siis en ymmärrä miten lastenvaatebloggaajilla on varaa niin paljon vaatteisiin?
Asuuko he tosi huonosti tai syö huonosti vai miten heillä varaa niin paljon ostaa vaatteita lapsille. Monet välikausipuvut ja kengät ja mekkkoja ym.
ainakin tämä: http://tyylilyylintouhuja.blogspot.com/
tosin hän asuu tietääkseni ihan hyvin ja syö myös. Mitäköhän tekee työkseen?
Itselläni kaksi lasta ja ei varaa kuin yksiin välikausiasuihin jos niihinkään. =( joudumme syömään eineksiä välillä, tosin asumme uudessa omakotitalossa.
Kommentit (17)
mutta voin omasta puolestani vastata:
Meillä on yksi tytär, ikää reilu 1v.
Itse olen tällä hetkellä kotona lapsen kanssa ja mies käy töissä. Hänen palkkatasonsa on hiukan keskitulon yläpuolella.
Ja meillä syödään ihan hyvin ja mielestäni suht terveellisesti, joskus käydään myös ravintolassa. Tällä hetkellä asumme vuokralla omakotitalossa, koska tarkoituksemme on alkaa rakentamaan omaa taloa vuoden päästä. ennen asuimme omistusasunnossa, mutta se on myyty ja siitä saadut rahat on säästössä taloa varten.
Ja sitten siihen vaatepuoleen ja millä se rahoitetaan:
Eli meidän tytöllä tuota vaatetta riittä, niin sisä- kuin ulkovaatettakin.
Ostelen paljon vaatteita tytölle kirppareilta, huuto.netistä, alennusmyynneistä ja normaali hintaan myös.
Kevät vaatteista yksi haalari ja yhdet takki ja housut on ostettu uutena, takki ja housut nekin alesta viime syksynä. Huuto.netistä plain rain, amino, CC:n takki, toppahaalari ensi talveen jne.
Varaa tähän on, koska meillä ei asumisen ja perus tarpeiden lisäksi rahaa juuri mihinkään mene. Ja koska ostan osan laadukkaista vaatteista halvemmalla käytettynä, mutta erittäin hyvä kuntoisena.
Lapsi saa myös jonkun verran rahaa papaltaan, juuri siihen tarkoitukseen, että lapselle hankitaan mitä tarvitsee, esim. kengät kevääksi ja kesäksi on ostettu niillä rahoilla. Lisäksi niistä laitetaan säästöön jonkun verran rahaa.
Lapselta pieneksi jääneitä vaatteita myyn niin ikään eteenpäin, huuto.netissä tai kirpparilla.
mutta ei kiinnosta tarpeeksi. Lisäksi en halua ostella turhaan. Ostan lapsille ne tarpeelliset käyttövaatteet, juhlavaatteet yleensä yhdet joita vähän voi muunnella jos juhlia paljon tulee. Yhdet kengät per käyttötarkoitus. Toki nämä tarpeelliset pyrin ostamaankivat, mutta en ostele mitään superkalliita, ihan tavisliikkeistä, marketeistakin.
up
jaksaa kiinnostaa muiden ihmisten asiat näin paljon...???
vain sen takia että saavat niistä kuvia blogiinsa ja palauttavat sen jälkeen? Hahhaaa, taidatte haukkua väärää puuta, olisko kyseessä se lindexin rytkyillä lapsiaan vaatettava mamma?! Tyylilyylin tytölle vaatteet kyllä jää käyttöön tai niin olen ymmärtänyt? Luen ko.blogia säännöllisesti ja se on ihana.
Kukas se Lindexin rytkyillä lapsensa vaatettava mamma on sitten ? =D
Kuka se parjattu blogisti sitten on ?
Jarnako ?
Kyllähän hän käyttää paljon merkkituotteita.
joudumme syömään eineksiä välillä, tosin asumme uudessa omakotitalossa.
Ei kai niitä kukaan muuten ostaisi. Olen moneen kertaan asian testannut, koska joudun näitä asioita miettimään. Terveellisempi vaihtoehtokin on yleensä kalliimpaa kuin ns. tavallinen versio..esim pastat, riisit jne. Ja tämä on minusta ihan perseestä.
pojilla on molemmilla tasan 2 paremmat asut joita siis voi käyttää juhlissa sun muissa. Nekin taitavat olla Halpa-Hallista ja H&M:ltä. JA nyt vasta tulaa kummallisin juttu; ei niitä ole nyt enempää tarvittukaan. Meillä ei niitä juhlahetkiä kai sitten tarpeeksi ole. Farkkuja ja "suorempia" housuja hankala pitää kun toinen poika on niin hoikka ja toinen taas käydessään itse potalla ei osaa vetoketjuhousuja sulkea. Ja kamalaa; aamuisin mulla ei ole aikaa miettiä suuremmin asukokonaisuuksia. Lisäksi lasten lempparit on aina ne collegepuvut jonka paidassa on sen hetken paras kuva, joku dinosaurus tms,.. Jäänkö mä paljostakin paitsi? Kun en millään jaksais, yrittäkää siis kestää vaikka tyylirikkoja on hirvesti! Ai niin ja meillä on vaan tavalliset mustat nokian kumpparitkin. Ja kenkiä yleensä vain kumppareiden lisäksi kesällä kävelykengät ja lenkkarit ja crocksit. HELP!
tuntuu olevan ihan selvää tietyn/tiettyjen vaatemerkkien mainontaa.
Mahtavatko vaatefirmat mahdollisesti jopa "sponsoroida" blogien pitäjiä siitä hyvästä, että saavat kohdennettua mainontaa tuotteilleen?
lastenvaatebloggaaja, mutta olisi varaa ostaa lapsille laatuvaatteita joka lähtöön. En vain pidä kovin tärkeänä pukea lapsiani itsetarkoituksellisen kalliisti, saati kuvata vaateyhdistelmiä blogiin. Mutta siis kysymykseen vastauksena, että kaikki eivät Suomessakaan elä keskipalkalla tai toimeentulotuella, eikä tarvitse siten miettiä mihin rahojaan kuluttaa.
noissa eniten se, mihin ihmeeseen ne saa kaikki vaatteet ja kengät mahtumaan...
Meillä vaatteidenostointoa rajoittaa ennemmin tilanpuute kuin rahanpuute. Tiedän kyllä, ellä joillain voi olla enemmän kaappitilaa kuin meillä :).
Niin onhan se tosiaan kiva katsoa miten joillakin ON varaa kaikkeen eikä tarvitse miettiä rahankäyttöä. Itse voi vaan haaveilla...
ja myyvät vaatteita eteenpäin hyvillä hinnoilla. Jos perheen nettotulot olisi vaikka 5000 euroa (mikä nyt on vielä ihan tavis palkka)niin asumiseen saa menemään 1500 euroa vaikka asuisi kuinka hienosti. Niin jäähän siinä vielä aika monta euroa laittaa niihin lastenvaatteisiinkin.
Meillä suurperhe ja silti lapsille ostetaan hurjasti vaatteita. Tingitään sitten jostain muusta=)Ja toisaalta olen myynyt nyt alkuvuonna huutonetissä jo melkein 2000 eurolla vanhoja pois.
Yksi tarhamaksu, matkat halpoja kun vain kolme joista menee maksu. Kyllähän tolla setillä on yleensä varaa vaikka mihin. Jos äiti olis himassa ja lapsia olis vaikka 4-5 niin meininki tuskin olis sama.