Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla trombosyytit koholla, mikä voisi olla?

Vierailija
01.04.2011 |

Kyselin tätä jo toisella palstalla, mutta koitetaas täältäkin, jos jollain olisi kokemusta ja/tai tietoa!

Vauvalla 5kk oli trombosyytit 708 (viitearvot 200-450). Ei muuta ihmeellistä verikokeen tuloksissa. Lääkärin mukaan ei syytä huoleen, vaikka mitään infektioita ei vauvalla ole ollutkaan (silloin tuo olisi kuulemma ihan normaalia). Tämä viikko sitten. Tänään juttelin lääkärin kanssa vauvan refluksioireista ja lääkäri kysyi multa monta kertaa, että onko vauvalla ollut mitään infektioita (koska jotkut oireista kuulemma sopisi siihen). Nyt vasta aloin miettiä, että voisiko näillä olla jokin yhteys. Mikä siis voisi aiheuttaa tulehdusoireita (siis nuo trombosyytit ja jotkut refluksioireet), jos mitään infektiota ei ole kuitenkaan ollut??

Niin joo, toisella palstalla sain jo vähän vinkkiä, että refluksi saattaisi aiheuttaa kohonneita trombosyyttiarvoja. Eli yksi arvaus mulla on jo.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kommenttia? :)

Todennäköisesti tää ei ole mitään, mutta arvuuttelemaanhan tässä joutuu viikonlopun ajan.

ap

Vierailija
2/3 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kuulostaa tosi korkeelta arvolta.. Mun appi-ukolla on joku verisyöpä ja tromppi arvot huiteli yli tuhannen tossa vähän aikaa sitten :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kuulostaa tosi korkeelta arvolta.. Mun appi-ukolla on joku verisyöpä ja tromppi arvot huiteli yli tuhannen tossa vähän aikaa sitten :(

Niin, onhan se korkea, mutta toisaalta kaikki muut veriarvot oli ok. Jos taustalla olisi jotain vakavaa, uskoisin kyllä, että esim. leukosyytitkin olisi poikkeavat. Mutta ihmetyttää silti, että mikä tuollaista voi aiheuttaa, jos ja kun vauvalla ei ole ollut mitään tulehduksia (joka korkean arvon voisi selittää).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi