Kertokaa tyhmälle! Miksi kaikki hyökkää
nyt tonne Libyaan, kun ei oo muiden arabimaiden (esim. Egyptin) vallankumoukset kiinnostaneet? Miksi nyt tuonne pitää ehdoin tahdoin mennä sotaa hakemaan?
Kommentit (4)
Aha.. eli "me" siis halutaan vaan niiden öljyt?
Öljymaiden kriiseihinhän sitä puututaan mieluiten, esim. Persianlahden ja Irakin sodat. Ja kun Iran ja Irak soti keskenään, niin USA tuki Irakia.
Jos Afrikan sotivissa valtioissa olisi öljyä, niin sielläkin häärättäisiin. Mineraaleja on, mutta niiden kaivuu onnistuu näköjäänkin epävakaammassa maassa ja kun kaivosalueet ovat junttien käsissä, luulenpa, että mineraalit ovat halvempiakin!
tämän vuoksi vähän autetaan toista osalpuolta että sota olisi mahdollisimman lyhyt. Osapuoli sitten valitaan siten että se voidaan esittää hyvässä valossa meille taviksille...
Gaddafilla ei ole tarkoituskaan luovuttaa, vaan se alatti tappamaan omia kansalaisiaan.
Kansainväiset joukot siis lähtivät YK:n päätöksellä estämään kansanmurhaa ennakkoon. Naton mielestä tässä ei olla osallisena vallankaappauksessa vaan kapinalliset tekevät sen itse.
Toisaalta ei se ole niin yksioikoista kuin suomalaisessa mediassa esitetään. Gaddafi pahis ja kapinalliset hyviksiä. Nää kapinallisten johtajat on entisiä Gaddafin kenraaleita ja lähiporukkaa. Niitä samoja kaiffareita jotka oli aikaisemmin sen vanhan hallinnon puolella.
Siis Gaddafi on sekoboltsi, älä ymmärrä mua väärin. Ärsyttää vaan kun suomalaisessa mediassa se 'uutinen' on miksi Suomi ei pääse osallistumaan Naton joukkoihin ei itse Libyan tapahtumat.
Mubarak lopulta väistyi Egyptissä, mutta tilalle ne sai 75-vuotiaan kenraalin. Onko tilanne siellä aidosti vielä parantunut?
Jostain syystä näpytin ensiksi yhdellä kädellä Gaccafi. No, aikamoinen Kakkafihan se on.