Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrankin fiksu näkökulma laihduttamiseen!

Vierailija
04.04.2011 |

Tällaista ymmärystä toivoisi enemmänkin lääkäreiltä ja muulta terveydenhuoltohenkilökunnalta. Ettei vain kapeakatseisesti toitotettaisi sitä lautasmallia vaan nähtäisiin asia syvemmältä.

http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1303702

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen ongelmaksi juuri mainitut sosiaaliset suhteet.

Muistan koko ikäni saaneeni kurjaa palautetta syömisistäni, siitä että syön liian vähän ja kevyesti (mm. tietyiltä koulukavereilta, muutamalta työkaverilta ja anopilta). Suurimman osan elmästäni olen ollut normaalipainoinen (bmi n. 23). Jos olisin syönyt kuten ympäristö haluaa, niin painoni olisi tietysti ollut kovastikin isompi.

Raskauksien myötä sain 20 kg ylipainoa, josta nyt olen vuoden aikana saanut puolet pois. Vielä on siis toiset 10 kg jäljellä.

Silloin kun olin painavimmillani, sain tiukkaa palautetta kiloistani. Palaute tuli niiltä samoilta ihmisiltä jotka tykkäävät arvostella syömisiäni.

Ja nyt kun olen saanut painoa putoamaan, arvostelevat nämä samat ihmiset minua taas ruokavaliostani. Heidän mielestään minun tulisi syödä ja herkutella enemmän.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että näiden muiden mielestä minun tulisi syödä paljon mutta pysyä silti hoikkana, että olisivat tyytyväisiä.

En jaksa käsittää miksi heitä minun syömiseni ja painoni niin paljon kiinnostaa :/

Vierailija
2/2 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen ongelmaksi juuri mainitut sosiaaliset suhteet.

Muistan koko ikäni saaneeni kurjaa palautetta syömisistäni, siitä että syön liian vähän ja kevyesti (mm. tietyiltä koulukavereilta, muutamalta työkaverilta ja anopilta). Suurimman osan elmästäni olen ollut normaalipainoinen (bmi n. 23). Jos olisin syönyt kuten ympäristö haluaa, niin painoni olisi tietysti ollut kovastikin isompi.

Raskauksien myötä sain 20 kg ylipainoa, josta nyt olen vuoden aikana saanut puolet pois. Vielä on siis toiset 10 kg jäljellä.

Silloin kun olin painavimmillani, sain tiukkaa palautetta kiloistani. Palaute tuli niiltä samoilta ihmisiltä jotka tykkäävät arvostella syömisiäni.

Ja nyt kun olen saanut painoa putoamaan, arvostelevat nämä samat ihmiset minua taas ruokavaliostani. Heidän mielestään minun tulisi syödä ja herkutella enemmän.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että näiden muiden mielestä minun tulisi syödä paljon mutta pysyä silti hoikkana, että olisivat tyytyväisiä.

En jaksa käsittää miksi heitä minun syömiseni ja painoni niin paljon kiinnostaa :/

Mun painoista tai syömisistä ei ole koskaan huomautellut kukaan. Hoikka olen ollut aina, mutta välillä olen ollut laihempi, välillä pyöreämpi.

Tosin kun olin masentunut, enkä juuri saanut ruokaa alas, moni läheiseni oli todella huolissaan, mutta se oli ihan aiheesta, ei mitään keksittyä vouhkotusta.

Millaiset ihmiset huomauttelevat toisten syömisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla