Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitanko turhaan? Kivittäkää!

Vierailija
01.04.2011 |

Ensiksi haluaisin kysyä,että onko se tosiaan niin,että lapsi on pääasiassa äidin vastuulla ja isä pyörii siinä sivussa, auttaa silloin kun viitsii?

Meillä se on jotenkin mennyt siihen. Mies (mikään mies kyllä ole,mut no joo..) sanoo,että koska hän käy töissä,niin totta kai mä olen pojan kanssa. Mutta en kai sentään 24/7 ja täysin kotini vankina? Poika on nyt puolivuotias, syntymästä asti olen ollut hänen kanssaan kotona, mies alusta asti töissä. Tai siis työharjoittelussa. Hänen työpäivänsä kuitenkin päättyy tiettyyn kellonaikaan, ja loppupäivä menee tietokoneella kahvia kitaten, ehkä joskus täytyy ottaa parin tunnin torkut. Maitopullon, ehkä kaksikin, saattaa lämmittää ja antaa minulle,että syötän pojan. Siinä on hänen hoitamisensa. Hän valvoo aina myöhään yöhön (pelailee koneella, hoitelee itsensä), mutta ei silti viitsi pojan herätessä käydä antamassa tuttia tai maitoa, vaan minä heräilen joka kerta.

Sovimme,että parin viikon päästä minä pääsen lähtemään viihteelle (tai hän antoi minulle luvan lähteä.) No, eihän hän osaa laittaa poikaa nukkumaan ja kakkavaipat ällöttää niin ettei halua vaihtaa, joten hänen täytyy nyt alkaa opetella/totutella. Toissailtana ei käynyt,koska oli krapula, eilen oli juuri herännyt päiväunilta kun poika oli menossa yöunille niin ei voinut, ja sanoi sitten,että viikonloppuna hän hoitaa nukkumaanlaitot ym. No hänen toisella paikkakunnalla asuva veljensä soitti hänelle tänään ja pyysi remonttiapua. Ja mieshän lähti. Pääsee vasta huomenna takas kotiin. Siellä kyllä sitten painetaan remonttia yömyöhään, kotona ollaan aina niin kovin väsyneitä. Vedin tietysti herneet nenään ja avauduin oikein kunnolla, kettuilin että eikö nyt muka sit yhtään väsytä et tarvis päikkäreille mennä, tai eikö nyt yhtään mitään paikkaa kolota niin kun yleensä kun mä pyydän jotain jne... Mumisi vaan jotain ja kysy että mitä mä oikein kiukuttelen. Hän vaan tahtoo auttaa ihmisiä. Niin, kaikkia muita paitsi meitä täällä kotona.

Tää on tämmöstä pskaa päivästä toiseen, mä alan seota ihan just. Mihkään en pääse ikinä, jokainen päivä on samanlainen, robottina vaihdan vaipat,laitan ruuat,nukutan..... Mies vaan ihmettelee,että mikä tässä nyt muka mättää ja antaa ymmärtää että tää on ihan normaalia ja näin tää kuuluu mennäkin. Hänen tarpeidensa täyttämistä on meijän perhe-elämämme. Seksin antamisen olen lopettanu, ei paljoo tee mieli tommosen kanssa, siitäkin on tullu sit valitusta,et tää ei tunnu yhtään parisuhteelta kun sitä ei oo. Huhhuh.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET valita turhasta! Mun ex oli juuri samanlainen. Kestin melkein 3v. Edes kävelylle en päässyt ilman lasta! Ja sen 3 kertaa mitä kävin viihteellä "antoi luvan" lähteä, kunhan hommaan hoitajan lapselle.

Ihan oikeasti nosta nyt katti pöydälle ja vaadi muutosta, koska mitä enemmän aikaa menee, sen vaikeampi miehen on ottaa sitä isän roolia.

Vierailija
2/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy sinä.. Palat loppuun ennenpitkään. Miehesi olisi jotenkin saatava tajuamaan..

En osaa antaa vinkkejä.

Mutta ison tsemin lähetän!

PS. Onko teillä mitään tukiverkkoja, että pääsisitte vaikka kahdestaan jonnekin..? Pois siitä arjesta, edes yhdeksi illaksi ja juttelemaan kaikesta.. tälläisistäkin asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa tehdä töitä jatkuvasti 24/7. Sun miehen vapaa aika alkaa kun se pääsee töistä. Kysy siltä millon sulla on vapaata.

Tehkää selvä sopimus töiden jaosta kotona, mikä kuuluu kummallekin. Myös lapsen hoitamisesta.

Kun ite olin kotona ja mies töissä, meillä mies hoiti lapsen iltatoimet kolme kertaa viikossa ja sillon mulla oli vapaata aikaa. Nyt kun molemmat on töissä hoidetaan vuoroilloin ja myös maholliset yöheräilyt.

Vierailija
4/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen moukka on miehesi. Täältä saat empatiaa.

Jos miehen uudelleemnkoulutus ei onnistu, niin sit sun pitää vaan alkaa ottaa omaa aikaa esim. niin, että viet pojan mummille tai jollekin hyvälle kaverille hoitoon. Silla tavalla et enää ole miehen armoilla menojesi suhteen. Voipi äijä yllättyä kun jonain iltana kipaiset viemässä lapsen hoitoon ja sitten vaan lähdet. Jos joudut maksamaan hoitoavusta niin laitat vaikka koko ajan vähän rahaa sivuun talousmenoista, etkä mainitse miehelle, että kaikki rahat ei menneetkään ruokaan.

Itse alkaisin myös vähentää miehen passaamista kotitöissä. Jos viihdyt vain siistissä kodissa niin siivoa, mutta kaikki laita miehen pyykeille oma kori eli älä pese niitä. Laita ruokaa vain itsellesi. Miehen mahd. kuleksivat tavarat ja likaiset vaatteet voit tunkea vaikka miehen omaan kaappiin. Kyllä se osaa sen sitten itse siivota jos haluaa.

Kannattaa kuitenkin kokeilla myös ihan sitä puhumista, joko ennen tai jälkeen em. herätteleviä toimenpiteitä. Miehet on joskus aika urpoja, eikä niillä usein ole sitä empatiageeniä ollenkaan. Eivät siis ehkä välttämättä ole (täysin) tahallaan kusipäitä. Kerro miehelle, että nykyinen meno saa sinut onnettomaksi. Kysy häneltä, haluaako hän sellaisen (mahdollisesti sitten lyhytaikaisen) avioliiton, jossa toinen on onneton, kun hänen tarpeitaan ei huomioida. Laita mies miettimään miksi sinun asiasi ja toiveesi eivät ole yhtä tärkeitä kuin hänen.

Tsemppiä ap.

Vierailija
5/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että kauhea mies sulla on! Eihän se tunnu ollenkaan olevan osa teidän perhettä jos elelee ihan omaa elämäänsä eikä välitä ollenkaan auttaa oman lapsensa hoidossa. Keskustelun paikka, pärjäisit varmasti paremmin ilman tuollaista teinipojan asteelle jäänyttä "miestä".

Vierailija
6/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen miettinytkin,että olis varmaan parempi pojan kanssa kahdestaan. Tähänkin asti olen hänen kanssaan pärjännyt, ja paremmin pärjään sitten kun ei tarvitse katsella tollasta vierestä.

Monta kertaa olen yrittänyt asioista miehen kanssa puhua,mutta hän ei tosiaan näe tässä mitään ihmeellistä. Kavereiden ja sukulaisten edessä on kamala rooli päällä, esim. kun ollaan hänen äidillään,niin siellä on kyllä ruokapurkki kädessä antamassa pojalle ruokaa ja leikkii hänen kanssaan ja on olevinaan niin loisto isää, ja mua taas leimaa kamalaksi valittavaksi akaksi. On antanut äidilleen ja veljilleen sen kuvan,että on aina musta kiinni pääseekö heitä auttamaan ja valittaa heille kuinka olin taas kiukkunen kun meni auttamaan yms. Ja sitten he vittuilevat mulle, esim. tuo hänen veljensä kenen luo nytkin lähti remppaamaan, kysyi mieheltä,että "koska tuut taas remppaa tekeen, vai päästetäänkö sua enää kotoo mihkään kun viimeks jouduit jäämään ihan yöks." Ties mitä mies oli hänellekin selitellyt sitten ja esittänyt niin uhria.

Vierailija
7/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut tämän neuvon täällä ennenkin, koska tiedän tapauksia joissa se on toiminut. Tee miehen toiminnasta julkista. Pyydä esim. anoppia lastenvahdiksi ja kerro että pyydät, koska mies ei suostu hoitamaan vauvaa. Huolehdi, että miehen toimintatavat tulevat kaikkien tietoon. Usein tämä herättää miehen, kun hän ikään kuin havahtuu näkemään käytöksensä muiden silmin.

Alkoholistein omaisillekin aina sanotaan, ettei toisen kulissia ole syytä ptää yllä. Ei käytös muutu jos siihen ei ole riittävän hyvää syytä. Ikävää tietysti että sinun hyvinvointisi ei ole riittävä syy.

Tsemppiä taaltäkin.

Vierailija
8/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onneton, että on ihan sama sun laukoa miehelle mitä haluat. Joko asiat muuttuu tai pesä jakautuu. Valitkoon itse. Tsemppiä!

Vierailija
9/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut tämän neuvon täällä ennenkin, koska tiedän tapauksia joissa se on toiminut. Tee miehen toiminnasta julkista. Pyydä esim. anoppia lastenvahdiksi ja kerro että pyydät, koska mies ei suostu hoitamaan vauvaa. Huolehdi, että miehen toimintatavat tulevat kaikkien tietoon. Usein tämä herättää miehen, kun hän ikään kuin havahtuu näkemään käytöksensä muiden silmin.

