^^^Pitkään tuhdanneiden HUHTIKUU^^^
Kommentit (58)
Piipahdan täällä vaan nopeasti.
Paljon onnnea plussanneille! =) Hieno juttu!
Täti saapui sunnuntaina ja vyöhyketerapia jatkuu. En ole vielä huomannut suurempaa helpotusta näihin endokipuihin. Mutta seuraavalla kerralla vyöhyketerapia kestää tunnin verran (kun aikaisemmin oli 30 min.). Luultavasti myös hoitokerrat harvenevat. Mutta näillä mennään (vaikka epätoivo on jo hieman nostanut päätään).
Kovasti tsemppiä kaikille!!! :) Peukutuksia! bdbdbd =) Ja ei mene kauan kun on jo pääsiäinen. :)
Kp 2/n. 28
en ota omasta kropasta selvää mikä on mitäkin. Alavatsaa juilii kuin olisi täti tulossa juurikin nyt, tosi on juilinut koko kierron. Eilen oli senverran hankalaa että oli vaikea löytää sopivaa asentoa.
Pregnyt aiheutti mojovan nännien arkuuden, joka laantumassa (pistetty su 3.4) ja tilalle on tullut perinteinen keltarauhashormonin rintojen arkuus.
Toiveajatteluna mieli nostaa pinnalle kiinnittymiskivut, mutta toisaalta pessimisti nostaa päätään ja tuumaa ettei tämä onnistu.
Ensi viikon loppuun on pitkä aika.
Mielenkiintoista tuo vyöhyketerapia ja sen kesto, itselläni on ollut aina 1,5 tunnin sessiot ja rauhoitti mahan tilannetta kivasti.
Tänään oli siis punktiopäivä. Vatsa oli tosi turvonnut ja on vieläkin. Soluja saatiin kerättyä 19kpl ja huomenna selviää onko niistä mihinkään. Punktio itsessään oli ihan ok mutta nämä jälkikivut :(. Nyt pitää juoda ja levätä jotta vältyttäisiin sivuvaikutuksilta. Keskiviikkona olisi alkionsiirto jos on jotain siirrettävää.
Onneksi kevät tekee tuloaan ja on valoisaa. Pääsee ulos aurinkoon ja voi ehkä hetkeksi unohtaa tämän kaiken.
Tsemppiä kaikille!
Upea saalis punktiossa! Pidän peukut pystyssä että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pakkaseenkin menee hyvä määrä.
Toivottavasti yö on sujunut hyvin ja kivut hallinnassa.
Klinikalta kerrottiin että 14 munista on hedelmöittynyt. Nyt seurataan jakautumista ja huomenna yksi käydään nappaamassa kyytiin. Kivut ovat hallinnassa ja toivon, ettei tähän tarvitse enää ryhtyä toistamiseen.
Vuosien lapsettomuuden jälkeen ajattelin, että jospa ne eivät vain hedelmöty, tunnista toisiaan tai jotain. Ajattelin, että syy voisi löytyä nyt. Hyvin kuitenkin hedelmöittyvät. Ehkä syy onkin kiinnittymisessä. Argh! Sitä onkin sitten jo vissiin vaikeampi hoitaa : /
Tänään pitäisi juoda reilut kolme litraa nesteitä. Sen pitäisi ehkäistä hyperstimulaatio-oireilta. Vielä olisi toista litraa jäljellä urakasta. Vatsan ympäryksen ja painon mittaamisen muistin vasta äsken eli sen voi siirtää iltaa..Onneksi on loppuviikko lomaa :)
unikissa, mikä määrä hedelmöittyneitä munasoluja, onnea!
Mulla oli tänään toinen ulrta ja rakkuloita on nyt se neljä ja kaikki onneksi tasakokoisia. Punktio maanantaina ja siirto keskiviikkona. Lääkäri arveli ettei pakkaseen varmaan mitään jää, kivat. No toivotaan että siellä olisi se yksi pikku pupunen joka jaksaisi viihtyä sisälläni loppuun asti.
aluksi Unikissalle onnittelut loistavasta hedelmöittymistuloksesta!
sitten sitä omaa napaa: alavatsakivut senkun lisääntyy, vihlovaa ja "painavaa" kipua aaltoillen, ihan kun menkat tulis just. Lisäksi rinnat tosi arat, eikä nännien arkuuskaan poistunut vaikka niin luulin. Tänään lisänä tuli rintojen kylmänarkuus, ihan kun joku olis leikannut rinnan kärkiosaa irti kun sopivasti tuuli. Outo tunne, eikä ole ennen moista ollut.
Lugethan aiheuttaa kaikenlaista ja viikko vielä pitäisi sinnitellä. Tosin oman kierron mukaan viimeistään tiistaina olisi uuden kierron alku.
Evelinalle onnea punktioon. Jospa sinne pakkaseen kuitenkin jäisi jotain. Vielä parempaa tietysti olisi jos tärppäisi tästä kierrosta :).
Nyytikillä alkaa olla jännät paikat? Onko sinulla ns virallinen testipäivä loppuviikolla? Oireista ei voi sanoa mitään varmaa. Kun aloin odottaa esikoista olin jatkuvasti varma, että kuukautiset alkavat "just nyt". Tätä jatkui raskaustestin plussan jälkeenkin, pisttelyä, vihlontaa, painontunnetta yms.
ON: 19 alkiosta käyttökelpoisia oli 12. 11 niiatä meni pakkaseen ja yksi otettiin kotimatkalle kyytiin. Tarkoitus olisi näistä sitten aikaansaada yksi lapsi. Kaikki solut olivat jakautuneet hienosti ja limakalvot yms oli ihan mallikelpoisia eli emme vieläkään tiedä mikä on oikein vialla kun raskautta ei ole saatu aikaiseksi. Toivon, että nyt sitten tärppäisi ja kyseessä olisi niin jääräpäinen yksilö, että pysyisi mukana tammikuulle asti. Jos ei, niin sitten tulee käyntejä pakastimella...
Viimeyönä pystyin nukkumaan kyljelläni! Parempaan suuntaan siis ollaan menossa. Kauppakäynti kyllä kesti ja nosti pienoisen hien otsalla. Oli vain pakko hakea jotain hyvää juotavaa kun kolmenlitran kraanavesimäärä lähinnä ällöttää. Mies ehdotti juotavaksi olutta/ siideriä mutta tyydyin sitten kivennäisveteen ;). Tylsä minä,,,
Unikissa kyseli testipäivää ja ensi viikon torstaina vasta on testipäivä.
Jotenkin jakomielitautinen olo, välillä kuvittelee että kyllä ainokainen on kiinnnittynyt ja hetken päästä aivan toivoton olo, ettei tämä ikinä onnistu.
Onneksi lumet on sulanu ja voi pihalla touhuta kaikenlaista, ei ehdi niin paljoa miettiä näitä asioita.
Kivut pahenee aina iltaa kohden ja ajoittain kävely hieman hankalaa kun viiltää alavatsaa. Aamut ja aamupäivät on helpompia.
Meillä oli ainokainen jakautunut vain kerran ennen siirtoa, limakalvot ovat olleet kunnossa kokoajan (edes joku kohta näyttää toimivan)
hyvin meni, puuduttaminen nipsas vähän mutta itse toimenpidettä en tuntenut ollenkaan. Neljästä rakkulasta vain kaksi munasolua tuli saaliiksi. Eli sama kuin viimeksi. Taitaa olla mun vakiomäärä. No, toivottavasti se riittää. Huomenna iltapäivällä saan tietää ovatko hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan ja torstaina olisi sitten siirto. jänskää.
Evis, se kaksikin on hyvä saalis!! Uskohan plussasi siitä yhdestäkin, että toivoa on!!! Tosiaan toivon, että saat iltapäivällä hyviä uutisia niistä kahdesta ja huomenna siirto onnistuu hyvin!!! Tsemppiä!!!!!
Mites Nyytikin piinailu??? Onko sun oireilu muuttunut suuntaan tai toiseen???
Itsellä pp11, eikä mitään merkittävää oiretta.. Eilen oli sellainen kyseenalainen vuosipäivä, kun tasan 3v. viimeisestä e-pilleristä... En viitsi edes sen kummemmin eritellä, mitä tunteita tuo herättää.. Kaikki varmasti hyvin arvaavat omista tunteista...
