Mun mies ei tajua, että sen laihtumisen syy on alhainen kalorimäärä eikä niinkään karppaus.
Ai että mun korvista alkaa jo pursuta koko hiilihydraatti-sana. Milloin on Matti ja milloin taas Liisa laihtunut VÄHÄHIILIHYDRAATTISELLA ruokavaliolla. Voi ällö.
Kommentit (23)
Mun mies oli jonkin aikaa samanlainen, melkein 20kg putos "karppaamalla" tuolla autuaaksi tekevällä elämäntavalla.
Kultarukka ei älynnyt, että kalorien saanti väheni aikalailla, kun ei enää ahminut iltapalaksi koko pussillista paahtoleipää päällisineen päivineen, kyytipoikana iso pullo coca-colaaa..
Mut Kyllä se jossain vaiheessa sen älys, ja saarnaaminen jäi heti vähemmälle =)
Tsemiä aapeelle, kyl se siitä..
Minä laihduin erittäin runsashiilihydraattisella ruokavaliolla (leipää, pullaa, puuroa) yli 30 kg.
kaloreita tulee juuri sen verran kuin tarvitset normaalistikin
Eli ei niitä ole vähän...
että kun syö rasvaa ja proteiinia niin maha tuntuu täydemmältä vähemmillä kaloreilla, ei tee mieli mässätä.
Ole sentään kiitollinen jos miehesi käyttää sanaa hiilihydraatti eikä HIILARI-kammotusta.
On se karppaaminen vaan niin tehokasta. Kun vaihtaa suklaalevyn / vko, 2 karkkipussia / vko, sipsipussi / vko, päivittäin rasvatonta maitoa 1,5 l, 6-8 palaa leipää ja valtava anno ruokaa => pariin desiin salaattia, pariin desiin lihaa ja yhteen desiin partaäijää päivässä. Painoa lähti 10 kg parissa viikossa. Kaloreitakin tosin ehkä 25 % aikaisemmasta.
..mutta karpatessa saa kuitenkin syödä huomattavasti enemmän kaloreita, kuin esim. vähärasvaisella kaloreiden laskemisella. Minulla paino pysy samassa vaikka kalorit oli kokoajan alle 1500 ja nyt karpatessa (kun vielä laskin kaloreita ja makroja) sain helposti syödä 200Kcal edestä ja paino tippui tosi nopeesti. Liikunta ei lisääntynyt.
terveisin laihduttaja, joka syö tässä juuri pastaa ;) Ja hiilareita en ole kytännyt vaan kaloreita, painoa pudonnut tammikuusta 14kg.
kaloreita tulee juuri sen verran kuin tarvitset normaalistikin
Eli ei niitä ole vähän...
Se on vaan nyt niin hurmoksessa ettei tunne nälkää. Ei vissiin muista aikaisemmin lahtuneensa ihan yhtä paljon ihan normaalilla ruualla jättämällä herkut pois ja pienentämällä annosta. Ei tota pelleilyä varmaan jaksa kauaa. Pitää vetää vitamiinia ja kalkkia purkista ja maha on betonia.
Kaikki toitotti, että saa syödä niin paljon kuin haluaa, koska vähähiilarisella laihtuu taatusti kun syö sitä rasvaa tarpeeksi.
Just, lihoin kuukaudessa 5 kiloa:)
Mulla ainakin hiilihydraatit heittävät verensokeria siten, että nopeasti taas tekee mieli syödä lisää ja siksi tulee syötyä liikaa. Toki tiedän, että lisäämällä proteiineja ja rasvaa ja vähentämällä nopeita hiilihydraatteja energiansaantini pienenee, mutta pointti on se, ettei silloin tee mieli syödä liikaa/enempää, kun verensokeri pysyy tasaisena. Ja kun kerran repsahdan (olen armoton karkkihiiri eli repsahtelen kyllä!), on tosi vaikea palata takaisin ruotuun, kun aina vaan tekee mieli lisää makeaa.
maha on betonia.
Jotkut niin hehkuttavat, kuinka karppaus on metsästäjä-keräilijä-ihmisen luonnollinen ruokavalio. Onko se nyt sitten luonnollista, kun pitää syödä ulostuslääkettä koko ajan?
Ei tota pelleilyä varmaan jaksa kauaa. Pitää vetää vitamiinia ja kalkkia purkista ja maha on betonia.