Alkoholistein omaisillekin aina sanotaan, ettei toisen kulissia ole syytä ptää yllä. Ei käytös muutu jos siihen ei ole riittävän hyvää syytä. Ikävää tietysti että sinun hyvinvointisi ei ole riittävä syy.

Tsemppiä taaltäkin.

Mutta en vaan tiedä miten toteuttaa. Anopin kanssa en ole sellaisissa väleissä,että voisin pyytää. Johtuu ihan siitä,että olen jo niin tuusannuuskana tästä kaikesta,etten siellä ollessamme saa suutani auki ollenkaan, puhun vain jos kysytään. Ja nielen kaikki piilovittuilut veljiltä ja niitten vaimoilta,koska ei ole voimia alkaa selittää koko stooria...

Vierailija
10/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuota kulissia piti mies yllä. Kun oli vieraita tai käytiin sukulaisissa niin oli niin olevinaan täydellinen isä. Toista se oli kotona! Ex anopin kanssa ei tultu ollenkaan toimeen, mies piti huolen siitä. Mutta avautui ne anopin silmät kun ero tuli. Isäviikonloppuna mies kärräs lapsen ensimmäisenä anopille jne.

Nykyään olen väleissä ex anopin kanssa, lapsen isä vaikeutti elämäämme jonkin aikaa löydettyään uuden vaimon (kaitpa olisi silloin halunnut leikkiä isää ja olihan uusi vaimo joka olisi hoitanut lasta??). Mielenkiinto kuitenkin lopahti isän puolelta, koska lapsi-isäsuhdetta ei oikein koskaan päässyt kehittymään...

Mutta toivotaan teille erilainen lopputulos! Isä on kuitenkin tärkeä aina lapsille ja jos jotain pelastettavissa on niin yritä ainakin!

Vierailija
11/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaadi mitään harjoittelujaksoja. Jos anoppisi edessä osaa hoitaa lasta, osaa hoitaa sitä ilman anoppiaki.

Oman mielenrauhan vuoksi voit kirjottaa päivärytmin ja lapsesi toimivia hoitoniksejä ylös paperille ennen kuin lähdet.

Ole pois pitempään, että kaikki hoitotilanteet ehtii tulla miehesi vastuulle.

Vierailija
12/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaadi mitään harjoittelujaksoja. Jos anoppisi edessä osaa hoitaa lasta, osaa hoitaa sitä ilman anoppiaki.

Oman mielenrauhan vuoksi voit kirjottaa päivärytmin ja lapsesi toimivia hoitoniksejä ylös paperille ennen kuin lähdet.

osaa antaa,mutta ei muuta. Ei vaihda vaippaa, on tehnyt itse anopillekin selväksi että sitä ei halua tehdä. Ja anoppi kyllä ymmärtää,ettei pieni kultapoikansa halua kakkaa katsella/haistella.

Vierailija
13/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa antaa,mutta ei muuta. Ei vaihda vaippaa, on tehnyt itse anopillekin selväksi että sitä ei halua tehdä. Ja anoppi kyllä ymmärtää,ettei pieni kultapoikansa halua kakkaa katsella/haistella.

Uskoisin, että osaa ja tekee, kun ei ole vaihtoehtoa. (sinua kotona)

Vierailija
14/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsentuloa pitäisi jokaisen parin käydä lapsenhoitokoulu. Samoin parisuhdekoulu.

Tässkin mitä ilmeisemmin tulossa ns. turha ero.

Vierailija
15/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut vaihtamaan ne vaipat? Sanot miehellesi, että jos lapsia yhdessä tehdään, niin kummankin vastuulla ne ovat - paskoineen kaikkineen. Älä enää tee asioita miehesi puolesta. Lopeta se vaipanvaihto, jos mies on kotona. MIkä nössykkä olet ap, jos et edes sano asiasta?

Vierailija
16/16 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee toista kotiin niin lahdet samalla oven avauksella ja huikkaat etta tulet sitten kotiin klo 21.00. Olet vaikka kirjoittanut lapulle jotain ohjeen tynkaa lasten hoidosta. Eikohan se ukko kultas sen lapsen kanssa parjaa kun on parjattava. Ei sun mitaan lupaa tarvii kysya vaan menet vaan. Et saa myoskaan sitten vastata puhelimeen silla aikaa kun olet poissa jos miehesi soittaa. Mina en ole ikina mieheltani kysynyt lupaa menna johonkin eika mieheni multa. Ikina ei ole ollut kinaa toisten menoista. Monet naiset ovat sellaisia tossukoita etta eivat uskalla tehda mitaan vaan kysyvat miehelta lupia milloin mihinkin...eihan ne miehetkaan kysy niin miksi naisten pitaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä