Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä menetin erossa kesämökin ja nyt pohdin, että

Vierailija
04.04.2011 |

mitä ihmettä minä oikein teen lasten kanssa kesällä? Yhtenä ajatuksena olisi, että ostaisinko pienen päivämatkaveneen? Pärjäisikö nainen yksin sellaisen kanssa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä saisi tuosta mitään nautintoa.

Vuokratkaa mökki!

Vierailija
2/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheeni kanssa. Ajattelin tietenkin suorittaa rannikkolaivurkurssin ennen hankintaa.

Minulla on todella surullinen mieli siitä, että en voi omille lapsilleni tarjota mökikesää:(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aivan pilvissä ja tuntuu typerältä maksaa niistä, kun ei niistä itselle pidemmäksi ajaksi mitään jää...

ap

Vierailija
4/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa päivää sinulle!

ap

Vierailija
5/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voitte nauttia siitä ettette ole sidottuja mihinkään tiettyyn mökkiin. Kiertelette autolla ympäri Suomea ja nukutte pienissä, erikoisissa paikoissa, esim. maatilamajoituksessa (kiva paikka esim. http://www.peltolanluomutila.com/ ). Kyllä ilman omaa mökkiäkin pärjää.

Vierailija
6/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapset mukavalle rantalomalle. Ei se mökki nyt ainoa vaihtoehto voi olla.

Vierailija
7/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aivan pilvissä ja tuntuu typerältä maksaa niistä, kun ei niistä itselle pidemmäksi ajaksi mitään jää...

ap

Huolto, talvisäilytys, vakuutukset, polttoaina, venepaikka ja lisäksi venepaikat vierasvenesatamissa. Kallista lystiä!

Vierailija
8/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella surullinen mieli siitä, että en voi omille lapsilleni tarjota mökikesää:( ap

Eikö isä voi tarjota mökkikesää?

Kuule, ihan hyvin olen minäkin pärjännyt vaikken mökkikesiä olekaan saanut viettää...

Vierailija
9/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tietenkin suorittaa rannikkolaivurkurssin ennen hankintaa.

ap

Teoriassa ihan jees, mutta jos sulla ei ole käytännön kokemusta ison veneen käsittelystä, navigoinnista, moottorin huollosta jne., niin enpä kyllä alkais.

Vuokraa vene viikoksi ennen kuin ostat. Entä jos onkin huonot kelit just kun sulla on lomaa ja aikaa lapsille?

Tai miten ois retkeily ja telttailu? Teltta on halvempi, helpompi ja turvallisempi vaihtoehto ja yön yli retken voi improvisoida milloin vain.

Vierailija
11/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen tupa ja perunamaa.

Vierailija
12/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan päiväretkiä teette. Ei semmoisen kanssa suuria ongelmia/kuluja ole.

Veneen voi säilyttää vaikka rannalla presuun alla, perämoottorin viet sisätiloihin.

Ilman muuta voit hankkia tuollaisen ja pikku hiljaa vaikka vaihtaa isompaan.

Autoilusta paljon enemmän vaivaa ja huolta on kuin jostain pienestä veneestä!

Vierailija
13/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika vaativaa hommaa pelkästään kahden aikuisen voimin. Tietenkin jos lapsesi ovat jo isompia tilanne on eri. En tiedä missä päin asustelet, mutta jos lähellä on paljon saaria, voi se aivan hyvin korvata mökkeilyn. Teltta vaan mukaan ja saareen yöksi. On jopa mukavampaa kuin mökkeily, kun voi etsiä aina vaan mukavampia paikkoja. Pelkkä veneily voi kyllä lasten mielestä olla melko tylsää. Itse muuten tykkäämme vuokrata joka kesä mökin, vaikka saamme vapaasti käyttää myös suvun mökkejä ja tosiaan vaikka veneilläänkin. Vuokratkaa mökki esim. Ahvenanmaalta tai Gotlannista niin on jo vähän vaihteluakin.

Vierailija
14/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin valatte minuun uskoa siitä, että kesä ilman mökkiä voi onnistua.

Lapset ovat 8, 3 ja 2 vuotiaita.

ap

Vierailija
15/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on harrastanut lapsuudessaan ja nuoruudessaan paljon veneilyä perheensä kanssa ja oli sitä mieltä, että ensinnäkin vanha ja huonokuntoinenkin vene maksaa maltaita. Eikä kunnostuskaan ole mitään halpaa. Jo esim. veneen istuintyynyjen uusiminen maksaa aivan älyttömästi, saati sitten, jos veneeseen pitää tehdä jotain remonttia. Veneen säilytys, vakuutus jne. eivät ole myöskään kaikista helpoimpia hommia. Yksi aikuinen veneilemässä lasten kanssa taas kuulostaa mun mielestä todella rankalta.

Oletko ajatellut lähteä kiertämään Suomea vaikka autolla. Yövytte mökeissä, leirintäalueilla, halvoissa hotelleissa jne. Sellaiset reissut antavat lapsille myös paljon eikä sulla ole siinä paljon rahaa kiinni eikä tarvitse huolehtia muusta kuin hauskanpidosta.

Vierailija
16/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen veneillyt 12-vuotiaasta lähtien yksikseni pienellä moottoriveneeellä. Ja viime kesänä veneilin kolmisin 5- ja 6-vuotiaiden lasten kanssa. Tehtiin retkiä saariin ja ajeltiin muute vain.

Kivaa on.

Vierailija
17/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina ollaan kesä mökillä oltu, niin ehkä vaihtelu piristäisi? Vuokramökkien hinnat ovat kalliita, tosin edullisesti saa jos vaatimaton kelpaa/syrjäisempi sijainti.

Mutta tehkää jotain ihan muuta! Jos rahat tiukilla, niin hyödyntäkää esim. halpalentoyhtiöitä ja vuokratkaa vaikka pariksi viikoksi huoneisto Espanjasta. Tai vuokratkaa se mökki Virosta/Latviasta ja menkää Pärnun/Jurmalan hiekkarannoille kesää viettämään.

Vierailija
18/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinhän se on, että Suomen saaristoihin ei ihan vähällä kyllästy.

Tietenkin veneestä on lisäksi melkoiset päivä- ja kausikulutkin, mutta kaikki harrasttukset maksaa.

Tero

Vierailija
19/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pienehkö retkipurjevene (tokikaan ap ei varmaan purjevenettä ole hommaamassa), mutta mietin tuota että lapsistasi kaksi on noin pieniä, voi olla aika hankalaakin. Muutenhan veneily on tosi kivaa.

Vierailija
20/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan nopeasti varaamaan mökkilomaa. Mietit sitten muutaman vuoden päästä sitä veneasiaa. Jos rahat tiukuilla niin lapsille kyllä kelpaa myös leirintäalueella telttailu, voi olla jopa lasten mielestä hauskempaa. Esim. Kotkassa kiva leirintäalue. t.17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi