Mitä tarkoittaa " valmis äidiksi " ??
Ihmettelen vaikka tuota ensisynnyttäjä -ketjua.
Miksi vanhemmat, kolmekymppiset aikuiset olisivat sen valmiimpia vanhemmiksi kuin parikymppisetkään ?
Jokaisellehan oman lapsen saaminen on uusi ja ainutkertainen asia.
Ymmärrän, että taloudellisesti voi olla parempi hankkia lapset "vanhana", mutta onko oma talo ja hyvä toimeentulo se vanhemmuuden perusta ?
Itseäni aina ärsyttää, kun jotkut kauhistelevat nuoria äitejä ja toteavat, etteivät itse olisi vielä ollenkaan VALMIITA äidiksi. Sain lapseni 18 -vuotiaana, ja kyllä heti synnytettyäni tunsin, että olen valmis ja hyvä äiti juuri tällaisena, ja annan vain vaistojeni ja maalaisjärjen johdattaa.
Kommentit (3)
että kykenee ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä (avuton lapsi) ja tekemään myös epäitsekkäitä ratkaisuja asettaen lapsen etusijalle. Jotkut ovat sellaiseen valmiita jo 18-vuotiaana. Useimmat eivät. Joskus vastuuseen on vain pakko kasvaa. Ja joskus vanhemmat taas eivät kasva kantamaan vastuuta riittävästi. Tällöin lapset kärsivät.
Itse olisin ollut huono äiti parikymppisenä, koska olin ahdistunut, masentunut, minulla ei ollut arjen sietoa/taitoja enkä lisäksi voinut sietää lapsia.
Myöhemmin aloin kuntouttaa pääkoppaani ja sitä myötä ratkesivat muutkin ongelmat, arjen hallinnan ja lasten siedon suhteen.
baareissa ja jättää lasta mummolle hoitoon ! Sitä se tarkoittaa.