Miksei kukaan kertonut miten hankalaa on laittaa lapsi selkä menosuuntaan olevaan istuimeen??!!??
Täällä niitä ylistetään, mutta perkele mitä kääntelyä saa harrastaa että sen lapsen sinne saa.
Kommentit (23)
Mies toi sen yllärinä minulle. Lapsi ei paina vielä 10kiloa ja itse olin meinannut sitä kaukalossa vielä kuljettaa mutta mies ei halua.
Johtuen varmaan siitä että se kaukalo painaa ihan hemmetisti.
On just ostettu ja kun mies tulee kotiin niin kyselen kuittia siltä. Tosin luulen että se on turhaa koska mies yleensä heittää kaikki kuitit menemään.
ap
Meille ostettiin Maxi-Cosi Mobi, joka kiinnitetään istuimen alta auton turvavyöllä ja erillisellä remmeillä lattiaan. Istuin on korotettu, eli ei tarvitse edes kumarrella penkin pohjalle lapsen kanssa. Todella helppo käyttää, ei muuta kuin lapsi istuimeen ja naps istuimen omat viisipistevyöt kiinni. Istuin asennetaan vain selkä menosuuntaan ja siinä jää hyvin tilaa lapsen jaloille. Etupenkillä voi tehdä tiukkaa, sillä penkin voi joutua siirtämään melko eteen, mutta meillä (Renault Megane) kyllä mahtuu, jos ei ole kovin pitkäjalkainen.
Istuinta ei tosiaan kannata ostaa ilman että kokeilee sitä autoon. Ja kuitti pitää säästää ihan jo senkin takia, että voi reklamoida jos tuotteessa on vikaa.
Sä et voi kuljettaa yli kymmenkiloista tuossa selkä menosuuntaan, sillä istuin ei kestä kolarissa. Jos istuin on ihan vasta ostettu niin vie takaisin kauppaan, ei tuolla mitään tee. Jos ostosta on jo aikaa eikä ole rahaa kunnolliseen niin ei auta kuin kuljettaa lasta kasvot menosuuntaan ja toivoa, ettei tule kolaria.