Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voisi tehdä työmatkalla bussissa?

Vierailija
16.04.2011 |

Siinähän se kysymys tulikin. Olen kahden pienen lapsen äiti ja mietin, että kannattaako hakea töitä tunnin bussimatkan päästä. Mitä siellä bussissa voisi tehdä? Olen opettaja, joten kokeita ainakin voisi korjata.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhonella luen uutiset, palstailen, laitan sähköposteja, tsekkaan FB:n jne.

Vierailija
2/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin myös Taru sormusten herrasta -trilogian. Aika usein myös nukuin. Olin ihan tolkuttoman väsynyt työpäivien jälkeen. Aluksi aloin voida aika pian pahoin esim. lukiessani, mutta kun aina rohkeasti aloitin ja lopetin, jos tuli huono olo, aloin sitten lopulta tottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan vaan katsoa maisemia ja nauttia tyhjästä ajasta. Ei aina tarvitse suorittaa, joskus voi vaan olla tekemättä mitään.

Vierailija
4/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty lukemaan, jos se onnistuu niin sitten lue!

Vierailija
5/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kandee ajatella, että se on sulle sellasta omaa aikaa, jolloin ei tartte tehdä mitään tuottavaa aina, vaan jotain itselle (esim sukat/lapaset).

Tai sit voi tehdä maanantaina koko viikon ruokasuunnitelman ja kauppa listan, tiistaina korjata niitä kokeita, keskiviikkona tuntisuunnittelua, torstaina hoitaa läppärillä sähköposteja vanhempien kanssa, jne

Vierailija
6/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kanssa kotona ei ole aikaa lukea.

Siispä luin kaikki työmatkat. About tunti myös.

Nykyisin työmatka on about Lepuski-Stadi. Mutta siinäkin ajassa ehtii verrytellä aivoja ristikolla ja yleensä luen jotain kevyttä kirjallisuutta - englanniksi.

Lukemisen vaikeus tulee kirjan valinnassa. Mikä olisi tarpeeksi ok kirja, että jaksaa lukea, mutta ei kuitenkaan niiiin hyvä, että malttaa jättää sen kesken ( ;

Vierailija
7/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että hankkisiko työkoneeksi kannettavan, vai menisikö sitten aika vain entisestään uuvuttavampaan surffailuun. Aiemmin olen kyllä osannut nauttia tyhjästä ajasta -myös minä olen aivan poikki työpäivien jälkeen, joten ehkä lepo kodin ja koulun välillä on hyvin järjestetty näin. Kovasti mietityttää, että jos työpaikka olisi lähempänä, niin jaksaisinko sittenkin tottua nopeampaan kotiutumiseen, mikä toki olisi perheelle eduksi.

Joku projekti näihin olisi hyvä ottaa perustelemaan pitkät työmatkat, mutta aamuisin mun on vaikea keskittyä muuhun kuin juuri edessä olevaan päivään, ja iltapäivisin taas olen uupunut.

Vierailija
8/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen yhteensä tunnin bussilla, junalla ja toisella junalla, ja kun kaikki pätkät ovat lyhyehköjä, matkalla viitsii ainoastaan tehdä ristikoita. Mukanani kulkee oppimateriaalia, joten kaikki kirjat, kutimet yms. lisäävät tavaran painoa ja määrää tolkuttomasti. Harvoin jaksaa kuljettaa.

Vierailija
9/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty tekemään bussissa töitä, tulee huono olo

Vierailija
10/10 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen yhteensä tunnin bussilla, junalla ja toisella junalla, ja kun kaikki pätkät ovat lyhyehköjä, matkalla viitsii ainoastaan tehdä ristikoita. Mukanani kulkee oppimateriaalia, joten kaikki kirjat, kutimet yms. lisäävät tavaran painoa ja määrää tolkuttomasti. Harvoin jaksaa kuljettaa.

Yhdellä bussilla tosiaan, ja vielä sellaisella "pitkän matkan bussilla" missä saa rauhassa käpertyä omaan loossiinsa -kunnes loppumatkasta koululaiset täyttävät bussin.

Toi idea, että joka viikonpäivälle olisi joku juttu mitä toteuttaa bussiajalla, on kovasti mun makuuni.

ap