Miten estää?
Lihominen Mirtazapin-kuurilla? Olen lihonut 5 kiloa kuukaudessa, vaikka liikkunut ja syönyt aivan samalla tavalla kuin ennen
Kommentit (24)
Lääke lihottaa aina, 2-32 kiloa.
t.lääkäri
Remeron (ja sen rinnakkaisvalmisteet, kuten tuo Mirtazapin) lisäävät ruokahalua ja sitä kautta lihottavat. Itse huomaan selvästi, että n. tunti lääkkeen ottamisesta tulee nälkä, vaikka olisi juuri syönyt. Yritä siis vastustaa tätä nälän tunnetta.
illalla se lääke. Tai riippuu tietty miksi syöt, mulla kokeiltiin sitä unettomuuteen aikoinaan ja väsyttihän se.
Minullakin lisäsi näläntunnetta. Turvotti, mutta voiko se johtua Mirtazapinista?
aikaa sitten linkitetty tutkimus, jossa todettiin, että Mirtazapin lihottaa vaikka söisi samaan tahtiin kuin ennen kuurin aloittamistakin. Valitettavasti en enää muista, mikä lihomisen sai aikaan. Mirtazapin kerää myös nestettä.
Tämän tosin tiesin itsekin ilman tutkimusta, ihan omasta kokemuksesta ;)
On niitäkin onnekkaita, jotka eivät liho, mutta kuuluvat vähemmistöön. Sitten on niitä epäonnekkaita, kuten minä, joille tulee niitä harvinaisempiakin sivuvaikutuksia.
Kaikesta huolimatta Mirtazapin auttoi mulla siihen vaivaan johon se oli määrätty. Onneksi ei tarvinnut syödä sitä kovin kauaa, kilot lähti kyllä aika nopeasti lopettamisen jälkeen ja etenkin turvotus laski.
Huolimatta siitä, että lihottaako lääke itsessään (en epäilisi sitäkään, koska se on kuitenkin väsyttävä lääke, joten kai ainakin vähän vaikuttaa aineenvaihduntaan) vai aiheuttaako se valtavaa ruokahalun lisääntymistä (no se nyt on ainakin täysin varmaa), niin se aiheuttaa sulle nyt ja tulevaisuudessa stressiä sekä siksi, että lihominen voi laukaista kropassa muita sairauksia että siksi, että lihominen vaikeuttaa paranemistasi, kun ulkonäkösi ja suhteesi omaan vartaloosi rapistuu.
Viisi kiloa on vielä nopea karistaa, joten kannattaa lopettaa nyt. Muitakin lääkkeitä on olemassa ja lihominen on oikeasti sellainen terveysriski, että se pitää ottaa tosissaan.
On ollut tehokas siihen. Mikä toinen lääke olisi yhtä tehokas, muttei lihottaisi?
Unettomuuteen sain tuon kuurin on ollut tehokas siihen. Mikä toinen lääke olisi yhtä tehokas, muttei lihottaisi?
Suosittelen, että syöt vaan Mirtazapinia, kunnes pääset pahimman vaiheen ohi. Mä söin sitä vuoden. Jatkoin Triptylillä, mutta missään nimessä se ei olisi auttanut mua tuon pahimman unettomuusjakson yli.
Ei oo kivaa lihoa, mutta unettomuus on on niin monin kerroin kauheampaa.
Auttaako unettomuuteen? Ennen Mirtazapinia söin Tenoxia, se ei oikein auttanut.
En halua lihota, haluaisin vain sellaisen unilääkkeen, joka tehoaa ja parantuu unta, muttei lihota.
Lue tuolta:
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=785&
Mä käytin ihan pienellä annostuksella, joskus melatoniinia lisänä. En usko kuitenkaan, että auttaa, jos unettomuus on tosi paha. Mulla ei olisi ikinä auttanut siihen tilaan, mihin söin Mirtazapinia. Triptylin nukuttava vaikutus ei ole kovin vahva.
En mäkään tykännyt lihoa, mutta unettomuus oli niin kauhea helvetti mulle, että lihominen tuntui aika pieneltä sen rinnalla, että sain nukkua.
Kuukaudessa 9 kiloa Mirtazapinilla, heitin vessanpönttöön sen jälkeen lääkkeet.
Ihan uskomatonta p*skaa koko lääke, huono olo ja kauhea väsymys kaiken aikaa.
Älä syö!
että jos Tenox ei auta, tuskin Triptyl auttaa.
Edelliselle kirjoittajalle: mulla kesti vähän yli kuukauden, että elämä normalisoitui, kun söin Mirtazapinia. Mulla oli aluksi tosi paha, väsynyt ja sekava olo.
Voisin kysyä sitä lääkäriltä, lopettaa tämän lihottavan lääkityksen nyt. Tuntuu, että olen todella turvoksissa kokoajan.
Auttaako Triptyl kuitenkin uniongelmiin? Voisin kysyä sitä lääkäriltä, lopettaa tämän lihottavan lääkityksen nyt. Tuntuu, että olen todella turvoksissa kokoajan.
sillä on lievä unta paranta vaikutus, mutta kyllä mulla tuli unettomia öitä sen kanssa välillä. Mä söin ennen Mirtazapiniä nukahtamislääkkeitä, jotka teki olon vaan levottomammaksi, eli mulla oli tosi paha unettomuusongelma.
Jos sulla on lievempi, esim. saat nukuttua välillä ilman lääkkeitä tai sulla on apua rauhoittavista tai nukahtamislääkkeistä, niin voi olla, että saat Triptylistä jotain apua.
sen vuoden aikana mitä Mirtazpinia söin, mutta arvioin, että n. 10 kg.
Auttaako Triptyl kuitenkin uniongelmiin? Voisin kysyä sitä lääkäriltä, lopettaa tämän lihottavan lääkityksen nyt. Tuntuu, että olen todella turvoksissa kokoajan.
sillä on lievä unta paranta vaikutus, mutta kyllä mulla tuli unettomia öitä sen kanssa välillä. Mä söin ennen Mirtazapiniä nukahtamislääkkeitä, jotka teki olon vaan levottomammaksi, eli mulla oli tosi paha unettomuusongelma.Jos sulla on lievempi, esim. saat nukuttua välillä ilman lääkkeitä tai sulla on apua rauhoittavista tai nukahtamislääkkeistä, niin voi olla, että saat Triptylistä jotain apua.
Kysyn lääkäriltä tuosta Triptylista vielä lisää. En voisi oikein työni vuoksi hirveästi lihoa...tietysti terveys on ykkösasia.
sillä on lievä unta paranta vaikutus, mutta kyllä mulla tuli unettomia öitä sen kanssa välillä. Mä söin ennen Mirtazapiniä nukahtamislääkkeitä, jotka teki olon vaan levottomammaksi, eli mulla oli tosi paha unettomuusongelma.Jos sulla on lievempi, esim. saat nukuttua välillä ilman lääkkeitä tai sulla on apua rauhoittavista tai nukahtamislääkkeistä, niin voi olla, että saat Triptylistä jotain apua.
Kysyn lääkäriltä tuosta Triptylista vielä lisää. En voisi oikein työni vuoksi hirveästi lihoa...tietysti terveys on ykkösasia.
Toivottavasti pääset unettomuudesta eroon.
Oon kärsinyt kausiluontoisesta unettomuudesta n. 10 vuotta, tuo masennuksen aikainen unettomuusjakso oli kauhein. Sen jälkeen oon välillä käynyt hakemassa nukahtamislääkereseptejä, vaikka mun onkin vaikea löytää sellaista, jolla oikeasti nukahtaisin. Onneksi nukun enimmäkseen ihan hyvin.
Unettomuuteen kannattaa hakea apua heti, ettei mene niin pitkälle kuin mulla aikoinaan meni. Onneksi sain kuitenkin lääkkeillä katkaistua sen helvetin.
ja ruokahalun kasvaminen