^^^Pitkään tuhdanneiden HUHTIKUU^^^
Kommentit (58)
Onnea tuhannesti Nyytikki! Sitähän se sun kipuilu juurikin siis oli mitä aavistelin tossa aikaisemmin!
Voi Sofi, itkujen itku. Välillä on ihan hyvä vähän tuulettaa päätä näistä ajatuksista, pettymyksen jälkeen on niin tyhjö olo ja kun se toistuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen on välillä vaikea jaksaa. Olet myös ajatuksissa, älä nyt meitä kokonaan jätä vaan tulethan vielä takaisin...
Emma
voi miten multa oli jäänyt huomaamatta Sofin kirjoitus. olen niin pahoillani puolestasi. voimahalaukset ja tulehan takaisin kun jaksat.
Nyytikki, voi kun mullekin kävis noin. Jotenkin on vaan skeptinen olo asian suhteen, mutta ei auta kuin odotella ja toivoa parasta.
Kuulkaas, meitsi kun teki yhden testin testimielessä eli halusin nähdä miltä netistä tilaamani halpispuikko näyttää negana. joskus niihin nääs tulee sellainen typerä viivanpaikka. Etten sittten vaan erehdy luulemaan sitä viivanpaikkaa alkavaksi plussaksi. no mutta siihenhän tulikin ihan selkeä viiva, täh. Hetken nieleskeltyäni tajusinkin että viikko sitten pistämäni pregnyl tietty vaikuttaa tulokseen vielä. nyt kysynkin että muistatteko kauanko tuo pregnyl vaikuttaa, oliko viikon vai enemmän? Tänään tein uuden testin ja viiva oli edelleen yhtä vahva ei laimentunut päivässä ollenkaan. Kiinnittyminen olisi tapahtunut tänään ainakin lekurin mukaan jos on kiinnittyäkseen joten ei voi vielä olla uutta hcg-hormonia niin paljoa että näkyisi testissä vaikka herkkiä ovatkin. Huoh minä ja mun testailut.
että Evelinalle vastaan, että mun käsityksen mukaan pregnyl näkyy maks.10 päivää testissä.. eli voisi olla vielä siitä sun plussa.. Mutta niin toivon, että vahva viiva olisi sitä itseään..:) Peukkuja, peukkuja ja varpaatkin pystyssä!!!:)
Onneksi on pääsiäinen, mä oon saanut ihan ajatukset muualle.. Tänäänkin pariin päivään ensimmäinen päivä, kun käynkin täällä.. Kyllä tämä tästä, olo on ihan hyvä!! Jos jotain hyvää ajattelee, niin nyt olisi äippäraha mennyt 2009 tuloilla jolloin olin opiskelija, nyt muuttuu 2010 tuloille, jolloin olin hyvässä sijaisuudessa koko vuoden.. Toivo ei ole menetetty, ivf-jonossa ollaan ja tämä pieni hengähdys saattaa tehdä ihmeitä pääkopalle!!
Aurinkoista pääsiäistä kaikille!!!
Sofi
näin minäkin arvelin ja tuossa välissä vähän googletin ja siellä keskustelupalstoilla puhuttiin 7-10 päivää. Toki se on yksilöllistä. Aine kuulemma puolittuu pois verestä joka päivä ja siksi vähän ihmettelen kun testiviiva ei ollut yhtään haaleampi mutta ei vahvempikaan. no testaanpa taas hyvikseni huomenna, silloin dpo 6 ja pregnylistä 8 päivää.
Mukavaa pääsiäistä sinullekin Sofi ja kiva kuulla että olet jo paremmalla mielellä. Jaksuja!
Paljon onnea Nyytikki!! =)
Ajattlin vaan tulla toivottamaan hyvää pääsiäistä. :) Vaikka toista pääsiäispäivää jo tässä mennään. Olen taas sairastellut koko viime viikon ja lapsikin oli kovassa kuumeessa. :(
Vähän omaa napaa: Vyöhyketerapia (tai sairastelu) hieman sotki kiertoa ja ovulaatio tulikin aikaisemmin kun oletin; jo kp 12 tuli ovisplussa testiin. Tunsin että munasolu (vai folli?) puhkesi torstai aamuna kp 13, mutta illalla päästiin vasta puuhiin. Oliko ajankohta liian myöhäinen? Ilmeisesti LH alkoi taas nousta jo tiistai iltana. Puuh... Kyllä tää on... Alkaa kypsyttää ihan tosissaan. :/ No, ainakin to, pe ja la heilutettiin peittoa, että en tiedä sitten oliko yritys myöhässä. Ei auta kun odotella.
Tsemppistä kaikille!!! :)
Ja Hyvää Pääsiäistä! =)
Kp 16/n. 28
Onnea Nyytikille, hieno plussa!!Kunpa kaikki tultaisiin perässä ja nopsaan..
Pääsiäinen on onneksi mennyt tosi nopeaan ja ilmat on olleet hienot. Tänään aamulla tulikin sitten herättyä oikein kunnon menkkakipuihin :/. Testipäivä olisi keskiviikkona joten saa nähdä tarviiko ollenkaan testailla. Lisäksi sain kuulla raskausuutisen joten mieli on vähän maassa, vaikka yritänkin iloita heidän puolestaan mutta minkäs teet :(. Eipä auta muu kuin mennä ulos aurinkoon lataamaan positiivista energiaa sieltä..
Unikissa
kaikille onnitteluista! En vieläkään ole ihan asiaa sisäistänyt, mutta eiköhän se tästä.
Varasin klinikalta ajan varhaisultraan, on 11.5 jolloin alkaa olla 7 viikkoa täynnä :)
Kovasti suunnittelen tulevaa ja ihailen tarvikkeita, vaunuja jne.
Tuntemuksista sitten vähän: rinnat edelleen todella arat ja nännien arkuuskin alkaa tulla takaisin. Menkkamaista kipua on alavatsalla, mutta ei pahasti.
Toivon että tämä plussa-aalto jatkuu ja moni pääsee kevään aikana odottajien puolelle, jonne arastelen siirtyä...
Onnea Nyytikki! =)
Emma: Miten ultrassa meni? Koska sulla on siirto, mikä kiertopv?
ON: Alkionsiirtoon valmistaudutaan ja Zumenonia menee 3 kpl/pv. Ei aiheuta onneksi mitään oireita (ainakaan vielä). Ensi maanantaina on ultra, jolloin selviää siirtopäivä. Kuten Emmakin, toivon todella, että alkiot selviää sulatuksesta!
Oli muuten oudot menkat Zumenonin ansiosta... kp 2 vuoto hiipui tiputteluksi ja kp 3 alkasi taas runsaammin menkkakipujen kera!
Ennuli
kp 6
Ennuli kyselikin ultrakuulumisia ja täältä pesee. Kävin ultrassa eilen, mutta se oli illalla joten vasta tänään soitin Avaan. Endometrium 3-kerroksinen (vissiin hyvä) ja paksuus eilen 7,5mm. Siirto 4.5 ja vappupäivänä saan aloittaa luget. Sulattaa alkiot jo tiistaina ja saan soitella sinne silloin jos haluan ja tiedustella niiden kuntoa. Biologi soittaa sitten keskiviikko aamuna ovatko selvinneet ja miten jakautuminen lähtenyt käyntiin. Lääkäri näyttää vihdoin vihreää valoa kahden siirrolle, eli jos vaan kaksi selviää niin kaksi siirretään. Hyvä mieli.
Ennulille vielä noista zumenoneista, mulla tuli tosi kipeeksi maha ja oli huono olo aluksi, lisäksi päänsärkyä. Luulin jo, että joku mahatauti, mutta taisi olla lääkkeistä. Ei onneksi kestänyt kun muutaman päivän ja nyt kaikki hyvin taas.
Emma kp12
Eipä tarvinnut edes testailla kun kuukautiset alkoivat. Voitte vain arvata, että harmittaa ja olo on muutenkin turhautunut. Rahanmenokin tietty kauhistuttaa,,,alkionsiirrot kun maksavat noin 700 ultrineen. Tietysti jos olisi jonkunlainen takuu onnistumisesta niin maksaisin ilomielin...
No, siis seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä siirto. Voi kuulemma tehdä jo seuraavaan kiertoon mutta joillakin on elimistö sekaisin niin voi jättää kuukauden väliinkin. Siis pitääkö se yleensä itse päättää/tietää? Akioista tiedän senverran että olivat "hyviä" ja niitä on pakkasessa 11. Vielä en ole päättänyt, että teetänkö jo tähän kietoon siirron vai pitääkö odottaa. Paljon ei viitsisi odotella, heinäkuussa tulee kuitenkin tauko ja just olin 2kk tauolla ennen ivf-hoitoa. Toisaalta jos kroppa on sekaisin niin hoito menee harakoille jo siksikin.. Äh, olisipa kristallipallo niin voisin kurkata vastaukset sieltä.
Hyvää viikonloppua
Toi rahanmeno on kyllä ihan uskomatonta, just kanssa itse hain Lugeja ja yli 90€ apteekkiin. Mulla on kuitenkin jo tälle vuodelle täyttynyt se maksukatto niin ottaa päähän noi Lugejen hinnat. Nyt pitäis kanssa 800€ kaivaa jostain PAS:iin. Tottakai ilomielin maksetaan jos hoidoilla onnistuisi, mutta viimeksikin lasku IVF:stä tuli vasta kun täti oli saapunut niin kiva maksaa ns. tyhjästä melkein 2000€. No jospa se joskuis onnistuisi... Sääli vaan ettei sitä kristallipalloa ole. En osaa sulle oikein Unikissa sanoa kumpi olisi parempi... Tulehan kertomaan mihin päädyt.
Eve, mitäs sulle? milloin meinaat testata? tulehan kertomaan kuulumisia.
Emma toivottaa oikein hyvää wappua kaikille!
unikissa, voimahalaukset täältä ja jaksuja!
rahan menoa minäkin kauhistelen, laskin että mulla ois mennyt lähes 10000 euroa näihin hoitoihin. Huh, paljon rahaa se, mutta kaikkea ei vaan voi mitata rahassa jos on vähänkään toiveita omasta nyytistä.
Olen testannut jo monta päivää ja saanut sellaisia viivan paikkoja. Eilen ei tullut oikein mitään kun aina oli ihan laimea pissa. Eilen illalla alkoi ihan järkyttävät menkkakivut ja ajattelin et jos en käyttäis lugeja niin menkat tulis justiin rytinällä. aamulla sitten kuitenkin tein pari eri testiä ja niihin tulikin haamu. Huh. En uskalla vielä riemuita ennen kun olen käynyt verikokeessa että vastaako arvot viikkoja kun viimeksikin kävi huonosti. Mutta olen toki tohkeissani ja hymyilyttää koko ajan, että edes jotain tapahtuu. Kunpa kestäisi kyydissä loppuun asti. Sitten vielä se jännitysmomentti että onko vallan kaksoset, hui.
Tsemppiä teille kaikille ja aurinkoista toukokuuta!
Milloin sulla on verikoe? Nyt toivotaan, että molemmat pienet on tarrannut kiinni!
Emma
Varovasti kolkuttelen tänne jonon jatkeeksi. Kirjottelin viime keväänä noihin muihin ketjuihin mutta jatkuvat pettymykset pisti taustailemaan joksikin aikaa.. Nyt ei oikein tunnu omaksi noi muut ketjut, kun siellä niitä niin vähän aikaa yrittäneitä tuskailee, ettei koskaan tärppää.. You know :)
Elikkä esikoista yritetty saada aluille 11/09 lähtien, tulee siis puolitoista vuotta tässä kuussa. Ei alkaneita raskauksia/ keskenmenoja. Alustavasti lapsettomuustutkimuksissa käyty, eli minut on ultrattu ja miehen simppatuloksia odotellaan.
Ultra selvitti sen verran, että minussa olisi ainakin vikaa, en ovuloi ja limakalvot ovat ohuenohuet. Toista kiertoa nyt alotin syömään Clomeja ja ens kuussa olisi sitten vasta tarkistusultra ja samalla rysähdyksellä tekeevät sen aukiolotutkimuksen. Onko millasia kokemuksia siitä, oon kuullu että tahtoo olla aika kivulias..
Nyt mennään kp 5/30 ja tämän kierron ensimmäisen Clomin otin aamulla. Syön niitä siis kp 5-9. Viime kierrossa tuntui kaikenmaailman uusia nipistyksiä ja jomotteluja, ja oletettavasti ovulaatiokin tapahtui, vaikken sitä tikkuun saanutkaan. Perhanan testit kun loppuivat kesken, eikä apteekista saanut siihen hätään.. :D Menkat tuli ajallaan, ja olivat niukkaakin niukemmat. Eli siis vuotoa tuli kokonaiset 2pvää ja tuhrua saman verran. Taidan soittaa polille huomenna ja kysellä saisiko sitä tarkistusultraa aikaistettua, että katsoisivat sen limakalvon paksuuden.. Tuntuu hieman turhalta syödä niitä clomeja jossei se pysty sitten kiinnittymään mihinkään?! :D Mut joo..
