Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Närhi: Mä annan sut pois

Vierailija
03.04.2011 |

Oletteko pohtineet tuon biisin sanoja niin että ne kuvaisivat äidin ja lapsen välistä suhdetta?

Siis parisuhteestahan tuo laulu kertoo, mutta toissapäivänä kampaajani minulta kysyi tuon saman kysymyksen ja olin aivan äimänä kuinka hyvin nuo sanat myös sopivat noin ajateltuna. Hänelle oli kuulemma heti ensimmäisenä tullut sanoista mieleen äidin luopumisen tuska. Minulle tuo näkökulma ei ollut edes tullut mieleenkään, vaikka äiti itsekin olen. on se jännä, miten nämä biisit avautuvat eri tavalla ihmisille.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

mieheni hautajaiset oli viime viikolla. Kukkaavihkoon laitoin ,Mä annan sut pois
Mä päästän sut pois Vaikka sattuu. Luvovumme toisistamme hiljaa. Minusta se sopi 43-vuoden avioliiton jälkeen. Mieheni oli vasta 58-v nukkuessaan pois. Toviotan teille kaikille surun keskellä Aurinkoista Kevättä  

Vierailija
2/24 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa 26 :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee aina sen kuullessa mieleen, että tulee olemaan suosittu hautajaiskappale.

Vierailija
4/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ihan tippa linssiin, kun aloin heti ap:n viestin luettuani kuunnella tuota biisiä ja ajattelemaan nimenomaan äidin näkökulmasta. Hyvin sopii kyllä.

Vierailija
5/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma parisuhde ollut biisissä lähtökohtana

Vierailija
6/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, koska soi niin paljon, en jaksa joka kerta itkeä kaikkia kuolleitani, joten ajattelen parisuhteen kariutumis loilotuksena.

Vierailija
7/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuu

Talossamme lamput sammuu

Autioituneita huoneet

Ovat yksi kerrallaan

Sängyn laitamilla hiljaa nuokkuu

Kaksi uupunutta

Onnellisia vain unissaan

Mä annan sut pois

Mä päästän sut pois

Vaikka sattuu

Sä annat mut pois

Sä päästät mut pois

Kaikkeen tottuu

Hymyillään vaan

Ei oo muutakaan enää antaa

Luovutaan toisistamme hiljaa

Liikaa

Luulin meistä aina liikaa

Lupasin, mä korjaan kaiken

Yhä vain uudestaan

Liukuu sun ote käsistäni

Vaihtuu viikot huomaamatta

Äänet kuuluu koko ajan hiljempaa

Vierailija
8/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisihan sitä kyllä noinkin ajatella.. Ei vain noin typerällä kappaleella pääse millään siihen oikeaan fiilikseen.

Vierailija
9/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Närhen biisi kertoo parisuhteen loppumisestä, hän taisi itse noin sanoa radiossa tässä yksi päivä. Erin Anttilan biisi kertoo iäkkäästä avioparista

Vierailija
10/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo parisuhteen loppumisesta, ei iäkkäästä avioparista. Närhi itse sanoi niin radiossa.

Vierailija
11/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Närhen biisi kertoo parisuhteen loppumisestä, hän taisi itse noin sanoa radiossa tässä yksi päivä. Erin Anttilan biisi kertoo iäkkäästä avioparista

Vierailija
12/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä jos sanotaan " 40 vuotta saman miehen lakanoissa" niin kyllä siinä täytyy olla hippasen enemmän ikää kuin 40v =D eli iäkäs.

Vierailija
13/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan "40 vuotta saman miehen lakanoissa...", mennyt siis naimisiin/aloittanut parisuhteen miehensä kanssa 40 vuotta sitten ja nyt hairahti.

Vierailija
14/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa kuunnella biisien sanoja. Anttilan biisissä ollaan oltu 40v saman miehen kanssa ei 40 vuotiaita. Närhen biisi kertoo parisuhteen loppumisdsta, johan siitä radiossakin tuli yksi päivä.

Vierailija
15/24 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin ystävältäni, että tuo laulu olisi tehty johonkin elokuvaan/dokumenttiin, jossa kerrotaan lapsen huostaanotosta, eli äiti joutuu antamaan lapsensa pois..

Vierailija
16/24 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin voi tietysti tulkita biisit omalla tavallaan.

Vierailija
17/24 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla tuli tippa linssiin kun ajattelin noita sanoja lapsesta luopumisen kannalta..Toivottavasti voin vielä joskus kuunnella sitä ilman itkua T. raskaushormoonien sekoittama ;)

Vierailija
18/24 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla tuli tippa linssiin kun ajattelin noita sanoja lapsesta luopumisen kannalta..Toivottavasti voin vielä joskus kuunnella sitä ilman itkua T. raskaushormoonien sekoittama ;)

Joskus ne lentävät pesästä ja siltikin suhde heihin säilyy.

Vierailija
19/24 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitetty lemmikin kuolemaan (lähinnä lopetukseen ja viimeiseen piikkiin) että yhdistän sen automaattisesti sellaiseen varmaan vastakin. Ihan sama mistä se oikeasti kertoo...

Vierailija
20/24 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän laittoi facebookkiin juurikin tuon Laura Närhen kappaleen. Enkä minä ole sitä millään muulla voinut sen jälkeen edes ajatella. Joka kerta tulee itku kun kuulen kappaleen. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi