Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, lapsen ope vaatii ja painostaa laittamaan koulun KUMPPARIT! Miksi

Vierailija
04.04.2011 |

kunnon goretexit eivät kelpaa? Luokassa kuulemma oikein käskettiin viitata, jos on kumpparit mukana. Ja jos ei ollut, tuli saarnaa ja viesti, että huomenna pitää kaikkien käsien nousta.

Nyt tunnollinen lapseni sitten itkee, kun hänellä ei ollut tänään kumppareita vaan goretex-saappaat. Itse en vain keksi ensimmäistäkään syytä laittaa lasta lompsottamaan kouluun huonosti istuvissa kumppareissa, kun vaihtoehtona on jalkaan hyvät ja täysin vedenpitävät kengät.

Huomenna on näköjään kuitenkin laitettava kumpparit, ettei lapsi joudu opettajan hiostuksen kohteeksi.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

goretex:ejä kaikkiin vuodenaikoihin, mutta viikonloppuna se tuli huomattua että niillä ei pärjää, joten koululaisillekin laitoin kumisaappaat tälle päivälle.

Vierailija
42/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ihan toisenlaisia kokemuksia teikäläisistä. Eli pikemminkin aina pyydellään anteeksi ja selitellään, kun lapsen puvun pinta on vähän kurainen. Ja minä sitten yritän tolkuttaa, että leikkiä vartenhan ne vaatteet on hankittu ja ei haittaa.

Ja lasten gorekengistä opet sanoivat näin: On kyllä hyvät nuo teidän lasten kengät. Meitä hirvitti kun lapset menivät lätäkköön, että kohta on märät jalat ja noin nätit kengät kuraantuu. Mutta eiväthän ne jalat kastuneet ollenkaan, että tosi hyvät kengät on!

Eli ei tuossa nyt ihan hirveästi omaa tulkintaani ole...

31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee vähän ohi aiheen johon en jäksa ottaa kantaa vaikka kotiäitinä oleva "pk-täti" olenkin, mutta mun 1 ja 4 veet oli justiinsa toissapäivänä kuralätäkössä jossa noin 10cm vettä niillä goretexeillä ja kurahousuilla, ajattelin ihan huvikseni testata että kuinka pitää... Pienempi myös istahti pari kertaa keskelle vettä mutta ihme kyllä molempien jalat täysin kuivat!

Mun mielestä tää alle viiden asteen keli lumikasoineen on vielä sellanen että pidempiin ulkoiluihin laitan talvigoretexit, mun omatkaan varpaat ei vielä tarkene villasukista huolimatta saappaissa. Lumi on kylmää! Jos ollaan vaan kotipihassa niin sitten menee kumpparit kun päästään sisään heti kun "vaapaat on kyymät".

Sitä en vaan käsitä että miks nää jutut menee aina sinne "kenellä on varaa" osaston väittelyihin?? Ihan samahan se on mitä käyttää kunhan ne ajaa tehtävänsä niin että käyttäjällä on hyvä olla!

Vierailija
44/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kesällä kun sataa? Goretexejä? Vai crockseja?

Luulisi, että jokaisella olisi kunnon (=istuvat) kumisaappaat. Näis sitä voi ihminen erehtyä..

Vierailija
45/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

31

Vierailija
46/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt varmaan 7 talvena. kerran on olleet märät, mutta silloin lapsi oli laittanut vettä sisään varresta. oli testannut, tuleeko vesi ulos. ei kuulemma tullut:-). Muuten ovat aina pysyneet kuivina. Ja asutaan pk-seudulla, väliin mahtunut märkiä, vähälumisia talvia.

Vierailija
47/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kesällä kun sataa? Goretexejä? Vai crockseja?

Luulisi, että jokaisella olisi kunnon (=istuvat) kumisaappaat. Näis sitä voi ihminen erehtyä..

talvella goretex-saappaita, keväällä ja syksyllä gotetex-lenkkareita tai vaelluskenkiä. Kesällä lämpötilan mukaan goreja tai vaikka sitten niitä crockseja.

Esim. itselläni ei ole ollut kumppareita varmaan 20 vuoteen ja hyvin on pärjätty säällä kuin säällä. :)

Vierailija
48/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Mun mielestä tää alle viiden asteen keli lumikasoineen on vielä sellanen että pidempiin ulkoiluihin laitan talvigoretexit, mun omatkaan varpaat ei vielä tarkene villasukista huolimatta saappaissa. Lumi on kylmää! Jos ollaan vaan kotipihassa niin sitten menee kumpparit kun päästään sisään heti kun "vaapaat on kyymät".