MäntäneN
esikoinen haaveissa
Y 11/09 lähtien
Hei!
MäntäneN: tervetuloa mukaan! Mulle tuo aukiolotutkimus ei ollut ollenkaan paha. Muistaakseni otin yhden 400 buranan ennen toimenpidettä. Olkapääpistos oli ehkä vähän inhottava toimenpiteen jälkeen, mutta mitään traumoja mulle ei itse toimenpiteestä jäänyt!
Unikissa: Harmi, ettei IVF onnistunut. Mulle lääkäri sanoi, että 1 kierto pitää olla taukoa IVF:n jälkeen ennen PAssia. Että elimistö ehtii palautua. Ei siis tarvinnut asiaa paljon miettiä.
ON: Tänään kävin PASsia varten ultrassa. Limakalvo oli 12 mm (=tosi hyvä lääkärin mukaan!) Siirto sitten perjantaina (jos alkiot selviää sulatuksesta). Mulla alkaa luget huomenna. Voi tosiaan toivon, että viimein tärppäisi! Jos tämä PAS ei tehoa, voidaan seuraana kuulemma tehdä seuraavaan kiertoon, kunhan limakalvo on ok. Mun klinikalla alkaa tosin kesätauko juhannusviikolla, joten se on siinä ja siinä ehditäänkö toiseen PAS:siin ennen taukoa... Onneksi heinäkuun lopussa jo aukeaa uudelleen.
Eveliinallapa on jännät paikat!
Ennuli
kp 12
Eveliinalle peukutuksia. Jännät paikat teillä :)
MäntäneN: Tervetuloa tähän ketjuun. Minusta aukiolotutkimus ei ollut lainkaan kivulias. En saanut kipulääkettä tms ja oikeastaan koko homma oli ohi ennekuin ymmärsin sen alkaneenkaan - odotin siis kipua.
ON: Soitin klinikalle ja mitään estettä alkionsiirtoon ei kuulemma ole. Ultra tehdään ensiviikolla ja jos limakalvot on kunnossa ja ovulaatio tapahtuu niin kroppa on kuulemma toipunut ja hedelmöittyminen on yhtä mahdollista kuin tauon jälkeenkin. Varmaan riippuu tapauksesta suositelllaanko taukoa vai ei tai mistä lie katsovat. Siirto tehdään omaan kiertoon ja ovulaatiosta riippuu päästäänkö siihen vai osuuko viikonlopulle.
Ennulille ja alkoille onnea sulatukseen. Laittavatko molemmat jos selviävät? Seuraan kuulumisia nyt tarkkaan kun itsellä on ehkä sama edessä piakkoin. Kunpa kaikilla meillä tärppäisi..
Unikissa: Hienoa, jos pääsette heti siirtoon ilman taukoa!
Mun paikkakunnan lääkäri ei osannut sanoa, onko klinikalla alkiot pakastettu yksittäin vai pareittan. TOP-alkioita saattavat kuulemma pakastaa yksittäinkin. Jos on pakastettu pareittain ja molemmat selviää, saatetaan laittaa molemmat. Miehen kanssa ollaan valmiita molempienkin siirtoon. Sää nähdä miten käy, jännää! =)
Varmasti jollakin meistä tärppää, toivottavasti kaikilla!
Ennuli
kp 12
tuo meidän ainokainen oli myös hidas ja kuulemma ok näköinen, mutta ei priima. Silti vaikuttaa tarrautuneen kiinni kun tuon pissatestin sain reagoimaan. Toivotaan että teilläkin jompikumpi tai molemmat löytäisivät kivan pesäkohdan kohdusta.
Meinaan tehdä vielä toisen kaapissa olevan testin loppuviikosta ja tiistaina sitten soitto klinikalle.
Kiitos kaikille kommenteista ja onnitteluista! Vaikea tätä on uskoa viiden vuoden jälkeen, mutta ehkä muutaman viikon kuluttua jos kaikki hyvin. Mahaa juilii menkkamaisesti edelleen, mutta se kuuluu vissiin asiaan.