Pakko hehkuttaa (Varoitus, sisältää vauva lässytystä :D )
Meidän ihana poika 3kk (Huomenna :D ) oppi eilen tarttumaan leluun ? ennen on hakannut noita leluja tuossa mobilessa, mutta eilen otti useamman kerran kiinni ja kiskoi ja heilutteli :D
Joo, tämä on esikoinen ja kyllä olen ehkä vähän hömppä kun tälläisestä innostum, mutta kun toi pieni poika kasvaa niin hurjan nopeasti...
Ei tuo nyt varmasti mikään ihmelapsi ole, mut oli pakko hehkuttaa :) Onpa edes yksi positiivinen aloitus täällä kaikkien negatiivisten keskellä :D
-Ylpeä äiti
Kommentit (44)
Mä odotan NIIN että omakin poika tosta lähtee liikkeelle :D
Nyt kaikki tänne hehkuttamaan omaa lapsosta, nyt saa ja pitää, ihan luvan kanssa :)
Pidetään tämä keskustelu pinnalla siskot! Ei anneta kaikkien noiden negatiivisten aloitusten hukuttaa tätä alleen! :)
Ap a.k.a Ylpeä äippä :)
Todellinen ihme, ettei vielä ole yhtään ilkeilevää tai negatiivista vastausta :)
Kerrankin mukava näin, jatketaan samaan malliin :)
Meidän ihana poika 3kk (Huomenna :D ) oppi eilen tarttumaan leluun ? ennen on hakannut noita leluja tuossa mobilessa, mutta eilen otti useamman kerran kiinni ja kiskoi ja heilutteli :D
-Ylpeä äiti
Mun tyttö on 3 kk ylihuomenna. Aika samoissa mennään heilutuksineen. Odotan sitä että hän alkaa nauraa ääneen, hymyillyt on jo jonkin aikaa.
Koetan pohtia nyt omista lapsistani jotain, mistä olen ylpeä tällä hetkellä... No niin:
-poika 2v 4kk on alkanut vihdoin puhumaan muutakin, kuin yksittäisiä sanoja, ja alkoi saman tien puhua taivutettuja sanojakin, tyyliin "vauva tissille". Pelkäsin jo, ettei koskaan innostu puhumaan! Lisäksi olen ylpeä siitä, että poika on rauhallinen ja kiltti, eikä rieku muskarissa tai kaupassa, vaikka kotona joskus "menoa" olisikin.
-tyttö 7kk on ihana vauveli, ja juuri nyt on hauskinta katsoa, kun mahallaan hytkyttää pyllyä ja sätkyttää jalkoja, ja kohta meneekin sitten hermot, kun ei kulje eteenpäin (vielä) vaikka kuinka hytkyttää :)
Kyllä lapset tuovat elämään iloa ja sisältöä, en vaihtaisi mistään hinnasta enää elämääni lapsettomaan elämään (jota toki tuli riittämiin vietettyäkin...)
T: äippä 38 v.
Kuukauden ikäisestä. Peilaa hienosti sitä, kun hänelle hymyilee :)
Nyt on alkanut myös reagoimaan kutitukseen, eli kainaloiden hipsutus saa aikaan hillittömän kikatuskohtauksen :D
Ihana ?
-Ap
Meidan kuopus 2,5v, mitas olis kivaa sanottavaa....
Sukelsi 1,60m syvan altaan pohjasta lelun,piti vahan antaa vauhtia, etta paasee pohjaan, mutta poimi lelun ja tuli itse kylla pintaan
Vihdoin ymmarsi POTKUpyoran tarkoituksen (siis se, missa ei ole polkimia) ja skootterilla vetaa niin hirveaa vahtia, etta aitia hirvittaa
Puhuu englanti-suomi sekakielta, ja valilla heittaa yhden sanan kiinaa mukaan, todella huvittavaa!
poika kohta 5kk osaa kierähtää vatsalleen ja myös ryömiä äheltäen vähän eteenpäin.
Tyttö taas 1,5v sanoo välillä kahden sanan lauseita ja puhuu muutenkin tosi paljon sanoja kahdella kielellä. Lisäksi on ihana kun hoitaa veljeään, tuo vaippoja ja hyssyttää jos veli itkee. :')
Mutta itse tarvitsisin halauksen, suklaata ja sänkyyn peittelyn, koska en ole nyt pariin kolmeen viikkoon nukkunut yli kahta tuntia putkeen. Nooh, kyl tää tästä.
Mut hei, kukapa äiti ei joskus tuota tarvitsisi?
Itse olisin hyvin mielissäni jos saisin nukkua neljä-viisikin tuntia putkeen, nyt kun on pojan kanssa heräillyt tosiaan 1-3h välein öitä. Pari viikkoa mentiin 1h heräämis välillä koko yö, nyt alkanut taas nukkumaan jo vähän paremmin. Nyt herätään vain 3h välein :)
Mut mikäs tässä, vauvat on niin ihania, ne rakastaa ja palvoo äitiä ja isää täysin pyyteettömästi ja epäitsekkäästi, niin eihän tässä voi olla muuta kuin onnellinen :)
-Ap
tyttö tasan 10kk ja lähtenyt vasta just ryömimään. Mutta osaakin sitten muita juttuja paremmin. :) Potta otettiin käyttöön vajaa kuukausi sitten, ja kakka tulee useimmiten pottaan eikä enää vaippaan. :)
Tyttö osaa myös näyttää kysyttäessä, missä on lamppu, missä sukka ja missä isi. :) Myös selvästi tapailee juurikin näitä kolmea sanaa. Ei siis vielä sanoo, mutta selvästi huomaa, että yrittää sanoa. :) "Hei" hän osaa jo sanoa vilkuttaessa :) Ja kovasti taputtaa. :) Menee myös piiloon käsiensä taaksa, ja kurkistaa sieltä, kun hänelle sanoo kukkuu. :)
Että tällä palstalla tälläinen oman lapsen "kehuminen" ja esille tuominen on joillekkin täysin vastenmielistä ja ehdottoman kiellettyä. Oman lapsen asiat pitäisi pitää omana tietonaan, ehkä sitten korkeintaan voi jotain sanoa jos joku oikein kysymällä kysyy :D
Mut tämä keskustelu on täysin pyhitetty lasten ylistämiseen ja kehuskeluun :)
Ap
tyttö tasan 10kk ja lähtenyt vasta just ryömimään. Mutta osaakin sitten muita juttuja paremmin. :) Potta otettiin käyttöön vajaa kuukausi sitten, ja kakka tulee useimmiten pottaan eikä enää vaippaan. :)
Tyttö osaa myös näyttää kysyttäessä, missä on lamppu, missä sukka ja missä isi. :) Myös selvästi tapailee juurikin näitä kolmea sanaa. Ei siis vielä sanoo, mutta selvästi huomaa, että yrittää sanoa. :) "Hei" hän osaa jo sanoa vilkuttaessa :) Ja kovasti taputtaa. :) Menee myös piiloon käsiensä taaksa, ja kurkistaa sieltä, kun hänelle sanoo kukkuu. :)
Ja tekee päivittäisen zumpa jumppansa :D
mä kyllä pääsen eroon tästä 10kg ylimääräisestä painosta!
Mä tulen takaisin 20 min päästä, pitäkää keskustelua yllä sillävälin :)
Ap
Tuli todella hyvälle mielelle kun tämän lukaisi! :)
semmoisella pärjäsin ekat 4kk hyvin. Mut toi 1-2h alkaa mennä sietorajan yli vaikka kuinka nukun aina kun voin. Onneksi sen tietää miten lyhyitä nää vaiheet on, ja kohta huomaan nukkuneeni yön läpi heräämättä. :)
29
osallistun! Mun vauva on jo kohta 2 -vuotias, mutta oltiin me hänen taidoistaan ylpeitä kun oli pieni (ja ollaan toki vieläkin!) :D Poika oli 2 kk kun oppi kääntymään vatsalleen ja tarttui esineisiin ja varpaisiinsa, 5 kk vanhana hän nousi itse istumaan lattialla, nousi tukea vasten seisomaan ja käveli tukea vasten! :) Hän myös oppi konttamaan 5 kk vanhana. Ja kysy vaan, että menikö uniin ;D KYLLÄ meni!! :D Nyt poika on maailman paras sählyn pelaaja, kohottelee palloa kattoon asti ym . ;DD Kovasti harjoittelee tasajalkaa hyppäämänn :)
semmoisella pärjäsin ekat 4kk hyvin. Mut toi 1-2h alkaa mennä sietorajan yli vaikka kuinka nukun aina kun voin. Onneksi sen tietää miten lyhyitä nää vaiheet on, ja kohta huomaan nukkuneeni yön läpi heräämättä. :)
29
kun ensimmäsen kerran poika antaa nukkua läpi yön :D
Poika kovasti nostelee itseään käsien varaan kun on mahallaan, mutta vielä ei ihan kämmeniin varaa :) Ja välillä tulee turhautumisen tuska ja raivo, kun ei pääse eteenpäin ja voimat loppuu ja sitten ollaankin naama kiinni lakanassa/viltissä :D
-Ap
Muista kirjoittaa ylös.
Näitä hetkiä on ihana muistella sitten kun iso poikasi hakkaa päätään lattiaan ja karjuu kun pitäisi pukea kurahousut ylle.
joka tuli jonkun mainoslehden mukana :) Sinne on rustattu kaikki tähtihetket, ekat jokeltelut, eka nauru, eka hymy :) Voi sitten vuoden lopussa käydä läpi ja kirjoittaa vauvakirjaan kaikki kerralla :)
Ap
Eipä anneta tämän keskustelun kadota :)
Mutta meillä ainakin konttausasentoon nousu vaikutti uniin sillä tavalla, että likka on sängyssään välillä keskellä yötäkin konttausasennossa ja minun pitää laittaa hänet uudelleen nukkumaan ja peitellä :).
T. nro 21