[/quote]

Vierailija
49/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö lämpökumpparit ole hirveän hiostavat?

Vierailija
50/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu, ettei koulupäivän aikana tehdä niin ja lapsi kyllä uskoo sen. Kotipihan lätäköt ovat eri juttu ja niihin mennään kumppareilla.

Niin, ja hyvin istuva kumppareita ei ole näiden 10 vuoden aikana vielä tullut vastaan (monenlaista on kokeiltu). Mieluummin siis hyvät kengät ja ei lätäkköön kuin huonot kengät ja lätäkköön.

ap

Lapset seisoo siistissä rivissä ilman kunnollisia märkävarusteita koulun tai tarhan pihassa ulkoilun/ välitunnin ajan. Naamat ovat vakavia, käsivarret kylkiä myöten. Mutta hienot vaatteet on päälla ja goret jalassa, ne vain ovat olosuhteisiin täysin sopimattomia. Mistään ei saa innostua, mitään pientä riehumista ei saa tulla mieleen. Ollaan vaan ja eletään vaatteiden ehdoilla, kun kaupasta ei löydy istuvia kumppareita.

Vierailija
51/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että goret pitää vettä ja ne jalassa voi juosta ja leikkiä. ei ole ainakaan mun lapsen jalat olleet märät, ja jokapäivä saan kuulla hippaleikin päivän tapahtumat. Hyvin kuulemma voi juosta, jopa näillä liukkailla ja vedessä.

Vierailija
52/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muina aikoina saa kyllä koulussa riehua mielin määrin.

Ja yhtä lailla (ellei pahemmin) joutuvat pönöttämään ne, joilla on kumpparit, mutta housuina esim. farkut! Meillä sentään on asianmukainen kokonaisuus, joka kyllä kestää kohtuullisen möyryämisenkin...

ap

Vierailija
53/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosellani on ollut joka kausi koko 7v ikänsä aikana Goretex-kenkiä ja Reimatecciä. Yllätys, yllätys reimatec ei pidä vettä eikä Gorekengät kestä pitkäaikaista lätäkössä seisomista. Reimatecitkin on testattu, kastuvat läpi muutaman minuutin lätäkössä istumisen jälkeen. Lisättkööt vielä ettei kenkiä eikä pukua ole marketista ( hyi, hyi, sepä olisi kamalaa ) hankittu.

Joten joka vuosi olen hankkinut lapselleni myös sadevaatteet sekä parit kumpparit. On pysynyt kuivana.

Vierailija
54/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pysyneet 10 v kuivina. Se ei tosin juuri ulkona seisoskele, vaan juoksee ja pomppii. Ehkä siksi jalat on pysyneet kyúivina. On toki lapsella myös kumpparit, mutta niitä ei ole vielä nyt pitänyt kuin kerran.

Vierailija
55/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosellani on ollut joka kausi koko 7v ikänsä aikana Goretex-kenkiä ja Reimatecciä. Yllätys, yllätys reimatec ei pidä vettä eikä Gorekengät kestä pitkäaikaista lätäkössä seisomista. Reimatecitkin on testattu, kastuvat läpi muutaman minuutin lätäkössä istumisen jälkeen. Lisättkööt vielä ettei kenkiä eikä pukua ole marketista ( hyi, hyi, sepä olisi kamalaa ) hankittu.

Joten joka vuosi olen hankkinut lapselleni myös sadevaatteet sekä parit kumpparit. On pysynyt kuivana.

Oma kokemukseni 10 vuoden ajalta on, että goret ym. tecit kestävät moitteettomina yhden talven. Sen jälkeen niitä on tullut jo pestyä sen verran usein (ja toki kulumiakin tulee!), ettei vedenpitävyys ole enää täydellistä.

Tämä pätee erityisesti kenkiin. Olen kerran erehdyksessä pilannut lasten gorekengät pesemällä ne hellävaraisesti mäntysuovalla sisä- ja ulkopuolella. Jotain siinä tapahtui kalvolle, koska aikaisemmin 100% vedenpitävyys katosi.

Vaatteet kestävät pesua toki paremmin, mutta kyllä niidenkin kanssa maltti kannattaa.

ap

Vierailija
56/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua pidetään hörhönä kun katson mitä lapseni laittaa suuhunsa, lisäaineetonta luomuruokaa.

Ihme kiistelyä jostain kengistä kun hiukan tärkeempiäkin asioita on!

Hävetkää! Joissain maissa ei ole lapsilla kenkiä lainkaan.

Vierailija
57/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosellani on ollut joka kausi koko 7v ikänsä aikana Goretex-kenkiä ja Reimatecciä. Yllätys, yllätys reimatec ei pidä vettä eikä Gorekengät kestä pitkäaikaista lätäkössä seisomista. Reimatecitkin on testattu, kastuvat läpi muutaman minuutin lätäkössä istumisen jälkeen. Lisättkööt vielä ettei kenkiä eikä pukua ole marketista ( hyi, hyi, sepä olisi kamalaa ) hankittu. Joten joka vuosi olen hankkinut lapselleni myös sadevaatteet sekä parit kumpparit. On pysynyt kuivana.

Oma kokemukseni 10 vuoden ajalta on, että goret ym. tecit kestävät moitteettomina yhden talven. Sen jälkeen niitä on tullut jo pestyä sen verran usein (ja toki kulumiakin tulee!), ettei vedenpitävyys ole enää täydellistä. Tämä pätee erityisesti kenkiin. Olen kerran erehdyksessä pilannut lasten gorekengät pesemällä ne hellävaraisesti mäntysuovalla sisä- ja ulkopuolella. Jotain siinä tapahtui kalvolle, koska aikaisemmin 100% vedenpitävyys katosi. Vaatteet kestävät pesua toki paremmin, mutta kyllä niidenkin kanssa maltti kannattaa. ap

Vaatteet ja kengät ovat aina uusina omalle lapselle hankittuja, käytössä max. yhden kauden ja ei, en pese gorepukua ennenkuin se on todella likainen. Kengät suojaan lisäksi suikutettavalla spayllä ennen käyttöönottoa, kenkiä saatan pyyhkäistä puhtaammaksi, en pese koskaan. Kestävät roiskeita mutta eivät pidä vettä.

Kotoa löytyi muuten uudet, kevääksi Stockan kenkäosastolta hankitut gorelenkkarit. Ei käytety, eivät siis ole kuluneet. Joten testasin vesihanan alla. Kestivät vettä noin minuutin, sitten kenkä kastui sisäpuoleta. Koittakaa itse jos ette usko.

Vierailija
58/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen lapsensa ulkoilisi ne jalassa myös kotipihassa, eikä kumisaappaissa, kuten ap kertoi nyt tehtävän.

Vierailija
59/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusyhteistyö, sellainen sana tulee mieleen.

Lapsen opettaja, kuten aikanaan päiväkodin tädit on lapsen elämässä tärkeitä ihmisiä, lapsen vanhempien kanssa kasvatusyhteistyössä.

Mitä kertoo tuosta yhteistyöstä, jos yksi naurettava VARUSTEpyyntö saa vanhemman hiilestymään?

Mä olen aina päiväkotiin sanonut erikseen, että jos vain on heidän puolelta mitään toiveita varusteiden puoleen, niin kertokaa, kyllä hankitaan.

Arvostan heidän työtänsä, uskon että tietävät mitkä varusteet toimii arjessa.

Eli ap, miksi tällainen hösötys noin pienestä asiasta, KUMISAAPPAISTA? Hanki ne hyvä ihminen, jos opettaja sitä toivoo.

Vierailija
60/74 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on ollut goretex-kengät talvella viimeiset 4-5 talvea ja lähes saman aikaa myös goretex-välikausikengät. Joskus on kengät alkanut vuotamaan ja sukat kastuneet, jolloin olen vienyt kengät takaisin kauppaan ja saanut rahat takaisin tai uudet kengät tilalle. Ovat testanneet kengät (tai lähettäneet testattavaksi) ja todenneet kengät viallisiksi. Onneksi meille on osunut myös 100 % vedenpitäviä goretex-talvikenkiä, joilla voi seistä vaikka tunnin lätäkössä ilman, että kosteus tulee läpi.

Mäkään en ole tähän päivään mennessä löytänyt lapsilleni tai itselleni sellaisia kumisaappaita, jotka ei lompsuisi jalassa villasukista huolimatta. Pihalla niillä voi seisoskella, mutta silloin kun kävellään kouluun, kerhoon, puistoon, kauppaan tms. laitan itselleni mielummin goretex-kengät ja lapsille myös. Kuopus haluaa joskus käyttää kumppareita, mutta yleensä suostuttelen hänetkin laittamaan ne goretex-kengät. Saa hyppiä niillä ihan samalla tavalla lätäköissä kuin kumppareillakin saisi. Ja jalat pysyy kuivina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi