Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä ainakaan ole kateellinen tai katkera ihmisten sosiaalietuuksille.

Vierailija
03.04.2011 |

Voi olla etteivät käy töissä, mutta, mutta...eivät saa kuin välttämättömän tarpeellisen. Eivät voi ostaa itselleen vaatteita kun mieli tekee, eivät voi lähteä ulkomaanlomille viiden tähden hotelleihin, eivät ostaa sitä pesukonetta, joka hajosi poikkeamatta eka sossun puheilla. Juu, en vaihtaisi, vaikka töissä "joudunkin" käymään. "Hieman" eri elämänlaatu on mulla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin jäi sossupummina uli 400e laskujen jälkeen rahaa kuukadessa. Ja kun menin johonkin työkkärin harjoitteluun, sain 9e/pvä lisää rahaa. Eli n. 600e /kk vaatteisiin, kenkiin, ruokaan jne.



Aika hyvin. Olisi helposti jäänyt säästöönkin.



Mutta tekemättä mitään yli 400e!

Vierailija
2/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin jäi sossupummina uli 400e laskujen jälkeen rahaa kuukadessa. Ja kun menin johonkin työkkärin harjoitteluun, sain 9e/pvä lisää rahaa. Eli n. 600e /kk vaatteisiin, kenkiin, ruokaan jne.

Aika hyvin. Olisi helposti jäänyt säästöönkin.

Mutta tekemättä mitään yli 400e!


jep jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se paperisota joka kuukausi on jotain ihan käsittämätöntä!

Vierailija
4/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun unohtaa vaikka toimittaa jotain tietoja. En kyllä ymmärrä niitä jotka kadehtii.

Vierailija
5/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se paperisota joka kuukausi on jotain ihan käsittämätöntä!


siis jos sossuun pitää palauttaa pari kuittia ja tiliotteet mitkä tulee kirjekuoressa kotiin niin mitä helvetin paperisotaa se on?? Paljoo helpommalla ei vois enää päästä.

Mä joudun töissäni käymään enemmän papereja läpi kuin sossunasiakas vuodessa...

Vierailija
6/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin jäi sossupummina uli 400e laskujen jälkeen rahaa kuukadessa. Ja kun menin johonkin työkkärin harjoitteluun, sain 9e/pvä lisää rahaa. Eli n. 600e /kk vaatteisiin, kenkiin, ruokaan jne.

Aika hyvin. Olisi helposti jäänyt säästöönkin.

Mutta tekemättä mitään yli 400e!


kovin paljoa 600e kuussa vaatteisiin, kenkiin ja ruokaan, siis HALOO. Mulla menny pelkästään tänä viikonloppuna ruokakauppaan 95euroa + 56 euroa, ravintolaan 52 euroa, lasten vaatteisiin 120 euroa ja bensaan 60 euroa eli noin puolet tuosta kirjoittajan 600 euron budjetista. Kyllä minä olisin ihan kusessa jos jäisi elämiseen noin 150 euroa viikossa, minusta se on ihan onnettoman vähän. Mulla menee kuussa pelkästän ruokatuntiruokiin 200 euroa... En edes viitsi ajatella, mitä kotiruokiin menee. Palkasta jää laskujen jälkeen noin 2000 euroa ja ei ole mitään vaikeuksia kuluttaa niitä. Ihan paniikissa olisin jos jäisi vaan 600 euroa kuussa, apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi minäkään ja toisaalta, se yhden vastaajan mainostama mahtavat 400 eur tekemättä mitään ei ole mun mielestä mikään valtava raha.

Enemmän mulla jää laskujen jälkeen ja mielelläni käyn töissä koska tykkään työstäni ja työkavereistani.

Rahallisen menetyksen lisäksi työpaikan menettäminen olisi isku mun mielenterveydelle. Sitä kun ei voi rahalla ostaa.

Vierailija
8/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisärahaa peräti 9 euroa päivä, vau! Ei hyvää päivää, mistä näitä sikiää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kuukausi, laskujen jälkeen jää palkasta noin 1600 euroa, ja jos oikein tiukka kuukausi, sitten vaan jotain 1000-1200 euroa. Sitten tietysti vielä miehen tulot erikseen. En usko, että perheemme pärjäisi työttömänä, jos käteen jää parhaimmillaankin vain 600 euroa naama eli 1200e kahden hengen taloudessa.

Vierailija
10/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentuloa tarvitsevalle on kamala. ihmisarvosi viedään ennen kuin penniäkään saat. ihmisarvoiseen elämiseen ei sillä rahalla ole varaa. ehkäpä juuri ne petkuttajat ja valehtijat käyttävät systeemiä hyväksi? koska vään väliä joku väittää saavansa vaikka mitä sosiaalitoimesta. itse sain kerran lainata vuokravakuuden nuorena, maksoin takaisin, siitä tehtiin paperit. olin aikuistunut, työtä en heti ollut saanut, opiskelu alkoi, vanhemmilla ei ollut varaa lainata edes vuokravakuuta, kotiin en edes enää mahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etteivät käy töissä, mutta, mutta...eivät saa kuin välttämättömän tarpeellisen. Eivät voi ostaa itselleen vaatteita kun mieli tekee, eivät voi lähteä ulkomaanlomille viiden tähden hotelleihin, eivät ostaa sitä pesukonetta, joka hajosi poikkeamatta eka sossun puheilla. Juu, en vaihtaisi, vaikka töissä "joudunkin" käymään. "Hieman" eri elämänlaatu on mulla.

on totta, että sosiaalietuuksien pitäisi olla suuremmat, mutta tuli tästä sinun tekstistäsi mieleen, että ei kovin moni työssäkäyväkään voi ostella kaikkea aina, kun mieli tekee tai mennä viiden tähden hotelliin.

Itselläni olisi kenties varaa viiden tähden hotelliin, mutta menen silti aina pieniin hotelleihin tai jopa hostelliin. Hui!

Vierailija
12/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka ovat kovasti kateellisia näille "sosiaalipummeille" jotka saavat sairaseläkettä tai työttömyyspäivärahaa. Ei ole herkkua heidän asemassaan, ja vuosikausien köyhyys on kuristavaa. Joidenkin ihmisten mielestä, nämä tukia saavat ihmiset ovat vain tyhmiä ja laiskoja, ja elävät muka leveästi näillä tukirahoilla. Tosiasiassa ovat sairata, masentuneita ja huono-osaisia, joilla ei ole sitä taloudellista vapautta, mitä työssäkäyvillä on. Ja 150 e viikko on tosiaan vähän, kun puhutaan pitempiaikaisesta elämästä. Lääkkeet, ruoka ja juoma on pakko ostaa, samoin kuin joskun on se talvitakki vaihdettava, ei rahaa autoon, harrastuksiin, ei matkusteluun, ei "lomiin" jne. Kurjaa, viheliäistä elämää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi