Tuttava halusi kovasti vauvan.
Vaihtoi miehen "julttioon". Hankkiutui raskaaksi, koki useita keskenmenoja. Nyt hänellä on 1kk ikäinen vauva.
Ja niin vain piti eilen jo päästä viihteelle. Toisaalta asia ei kuulu minulle pätkääkään enkä aio asiasta hänelle mitään koskaan sanoa. Mutta omassa pikkupäässäni jaksan ihmetellä..
Kommentit (12)
H ja J vaan ovat niin lähekkäin näppiksellä...
Mä ajattelin että se on joku hauska uusiosana, vaikka julkkiksen ja hulttion yhdistelmä.
että mies on espanjalainen tai espanjankielinen ja siellähän siis j lausutaan h. Ajattelin ap:n tehneen nokkelan sanaleikin lauantai-illan piristykseksi... ;)
että mies on espanjalainen tai espanjankielinen ja siellähän siis j lausutaan h. Ajattelin ap:n tehneen nokkelan sanaleikin lauantai-illan piristykseksi... ;)
ihmettele asiaa omassa pikkupäässäsi vaan juoruilet siitä täällä. Ihan sama kuin päivittelisit puolitutulle asiaa kaupalla tai kylänraitilla.
Ehkä tuttava jaksaa nyt lasta paremmin kun on saanut olla yhden illan tuulettumassa. Mistä tiedät mitä hän viihteellä teki? Ja onko julttio niin huono isä, ettei yhtä iltaa oman lapsensa kanssa pärjää?
Vaihtoi miehen "julttioon". Hankkiutui raskaaksi, koki useita keskenmenoja. Nyt hänellä on 1kk ikäinen vauva.
Ja niin vain piti eilen jo päästä viihteelle. Toisaalta asia ei kuulu minulle pätkääkään enkä aio asiasta hänelle mitään koskaan sanoa. Mutta omassa pikkupäässäni jaksan ihmetellä..
tosin keskenmenoista en tiedä. Vauva täytti tänään 1kk ja eilen äippä noukki baarista jonkun uuden "julttion".
kävin baarissa juomassa kolme siideriä ja tapaamassa kavereita, kun vauva oli 6 viikon ikäinen. Vasta av-palstalta opin, että tämä on ehdottomasti huonon äidin merkki.
Tosin mieheni ei ole julttio ja osasi antaa vauvalle (rinta)maitoa pullosta ja muutenkin hoitaa hyvin.
kävin baarissa juomassa kolme siideriä ja tapaamassa kavereita, kun vauva oli 6 viikon ikäinen. Vasta av-palstalta opin, että tämä on ehdottomasti huonon äidin merkki.
Tosin mieheni ei ole julttio ja osasi antaa vauvalle (rinta)maitoa pullosta ja muutenkin hoitaa hyvin.
ihmettele asiaa omassa pikkupäässäsi vaan juoruilet siitä täällä. Ihan sama kuin päivittelisit puolitutulle asiaa kaupalla tai kylänraitilla.
Ehkä tuttava jaksaa nyt lasta paremmin kun on saanut olla yhden illan tuulettumassa. Mistä tiedät mitä hän viihteellä teki? Ja onko julttio niin huono isä, ettei yhtä iltaa oman lapsensa kanssa pärjää?Vaihtoi miehen "julttioon". Hankkiutui raskaaksi, koki useita keskenmenoja. Nyt hänellä on 1kk ikäinen vauva.
Vauva oli miehen teinillä siskolla hoidossa.
Ja J ja H ovat tosiaan vaihtaneet paikkaa hulttio siinä pitäisi lukea.
-ap-
Kuin viedä vauva ns vieraalle yökylään. Olin mäkin syömässä mieheni kanssa, isoäiti oli kotona vauvan kanssa. Olimme poissa kolmisen tuntia, join pari drinkkiä. Kavereiden kanssa olin kun lapsi oli 2 kk, join kai kolme juomaa, olin poissa nelisen tuntia.
Minäkin halusin kovasti vauvaa, ja vuosien yrittämisen jälkeen sellainen meille vihdoin suotiin. Kuulin jo silloin kavereiltani, että varmasti nyt osaan arvostaa vauvaani enemmän, kun en sitä ihan tuosta vaan saanut ja toki olin samaa mieltä. Vauva-aika oli aluksi rankkaa mutta kun päästiin tuohon 5 kk:n kieppeille, alkoi helpottaa ja nautin vauvastani todella.
Ensimmäisen kerran kuulin haukkuja ratkaisustamme, kun vauva oli 8 kk ja isä piti isäkuukauden. Tuohon aikaan sitä ei saanut siirtää, ja olimme sopineet jo vauvan yritysaikana, että isä saa pitää omat mahdolliset lomansa täysimääräisenä, onhan hän lapsen toinen vanhempi. Sain kuulla kavereiltani, että en tainnut sitten tarpeeksi vauvaa arvostaakaan, kun jätin vauvan isälle ja menin töihin.
Toisen kerran kuulin samoilta ja muutamalta muultakin arvostelua, kun lapsi meni 1,5-vuotiaana mummillensa hoitoon ja minä aloitin työt. Ihan rahan takia aloitin. Kuulin monelta kotiäidiltä (joilla varakkaat miehet), miten kotiäitiys on järjestelykysymys, ja meidän pitäisi myydä kerrostaloasuntomme ja muuttaa vuokralle, jos muuten ei rahat riitä kotiäitiyteen. Ongelmana vain se, että meidän kaupungissamme vuokrat olivat niin korkeita, että maksoimme monta sataa euroa vähemmän lainanlyhennystä kuin olisimme maksaneet vuokraa...
Tämän perusteella siis sanoisin, että älkää te muut äidit olko niin kärkkäitä tuomitsemaan ja arvostelemaan. Jokainen tekee ratkaisunsa oman perheensä näkökulmasta ja se ei aina aukene teille muille. Emmehän nyt ole tilivelvollisia jokaiselle mammalle, joka äitiyttämme kehtaa arvostella. Aina ne päätökset eivät ole välttämättä viisaimpia mahdollisia, mutta jos niillä hiukan epäviisailla päätöksillä ehkäistään iso katastrofi, niin se kannattaa.
(Ja miten tää palsta on tänään täynnä sanoja, joita mä en oo koskaan kuullutkaan?)