Mies haukkuu ja kiristää raskausajan mokistani.
Lapsemme ei ollut suunniteltu joten luonnollisesti meni aika kauan että totuin ajatukseen ja aloin elää sen mukaan. No tupakkaa tuli poltettua ja muutama kalja silloin tällöin mutta nyt olen mitä huolehtivin ja rakastavin äiti. En tiennyt ettei juustoja saa syödä joten niitäkin pitkään söin.
Mies on alkanut nyt haukkua kun lapsi ei puhu kunnolla vieläkään, että olen jotenkin pilannut lapsen aivot raskausaikana. Uhkaa riidan tullen kertoa neuvolassa että poltin ja saa sillä huoltajuuden enkä näe lasta enää.
Aika kamala liitto mutta onneksi on edes tuo ihana lapsi josta en koskaan halua luopua. Hän on aurinkoni.
Kommentit (37)
Mä kuulen nyt ekaa kertaa ettei sitä pitäis syödä.Miksei?
mutta vasta lisäkommentointi paljasti sen...
hoiti lasta silloin kun itse en jaksanut ja pystynyt (olin aika väsynyt ekan vuoden eikä mikään oikein innostanut). Lapsi tykkää isistä hulluna ja minä myös mutta kai mies on huolissaan lapsen puheeesta ja kehityksestä. Tottahan se on etten olisi saanut polttaa ja juoda mutta menneelle ei voi enää mitään.
Olen miettinyt eroa mutta jo pelkästään oman asunnon etsiminen, lapsen päivähoitopaikat, työpaikan etsiminen ja yksinäisyys kauhistuttaa. Ja yleensä meillä on tosi kivaa yhdessä mutta nyt on ollut vähän känää tästä raskausajan ongelmasta.
Mä söin koko raskauden miltei päivittäim Olympia-tuorejuustoa.Voisiko joku kertoa miksei sitä olisi pitänyt syödä?
Mä söin koko raskauden miltei päivittäim Olympia-tuorejuustoa.Voisiko joku kertoa miksei sitä olisi pitänyt syödä?
Mutta en minäkään voi antaa minkäänlaista ymmärrystä ihmiselle, joka tietoisesti myrkyttää omaa lastaan silloin, kun hän on kehityksensä kriittisimmässä vaiheessa ja täysin julman äitinsä armoilla. Etkö edes miettinyt lopettamista?
lähete neuvolaLÄÄKÄRILTÄ
- kai ne nyt työnsä osaavat neuvolassaNNE tehdä???
"Muutamia kaljoja vaan viikonloppuisin, ja viikolla vaan jos oli sauna"
No just.
montako kaljaa joi enintään päivässä/viikonlopussa/viikossa?
silti "luonnollisesti" juonut kaljaa ja tupakoinut raskausaikana.. yäkh!!
ja huono sellainen. Sellaiset on hyviä provoja, joista tulee hyvälle tuulelle. Tämä ei ollut sellainen.
Viesti 19 viimeistään vahvisti sen.
Tuorejuustossa on listeriariski.
Kyllä pastöroituja kotimaisia tuorejuustoja saa syödä. Näin on sanottu minulle neuvolassa.
mutta se taas on ihan eri asia, että sinä et voi tehdä asialle enää mitään. Teidän täytyy päästä tästä yli ja jatkaa eteenpäin, ja molempien on annettava anteeksi. Älkää nyt hyvän tähden laittako lasta kärsimään UUDELLEEN noista sun teoista, ja niinhän käy jos sinä haet nyt eroa. Ei ero ole mikään ratkaisu siihen että parisuhteessa on huonoja hetkiä, vaan silloin niihin haetaan apua.
silti "luonnollisesti" juonut kaljaa ja tupakoinut raskausaikana.. yäkh!!
kaikenlaisia idiootteja sitä maa päällään kantaa. Lasta varmaan ihan hirveästi lohduttaa, kun äiti on tuhonnut lapsen tulevaisuuden jo ennen syntymää.
Ja kyllä se tupakointi aiheuttaa todella paljon paskaa lapsille, ADHD:ta, oppimisvaikeuksia, ylivilkkautta, astmaa, hedelmällisyysongelmia, kivessyöpää... VIina sitten tuhoaa keskushermostoa huolella.
Ihan turha sympatiseerata luuseri-ap:ta. Kuinka paljon myötätuntoa löytyisi miehelle, joka olisi vähän ravistellut vauvaansa, ja sitten jälkikäteen selittelisi sitä sillä, että oli vähän vaikea sopeutua ajatukseen vauvasta. Nyt se on kyllä ihan kiva, mutta vammautunut. Hitsi.
sympateeraa ihmistä joka pilaa pienen lapsensa alkutaipaleen tupakoimalla ja ryyppäämällä raskausaikana, hyi helvetti!