Argh, lapsen ope vaatii ja painostaa laittamaan koulun KUMPPARIT! Miksi
kunnon goretexit eivät kelpaa? Luokassa kuulemma oikein käskettiin viitata, jos on kumpparit mukana. Ja jos ei ollut, tuli saarnaa ja viesti, että huomenna pitää kaikkien käsien nousta.
Nyt tunnollinen lapseni sitten itkee, kun hänellä ei ollut tänään kumppareita vaan goretex-saappaat. Itse en vain keksi ensimmäistäkään syytä laittaa lasta lompsottamaan kouluun huonosti istuvissa kumppareissa, kun vaihtoehtona on jalkaan hyvät ja täysin vedenpitävät kengät.
Huomenna on näköjään kuitenkin laitettava kumpparit, ettei lapsi joudu opettajan hiostuksen kohteeksi.
Kommentit (74)
Mä olen ostanut lapsille tarkoituksella goret eikä meillä ole kumppareita pidetty enää vuosiin. Enkä niitä yhden open vanhanaikaisen päähänpinttymän takia lähde ostamaan.
Jos ei goret kelpaa saa ope ostaa itse meidän lapsille kumpparit koulun ajaksi.
Mä olen ostanut lapsille tarkoituksella goret eikä meillä ole kumppareita pidetty enää vuosiin. Enkä niitä yhden open vanhanaikaisen päähänpinttymän takia lähde ostamaan. Jos ei goret kelpaa saa ope ostaa itse meidän lapsille kumpparit koulun ajaksi.
Minusta hyvä, että ope kehottaa käyttämään kumppareita. Nyt lapsi ei ole uskaltanut niitä kouluun laittaa, kun tietää muiden haukkuvan vauvaksi.
hänen lapsensa ulkoilisi ne jalassa myös kotipihassa, eikä kumisaappaissa, kuten ap kertoi nyt tehtävän.
Kumpparit laitetaan jalkaan vain, jos ehdoin tahdoin halutaan könytä vesilätäköissä tms. Koulussa näin ei tarvitse tehdä. Ei koulun pihalla muuten edes ole isoja lätäköitä.
ap
Ei tarvitse miettiä mihin lätäkköön voi mennä, pitääkö kenkä jalan kuivana jne. Lahkeet vielä kenkiin sisälle, niin voi rauhassa kahlata kaikki lätäköt läpi. Sehän on suurta huvia, läiskytttää lätäköiden vettä! Mutta ehkä meillä on ihan juntit huvit, pitäisi vaan seisoskella goretexeissä.
Kotipihassakin ulkoillaan pääasiassa goreissa, tietenkin
hänen lapsensa ulkoilisi ne jalassa myös kotipihassa, eikä kumisaappaissa, kuten ap kertoi nyt tehtävän.
Kumpparit laitetaan jalkaan vain, jos ehdoin tahdoin halutaan könytä vesilätäköissä tms. Koulussa näin ei tarvitse tehdä. Ei koulun pihalla muuten edes ole isoja lätäköitä.
ap
Lapsi tuli koulusta ihan läpimärillä kengillä ja sukilla. NOLOTTI! Huomenna todellakin varustan lapseni paremmin. Antakaa te vaan lastenne paleltua ja kärsiä märistä jaloista koko päivän. Ihme porukkaa!
Jos teillä ei ole pitänyt, niin a) tuote on ollut virheellinen - tai todennäköisemmin b) olette kohdelleet tuotetta huonosti.
Älkää siis syyttäkö muita lasten huonosta hoidosta, jos omat goretexinne ovat syystä tai toisesta joskus pettäneet.
Meillä eivät ole.
vettä. Mutta Reimatec:in haalarit ei :(
Ja päiväkotiin on viety kumisaappaat, kun kerran tykkäävät niitä käyttää.
nilkkoja myöten vesilammikossa? Meilläki on lapsella goret mutta kumisaappaissa se tänäänkin lähti.
olitko kuuntelemassa sitä opettajan " vaatimusta ja saarnaa" ? Vai voiko olla mahdollista että viesti on muuttunut matkalla koulusta kotiin?
Eivät osaa pukea lapsia sään vaatimalla tavalla? Oikeastiko? Kauheaa, jos koulun pitää puuttua vaateasioihin.
kun puhuu lapsille, niin tuskin hän alkaa kertomaan KAIKKIA vaihtoehtoisia mahdollisuuksia (kumisaappaiden lisäksi myös Gore-tex, Drymax, Hyvent, Permax, Bugdri jne. kalvollisten kenkien omistajat voivat nostaa käden ylös).
Open tarkoitus on teroittaa, että jokaisella on oltava säähän sopivat kengät; oli ne sitten kumpparit tai oikeasti vedenpitävät kengät.
Jos teillä todella on kengät, jotka veden myös pitävät, niin laita ihmeessä lapselle ne myös huomenna. Kirjoita myös reissariin ystävällinen viesti, että lapsella on Gorekengät, jotka asian myös ajavat.
Ei ne opettajat mitään vihollisia ole..
Opettaja on myös kasvattaja ja jos kaikki lapset eivät tule kouluun asianmukaisissa vaatteissa, hänen on käytännön syistä pakko puuttua tilanteeseen. Välitunnit kuuluu koulupäivään ja välitunneille tulee olla pukeutunut asiaankuuluvasti. Oletettavasti nyt on ollut tilanne, jossa useampi lapsi on tullut kouluun keliin sopimattomissa kengissä ja opettaja on halunnut tietâä kuinka monella hänen luokassaan ei ole asianmukaisia kenkiä. Kumpparipakko ei välttämättä tarkoita, ettei saisi olla goretexeja, vaan on yleistys. Jos monella on joko märät kengät tai kengät, jotka joka tapauksessa kastuvat, opettaja on saattanut haluta selvittää, olisiko syytä olla välitunti sisällä tai pitäisikö kotiin laittaa tiedote. Valitettavan moni lapsi lähtee aamuisin yksin kouluun tai muista syistä heillä ei ole ketään kotona sanomassa miten pitäisi pukeutua ja näin olen opettaja joutuu olemaan se aikuinen.
Ei kannattaisi alkaa epäillä ensimmäisenä opettajan haluavan saada arvostella tai määräilevän lasten pukeutumista, vaan pikemminkin olkaa onnellisia että lasten elämässä on aikuinen joka välittää kokonaisuudesta.
Mutta koululainen kulkee ja liikkuu paljon, minäkään en ole vielä niitä istuvia kumppareita nähnyt. Aika monilla koulualaisilla on kauhea jalan asento (näkyy kun kesätennarit ovat ihan lintassa), mutta siitä ei kai piitata?
Meillä yritetään löytää jalkaa tukevat jalkineet, joissa olisi hyvä liikkua. Kumpparit eivät ole sellaiset, mutta ovat erikoistilanteissa tarpeen - eivät viikkokausia kestävässä käytössä monta tuntia päivässä.
Ja ei niiden edes tarvitse olla: kun ne jalat näköjään pysyy kuivina goreissakin.
Ärsyttää tuollainen joukkokäskyttäminen tyylinen "kyllä ope tietää paremmin", kun homma on jo hanskassa ja kumpparit eivät ole meille statusjuttu (toisille se näyttää olevan hyvän perheen tunnusmerkki).
- 33