Miksi vitamiineja tai kalkkia pitäisi vetää purkista? Karppaan ja syön 500-800 g kasviksia päivässä, aina montaa väriä on lautasella. Maitotuotteitakin joka aterialla. Vatsavaivoihin moni on saanut helpotuksen karppauksesta. Minulla vatsa toimii yhtä säännöllisesti kuin ennenkin. Ilmavaivojen poisjääminen ei erityisesti haittaa.
Laihtuminen johtuu siitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Jos laihduttaa (ja muutenkin) kannattaa miettiä, että ruoka on laadukasta ja ravinteikasta. Jokaisen oma asia, millä menetelmällä haluaa laihtua.
ja syönyt vain nälkään, eikä mässyttänyt sipsejä ja hampurilaisia. Ei tarvi tuollaisia kaikenmaailman huuhaadiettejä.
Tuntemani vhh-ihmiset ovat aivan normaalipainoisia, jopa tukevia. Ei ole aikomuskaan laihtua, vaan hehkuttavat hyvää oloaan muuten. Se on tärkeintä.
T Hoikka nainen, joka juuri söi ihanan täytepatongin kaikilla höysteillä
ja syönyt vain nälkään, eikä mässyttänyt sipsejä ja hampurilaisia. Ei tarvi tuollaisia kaikenmaailman huuhaadiettejä.
Kun on lapsesta saakka liikkunut, jatkuu se edelleen. Syön nälkääni ja syön kaikkea, mitä haluan. Leipä on välttämätöntä aktiiviliikkujalle.
..mutta karpatessa saa kuitenkin syödä huomattavasti enemmän kaloreita, kuin esim. vähärasvaisella kaloreiden laskemisella. Minulla paino pysy samassa vaikka kalorit oli kokoajan alle 1500 ja nyt karpatessa (kun vielä laskin kaloreita ja makroja) sain helposti syödä 200Kcal edestä ja paino tippui tosi nopeesti. Liikunta ei lisääntynyt.
Kyllä varmaan paino tippuu nopeesti, jos syö 200Kcal:n edestä. :p
Mutta ei vaan, kyllä mäkin liputan karppaamisen puolesta, vaikken sitä niin orjallisesti noudatakaan.
Liikun paljon, syön myös esim. ruisleipää ja kaurapuuroa, muuten menisikin maha huonoksi enkä edes jaksaisi liikkua tehokkaasti. En tarvitse lisävitamiineja tms. Mutta jättämällä vehnän ja sokerin lähes kokonaan pois, voin paljon paremmin, en koko ajan himoitse karkkipusseja, paino pysyy samassa (olen hoikka/normaalipainoinen) ja olen pirteämpi kuin pastaa ja patonkia mussuttamalla. Ihmiset on erilaisia, se kannattaisi muistaa.
En silti tunnusta olevani mikään kammottava karppaaja tai muu ällötys :)
Katoitko yltä mitä se syö? Rasvaa saa syödä kuulemma kuinka paljon vaan kun se ei imeydy ilman hiilihydraatteja. Maitotuotteita ei voi ottaa tota partaäijälirausta enempää ettei tule liikaa hiilihydraatteja. Ja ne kasvikset on pari desiä jäävuorisalaattia päivässä. Ruokajuomana on Pepsi max. Hyviä rasvoja ei saa mistään.
Miksi vitamiineja tai kalkkia pitäisi vetää purkista? Karppaan ja syön 500-800 g kasviksia päivässä, aina montaa väriä on lautasella. Maitotuotteitakin joka aterialla. Vatsavaivoihin moni on saanut helpotuksen karppauksesta. Minulla vatsa toimii yhtä säännöllisesti kuin ennenkin. Ilmavaivojen poisjääminen ei erityisesti haittaa.Laihtuminen johtuu siitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Jos laihduttaa (ja muutenkin) kannattaa miettiä, että ruoka on laadukasta ja ravinteikasta. Jokaisen oma asia, millä menetelmällä haluaa laihtua.
Että toi miehen ruokavalio olisi terveellisempi kuin normaali lautasmalli. Ei vaan mene mulla jakeluun, että kiellettyjen listalla on kaurapuuro, ruisleipä, hedelmät ja marjat.
pääasia että laihtuu :)