Mutta ihanan kevään tuntua ilmassa, ainakin tuo aurinko piristää mieltä!
Sofi
menossa ja Sofi kyseli tuntemuksia.
Rinnat on edelleen hyvin arat, kuten keltarauhashormonin käyttöön kuuluukin. Nännien arkuus katosi noin viikossa ja jotenkin tulkitsen tuon niin että aiheutui irrotuspiikistä. Alavatsan juilimista on ollut koko kierron ajan ja varsinkin iltaisin ennen Lugen laittoa pahenee. Tuostakin olen tehnyt tulkinnan että vain luge pitää vuodon poissa ja alkaisi kun jättäisin lääkkeen pois.
Mieli aika alamaissa, jotenkin sellainen olo ettei tämä hoito ole ollut se josta saisin miehelleni kertoa että hänestä on tulossa isä.
Torstaina olisi testipäivä, klinikka on kiinni pääsiäisen takia joten menee apteekin pissatestillä tuo testaaminen.
Sofi "vietti" vuosipäivää ja muistelin omaani, tässä kuussa tuli viisi vuotta pillereiden lopettamisesta. Voisi mennä vähän aikaa opetellessa jos joutuisi uudelleen pillerit aloittamaan.
Jos hakee hyviä puolia tästä lapsettomuudesta niin tuo ehkäisyn pohtiminen on jäänyt pois. Kaveriporukassa on useampia pariskuntia jotka ovat etsineet kauan sopivaa ehkäisykeinoa ja oma riesansa sekin kun ei oikeaa tapaa löydy. Tosin välillä kiukuttaa helposti raskautuvat kaverit, mutta taakkansa kai se on meillä kaikilla.
Eviksellä saaliina kaksi solua, tuplaten mitä itsellä :) onko nuo kaksi hedelmöittyneet?
Nyytikki, elä nyt lannistu, kaikki mahkut raskautua vielä. Nuo alavatsatuntemukset varsinkin ovat niin lupaavia. oletko mitannut lämpöjä?
Sofi, myötätuntoa täältä vuosipäivääsi varten.
Mitenkäs unikissa jakselee?
Tuli melkein itku kun soitin klinikalle. Mutta onnesta. Molemmat munasolut olivat hedelmöittyneet hyvin ja olivat ihan priimakamaa. Eli näin ollen toinen menee pakkaseen ja vain yksi siirretään ja siis kaksi mahdollisuutta mulla vielä tulla raskaaksi. Ihanaa. pelkäsin niin ettei punktiosta saada yhtään tai sitten niissä on joku iso vika. Mun isä jos olisi elossa niin täyttäisi torstaina samaan aikaan kun olen siirrossa 70 vuotta. Olisiko hienoa jos tuo pikku pupunen jaksaisi kasvaa sisälläni ihmisvauvaksi asti ja saanut kodin mun mahasta samana päivänä kun rakkaalla iskällä olisi synttärit. Olisi niin ihanaa.
Sofi viittitkö päivittää tuohon listaan että maaliskuu ei mitään ja nyt huhtikuu IVF, kiitti.
Aurinkoista pääsiäistä kaikille!
No nyt taas paremmalla mielellä.
Täällä on tullut plussia lisää, onnea vielä todella paljon Helja, Annique ja ihmemaanliisa! Tossa oli aikaisemmin keskusteltu siitä miten iloitsee toisten plussista, mutta samalla täälläkin iskee aina pieni kateellisuus... Varmaan ihan ymmärrettävää, tottakai jokainen meistä haluaisi olla itse se joka plussaa.
Sofilla alkaa olla jännät paikat, milloin meinaat testata?
Nyytikki, luin tossa noita sun aikaisempia kirjoituksia ja tuli kyllä ihan semmoinen olo, että ois tärpännyt. Ainakin mulle sanottiin, että punktion jälkeen kivut voi jo vähän helpottaa, mutta jos raskaus alkaa niin yleensä kivut pahenee. Toivotaan nyt, että plussa sieltä tulee tämänhetkisistä tuntumuksista huolimatta.
Eve, joko olet kuullut klinikalta miten solujen kävi. Toivottavasti molemmat hedelmöittyneet ja pääset siirtoon. Millon sen oli tarkoitus olla, huomenna?
Omaa napaa, mulla oli taas hoidon jälkeen lyhyt kierto niin kun nyt on ollut aikaisemminkin. Lauantaina tuöi täti kp 24. Nyt siis kp 4 ja Zumenonit aloitettu 3x/vrk:ssa. En tiedä johtuuko noista lääkkeistä vai onko mulla joku mahatauti, mutta maha ollut tosi kipeä ja oksettaa, myös päänsärkyä ollut. Jos lääkkeistä niin toivotavasti helpottaa ajan kanssa. Ensi tiistaita UÄ ja sen perusteella päätetään siirtopäiv. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyssä, että alkiot kestää sulatuksen...
Emma
ja mitä ihania uutisia sulla olikaan! Onnea!
aamulla tein apteekin testin (Predictor) ja omat silmäni näkevät kaksi viivaa, mutta näkevätkö muut? Haalea viiva on, mutta mun mielestä toi on viiva... ainakin haluan uskoa että on viiva...
toinen testi on vielä paketissa, josko viikonloppuna teen.
Tänään on siis 2 viikkoa siirrosta ja punktiosta 16 pvää.
Voisiko olla niin että ainokainen on tarrannut kiinni ja jouluvauva tulossa :)
Tuohan on aivan selvä plussa!!! Onnea kyytiläisestä ja kovasti vauvaliimaa!!!?
Sen kummemmin muita kommentoimatta ilmoitan, että painun hetkeksi taustalle haavoja nuolemaan... Pakko ottaa pieni hermoloma, ennenkuin joutuu jonnekin lataukseen... Sehän nyt olisi ollut, jos tästä olisi onnannut... Kuin ilkeilyksi täti saapui ja pp12, ettei jäänyt epäselväksi...
Rakkaat, olette ajatuksissa ja toivon kaikille sitä suurinta toivetta toteutuvaksi!!!!!?
Sofi
Aivan selvä plussa, ei epäilystäkään. Mahtionnittelut ja tarrasukkia matkaan!
Mulla on pettynyt olo. Siirrettiin kaksi eli pakkaseen ei jäänyt mitään. toinen oli kelpo alkio, mutta toinen hitaampi, ja ei olisi varmaankaan selvinnyt pakastuksesta. Ei se toinenkaan ollut ihan täys kymppi, mutta ihan ok kuitenkin. Mua niin pelottaa ettei kumpikaan niistä tarraa kiinni ja jään ilman vauvaa. Voi tuskan parahdus.
Ihan selvä plussahan tuo on. :) Tervetuloa odotuspuolelle pitkään tuhdanneisiin odottajiin keskustelemaan, sinne kaivataankin hyviä uutisia vaihteeksi kun on tullut parin päivän sisällä pari huonoa uutista.
Tsemppiä kaikille vielä tuhtaaville. Itse kävin tiistaina alkuraskauden ultrassa ja siellä näkyi pienen pieni syke. ? Mullakin siis ivf:n tuoresiirrosta tuli plussa, eli kyllä se yksikin siirto ja yksikin alkio voi riittää. :)
-Helja rv 6+2
Nyytikki, yksi ainokainen voi olla juuri se, mitä tarvitaan!!! Usko on hyvä esimerkki siitä..:) Tsemiä piinailuun!!
Evelinalle melkein samat sanat! Viisi follia on jo hyvä ja jos niistä tulee yksikin hyvä alkio, niin voit onnistua..:) Ei muuta, kun kasvattelet niistä tällä viikolla oikein priimakuntoisia...:)
Unikissalle jaksuja ja voimia punkioon! Kaikkia se tuntuu jännittäneen, mutta kaikki ovat siitä selvinneet.. Niin selviät sinäkin!!!!
Täällä on pp3 ja inssi sujui perjantaina ihan ok. Simppoja lähti matkaan vähän vähemmän kuin ennen, mutta nyt oli a-laatua paljon enemmän, että hyvä niin.. Toinen puoli munasarjoista juili perjantain, että aattelin ajoituksen olevan hyvä.. Lauantaina silti juili toinen puoli, että en tiedä irtosiko toinen puoli vasta silloin.. Noh, onneksi tämä kevät vetää pihalle puuhaamaan, niin menee nämä piinailut helpommalla..:)
Sofi