Järvenpääläiset
ollaan kovasti harkitsemassa muuttoa Porvoosta Järvenpäähän. Minkälainen kaupunki? Mikä hyvää, mikä huonoo? Nummenkylä kiinnostaa. 2 pientä lasta. Ollaan töissä Itä-Helsingissä ja Vantaalla.
Kommentit (8)
Että lapsiperheitä täällä sorretaan...joten olemmekin muuttamassa täältä pois
olen asunut täällä nyt vuoden. Junalla pääsee kätevästi Helsinkiin ja motaria myös. Palvelut on lähellä.
Miinusta on tosi tarkat parkkipirkot! Täällä saa helposti sakot, jos ei muista laittaa parkkikiekkoa.
Itä-Helsinkiin Järvenpäästä on kyllä ajamista.
Järvenpäässä oli ensimmäinen neuvola, jossa oltiin oikeasti ja aidosti kiinnostuneita äidin jaksamisesta.
ihmeessä nummenkylään?? tosi pitkä matka lapsilla kouluun, ei mitään palveluita, tontit todella pieniä. Muuten kyllä jäkestä löytyy tarvittavat palvelut ja kivoja kauppojakin, tosin kaikki spesiaali pitää hakea hesasta. Päiväkodit aika täynnä joka puolella ja samoin koulut.
mutta lisiä ollaan lakkauttamassa noin esimerkiksi. No eihän niitä toki joka kaupunki tai kunta maksa. Mutta itse olen kyllä jo kyllästynyt täällä asumaan pian 10v asuttu ja nyt on aika vaihtaa maisemaa
Todella hyvä päiväkoti, ihanaa luontoa, mm Paavonpolku lähellä yms. Mutta oman auton vaatii, koska isot kaupat Järvenpään keskustassa n 4km päässä. Tosin bussi kulkee keskustaan joka puolelta Nummenkylää ja Pohjoisväylältä Helsinkiinkin.
Ei mitään vikaa ole meidän mielestä.
parempi ja viihtyisämpi maine kuin Järvenpäällä. Vaikka kyllä täälläkin asuu sen aikaa kun on pakko. Kaupat on kuppaset verrattuna isompaan kaupunkiin, mutta ei liene paremmin Porvoossakaan.
Näin järvenpääläisenä Porvoo tuntuu mukavalta kaupungilta.Vaikka on tämäkin ihan ok.