meillä siellä on.

Vanhemmillani oli toistakymmentä vuotta hytillinen puuvene, ja möivät sen pois kun kyllästyivät, oli työlästä ja merellä sai aina olla tarkkana sään kanssa, joinain kesinä ei päässyt veneilemään kuin harvoina viikonloppuina kelin takia. Noin pienten kanssa sulla ei ole aikaa edes hoitaa huoltotöitä missään venekerhon rannassa tai sulla pitää olla silmät selässä. Vaikka se olisi lasikuituvenekin, sun pitää älytä jotain veneen tekniikasta ja osata korjata sitä.

Vanhempani ostivat mökin, ja isä sanoi että helpommalla pääsee ja aina pääsee!

Vierailija
37/37 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siirrän veneen ostoa muutamalla vuodella ja yritän tarjota lapsilleni jotain muuta kesäpuuhaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä